reklama

Kalwaria Zebrzydowska ma nowe logo i hasło reklamowe. Będą też promować ogórka kalwaryjskiego

, MAGAZYN, Wiadomości, 29.11.2021 09:45, INFORMACJA PRASOWA
Nowe logo Kalwarii Zebrzydowskiej powstało z połączenia czterech symboli ściśle związanych z jego przeszłością i teraźniejszością.
Kalwaria Zebrzydowska ma nowe logo i hasło reklamowe. Będą też promować ogórka kalwaryjskiego
Kalwaria Zebrzydowska wprowadza nowe logo i identyfikację wizualną, zyskując nowy, atrakcyjny dla odbiorcy wizerunek - gminy, która stawia na mieszkańców. Jednym z motywów przewodnich identyfikacji wizualnej są ilustracje ikonicznych postaci odnoszących się do dziejów miasta. Powstało również hasło reklamowe „od wieków” nawiązuje do bogactwa historyczno-kulturowego gminy Kalwarii Zebrzydowskiej. Władze miasta dostrzegają problemy z jakimi zmaga się gmina, to między innymi zbyt mała rozpoznawalność samego miasta, migracja młodych ludzi, a także problemy branży szewskiej. Wprowadzając nowe logo chcemy dać nowy impuls.

- Mieszkańcy Gminy Kalwaria Zebrzydowska, są bardzo pracowitymi i przedsiębiorczymi ludźmi, którzy bardzo fajnie rozwija się biznesowo, w rzemiośle, dzięki temu Kalwaria Zebrzydowska może powiedzieć, że jest dobrze i prężnie rozwijającą się gminą. I to jest właśnie siła mieszkańców ich przedsiębiorczość i pracowitość - mówi Tomasz Baluś z Urzędu Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej i dodaje: Wprowadzając nową identyfikację chcieliśmy pokazać właśnie te cechy i siłę mieszkańców, dlatego też w nowym logo pojawiają się symbole hebla i buta, a także postacie stolarza i szewca.


Pracę nad opracowaniem nowego logo i identyfikacji wizualnej trwały blisko rok, zostały powierzone firmie z Kalwarii Zebrzydowskiej to Studio Niepoprawne. Autorami identyfikacji wizualnej są Artur Tokarski i Artur Kuś, dobrze znani szczególnie młodemu pokoleniu. To kolejny dowód na to, że miasto stawia na swoich mieszkańców.

KONSTRUKCJA I SYMBOLIKA

Nowe logo Kalwarii Zebrzydowskiej powstało z połączenia czterech symboli ściśle związanych z jego przeszłością i teraźniejszością.

Równoramienny krzyż symbolizuje wiarę, towarzyszącą od wieków mieszkańcom oraz Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej. Drugi element to hebel, symbolizuje on stolarstwo, które od wieków stanowi jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki tego obszaru. Poniżej umieszczony został kształt buta jako znaku rozpoznawczego szewstwa. Podobnie jak stolarstwo zakorzenione jest w historii Kalwarii Zebrzydowskiej. Całość kompozycji dopełnia fragment herbu papieża Jana Pawła II (patrona miasta).

Herbem Kalwarii Zebrzydowskiej jest Radwan. Władze postanowiły pozostawić go w niezmienionej, historycznej formie, ale to z niego właśnie zaczerpnięto inspirację kolorystyczną do zaprojektowania nowego logo miasta. Umieszczenie krzyża w projekcie logo nie jest przypadkowe i nawiązuje do herbu.

Czerwień w heraldyce oznacza wspaniałomyślność, hart ducha oraz waleczność. Tych cech nie możemy odmówić mieszkańcom gminy. W psychologii kolor ten jest kolorem ciepła, energii, miłości oraz żywotności.

POSTACI

Jednym z motywów przewodnich identyfikacji wizualnej są ilustracje ikonicznych postaci odnoszących się do dziejów miasta. Szewc, Mikołaj Zebrzydowski (fundator miasta), zakonnik, Jan Paweł II (patron miasta) oraz stolarz. Postaci są bezpośrednim odniesieniem do symboliki zawartej w logo.

HASŁO REKLAMOWE

Hasło reklamowe „od wieków” nawiązuje do bogactwa historyczno-kulturowego gminy Kalwarii Zebrzydowskiej. Występuje ono również w wersji rozszerzonej w następujących formach: "od wieków staranni, od wieków uczciwi, od wieków przykładni."


- W przypadku użycia, nazwy gminy bądź miasta, stosujemy tylko i wyłącznie podstawową wersję hasła reklamowego tj.: „Kalwaria Zebrzydowska od wieków”. Dzięki temu hasło jest łatwiejsze do zapamiętania. Dzięki nowemu logo, identyfikacji wizualnej oraz opracowanych przez nas zasadom tworzenia materiałów reklamowych, Kalwaria Zebrzydowska zyskała nowy, świeży, atrakcyjny dla odbiorcy wizerunek- gminy, która stawia na mieszkańców. Podkreśla on tradycje, które istnieją w tym rejonie "od wieków" oraz stanowi wsparcie dla zmian, jakie tu zachodzą - informuje Tomasz Baluś.

To nie koniec zmian, kolejnym etapem będzie szeroka promocja produktu lokalnego "Ogórek kalwaryjski". Wraz z nową identyfikacją wizualną miasto zyskało też szereg gadżetów promocyjnych i reklamowych. W porozumieniu z Polską Grupą Producentów Obuwia miasto będzie również promowało także to z czego jest słynne czyli obuwie.



INFORMACJA PRASOWA

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy