reklama
reklama

Powiew grozy i duchy byłych burmistrzów, czyli budżet gminy Andrychów

Gospodarka, Wiadomości, 29.12.2021 19:57, eł

Podczas obrad tego samorządu nigdy nie jest nudno…

Powiew grozy i duchy byłych burmistrzów, czyli budżet gminy Andrychów

O budżecie gminy Andrychów na 2022 rok pisaliśmy już ponad miesiąc temu (tutaj), jednak dopiero dzisiaj radni podjęli uchwałę w tej sprawie. Jak zwykle, kilku z nich nie przyłożyło do tego ręki, głosując przeciw lub wstrzymując się od głosu. Ale większość bez protestów zaakceptowała plan wydatków przygotowany przez burmistrza Tomasza Żaka.

Zanim jednak doszło do głosowania, odbyła się długa dyskusja, w czasie której radni opozycyjni dali wyraz swojej dezaprobacie. Nie tylko odnośnie samego budżetu, ale również ściśle z nim związanej wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2022-2031. Bardzo zaniepokoiła ich opinia Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie jej projektu. Jest ona wprawdzie pozytywna, ale zawiera pewne zastrzeżenia. Wynika z niej, że gmina może mieć problemy z uzyskaniem planowanych bardzo wysokich nadwyżek operacyjnych, a co za tym idzie, ze spłatą zobowiązań w następnych latach.

Skład Orzekający wskazuje na potrzebę podjęcia daleko idących działań oszczędnościowych, szczególnie w zakresie wydatków bieżących, co zapewni zachowanie przewidzianych prawem wskaźników zadłużenia z art. 243 ustawy o finansach publicznych (…) Należy również mieć na względzie, iż nie można przewidzieć skutków gospodarczych, jakie pociąga za sobą wprowadzony w kraju stan epidemii związany z koronawirusem COVID-19. W świetle obecnych zdarzeń zachodzących w naszym kraju, należy liczyć się z trudnościami, jakie mogą wyniknąć w osiągnięciu zaplanowanych dochodów czy koniecznością poniesienia większych wydatków, co niewątpliwie może negatywnie wpłynąć na całą sytuację finansową gminy” – czytamy w opinii. Radna Alicja Studniarz stwierdziła, że wieje z niej grozą.

Przyznał jej rację radny Krzysztof Kubień. I nader dosadnymi słowami powiedział, co sądzi o przedstawionym przez burmistrza projekcie budżetu na przyszły rok. Orzekł, że jego zdaniem jest on nie do przyjęcia, między innymi dlatego, iż zawiera nietrafione, „rozbuchane” inwestycje, które nijak się mają do potrzeb mieszkańców. – Będę głosował przeciwko, dlatego że zadłużenie gminy na koniec 2022 roku wzrośnie do ponad 82 milionów złotych. To przeszło 45 procent dochodów. Jesteśmy w spirali zadłużenia – mówił. – W tym budżecie 6,5 miliona złotych przeznaczone jest na naprawę tak zwanej strefy ekonomicznej wybudowanej na terenie osuwiska. To znaczy na naprawę czegoś, co nie powstało. A koszty zaniedbań burmistrza muszą pokryć mieszkańcy gminy, choć sądzę, że to Pan, Panie burmistrzu powinien za to dziadostwo zapłacić z własnych pieniędzy. Nie będę głosował za, ponieważ doprowadziliście w tym budżecie do deficytu wynoszącego ponad 20 milionów złotych. Nie zgadzam się na szastanie publicznymi pieniędzmi na totalne zbytki, jak inwestycja na Pańskiej Górze. Tam ingeruje Pan w coś, za co kiedyś będą straszyć Pana duchy poprzednich burmistrzów i ludzi, którzy dbali o to, by Andrychów był zielony. Będę przeciwko dlatego, że ratujecie budżet drastycznymi podwyżkami opłat dla mieszkańców.

