reklama
reklama

To będzie największy most w Małopolsce [FOTO]

Wiadomości, 23.11.2012 13:00, (red)
W rejonie budowanej zapory w Świnnej Porębie powstaje właśnie największy most kolejowy w Małopolsce.
To będzie największy most w Małopolsce [FOTO]

Most powstaje w Zembrzycach (powiat suski) na rzece Skawie. Budowany w ramach przełożenia linii kolejowej Stryszów-Sucha Beskidzka.

 

- Obecnie tory przebiegają na obszarze przeznaczonym do zalania przez wody zbiornika Świnna Poręba i konieczne jest ich przełożenie. Po przełożeniu ponad 8,5 km linii kolejowej, którą jeżdżą pociągi m.in. z Krakowa do Zakopanego, możliwe będzie napełnienie zbiornika. Po napełnieniu zbiornika w Świnnej Porębie podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego będzie się odbywać jedną z najbardziej widokowych tras w Polsce - brzegiem zbiornika Świnna Poręba – informuje nas Iwona Walczak z firmy Skanska, wykonawcy tej inwestycji.

 


To będzie największy most kolejowy w Małopolsce - ok. 400 m długości. Będzie to obiekt o konstrukcji łukowej, 7 przęsłach, usytuowany na podporach o wysokości 24 m. Po zalaniu zbiornika w Świnnej Porębie, pod mostem znajdzie się wysunięty najdalej na południe, końcowy fragment zbiornika. Budowany obiekt będzie się komponować z krajobrazem doliny Skawy. Kolorystyka mostu zostanie dostosowana do otoczenia, które w dużej mierze stanowią wzgórza porośnięte lasami.


- Do tej pory wykonaliśmy mikropale pod siedem z ośmiu podpór mostu. Gotowe są fundamenty czterech filarów oraz nasyp między czterema podporami pod budowę ustrojów nośnych. W przypadku trzech filarów wykonaliśmy pierwszy z trzech etapów podpór. Konieczne też było wybudowanie przejścia tymczasowego przez rzekę Skawę - informuje Iwona Walczak.


Jednocześnie w ramach przełożenia linii kolejowej Stryszów-Sucha Beskidzka Skanska buduje też drugi most kolejowy. Powstaje on w Dąbrówce, będzie mieć 4 przęsła, długość 234 m i wysokość 27 m.

Podobnie jak most w Zembrzycach, także ten w Dąbrówce będzie mieć konstrukcję łukową. Po napełnieniu zbiornika w Świnnej Porębie znajdzie się pod nim zatoka, która powstanie w wyniku zalania części doliny potoku Stryszówka. Na obiekcie zostały już wykonane roboty fundamentowe oraz wszystkie z pięciu ław fundamentowych oraz filary podpór pośrednich do wysokości około 5 m, co stanowi pierwszy etap ich betonowania.

 

INNE TEKSTY O ZAPORZE W ŚWINNEJ PORĘBIE

» Upada pomysł jeziora wadowickiego
» Nowa obietnica: za 2 lata zaleją jezioro
» Przyszła zapora na konkursie w Barcelonie

 

źródło: Skanska

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

marek-wad, 24.11.2012 09:07

Tam leci linia do Zakopanego

Pietrek, 24.11.2012 06:25

A po co most - skoro likwidują pociągi ????

martin79, 23.11.2012 22:26

No i da się budować mosty. Most ok. 400m. W Andrychowie mają problemy z 30m.