reklama

Szlaban dla pasażerów zamiast rogatek na przejazdach

, Gospodarka, Wiadomości, 16.09.2021 17:45, eł

Taki paradoks kolejowy w Andrychowie.

Szlaban dla pasażerów zamiast rogatek na przejazdach

W ramach wielkiej inwestycji realizowanej na linii kolejowej nr 117 powstały między innymi różnego rodzaju udogodnienia dla pasażerów. Niektóre budzą niemałą konsternację, a nawet... oburzenie. Takie emocje wywołuje sygnalizacja świetlna i rogatka przed wejściem na peron na dworcu kolejowym w Andrychowie.

Andrychowianie i podróżni uważają, że wydawanie pieniędzy na tego typu zabezpieczenia jest bezsensowne, zwłaszcza, iż w okolicy nie brak niestrzeżonych przejazdów kolejowych.

- Dla kogo ta rogatka i światła? Dla pasażerów? Czy to aby nie lekki przerost formy nad treścią? To pokazywanie, że pasażera ma się za idiotę, który nie wie, że kiedy jedzie pociąg, trzeba zaczekać. Swoją drogą, jak ktoś się będzie spieszył, to przejdzie obok rogatki albo pod nią. Zadziwiające, jak łatwo wydaje się publiczne pieniądze na głupoty. Zamiast przeznaczyć je na pomalowanie poczekalni, wstawienie tam kilku ławek i jednej kamery, żeby odstraszyć wandali. Ale po co prawdziwie zadbać o pasażera, jeśli można poudawać, że się dba. Stawiając mu szlaban na drodze… - denerwuje się jeden z pasażerów.

Jak jednak tłumaczy Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dodatkowe urządzenia zabezpieczające były w tym miejscu konieczne. Między innymi ze względu na planowane zwiększenie ilości pociągów, do którego ma dojść po zakończeniu rewitalizacji trasy Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała.

- Dojście do peronu na stacji kolejowej w Andrychowie prowadzi przez czynne tory kolejowe. Zamontowane urządzenia w postaci rogatki i sygnalizacji mają zagwarantować podróżnym bezpieczne przejście przez torowisko i dostęp do pociągu. Polskie Linie Kolejowe przebudowały peron w Andrychowie wraz z dojściem w poziomie szyn, by zwiększyć dostępność i komfort pasażerów – zapewnia Dorota Szalacha. Dodaje, że przebudowane dojście do peronu spełnia wymagania Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.


Foto: Edyta Łepkowska

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

mastka, 17.09.2021 09:00

W ogóle po jakiego grzyba ta cała modernizacja za grube miliony? Dla kilku osób które jeżdżą pociągiem? Kasa wyrzucona w błoto! BDI jest potrzebna bo wszyscy w korkach stoją!!!