reklama
reklama

Fałszywy pracownik banku w akcji. 32-latka nie dała się oszukać

Na sygnale, Wiadomości, 05.10.2022 08:25,
Rzekomy pracownik banku skontaktował się z 32-latką, informując ją o próbie włamania na jej konto.
Fałszywy pracownik banku w akcji. 32-latka nie dała się oszukać
Policjanci z Komisariatu Policji w Makowie Podhalańskim prowadzą postępowanie w sprawie próby oszustwa, którego ofiarą padła 32-latka. W poniedziałek (3.10) kobieta poinformowała policjantów, że skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna mówiący ze wschodnim akcentem, który przedstawił się jako pracownik jednego z banków.

Poinformował ją, że ktoś próbuje pobrać pieniądze z jej banku. By do tego nie doszło, poinformował ją o konieczności instalacji aplikacji uniemożliwiającej oszustom dostęp do kont bankowych co umożliwić miało także ujawnienie oszusta. Instruowana przez mężczyznę 32-latka nie podejrzewając podstępu, zainstalowała na swym smartfonie aplikację „QuickSupport”. Wówczas rzekomy pracownik bankowy poinformował ją o złożonym w jej imieniu na jej koncie bankowym wniosku o ponad dwudziestotysięczny kredyt. Według mężczyzny, dzięki współpracy z nim, po udzieleniu kredytu pieniądze zostaną zdalnie zwrócone do banku ale dzięki temu oszust zostanie ujawniony. Kobieta otrzymała na swój telefon informację o wniosku na zaciągnięcie kredytu.


Oszust poprosił, by się rozłączyła i zadzwoniła na infolinię celem potwierdzenia, czy kredyt został udzielony. Kobieta otrzymała informację, że procedura jest w toku i kredyt jeszcze nie został jeszcze udzielony. Oszust ponownie zadzwonił do kobiety i gdy usłyszał, że kredyt jest jeszcze rozpatrywany, zaczął kobiecie … śpiewać we wschodnim języku. Kobieta rozłączyła się z oszustem, a następnie skontaktowała się telefonicznie z operatorem infolinii bankowej prosząc o anulowanie wniosku o kredyt. Następnie o całym zdarzeniu powiadomiła makowskich mundurowych.

- Apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie czy komputerze programu lub aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia. Oszuści często informują, że poprzez zainstalowanie takiego programu pomogą w przejściu przez trudny proces pozyskania, bądź zabezpieczenia oszczędności. Aplikacje takie są legalne i użyteczne – umożliwiają zdalny dostęp do wielu urządzeń, jednak niestety wykorzystywane są również przez oszustów, którym służą do przestępczej działalności. Instalując taki program, umożliwiamy dostęp do kont bankowych oraz możliwość wykonywania na nich operacji finansowych przez osoby obce - apelują policjanci.

źródło: KPP Sucha Beskidzka

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy