- Nawierzchnia na dojazdach do portali tunelu jest gotowa, natomiast prowadzone są jeszcze prace w pasie rozdziału jezdni i na drogach serwisowych. Gotowe jest już oznakowanie poziome lewej nitki trasy i trwa wykonywanie go na prawej nitce. Montowane jest też oznakowanie pionowe poza obiektem, na dojazdach. Rozpoczęły się prace związane z oblicowaniem muru oporowego przed portalem południowym. Trwają testy i próby zainstalowanych w tunelu urządzeń - informuje zarządca drogi, Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad.
W środę (19.10) wizytę w tunelu złożyli prezydent RP Andrzej Duda i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Do wydrążenia dwóch nitek tunelu o długości 2058 m każda używano ciężkiego sprzętu, ale także materiałów wybuchowych. Zużyto w sumie ok. 180 ton materiałów wybuchowych. Wykopano materiał skalny o objętości 600 000 m3. Dla porównania basen olimpijski ma ok. 3750 m3, więc moglibyśmy zasypać tym materiałem 160 takich basenów. Wykonując docelowy tunel, wbudowano łącznie 190 000 m3 betonu. Z takiej ilości betonu można wykonać 45 km nawierzchni drogi dwujezdniowej.
Zużyto 48 000 t stali. Stalowa rama wieży Eiffla ma masę 7300 ton, czyli ze stali zużytej podczas budowy tunelu można by zrobić sześć konstrukcji takich wież i zostałoby trochę materiału na kolejną. Te kilka przykładów pokazuje jak wielka i złożona jest to budowla.
INFORMACJA PRASOWA
Brak komentarzy