Pokrzywdzeni nie zweryfikowali otrzymanych wiadomości, w wyniku czego stracili pieniądze.
Do Komendy Powiatowej Policji w Suchej Beskidzkiej zgłosiła się 51-letnia mieszkanka powiatu suskiego, która została oszukana przez osobę, która chciała zakupić od niej buty wystawione na platformie handlowej za kwotę ponad 200 złotych.
Policja informuje, że oszust wysłał jej informacje o wykonaniu transakcji zakupu, czego dowodem miała być wiadomość na skrzynce email. Kobieta potwierdziła w rozmowie z oszustem, że otrzymała wiadomość na swoją skrzynkę, a następnie kliknęła w link prowadzący do jej bankowości elektronicznej. Wypełniła dane do logowania, po czym przerwała operację. Po chwili skontaktował się z nią mężczyzna podający się za przedstawiciela banku z informacją, że zostały zablokowane pieniądze i by powróciły one na swoje miejsce niezbędnym będzie wygenerowanie kodu Blik. Pokrzywdzona uwierzyła oszustowi i wygenerowała kod Blik, przez co straciła z konta 3000 złotych.
Kolejnym z poszkodowanych tego dnia okazał się 19-latek, który otrzymał wiadomość od osoby, którą posiadał w kontaktach na serwisie społecznościowym. Nie wiedział, że konto zostało przejęte przez oszusta i w dobrej wierze wygenerował kod Blik celem wsparcia rodziny w potrzebie i stracił ze swojego konta 250 złotych.
- Apelujemy o ostrożność, gdyż niestety w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą tego kodu nie można już cofnąć. Przestępca od razu wpisuje podany kod blik w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze - apelują policjanci.
źródło: KPP Sucha Beskidzka
Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy
o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu,
usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na:
[email protected]
Brak komentarzy