Na czym polega pozycjonowanie?
SEO (z ang. Search Engine Optimization) to działania, których celem jest wzrost widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Obejmuje m.in. szczegółowy audyt oraz optymalizację witryny, tworzenie wartościowych treści na stronę, budowanie profilu linków oraz regularny monitoring serwisu. To rozwiązanie przeznaczone dla firm dowolnej wielkości i z każdej branży.
Dlaczego warto robić SEO?
Profesjonalnie opracowana i realizowana strategia SEO przynosi wiele korzyści dla witryny oraz jej właściciela. Pozwala osiągnąć długofalowe rezultaty, które zazwyczaj w ostatecznym rozrachunku okazują się znacznie tańsze i stabilniejsze niż inne działania reklamowe, które dają podobne efekty.
SEO pozwala przede wszystkim uzyskać wysokie pozycje witryny w wyszukiwarce Google. Im wyżej w wynikach organicznych znajduje się domena, tym jest lepiej widoczna, a prowadzący do niej link jest częściej klikany przez użytkowników. To prowadzi do wzrostu ruchu w serwisie, a tym samym do zwiększenia szansy na konwersje – wśród odwiedzających witrynę są bowiem Twoi potencjalni klienci zainteresowani zakupem produktu, bądź usługi.
Pozycjonowanie służy też do zwiększenia rozpoznawalności marki w sieci, co jest szczególnie zalecane dla nowych firm albo przedsiębiorstw z bardzo konkurencyjnych branż. W pierwszym przypadku marka może skutecznie zaistnieć w świadomości odbiorców i zaprezentować im swą ofertę. W drugim natomiast firma ma możliwość uzyskać przewagę nad konkurencją, a tym samym znacząco zwiększyć szanse na zdobycie klienta.
SEO
ułatwia także kreowanie określonego wizerunku przedsiębiorstwa.
Dzięki działaniom z zakresu content marketingu firma może
zaprezentować się jako ekspert w danej dziedzinie. To zwiększa jej
wiarygodność wśród internautów oraz podnosi poziom zaufania do
marki. Użytkownicy będą chętniej korzystali z wiedzy
specjalistów, ale także oferowanego asortymentu. To w dłuższej
perspektywie owocuje zwiększeniem zysków firmy.
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt SEO zależy od wielu czynników, dlatego usługi pozycjonowania są zawsze wyceniane indywidualnie. Na cenę wpływa m.in. branża, w której działa firma, wiek domeny, konkurencyjność fraz kluczowych, jakość serwisu oraz istniejący profil linków.
Pozycjonowanie – samodzielne czy z agencją SEO?
Profesjonalne, bezpieczne dla witryny i przede wszystkim efektywne pozycjonowanie to niełatwe zadanie, wymagające dużej wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Dlatego zaleca się powierzenie tego zadania wyspecjalizowanej agencji SEO, takiej jak wrocławska firma Artefakt – pozycjonowanie stron www. Działania wykonywane przez kompetentnych specjalistów przynosi efekty w postaci wzrostu widoczności witryny, zwiększenia ruchu na stronie oraz poprawy współczynnika konwersji.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl
Brak komentarzy