reklama
reklama

23-latek z Kęt stworzył system nauczania matematyki dla najbardziej nawet opornych uczniów

MAGAZYN, Wiadomości, 20.03.2024 15:40, eł

W kursie online, który przygotował, pokazuje, że ten przedmiot nie jest wcale nudny ani szczególnie trudny.

23-latek z Kęt stworzył system nauczania matematyki dla najbardziej nawet opornych uczniów

Wielu uczniów nie lubi matematyki, bo ma trudności z jej przyswajaniem. Wynika to z tego, że nauczyciele nie mają czasu, by na lekcjach wytłumaczyć każde nowe zagadnienie w sposób zrozumiały dla wszystkich. Mało tego, często nauczanie tego przedmiotu jest zbyt abstrakcyjne i przez to niezrozumiałe dla dzieci. 23-letni Marwin Kliś z Kęt udowodnił, że można im go wpajać w taki sposób, że najbardziej nawet oporny na wiedzę uczeń przestanie mieć problemy z matematyką.

Wszystko zaczęło się od tego, że kiedy Marwin uczęszczał jeszcze do technikum, często pomagał w nauce kolegom i koleżankom ze szkoły. - Mówili mi zawsze, że mega fajnie tłumaczę, co zmotywowało mnie, by prowadzić korepetycje z matematyki dla siódmo- i ósmoklasistów. Tak też zrobiłem. Po jakimś czasie niektórzy uczniowie zaczęli mi jednak zgłaszać, że to dla nich trochę za mało, bo musieliby mieć więcej godzin, żeby jechać na jeszcze lepszych ocenach – wspomina Marwin Kliś.

Będąc już studentem Politechniki Krakowskiej rozpoczął pracę nad opracowaniem kursu do nauki matematyki online, dzięki któremu młodzież mogłaby przyswajać sobie wiedzę we własnym tempie, o dowolnej porze dnia. Z pomocą zespołu informatyków oraz grafików komputerowych stworzył platformę, kompleksowo przygotowującą młodych ludzi do egzaminu ósmoklasisty.

- W międzyczasie przeszedłem zapalenie mięśnia sercowego i bałem się, czy uda mi się doprowadzić ten projekt do końca. Ale mój stan zdrowia poprawił się na tyle, że pozwolił mi dokończyć pracę – mówi Marwin Kliś. - To dużo tańsza alternatywa dla klasycznych korepetycji. Planuję w przyszłości opracować także kurs dla młodszych uczniów. Ale na razie chciałem się skupić tylko na ósmej klasie, aby jak najlepiej przygotować młodzież do egzaminu.

Marwin bynajmniej nie urodził się matematycznym geniuszem. Swego czasu sam również korzystał z korepetycji. - Gdy korepetytor przychodził do mnie, zastanawiało mnie, jak to jest, że on potrafi rozwiązać każde zadanie. Chciałem osiągnąć taki sam poziom. Dociekałem, czy w matematyce są jakieś schematy. W końcu udało mi się poznać. Dzięki nim potrafię w prosty sposób pokazać moim uczniom na praktycznych i ciekawych przykładach, co i jak należy zrobić. Bez zbędnej teorii – wyznaje Marwin.


- Zauważyłem, że bardzo dobrą metodą nauczania są quizy. Pewna dziewczynka, gdy robiła zadania z podręcznika, to przez piętnaście minut mogła rozwiązać dwa, maksymalnie trzy. A gdy nadałem im formę quizów, była w stanie zrobić w kwadrans nawet dziesięć! - podkreśla.

Jego internetowy kurs dla ósmoklasistów składa się z serii nagranych modułów z lekcjami o długości dostosowanej do potrzeb uczniów, które krok po kroku przygotowują do egzaminu. - Nastolatek ogląda sposób rozwiązania jakiegoś zadania, który dokładnie tłumaczę. Potem dostaje kolejne zadanie tego samego typu do samodzielnego zrobienia. Są też zadania w formie quizów i kolorowe mapy myśli, czyli takie jakby notatki, gdzie działania matematyczne pokazane są w formie ciekawych obrazków, żeby uczniowi było łatwiej to wszystko zapamiętać – wyjaśnia Marwin Kliś.

Ale kurs nie ogranicza się tylko do gotowych lekcji dostępnych online. Uczeń, który po obejrzeniu każdej z nich nadal czegoś nie rozumie, może za pośrednictwem specjalnej grupy na Facebooku zadawać pytania, konsultować swoje wątpliwości o dowolnej porze dnia i niemal natychmiast uzyskać odpowiedź.

- Aby opanować materiał potrzebny do zdania egzaminu ósmoklasisty, wystarczy 20-25 minut nauki dziennie. Bo chodzi przede wszystkim o systematyczność. Robienie setek zadań dwa czy trzy tygodnie przed egzaminem nie przyniesie dobrych efektów. Trzeba zacząć działać przynajmniej miesiąc lub dwa wcześniej. Co ważne, na moim kursie uczniowie przerabiają tylko ten typ zdań, które pojawią się na egzaminie – podkreśla Marwin Kliś.

Jego innowacyjne metody nauczania matematyki cieszą się dużym powodzeniem. Na TikToku jego profil Gigamatma (tutaj) ma ponad 21 tys, obserwujących, a niektóre nagrania doczekały się nawet miliona wyświetleń! Podajmy także linki do jego pozostałych social mediów – na Facebooku i Instagramie oraz bezpośrednio do platformy z kursem online - www.gigamtma.com.pl.


Foto: Edyta Łepkowska

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Jan_Korba, 21.03.2024 09:22

Z całym szacunkiem dla ziomka ale próżny trud. Skoro do zbierania szparagów u bauera nie jest potrzebne wykształcenie. Obecna władza brzydzi się wykształconymi obywatelami. Powoli staje się jasne, że obecna władza chce doprowadzić do tego co działo 80 lat temu w Generalnej Gubernii, gdzie Polakowi miało wystarczyć do niewolniczej pracy w niemieckim przemyśle 6 lat szkoły powszechnej. Oby komuś nie strzeliło do głowy kontynuować polityki sterylizacyjnej Himmlera wobec ras niższych wobec rasy panów.