Odżywki węglowodanowe - czy warto po nie sięgać?

, Sport, Wiadomości, 28.02.2021 11:03,
Węglowodany od zawsze pełniły istotną rolę w tradycyjnych dietach kulturystycznych. Dla wielu zawodowych sportowców jest to jeden z głównych źródeł energii, w szczególności przed intensywnym wysiłkiem lub pracą z dużą masą. Dodatkowo suplementy te hamują katabolizm po treningu i uzupełniają zapasy glikogenu, gwarantując szybszą regenerację. Czy wobec tego warto sięgać po odżywki węglowodanowe?
Odżywki węglowodanowe - czy warto po nie sięgać?

Chociaż wszechobecny cukier uważany jest niezdrowy produkt, to w wielu przypadkach okazuje się niezbędny, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie osób aktywnych fizycznie. Powodem tego może być błyskawiczne przetwarzanie węglowodanów na energię. W przypadku intensywnych ćwiczeń są one bardzo szybko spalane, dlatego należy zadbać o odpowiednią suplementację, stosując specjalne odżywki węglowodanowe. Poszukując sprawdzonych preparatów warto zajrzeć na stronę internetową Trec.pl.

Dla kogo najlepiej sprawdzą się odżywki węglowodanowe?

Odżywki węglowodanowe to jedna z propozycji dedykowanych przede wszystkim dla sportowców wytrzymałościowych, czyli biegaczy, kolarzy czy też zawodników gier zespołowych. Umożliwiają one błyskawiczne uwolnienie energii, dzięki czemu mogą być stosowane w trakcie trwania wysiłku. Mogą być też zażywane przez kulturystów, jednak w tym przypadku ważne jest, aby stanowiły one jedynie uzupełnienie odżywek białkowych. Zdecydowanie wystarczające powinno być sięganie po węglowodany raz w ciągu dnia.

Stosowanie odżywek węglowodanowych to idealna propozycja dla osób uprawiających fitness. Szczególnie przydatne będzie to tuż po treningu, aby szybko odzyskać siły i zmotywować się do dalszej pracy. Dostępne na rynku preparaty są w pełni przebadane pod kątem wydajności, funkcjonalności i samego wpływu na zdrowie organizmu. Zażywane w określonych sytuacjach w odpowiednio zbilansowanych dawkach może przynieść wiele pozytywnych rezultatów.

Kiedy najlepiej stosować odżywki węglowodanowe?

Nie ma ściśle określonych zaleceń dotyczących tego, kiedy najlepiej sięgać po odżywki węglowodanowe. Wszystko to zależy od indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań względem produktu. Generalnie po takie przekąski można sięgać w każdym momencie, kiedy odczuwasz zapotrzebowanie na dodatkowe kalorie. Najlepiej spożyć posiłek na 3 godziny przed ćwiczeniami, jednak w razie potrzeby można też przyjąć odżywkę w płynnej postaci, która szybko się wchłonie bez obciążania układu pokarmowego.

W przypadku długich treningów, trwających więcej niż godzinę, warto zadbać o uzupełnienie rezerw energetycznych i glikogenu. W tym celu doskonale sprawdzą się odżywki węglowodanowe, które korzystnie wpłyną na wytrzymałość i późniejszą regenerację. Ciekawym rozwiązaniem może być też korzystanie z tych produktów po treningu. Uzupełniając je, zapewnisz sobie szybką regenerację, co jest dużym ułatwieniem szczególnie dla osób rozpoczynających przygodę. Należy jednak pamiętać, że żaden z suplementów nie jest w stanie zastąpić zbilansowanej diety, a jedynie stanowi jej uzupełnienie.


Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy

pełne wyniki i terminarz ›