reklama

CV do pracy w marketingu kontra umiejętności miękkie

, Gospodarka, Wiadomości, 08.12.2020 07:54, ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Stworzenie CV, które porwie i zachwyci pracodawcę to problem, który spędza sen z powiek wielu osobom. To także wyzwanie, co napisać, aby nie skłamać, a wyróżnić się na tle pozostałych. Zawarcie w CV samych umiejętności twardych nie daje gwarancji, że zostaniemy przyjęci. W końcu oferowana wiedza to nie wszystko, ją akurat bardzo łatwo podszlifować czy nadrobić poprzez wiele kursów, szkoleń czy po prostu interesując się dziedziną, w której obszarze aplikujemy.
CV do pracy w marketingu kontra umiejętności miękkie

Pracodawcy zwracają uwagę nie tylko na umiejętności, certyfikaty i dyplomy. Na pierwszy plan wysuwają się soft skills - czym one właściwie są? Mówimy tutaj o tak zwanych umiejętnościach miękkich. Są one połączeniem umiejętności interpersonalnych, komunikacyjnych, społecznych z cechami charakteru oraz osobowości. To te wszystkie kompetencje, które nas najbardziej wyróżniają z tłumu. Nadają nam niepowtarzalności, przez co nikt nie będzie w stanie nas zastąpić.

W takim razie co wpisać do CV?

Każdy pewnie takich umiejętności ma sporo, ale co wybrać z tego obszernego szeregu i postawić na pierwszej linii frontu w ubieganiu się o pracę w marketingu? Najważniejsze to zastanowić się nad tym, co jest moją mocną stroną i co mogę zaoferować pracodawcy, aby okazać się wymarzonym pracownikiem.

Pożądanymi umiejętnościami miękkimi są -być może dla niektórych to podstawy i normy - punktualność, sumienność czy dobre zorganizowanie czasu pracy. Istotne, aby pokazać się właśnie z tej strony - jako osoba, na której można polegać, można powierzać zadania i która zawsze będzie na czas.

Jednak to nie wszystko. Przecież nikt nie chce być szarym przeciętnym przedstawicielem tłumu, zwłaszcza, gdy zależy mu na pracy w marketingu. Pokazując się z jak najlepszej strony, należy zadbać o to, aby zostać zapamiętanym. Ważnymi umiejętnościami miękkimi, które warto, a wręcz należy przedstawić - o ile nas opisują - są: wszelka ciekawość świata i chęć rozwoju. Pracodawcy w branży marketingowej poszukują osób, które szybko się uczą, cechuje je ciekawość świata oraz otwarty umysł na zmiany i postępy technologiczne. Dzisiaj umiejętnością wręcz obowiązkową jest praca w zespole na każdym poziomie - od zespołu w firmie po zespoły międzynarodowe. Ale żeby to wszystko zagrało, należy zaakcentować umiejętność komunikacji, aktywnego słuchania oraz elastyczności.


W branży marketingu, która bardzo szybko ewoluuje oraz zmienia się ze względu na nowinki technologiczne czy potrzeby, pracodawcy zwracają uwagę na kreatywność połączoną ze skillem interpretowania danych z różnych źródeł.

CV - jak tego dokonać?

Odpowiedni dobór umiejętności do danego obszaru marketingu to jedno. Po drugie istotne jest odpowiednie wykreowanie CV, aby było estetyczne i przyciągało wzrok. Zachęcamy do skorzystania z naszego kreatora CV. To niezawodny sposób, aby przedstawić je nie w oklepanej formie, ale jako dobrze zbudowane, przemyślane i przekonujące.

Marketing na topie

Dzisiaj na topie w obszarze marketingu są przede wszystkim social media. To tam toczy się większość życia, już nie tylko towarzyskiego. Przydadzą się tutaj umiejętności w zakresie posługiwania się technologią czy taktyką marketingową. Ale nade wszystko istotne jest bycie kreatywnym, zaskakującym i potrafiącym się sprawnie komunikować w sposób przejrzysty i ciekawy.


Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy