reklama
reklama

Znowu bardzo dużo przypadków covid-19. Jak sytuacja wygląda w naszym regionie?

Wiadomości, KORONAWIRUS - wiadomości, 19.01.2022 14:25,
W całym regionie prawie 5 tys. osób jest na kwarantannie.
Znowu bardzo dużo przypadków covid-19. Jak sytuacja wygląda w naszym regionie?
Według danych Ministerstwa Zdrowia, statystyki związane z koronawirusem znowu poszły mocno w górę. W środę (19.01) podano, że w Polsce minionej doby zdiagnozowano 30586 nowych przypadków covid-19, w tym 3471 w województwie małopolskim.

Coraz więcej osób zgłasza się do ośrodków zdrowa, a od lekarza wychodzą ze skierowaniem na wymaz. Przed punktami covidowymi tworzą się kolejki.

W naszym regionie sytuacja w środę wyglądała następująco:

Powiat oświęcimski: 156 nowych przypadków covid-219za ostatnia dobę, 2200 osób na kwarantannie

Powiat suski: 22 nowe przypadki, 3 osoby zmarły, kwarantanna objętych jest 785 osób

Powiat wadowicki: 130 nowych przypadków covid-19, 1956 osób na kwarantannie.



Na razie - wszystko wskazuje na to - rząd nie zamierza wprowadzać nowych obostrzeń, jak to było choćby rok temu. Niemniej minister zdrowia Adam Niedzielski oznajmił w środę (19.01) na konferencji prasowej: - Sytuacja jest dramatyczna i wymaga specjalnych kroków. Zdecydowaliśmy o wprowadzeniu obowiązku przejścia na pracę zdalną wszystkich pracowników administracji publicznej - powiedział.

Zaapelował do wszystkich pracodawców, by wszędzie, gdzie to możliwe przejść na pracę zdalną.

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Mgr Ahrańczyk, 26.01.2022 14:31

https://www.youtube.com/watch?v=ff1FFou1KvQ

FeelFree, 21.01.2022 18:41

https://portal.umk.pl/pl/article/skad-biora-sie-teorie-spiskowe

cath, 21.01.2022 18:31

@ Ninazkwidzyna Duda akurat dobrym przykładem nie jest.Ale co zrobić takiego mamy prezydenta jakiego sami sobie wybraliśmy.Co do maseczek -zaręczam ci ze żaden z przeciwników maseczek za granica nie kwestionuje konieczności jej noszenia tylko grzecznie „ szmata” na pysk i maszeruje.W hotelach,w sklepach i knajpkach.Co do odkażania rak, większość ludzi nie ma nawyku mycia rak nawet po korzystaniu z wc wiec trudno się dziwic . @Dobra zmiana Jak badają ? No właśnie PCR .O moje źródła informacji sa ok nie czytam bibuły, sorry czytam by potem to sprawdzić i upewnić się ze to kolejny fake news.Bo język przeciwnika trzeba znać .Omikron rzeczywiście jest łagodniejszy ale równie niebezpieczny dla niezaszczepionych zwłaszcza tych którzy Covida nie mieli albo mieli bardzo dawna .Wśród antyszczepionkowcow i negujących pandemie modne było hasło włącz myślenie problem w tym ze powinien byli sobie to wypowiedzieć patrząc w lustro…

FeelFree, 21.01.2022 18:21

@Ninaskwidznia - tak, tak to działa właśnie, jak ktoś co innego mówi, a co innego robi, to wiele osób słusznie to odbiera jako dwulicowość, czyli taki rodzaj kłamstwa. A bardzo trudno potem uwierzyć takiej osobie, nawet jeśli mówi prawdę... to jest jedna z ogromnych szkód wyrządzonych Narodowi przez obecne władze... Chaos, brak zaufania, sprzeczne komunikaty, hipokryzja i w efekcie podzielone, zalęknione, pogubione, lub wietrzące wszędzie spisek społeczeństwo... to wszystko spowodowało, że nawet tam gdzie w swoim interesie należałoby zaufać decyzjom i komunikatom rządu, budzi się w nas zrozumiały sprzeciw. To jest ich odpowiedzialność przed nami i przed historią. Jedyne wyjście to restart, a jeszcze lepiej reinstalacja systemu operacyjnego ;-) i najlepiej na jakieś Ubuntu przejść z Windowsa przy okazji, bo na iOS nas jeszcze nie stać.