Jednak jego retoryka nie wywarła wrażenia na większości radnych. Wyniki głosowania nad przyjęciem zarówno wieloletniej prognozy finansowej, jak i budżetu okazały się bardzo podobne. Czternaścioro radnych poparło projekty obu uchwał, a pięcioro było przeciwnych. W poniższych zestawieniach widać, jak głosowali poszczególni samorządowcy.





Foto: Edyta Łepkowska

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

FeelFree, 05.01.2022 23:00

c.d. Jeśli budżet jest ok i skonstruowany z udziałem radnych to da się go jak widać na przykładzie Suchej przyjąć jednogłośnie i wspólnie, solidarnie ponosić za jego przyjęcie odpowiedzialność. GŁOS jednego radnego jest ważny. Przykład SP 3 zlikwidowanej tylko dzięki temu, że radny RZADEK zmienił po roku zdanie... POWTARZAM RAZ JESZCZE, OBECNA RADA JEST SKOMPROMITOWANA przykłady można mnożyć. NIE POTRAFIĄ GRAĆ W JEDNEJ DRUŻYNIE w INTERESIE MIESZKAŃCÓW!!! To nasz interes mają reprezentować, a nie spełniać pomysły i zachcianki wójta. ONI WCALE NIE ROZUMIEJĄ SWOJE ROLI I SIŁY I ODPOWIEDZIALNOŚCI. POZWALAJĄ WÓJTOM NA SZKODLIWE DZIAŁANIA, i chore ZADŁUŻANIE GMINY. Są za to odpowiedzialni, KAŻDY Z NICH ! Jak wójt przygotuje uchwałę o zarządzeniu zaćmienia Słońca to oni ją gotowi przegłosować - oczywiście przy kilku głosach sprzeciwu (rozsądku) i wstrzymujących się (strach przed odpowiedzialnością). Dajmy sposób z Warszawą, zajmijmy się tym co jest blisko nas i codziennie. Rozmawiajmy z RADNYMI, których wybraliśmy.

FeelFree, 05.01.2022 22:51

@rumcajs - Złodziej jak będzie chciał kraść to zawsze znajdzie sposób; żadne prawo i zakaz go w tym nie zatrzyma. Demokracja w dojrzałej postaci daje skuteczniejsze sposoby na pozbycie się osób szkodliwych dla społeczeństwa niż zapis, który trzeba wyegzekwować prawnie. Jeśli ktoś w swoim systemie wartości nie szanuje drugiego człowieka i prawa to jak pokazuje przykład konkursu na dyrektora SP 4 w Andrychowie, nie wykonuje nawet postanowień Sądu. Z tego powodu powstał blog/strona. Proszę zapoznaj się i napisz co sądzisz o działaniu burmistrza Andrychowa. http://prawoioswiata.blogspot.com/ Celowo podaję przykład Suchej i Andrychowa. Burmistrz Lichostyt nigdy by się nie zgodził, ani nie wpadł na przykład na taki pomysł jak zmiana zakładu budżetowego w spółkę. Z uwagi na koszty i możliwość utraty kontroli nad ważnymi zadaniami gminy. Konkretna osoba, konkretne poglądy i konkretne; milionowe koszty dla podatników. MA ZASADNICZE ZNACZENIE kim jest burmistrz. Jaki to człowiek. O kogo dba. Czyj interes ma w pamięci na pierwszymi miejscu, przy każdej okazji. Burmistrza wybierają ANDRYCHOWIANIE. Dlatego należy ich informować, edukować, aby znowu nie nabrali się na uśmiechnięte reklamy i obietnice, które nic nie kosztują lub są pokrywane z ich kieszeni kosztem ważniejszych wydatków. WŁAŚCIWIE WYBRANI RADNI są gwarantem naszej kontroli nad działaniami burmistrza. TO ICH UCHWAŁY są najistotniejsze. Mają też możliwość KONTROLI wójta i wywalenia go z polityki jeśli szkodzi w ich ocenie GMINIE. ABSOLUTORIUM JEST CO ROK

