Policja informuje, że oszust wysłał jej informacje o wykonaniu transakcji zakupu, czego dowodem miała być wiadomość na skrzynce email. Kobieta potwierdziła w rozmowie z oszustem, że otrzymała wiadomość na swoją skrzynkę, a następnie kliknęła w link prowadzący do jej bankowości elektronicznej. Wypełniła dane do logowania, po czym przerwała operację. Po chwili skontaktował się z nią mężczyzna podający się za przedstawiciela banku z informacją, że zostały zablokowane pieniądze i by powróciły one na swoje miejsce niezbędnym będzie wygenerowanie kodu Blik. Pokrzywdzona uwierzyła oszustowi i wygenerowała kod Blik, przez co straciła z konta 3000 złotych.
Kolejnym z poszkodowanych tego dnia okazał się 19-latek, który otrzymał wiadomość od osoby, którą posiadał w kontaktach na serwisie społecznościowym. Nie wiedział, że konto zostało przejęte przez oszusta i w dobrej wierze wygenerował kod Blik celem wsparcia rodziny w potrzebie i stracił ze swojego konta 250 złotych.
- Apelujemy o ostrożność, gdyż niestety w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą tego kodu nie można już cofnąć. Przestępca od razu wpisuje podany kod blik w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze - apelują policjanci.
źródło: KPP Sucha Beskidzka
Brak komentarzy