Nowe kierownictwo policji wyciąga wnioski po tragedii w Andrychowie. Przypomnijmy, pod koniec listopada ubiegłego roku zmarła 14-letnia Natalia. Dziewczynka przez kilka godzin leżała w śniegu w centrum miasta. Po tym zdarzeniu wiele zarzutów skierowano w kierunku policji - o spóźnione podjęcie poszukiwań zaginionej.
- Wychodząc naprzeciw społecznym oczekiwaniom, a także w kontekście tragedii, która wydarzyła się w Andrychowie, Komenda Główna Policji powołała specjalny zespół, który ma opracować i wdrożyć koncepcje podniesienia standardów obsługi zdarzeń mogących powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci. Chodzi o sytuacje, gdy trzeba zapewnić szybkość i efektywność obiegu informacji. W ciągu 3 miesięcy przeprowadzona zostanie ewaluacja projektu, która oceni zasadność jego kontynuacji lub modyfikacji. Ocena zostanie zakończona sprawozdaniem - poinformował we wtorek (5.03) policja.
Uruchomiono specjalny telefon, który pełni funkcję pomocniczą w podejmowaniu niezwłocznych działań przez Policję. Połączyć się będzie można także z dyżurnym danej komendy wojewódzkiej Policji. Odbędzie się to przy pomocy specjalnego telefonu (tzw. sztywne łącze).
Będzie to możliwe w sytuacji:
- odmowy przyjęcia lub opieszałości w przyjęciu przez Policję zawiadomienia o zdarzeniu mogącym powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia dzieci (także w przemocy domowej);
- próby odesłania zawiadamiającego o zaginięciu dziecka do innej jednostki Policji;
- zwłoki w podejmowaniu przez Policję czynności poszukiwawczych po przyjęciu zawiadomieniu o zaginięciu;
- braku kontaktu z prowadzącym sprawę, a jednocześnie braku wiedzy na temat przebiegu prowadzonych czynności.
- Pilotaż obejmie łącznie 79 jednostek organizacyjnych Policji z całodobową służbą dyżurną (59 jednostek w województwie małopolskim i 20 w województwie opolskim).
Komentarz w tej sprawie zamieścił minister spraw wewnętrznych i administracji Marcin Kierwiński. - Zrobimy wszystko, aby taka tragedia, jak w Andrychowie nigdy więcej się nie powtórzyła - powiedział.
Zobaczcie nagranie.
Kampania informacyjna
W ostatnim czasie zmienił się model poszukiwania pomocy przez dzieci. Najmłodsi coraz częściej, zamiast rozmowy telefonicznej, korzystają z czatów.
Wynika to przede wszystkim z trudności dzieci w bezpośrednim komunikowaniu swoich problemów. Tzw. telefony zaufania i czaty obsługują pedagodzy i psychologowie. Są one anonimowe. Większość z nich jest bezpłatna zarówno z połączeń komórkowych, jak i stacjonarnych. Część z nich działa całą dobę.
W Komendzie Głównej Policji opracowano także plakat i ulotkę zawierające informację o numerach telefonów obsługiwanych przez instytucje/organizacje, które udzielają wsparcia i pomocy młodym ludziom. Plakaty i ulotki można znaleźć w pomieszczeniach recepcyjnych wszystkich jednostek organizacyjnych Policji. Policjanci przekazują także te materiały w szkołach podczas spotkań realizowanych w ramach ds. profilaktyki społecznej oraz ds. nieletnich.
Ponadto, na portalu policja.pl uruchomiono stronę internetową dotyczącą telefonów zaufania. Ze strony można też pobrać plakat i ulotkę informacyjną. Więcej informacji w komunikacie - Potrzebujesz wsparcia? Ważne telefony
źródlo: policja
Escobar , 06.03.2024 11:25
Musi ktoś umrzeć żebyście byli mądrzejsi co rzygać mi się chce kierwiński chyba żre w helence