Ninazkwidzynia, 21.01.2022 17:30

duda i przyjaciele byl szczepiony a sam 2 razy byl chory, ile razy go widziałam bez maski na twarzy w telewizji a poucza zwyklych obywateli,nikt go nie slucha, w sklepach ludzie i tak nie nosza maski zwroc uwage komus to cie wysmieje pomacha i dowidzenia, najwazniejsze ze ma co żryć. Nawet jak jesteś zaszczepiony to możesz przenosić zarazki na rękach,nikt nie korzysta z usług odkarzania rąk,powinni stać i pilnować kto odkaził a kto zakaził,ubrania z sklepu trzeba przymierzać w domu ,a nie wsklepie ,bo ludzie sie nie myją i przenoszą wirusy.

FeelFree, 20.01.2022 16:33

https://www.youtube.com/watch?v=z8DO8M0RZcY

FeelFree, 20.01.2022 11:42

Najgorsze, że tak duża część społeczeństwa ma tak niski poziom wiedzy ogólnej i rzetelnej medycznej (ma wiedzę opartą na reklamach, że Goździkowej pomogło) i tak mało zaufania do naukowców. Tak mało, że mimo bezpłatnego dostępu do nadal skutecznej szczepionki wolą narażać siebie i innych na ciężką chorobę, uciążliwe i przewlekłe powikłania lub śmierć. I nas wszystkich na koszty leczenia choroby i nieleczenia wielu innych poważnych schorzeń. Wiedząc jak mało i coraz mniej mamy tych, którzy mogą nas leczyć i się nami opiekować. Najgorsze jest, że tak wielu z nas jest takimi egoistami, że jak już sami łagodnie przeszli infekcję (gratuluję), to innych mają w nosie. A jak się już zaszczepili to są błędnie przekonani o polu siłowym gwarantującym zdrowie i nieśmiertelność. Zaszczepiło się ponad 93% lekarzy w Polsce. Pracownicy ochrony zdrowia jako pierwsi poddali się szczepieniom, co potwierdziło skuteczność i bezpieczeństwo szczepionki. I wykonują nadal swoją pracę, czyli leczą. Rząd zawiódł. Padło już za ich rządów tyle kłamstw, że trudno było nagle uwierzyć w konieczność szczepienia, czyli w to w co akurat dla własnego i innych interesu byłoby dobrze uwierzyć, nawet jeśli się czegoś nie wie lub nie rozumie. Władza dzieliła i skłócała ludzi, aby zachować władzę, a społeczeństwo dało się podzielić. Połowa Narodu zaszczepiona, połowa nie. Dramat. Chcą wprowadzić obowiązkowe szczepienia w zawodach gdzie i tak pracownicy są zaszczepieni, sami siebie obowiązkiem szczepień nie planują się objąć. A to przykłady pociągają. Głupota i dwulicowość. Żądza głosów przy wyborach. Nie słuchali Rady Medycznej, dobrze, że przestała już firmować katastrofę. Moje oczy zwrócone są na Izrael... patrząc tam wkrótce przekonamy się co utraciliśmy dzięki swoim błędnym decyzjom, stawianiu celów politycznych ponad interesem tych za których wzięła odpowiedzialność władza. I dzięki ludzkim oraz polskim przywarom. Dzięki brakowi prawdziwej wiedzy i szczerej wiary, dzięki miłości tylko samego siebie. Lub nie... Czas wkrótce pokaże. Władza dba o siebie i urzędników, wprowadzają zdalną pracę dla biurokratów, zamiast dbać o naród... tragedia. Urzędy zdalnie, dzieci i nauczyciele do szkoły. Hipokryzja i okrucieństwo. Włączcie myślenie. I błagam zaszczepcie się, jak nie dla siebie to dla innych, których życie (starsi i przewlekle chorzy) oraz przyszłość i zdrowie (dzieci) jest realnie zagrożone. Proszę: dbajmy o siebie samych i o siebie nawzajem. AMEN.

