Nie mamy dobrych informacji dla kierowców.
Jak wiadomo, od ponad roku trwa remont drogi wojewódzkiej 948 z Kęt w kierunku Oświęcimia. Na prawie 6-km odcinku drogi wykonywana jest nowa nawierzchnia i przejścia dla pieszych. Powstały już chodniki i ścieżki rowerowe. I rzeczywiście roboty stricte drogowe są już na ukończeniu.
Najgorzej jest z ciągle przedłużającymi się pracami przy dwóch nowych mostach: nad Kanałem Ulgi w Nowej Wsi i nad ciekiem wodnym. Tutaj prace sporo się opóźniły a kierowcy nadal muszą poruszać się jednym pasem przy światłach. To tworzy gigantyczne korki w godzinach szczytu. Tak ma być jeszcze przynajmniej do końca roku o czym poinformowano nas w krakowskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich.
- Przedłużyły się roboty na dwóch obiektach mostowych. Powinny się zakończyć wraz z końcem roku. W ramach tej inwestycji ma mieć miejsce także przebudowa skrzyżowań na trasie Oświęcim – Kęty, na które trzeba uzyskać zezwolenie od Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. Wnioski do MUW złożyliśmy w kwietniu a teraz są na etapie rozpatrywania. - poinformował nas Piotr Księżyc z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. - Z chwilą kiedy otrzymamy zezwolenia rozpoczniemy roboty.
Modernizowane będą 4 skrzyżowania: ul. Na Włosień i ul. Główna w Bielanach, skrzyżowanie w Grojcu oraz skrzyżowanie w Tarniówce z drogą w kierunku Brzeszcz.
Roboty są prowadzone także na kilometrowym odcinku z Brzeszcz do Osieka (dw 949). Tutaj trasa przebiega głównie przez niezabudowane tereny (m.in. stawy hodowlane). W tym miejscu poszerzono jezdnię, wybudowaną pobocza i przebudowywane są dwa mostki na potokach: Młynówka i Osieckim.
Obydwie wyżej wymienione inwestycje wykonuje firma Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia. Ich koszt to ponad 18 mln zł.
kik, 05.10.2018 11:41
Więcej tam pracownicy na telefonach siedzą niż robią masakra