bot, 05.01.2022 21:57

https://spidersweb.pl/2022/01/konfederacja-facebook-ban.html

rumcajs, 05.01.2022 20:37

@FeelFree 1. Chodziło mi to że zakaz zadłużania nie dawałby szans złodziejom. Masz rację, są dobrzy ludzie wśród nas, ale i również psychopaci, dlatego warto taki zapis w ustawach wprowadzić. 2. Powiem szczerze: Co do moich prognoz odnośnie deficytu budżetowego (następny burmistrz będzie miał większy deficyt od Żaka) dowiemy się za kilka lat po ustabilizowaniu rynków, także prosiłbym zapisanie w kalendarzu, albo jakiś kontakt osoby zainteresowane w komentarzach. Mam nadzieję, że się mylę. Naprawdę... 3. A co do wyborów ludzi, to mam szczerą nadzieję, że wypisuje brednie i będzie tak jak piszesz, a człowiek po 8 godzinach pracy i spełnieniu wszelkich obowiązków rodzinno-społecznych znajdzie czas na zainteresowanie się polityką lokalną oraz ogólnopolską , pominie Netflixa, piłkę nożną, zainteresowania. 4. +1 dla Sucha Beskidzka , link: https://sucha24.pl/artykul/sucha-beskidzka-z-budzetem/767411

FeelFree, 05.01.2022 12:50

https://sucha24.pl/artykul/sucha-beskidzka-z-budzetem/767411

Skalpel, 05.01.2022 09:58

https://www.portalsamorzadowy.pl/prawo-i-finanse/przemysl-splacil-w-dwa-lata-20-proc-swego-zadluzenia,245903.html

FeelFree, 05.01.2022 02:08

@rumcajs. Że, okazja czyni złodzieja to Twoje zdanie wyrażone polskim przysłowiem, a nie prawda absolutna i dogmat opisujący każdego człowieka. To nieprawda obrażająca wszystkich uczciwych ludzi. Moim zdaniem to my wszyscy - wyborcy, powinniśmy zadać sobie trud poznania i rozważenia kandydatów do władz... I wybrania podczas wyborów osób, których żadna okazja nie uczyni złodziejem. Których nawet umieszczenie w beczce zgniłych jabłek nie uczyniłoby zgniłym jabłkiem. Powinniśmy w swoim wspólnym interesie wybierać na radnych, wójtów, posłów, senatorów, prezydentów osoby godne ZAUFANIA, niepodatne na deprawację przez pokusy jakie daje posiadanie władzy i dostępu do zarządzania dużymi pieniędzmi. A nade wszystko powinniśmy eliminować z polityki każdego szczebla osoby, które to nasze zaufanie zawiodły. Szczególnie gdy robiły to wielokrotnie i zuchwale. Powiem Ci wprost: brednie wypisujesz. To od naszych wyborów zależy kto będzie rządził gminą Andrychów. Kolejni burmistrzowie będą tacy jakich my sami wybierzemy. Rumcajs już dzisiaj wie, że będą zadłużać gminę z każdym rokiem coraz bardziej? @rumcajs - to co piszesz to nie jest informacja o przyszłych burmistrzach Andrychowa, tylko o tym co Ty myślisz... A jeśli chcesz porównać jakieś mierzalne dane i postawy burmistrzów to porównaj dane cyfrowe opisujące stan gmin Andrychów vs Sucha Beskidzka oraz poznaj osobiście obu burmistrzów... Wtedy będzie szansa na merytoryczną rozmowę, a nie na sianie defetyzmu i usprawiedliwianie działań obecnych władz Andrychowa, bo tak brzmi dla mnie to co obecnie piszesz.

bot, 05.01.2022 00:33

https://www.pudelek.pl/chcialbym-zeby-putin-byl-prezydentem-polski-jakby-sie-go-dalo-wynajac-6366073424160385w

rumcajs, 04.01.2022 23:20

@FeelFree Okazja czyni złodzieja. Zgadzam się w 100% z Wami, inwestycje powinny być trafione i najlepiej budżet bez deficytu, powinien być zakaz zadłużania się Gmin, ale go nie ma, więc robią to co robią prawie wszystkie Gminy. W Sejmie też pewna partia chciała wprowadzić zakaz zadłużania i ją wyśmiano, w odpowiedzi posłowie mówili "Jak to? My mamy sobie wiązać ręce?". Powiem Wam wprost: Kolejni burmistrzowie czy to będzie Kubień czy Małysz będą zadłużać z każdym rokiem Gminę coraz bardziej.