Zakolog, 20.01.2022 11:02

@DobraZmiana - Zarzucasz innym brak wiedzy, choć co do Twojej szału nie ma. Mylisz pojęcia i nazwy, Covid-19 jest nazwą jednostki chorobowej objawiającej się śródmiąższowym zapaleniem płuc, wywołanym przez replikację w komórkach płuc wirusa o nazwie Sars-CoV-2. Metodą PCR wykrywa się nie Covid19 tylko ściśle określony i specyficzny dla tego wirusa łańcuch DNA. Ponieważ ten akurat wirus posiada tylko RMA w procesie tym konieczne jest odwrócenie transkrypcji do DNA. Aby mieć pewność, iż wykrywasz akurat tego wirusa, konstruowane są specjalne bufory, które przyłączają konkretny fragment DNA, tak więc rodzaj wykrywanej mutacji zależy od buforu, który wyłapuje np. charakterystyczny tylko dla wariantu Omikron fragment DNA. Tak zwana polimeraza łańcuchów DNA jest metodą ich powielania, głównie w celu łatwiejszego określenia ich występowania. Sam PCR nie jest testem na wykrycie wirusa, muszą być spełnione również w/w czynności, niemniej wykrywa na granicy pewność tego wirusa. Choć należy dodać, iż przy masowym testowaniu metoda ta posiada pewne ograniczenia, głównie techniczne i może prowadzić do fałszywie pozytywnych wyników. Co do postulatu czytania prac naukowych, nic prostszego jak wkleić kilka linków, aby komentatorzy mogli zorientować się co do Twojego ich wyboru.

