Kilka słów o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
SEO (Search Engine Optimization) to proces wchodzący w zakres marketingu internetowego polegający na optymalizacji wyglądu i funkcjonalności strony WWW. Ma na celu zwiększenie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania Google, aby użytkownicy jak najczęściej zapoznawali się z ofertą firmy. Niestety, SEO jest dość czasochłonne i wymagające. Wielu właścicieli firm, którym zależy na budowaniu swojej obecności online, coraz częściej decyduje się na współpracę z ekspertami, takimi jak iCEA Group. Dzięki nim marketing internetowy jest nie tylko skuteczny, ale też zapewnia efekty, jakie trudno byłoby uzyskać samodzielnie.
SEO składa się z trzech kluczowych aspektów:
- on-page SEO,
- off-page SEO,
- optymalizacji technicznej.
On-page SEO obejmuje działania związane z tworzeniem treści i optymalizacją contentu pod kątem słów kluczowych popularnych wśród docelowych odbiorców.
Off-page SEO dotyczy natomiast procesów promocyjnych realizowanych poza obszarem strony internetowej, takich jak link building czy social media marketing.
Optymalizacja techniczna polega na zwiększaniu użyteczności witryny i budowaniu jej dostępności dla robotów indeksujących.
Warunkiem spektakularnych efektów jest umiejętne połączenie wszystkich tych aspektów i zastosowanie skutecznych praktyk SEO.
SEO – jakie techniki stosować, a jakich unikać?
Techniki z zakresu SEO stosowane są od wielu lat. Na ich przestrzeni proces ten nieustannie się zmieniał, a skuteczność poszczególnych działań przyjmowała odmienny poziom. Niegdyś efektywne metody przestały być opłacalne, a modyfikacje algorytmów wyszukiwarek sprawiły, że optymalizacja stała się znacznie trudniejsza.
Ważne jest zatem, aby opracować kompleksową strategię uwzględniającą wyłącznie rentowne praktyki, dzięki którym marka uzyska widoczność w Google i zdobędzie wielu nowych klientów.
White Hat SEO
White Hat SEO to zestaw działań optymalizacyjnych zgodnych z wytycznymi wyszukiwarki. Obejmuje przede wszystkim praktyki ukierunkowane na budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci i zwiększaniu jej udziałów w branży.
Najważniejszym aspektem jest wówczas optymalizacja treści pod kątem popularnych słów kluczowych. Można je zidentyfikować za pomocą takich narzędzi, jak Google Search Console, Ahrefs czy Google Trends.
źródło: Screen ze strony trends.google.pl dla frazy buty do biegania
Ważne jest także stałe rozbudowywanie sieci linków zwrotnych, dzięki którym ruch w witrynie znacznie wzrasta i lepiej pozycjonuje się ona w Google.
Realizując założenia SEO, nie możesz zapominać o optymalizacji technicznej. Zwróć wówczas uwagę na następujące aspekty:
- szybkość ładowania strony,
- dostępność dla urządzeń mobilnych,
- jakość zdjęć,
- skuteczność CTA,
- czytelność treści.
Black Hat SEO
Black Hat SEO obejmuje techniki mające na celu oszukanie algorytmów wyszukiwarek i podstępną poprawę rankingu strony w Google. Obecnie tego typu praktyki nie przynoszą żadnych korzyści, a ich zastosowanie grozi banem lub spadkiem widoczności w rankingu. Jakich metod należy unikać?
- Upychania słów kluczowych,
- kopiowania treści,
- spamowania,
- maskowania,
- korzystania z farm linków,
- ukrywania tekstu.
SEO kluczem do sukcesu – dlaczego warto postawić na pozycjonowanie?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to jeden z najlepszych sposobów na promowanie marki w Internecie. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy: wzrost świadomości marki, lepsze wyniki sprzedażowe, wyższy współczynnik konwersji, większe zaufanie do firmy oraz dynamiczny rozwój biznesu.
Jeśli więc chcesz zdobyć popularność w sieci i zbudować swój autorytet w branży, postaw na skuteczne SEO w swojej strategii marketingowej!
zdjęcie główne: Firmbee/pixabay.com
- ARTYKUŁ SPONSOROWANY -
Brak komentarzy