FeelFree, 04.01.2022 22:04

@Turboplazmotronie Zacny Rycerzu - mam więc (ponownie) pytanie: jak sądzisz? DLACZEGO rumcajs pisze to co pisze? chodzi mi o post z 31.12.2021 00:30 i doszukiwanie się racjonalności w zadłużaniu Gminy... czego też przyznam, że kompletnie nie rozumiem.

Turboplazmotron, 04.01.2022 20:12

Dzisiaj czwarty raz w przeciągu czterech miesięcy RPP podniosła stopy procentowe więc koszty spłaty długu też wzrosną. Hiperinflancja jest przy 100-150 procentach a nie 10-15 , taka drobna różnica. Zostawienie tak zadłużonej gminy następnemu pokoleniu to niezły "prezent " od obecnie zarządzających prawie emerytów. Po nas choćby potop. Dziękujemy.

FeelFree, 04.01.2022 17:50

@rumcajs - a czy nie korzystniej byłoby dla wszystkich Mieszkańców gminy, gdyby hiperinflacja (jeśli już) umarzała wydatki na NIEZBĘDNE inwestycje (drogi, ronda, szkoły, ścieżki rowerowe, przystanki itd.) a nie na ZBYTKI powodujące stałe koszty w budżecie (dwa baseny), różne wizualizacje i plany do obietnic budowlanych, i nie na wydatki dla zasilania, wspomagania lub ratowania PRYWATNYCH biznesów (strefa z drogami, AEC, łącznik, ekskluzywne, ale tylko ceną busy). Moim zdaniem tak byłoby lepiej. ?

rumcajs, 31.12.2021 01:30

@Zakolog Też jestem za Twoimi pomysłami, mi się wydaje, że jedna Gmina która kierowałaby się Twoimi zasadami , ale konkurująca z takimi zadłużonymi Gminami i biorącymi kredyty w środowisku mocno inflacyjnym przegra. Dlaczego? Rok temu inwestycja np. w drogę krajową była tańsza o 10-20% , koszt kredytu będzie mniejszy niż oszczędzanie i czekanie aż uzbiera się odpowiednie środki. Przy hiperinflacji, która może nastąpić dla Gminy będzie to jak umorzenie długów. Andrychów zyska mniej lub bardziej potrzebne inwestycje. Nawet przepalone bezsensownie pieniądze zostaną umorzone.

Zakolog, 30.12.2021 23:10

@rumcajs - naprawę nie chcę być protekcjonalnym, ale nie specjalnie masz pojęcie o inflacji. Twoje postrzeganie tego zjawiska pochodzi sprzed pierwszego kryzysu naftowego, kiedy to załamał się system z Bretton Woods, a pieniądz oparty był na parytecie złota. W układzie kruszcowym na inflacji tracili wszyscy, zyskiwał i to jednorazowo tylko emitent pieniądza. Obecnie większość banków centralnym, w tym również Polski mają konstytucyjny zakaz emisji (drukowania) pieniądza. Nadmiar lub bardziej precyzyjnie spadek siły nabywczej kreowany jest przez rząd za pomocą obligacji, czyli de facto długu państwa. Czyli od tych 120 miliardów, które rząd rozdał w ramach tarcz anty pandemicznych – jakoś nie protestowałeś jak rozdawali te pieniądze, rząd będzie płacił odsetki, które są kosztem pozyskania tego pieniądza. Innymi słowy rząd pożyczył pieniądze przedsiębiorcom, a ci zamiast wykorzystać je do inwestycji zwiększających produktywność swoich biznesów, lokują je głównie w budowę swoich domów, mieszkań pod wynajem i konsumpcję. Dlatego masz spekulacyjny wzrost cen w pierwszej kolejności materiałów i usług budowlanych. Pakiety stymulacyjne w krajach zachodnich były po wielokroć większe od naszych, a wzrost cen znacząco niższy niż u nas. Po prostu ich gospodarką zajmują się biznesmeni, a w naszej przeważają Janusze biznesu. Tamci inwestują we wzrost produkcji, a nasi tą ich produkcję są wstanie tylko kupić. I to jest cała prawda o polskiej inflacji i naszej gospodarce. Nasz lokalny Janusz ekonomii nie jest wstanie nawet przypilnować budowy ronda, jedyne co potrafi, to podpinać się pod zachodnią inwestycję i przecinać na niej wstęgi.