FeelFree, 20.01.2022 10:56

@DobraZmiana - wygląda, że odpowiadanie na Twoje posty może mieć niestety walor wyłącznie edukacyjny; dla innych Czytelników. Dla przykładu rozbiór logiczny fragmentu pierwszego zdania z Twojego wpisu poniżej: "macie wyprane mózgi przez TV i inne mejstrimy". Słowo "macie" - zaczynasz od uogólnienia, bo zamiast ustosunkować się do konkretnej wypowiedzi, konkretnej osoby wrzucasz przynajmniej dwie osoby do jednego worka, tylko dlatego, że po przeczytaniu ich wpisu tak jest prościej. I od razu zakładasz, że Ci co mają "wyprane mózgi" oglądają TV, nie sprawdzając czy ktoś o kimś piszesz a) posiada w ogóle TV, b) jak posiada to czy używa go do oglądania programów telewizyjnych, czy też wyłącznie jako monitora do konsoli gier, końcówki do Netflixa lub monitoringu posesji, c) jeśli ogląda programy telewizyjne to zakładasz to zakładasz, że poruszające tematykę epidemii, a nie na przykład Eska TV. I w ten sposób bardzo szybko znajdujesz się w świecie (a właściwie sam się w nim umieszczasz), w którym wszyscy inni mają wyprane mózgi, a Ty znajdujesz się w pozycji oświeconego głosiciela prawdy objawionej przez cytowaną "bibułę". Znajdujesz się w gronie osób, które zwietrzyły spisek koncernów, polityków, pielęgniarek itd. I tak trzeba by było na kawałeczki przeanalizować każde zdanie w Twoim wpisie na co siły po przebytym mimo szczepień Covidzie już nie mam, więc może ktoś inny. Dla jasności: masz rację w wielu punktach, tylko rzeczywistość nie jest czarno-biała i nie jest prosta. Te uproszczenia i uogólnienia są nam nawet w codziennym życiu potrzebne, tylko czasem sprowadzają na manowce w sprawach ważnych, nowych lub nietypowych. I pół biedy jak nas samych, gorzej jak wiele niewinnych dusz, które dadzą się "omamić" czy też jak piszesz "wyprać sobie mózg". Masz rację: wszyscy przejdziemy infekcję przywoływanym wirusem, i to po kilka razy, i to kolejnymi mutacjami. Tak to działa od tysięcy lat. Tylko ma np. znaczenie ilu ludzi na raz przejdzie infekcję w ciężkiej postaci wymagającej hospitalizacji, żeby nie cierpieli, nie umarli. Bo mamy bardzo ograniczone zasoby ochrony zdrowia. Przy tym mamy szczepionki, które zmniejszają ryzyko ciężkiego i śmiertelnego przebiegu. Odnośnie siedzenia w domu to słuszna uwaga, tyle, że jeśli ktoś jest w widoczny sposób chory to go unikamy odruchowo, natomiast infekcje przeziębieniowe mają to do siebie, że siejemy wirusem w otoczeniu nie mając jeszcze objawów. Osoby mające wynik dodatni generalnie jednak siedzą grzecznie w domu częściej niż bez wyniku, rodzina też jest ostrożniejsza, a społeczeństwo wie, kto obecnie zaraża (kwarantanna, systemy kontroli sanitarnej, eWUŚ) co dużo zmienia w tempie szerzenia się zakażeń. Nie tylko Covid, grypy i innych zakaźnych chorób też. Jeśli dojdzie do epidemii wyjątkowo zjadliwej wersji corocznej grypy, stosowane będą te same procedury. Dla ochrony zdrowia i życia ludzkiego. Wracając do wątku, dlatego ten opracowany przez ewolucję sposób jest tak skuteczny mimo postępu cywilizacyjnego. A z ciekawostek, to przed zarażeniem (pomijając znane wszystkim sposoby) najbardziej chroni nas chyba jednak lęk... Nie jest on co prawda przyjemny, ale osoby bojące się zakażenia i w związku z tym unikające kontaktów i przestrzegające zasad higieny itd. chorują rzadziej. Niebezpieczne ewolucyjnie byłoby nie odczuwać lęku wcale. Długo byśmy nie przetrwali, jako gatunek bez lęku. Gdyby w epidemii (a były już takie w historii ludzkości) śmiertelność była rzędu np. 40 %, to pomyśl, która część populacji by przeżyła? Ta "odważna", czy "bojaźliwa"? Covid ma wpływ na gospodarkę na wiele sposobów, decyzje polityczne jeszcze większy, ale trudno to zmierzyć ile procent jest czego i nie zmienimy tego. Możemy się tylko przystosować do nowej rzeczywistości i pogodzić z nią. Jeśli chodzi o szczegóły naukowe o wirusie, immunologii i epidemii to faktycznie nie ma sensu oglądać programów propagandowych. Tam jest głównie polityka i propaganda opcji politycznych, walka o słupki oglądalności bo decydują o gigantycznych wpływach za reklamy przedmiotów, których nie potrzebujemy. Ale żyjemy w czasach z dostępem do sieci i nie ma problemu ze zdobyciem wiedzy bezpośrednio od naukowców. W dowolnym języku świata. Tylko trzeba sobie zadać ten trud. No ale prościej jest puścić TVP1 lub poczytać "bibułę", tam świat jest taki piękny i prosty. Tyle, że nieprawdziwy. Pozdrawiam. Czyli życzę Ci i Twojej rodzinie zdrowia.

