Agencja, która spełnia Twoje oczekiwania - zastanów się nad tym, czego potrzebujesz
Agencje marketingowe (zwane inaczej agencjami 360) posiadają obecnie szeroki zakres usług. Nie zawsze jednak chcemy korzystać z nich wszystkich. Może na razie chcemy stworzyć tylko stronę internetową, a pozycjonowaniem będziemy chcieli zająć się później. Z drugiej strony możemy mieć już stronę swojej firmy i teraz chcemy ją wypromować w Google. Możemy też potrzebować pomocy przy identyfikacji wizualnej lub copywritingu. Marketing to teraz różne działania, z których nie wszystkich możemy potrzebować. Dlatego na początku najlepiej jest określić potrzeby naszej firmy, a następnie znaleźć agencję, która w ofercie ma oczekiwane przez nas usługi.
Sprawdź opinie klientów agencji
Nic tak dobrze nie świadczy o firmie, jak dobre opinie zadowolonych klientów. Dzięki nim możemy się dowiedzieć, czy agencja jest profesjonalna, terminowa, uczciwa. Dodatkowo możemy przeczytać czy ich działania dotyczące marketingu takie jak pozycjonowanie dają wyraźne efekty. Opinie klientów pozwolą nam też ocenić czy informacje dotyczące lat doświadczenia, które na pewno znajdziemy na stronie agencji, są wiarygodne. Jeżeli firma ma w Internecie oceny powyżej 4 lub więcej gwiazdek, to możemy być pewni wysokiej jakości usług.
Agencje marketingowe Gdańsk
Przykładem będzie tutaj na pewno agencja Devispace. Po wpisaniu jej nazwy w wyszukiwarkę zobaczymy ocenę 5 gwiazdek i 40 opinii zadowolonych klientów. Po ich przeczytaniu możemy być pewni, że Devispace należy do agencji marketingowych, którą prowadzą profesjonaliści.
Zapoznaj się z portfolio agencji marketingowej w Internecie
Wybierając agencję, chcemy oczywiście, żeby była ona profesjonalna, miała atrakcyjne ceny i dobre opinie. Przede wszystkim muszą się nam jednak podobać jej projekty stron internetowych i identyfikacji wizualnej. Nieważne jak terminowa czy polecana jest dana agencja 360 – jeżeli nie przypadną nam do gustu jej projekty, nie powinniśmy podejmować z nią współpracy.
Dlatego przed podpisaniem umowy zapoznaj się z zakładką „Portfolio” na stronie agencji. Im więcej pozycji w takiej zakładce, tym lepiej. Powinniśmy znaleźć tam różnorodne projekty dla różnych firm i w różnych stylach. Jest to dowód na to, że agencja zatrudnia specjalistów o różnych umiejętnościach, co na pewno wróży dobrą współpracę.
Wybierz agencję marketingu, która stawia na SEO
Pozycjonowanie będzie w 2023 roku już praktycznie wymogiem dla stron internetowych. Bez niego nie mamy co liczyć na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Dlatego właśnie przed podjęciem współpracy, zainteresujmy się, jaki pomysł na pozycjonowanie ma agencja. W końcu na SEO wpływa wiele czynników:
-
dobranie słów kluczowych
-
meta opisy i tagi title
-
copywriting
-
linki wychodzące
-
opisy alternatywne grafik
To tylko część wymogów Google - liczy się też na przykład ogólna struktura strony. Dlatego przed podpisaniem umowy z agencją dowiedzmy się, jakie działania planują w celu polepszenia naszego SEO.
Sprawdź, jakie warunki współpracy oferuje agencja interaktywna
Wśród agencji marketingowych, jak w każdej innej branży, również można trafić na firmy, które czasami oszukują klientów. Dlatego przy podejmowaniu współpracy warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Przede wszystkim zapoznajmy się z zapisami dotyczącymi rozwiązania umowy. Powinny one chronić interesy obydwu stron. W umowie powinien być jasno określony przedmiot zlecenia, termin jego realizacji, jak i okres obowiązywania umowy.
W przypadku nieuczciwych agencji w umowie może zabraknąć daty zakończenia współpracy. Mogą istnieć w niej też zapisy, które mówią o wysokich karach, jeżeli to zleceniodawca zakończy współpracę. Jeżeli dostaniemy do przeczytania taką umowę, lepiej poszukać innej agencji.
Agencja interaktywna musi przekazać nam prawa autorskie do strony
Warto upewnić się też, czy po wykonaniu strony internetowej agencja przekaże nam do niej prawa autorskie. Witryna online jest takim samym dziełem jak artykuł, zdjęcie czy utwór muzyczny, dlatego żeby z niego korzystać, musimy posiadać prawa autorskie. Zapis mówiący o tym musi znaleźć się w umowie albo w osobnym protokole. Pamiętajmy, że zapłata nie równa się tutaj przeniesieniu posiadania – bez praw autorskich strona nawet po zapłacie nie należy do nas.
Trzymając się powyższych rad, możemy być pewni, że wybierzemy profesjonalną i uczciwą agencję, która wyniesie naszą stronę internetową na nowy poziom.
- Materiał partnera
Brak komentarzy