Archanioł Michał, 30.12.2021 21:19

@Zakolog "psychiczne cechy radnych" : ja uwielbiam radną niewyspaną, budzi się dziecinka i zgłasza konieczność zakończenia dyskusji, w której nie uczestniczyła. Radna SZACUN, UZNANIE, JESTEM POD WRAŻENIEM.

Archanioł Michał, 30.12.2021 21:12

@rumcajs pendolisz, fajnie by było gdybyśmy mieli "oszczędności"i tracili. JESTEŚMY ZADŁUŻENI po uszy.

Turboplazmotron, 30.12.2021 21:09

@tomekx nie rozśmieszaj nas z tymi podatkami. Zagraniczni właściciele znajdą obejścia. @rumcajs tutaj niestety mamy już do czynienia z pętlą zadłużenia.

rumcajs, 30.12.2021 21:03

Dług można wykorzystać jako dźwignię w szczególności przy rosnącej inflacji. Kto traci na inflacji? Osoby, Gminy które oszczędzają i mają nadwyżki. Co robi Gmina Andrychów? Wydaje na potęgę. Pretensje do rządzących na wiejskiej, a nie do lokalnych smyków.

Archanioł Michał, 30.12.2021 20:33

Mnie interesuje - ile dziennie tracimy na RURZE ? @tomekx podasz kwotę? Pomogę Ci: kupujemy ciepło od A płacimy x , przesyłamy (koszty), kasujemy y. Pytanie podstawowe czy y jest > od x ? Obawiam się , że już ten rachunek się nie zamknie !

Zakolog, 30.12.2021 18:57

@tomekx - a potrafisz oszacować, ile milionów dotychczasowych podatków ta galeria zlikwiduje, poprzez konieczność zamknięcia pozostałych form działalności handlowej w całej gminie? W rzeczywistym świecie istnieje prawo zachowania energii, które w ekonomii jest nazywane – nie ma darmowych obiadów, zawsze ktoś za nie płaci.

Zakolog, 30.12.2021 18:46

@Archanioł Michał - Zgadzam się, rura to lokalna ofiara symbolizująca poddanie się woli Pana, co jednak nie zmienia, a wręcz uwydatnia psychiczne cechy radnych.

tomekx, 30.12.2021 18:46

Jak zwykle same pisowskie narzekania.Może i słynna rura kosztowała 1,5 mln ale cała galeria będzie generowała 1 mln podatków od nieruchomości rocznie do budżetu gminy + inne podatki

Archanioł Michał, 30.12.2021 18:18

@Zakolog rura to tylko klocek w układance, Leszek pewnie nie brał bezpośredniego udziału(?), ale widać rękę MISTRZA.

Zakolog, 30.12.2021 18:03

Czyli ta słynna rura do galerii, na którą wybitni radni przeznaczyli 1,5 miliona poszerza możliwości zarobkowania firmie wytwarzającej ciepło na koszt andrychowskiego podatnika. Te 1,2 miliona pożyczki na paliwo pozwoliło zakupić nośnik energetyczny dla firmy wytwarzającej ciepło, tylko po to, aby AEC mogła to ciepło następnie zakupić. Nazywanie radnych tłukami jest wyrazem szczególnej uprzejmości do nich skierowanej, poprawne określenie ma bardziej psychiatryczny kontekst.