DobraZmiana , 20.01.2022 07:49

Cath właśnie tu jest przykład jak macie wyprane mózgi przez TV i inne mejstrimy. Już od dawna wiadomo że testy nie są do wykrywania covid 19 już nie mówiąc o covid który zmutowal 1000krotnie i wariant Omikron w żadnym procencie nie jest wykrywany przez testy. Po drugie weź sobie zadaj pytanie jak badają ze to Omikron....? Do zdiagnozowania szczepu wirusa są szczegółowe badania w laboratorium i myślisz że to jest robione...... Jeśli się źle czujesz masz objawy to siedź w domu i się sam lecz jak to robiono wcześniej ja napisałem że testowanie nic nie daje bo i tak nikt Ci nie pomorze że jesteś zarażony a narażacie cała gospodarkę gdzie skutki będą jeszcze większe niż cały covid gdzie umieralność w roku 2020 wyniosła 0.02% a 2021 0.04% a po trzecie Omikron unosi się berdzo długo w powietrzu niż do tej pory inne mutacje więc i tak wszyscy to przejdą tak samo jak wszyscy przeszli przeziębienie. Poczytaj więcej prac naukowych opublikowanych z niezależnych od firm farmaceutycznych to się przekonasz.

cath, 19.01.2022 22:45

@Dobra Zmiana Po ujjj? Nie po to by żyć.Po drugie strasznie bogaci musza być rodzinni bo znajomy nie mógł doprosić się skierowania na test.

cath, 19.01.2022 22:41

@slawek.n Proponowałbym linkować oryginały bo przyznam szczerze nic takiego nie ma na stronach CDC.I nie bylo.Tak jak nie było ze CDC odradza PCR-RT do rozpoznawania zakażenia to kolejny fake news.

FeelFree, 19.01.2022 20:20

@DobraZmiana - moja odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: jeśli ktoś nie jest egoistą, czyli nie myśli tylko o sobie, ale o innych ludziach, z którymi się codziennie spotyka w domu, pracy, szkole, sklepie i tak dalej, to wykonuje test, żeby się dowiedzieć czy rozsiewa w otoczeniu jednego z dwustu wirusów powodujących banalne, łagodne przeziębienie, czy też nadal groźnego SARS-Cov-2. Jeśli ma Covid, to w wypadku posiadania choćby odrobiny miłości do innych ludzi, oraz szczypty odpowiedzialności i kawałka dojrzałego sumienia lub jego świeckiego odpowiednika podejmuje wszelkie możliwe działania, aby nikogo nie zarazić.

DobraZmiana , 19.01.2022 18:46

Ludzie Ci co tam jadą się testować proszę mi powiedzieć co Wam to da że się przetestujecie i będziecie przykładowo pozytywni....... Gówno wam to da lekarz WMA nawet nic nie przepiszę każe siedzieć w domu i obserwować więc na ujjjj to robić. Tak dla waszej wiadomości to lekarz rodzinny za to że skieruje Was na test dostaje 80zl. Pozdrawiam

slawek.n, 19.01.2022 17:13

Jadą wylosować sobie czy wypadnie im COVID, czy też nie. "CDC przyznaje, że pandemia Covid była wynikiem niewłaściwego testu" https://www.bibula.com/?p=130216 "Czas skończyć z szantażem szczepionkowym, covid-19 można leczyć" https://www.bibula.com/?p=130472

Burakz wiejskiej , 19.01.2022 16:45

ten minister śmierci ,niejaki adam - ktoś mu jeszcze wierzy w to co plecie ????

FeelFree, 19.01.2022 16:05

Ronald Reagan (...) twierdził, że dziewięć najstraszniejszych słów w języku angielskim to: „Jestem urzędnikiem państwowym i przyjechałem tu, by wam pomóc”.

FeelFree, 19.01.2022 16:04

"Minister zdrowia Adam Niedzielski oznajmił w środę (19.01) na konferencji prasowej: - Sytuacja jest dramatyczna i wymaga specjalnych kroków. Zdecydowaliśmy o wprowadzeniu obowiązku przejścia na pracę zdalną wszystkich pracowników administracji publicznej."