Archanioł Michał, 30.12.2021 15:19

Leszek Czarnecki właśnie traci kolejny brylant w swojej koronie finansowej. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Open-Finance-zlozyl-wniosek-o-ogloszenie-upadlosci-8251584.html On chyba tego "cycka" w Andrychowie nie puści ?

Archanioł Michał, 30.12.2021 12:19

@Zakolog - opisana akcja wiele tłumaczy i pokazuje "jak przejrzyście działa urząd". @Turboplazmatron też zwróciłem na to uwagę. Co ciekawe dopiero teraz wyszło na jaw wcześniej prezes Mirek opowiadał inne historie. Oj stajnia Augiasza to wzór ładu i porządku przy tym co się tam wyprawia.

Turboplazmotron, 30.12.2021 11:17

Warto jeszcze wspomnieć o pytaniach radnego Wiesława do wiceburmistrza Mirosława. Z wypowiedzi wywnioskowałem, że AEC czyli prezes Nowak jest teraz tylko pośrednikiem (słupem) w sprzedaży ciepła pomiędzy byłym prezesem ECA(teraz Figiel) Januszem Sz a odbiorcami i bierze na siebie całe ryzyko. Dwa lata temu prezes Janusz nie mógł produkować ciepła z węgla i " musialo" powstać AEC a teraz nie ma problemu, żeby ta sama osoba produkowała ciepło z węgla i je sprzedawała AEC. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze, nasze wspólne pieniądze z gminnej kasy. Proszę sprawdzić ile gmina( radni) wyłożyli pieniędzy na wspólne interesy Janusza i Mirka i ile można było za te pieniądze np. wyremontować dróg.

Zakolog, 30.12.2021 11:01

@Archanioł Michał - nie wiem czyje to grunta, ale pewną wskazówką jest analiza kognitywistyczna odpowiedzi urzędnika na pytanie radnej Alicji. Ów urzędnik nie przestawił się, więc nie wiemy jaki jest jego status w urzędowej hierarchii, ale przyjmijmy, iż jest to średni szczebel, czyli kierownik wydziału. Pan kierownik opowiedział nam, że nie pamięta nazw podmiotów – w domyśle nawet numerów działek, i ich ilości, za które wnioskował wpisanie do budżetu gminy kwoty 1,2 miliona złotych. Czyli wie ile ma zapłacić, ale nie pamięta komu. Otóż z punktu widzenia nauki o poznaniu, takie zachowanie jest niemożliwe. Jeśli bowiem tych działek byłoby np. dwadzieścia, to oczywiście mógł nie pamiętać wszystkich ich właścicieli, ale wówczas wymieniłby 3-4, które zapamiętałby kontekstowo, zajmując się przecież sporą jak na warunki naszego miasta inwestycją. Mało tego, gdyby chciał ukryć przed słuchaczami jakiś kontrowersyjny podmiot, wymieniłby jedną dwie działki z jego punktu neutralne i konieczne dla powodzenia całego projektu. Pan kierownik nie wymienił żadnej, ba nawet próbował zasłonić się ustawą o ochronie danych osobowych, co w tym przypadku było dla niego ostatnią deską ratunku przed ujawnieniem tej informacji. Jeśli natomiast zamiast 20-stu działek w naszym przypadku pod „odszkodowanie” podlega jedna, to nasz urzędnik nie chciał lub nie mógł jej wymienić i dlatego cała jego wypowiedź była pokrętna i nie był wstanie zapamiętać tej jednej działki, dla której wnioskował o odszkodowanie. Zakładam, że nasi Radni będą eksplorować tę sprawę i ją wyjaśnią do samego spodu. Ja stawiam, że jest tylko jedna działka, za którą urząd zamierzał zapłacić odszkodowanie.

tomekx, 30.12.2021 07:32

Panie biłko, guzdek, kubień, mikołajek i pani studniarz-spójrzcie w lustro przypomnijcie sobie jaką partię reprezentujecie a następnie zajmujcie się publicznymi sprawami Andrychowa.Pod rządami pisu afera goni aferę a wy co na to ?

Burakz wiejskiej , 30.12.2021 00:35

więcej takich projektów ja kryty basen który wróci się za 145 lat zwłaszcza teraz , barany nadają się do tarcia chrzanu

Archanioł Michał, 29.12.2021 23:23

Strzelam , podejrzewam, zapytotywuje ;), że nazwy tych podmiotów znajdę na liście darczyńców dla komitetu wyborczego Zdzisława ?

Archanioł Michał, 29.12.2021 23:19

@Zakolog wiadomo czyje to grunta? @szeliga trolu zajadły spadaj ludzie rozmawiają !

szeliga, 29.12.2021 22:58

Władza państwa ( prezydent , rząd i posłowie) kilka miesięcy temu podnieśli sobie wynagrodzenie o minimum 6000 zł miesięcznie i jakoś pana Kubienia i panią Studniarz to nie bulwersuje. Oni mają z nawiązką pokryte wzrosty cen . Może p. Alicja ,i Krzysztof wreszcie spojrzeliby sobie w lustro i się ze swoimi wypocinami zamknęli .

Zakolog, 29.12.2021 22:45

Składam podziękowanie dla pani radnej Alicji Studniarz, za zdanie Burmistrzowi pytania o odszkodowanie wysokości 1,2 miliona za możliwość wybudowania łącznika drogowego z ulicą Tkacką. Niestety odpowiedź na zadane pytanie jest porażająca i kłamliwa. Nie wiem co burmistrz i jego urzędnik mieli na myśli określając proces odszkodowawczy decyzją ZRID, ale wiem na pewno , iż ich pojęcie ZRID nie ma nic wspólnego z ustawą o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg krajowych. Z wyjaśnień burmistrza wynika natomiast, że Gmina kupiła sobie starą drogę zakładową w celu jej wyremontowania, aby następnie już wyremontowaną oddać w użytkowanie miedzy innymi jej byłym właścicielom. W ujęciu praktycznym oznacza to, że Gmina wyremontowała drogę płacąc za tą możliwość prywatnemu właścicielowi. Bardzo Panią proszę o dogłębne zbadanie tej transakcji i co ważniejsze pokazanie mieszkańcom na co idą ich pieniądze, bezrefleksyjnie przekazywane zarządowi przez większościową grupę radnych. Jeszcze raz bardzo dziękuję !

Turboplazmotron, 29.12.2021 22:13

A tu małe porównanie jak wzrosło zadłużenie od ostatnich wyborów i proszę pomyśleć jak jeszcze może wzrosnąć po następnych. https://www.mamnewsa.pl/polityka/cala-prawda-o-finansach-andrychowa

Archanioł Michał, 29.12.2021 22:06

@Turboplazmatron słuszna uwaga. Można policzyć:)

Turboplazmotron, 29.12.2021 21:59

A teraz czekamy na artykuł jakie nagrody dostaną andrychowscy urzędnicy w tych trudnych czasach, bo ile podwyżki dostał burmistrz z wyrównaniem wstecznym to już wiemy. Powinno się jeszcze podać ile wynosi zadłużenie w stosunku do dochodów własnych gminy a nie do całego budżetu.

Jeremiasz, 29.12.2021 21:25

I bardzo dobrze, bardzo chętnie zobaczę jak już za niedługo zacznie brakować pieniędzy na klasę próżniaczą czyli urzędników. Już nic nie da się zrobić mając za włodarzy takich ludzi. To jest konsekwencja głupiego prowadzenia się. Jak w ogóle można sobie wypłacać wszelkie nagrody będąc zadłużonym? Rządzą debile.