reklama
reklama

Mieszkanka dała się nabrać oszustom, z jej konta zniknęło ponad 60 tys. zł

Na sygnale, Wiadomości, 27.03.2023 10:38,
44-letnia mieszkanka uwierzyła, że przez telefon rozmawia z pracownikiem banku, po czym swoje oszczędności przelała na wskazane przez oszusta konto.
Mieszkanka dała się nabrać oszustom, z jej konta zniknęło ponad 60 tys. zł

W piątek (24.03) do 44 – letniej mieszkanki Kęt zadzwonił mężczyzna, który oświadczył, że jest pracownikiem banku. Przekazał on informację, że hakerzy próbują przejąć jej konto, aby ukraść oszczędności.

Mężczyzna przekazał również, że jedyną możliwością ocalenia pieniędzy jest przelanie ich na inne bezpieczne konto. Następnie mężczyzna poinstruował kobietę, aby na swój telefon komórkowy pobrała wskazaną aplikację

Kęczanka zainstalowała aplikację, wyrażając tym samym zgodę na zdalny dostęp innego urządzenia do jej telefonu. Po kilku godzinach okazało się, że z jej konta zniknęło 65 tysięcy złotych.

Policjanci apelują o ostrożność w chwili, gdy na telefon dzwoni nieznany numer. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informację o otrzymanym połączeniu. Nie należy również podawać żadnych danych osobowych oraz kodów autoryzacyjnych, w przypadku kiedy to ktoś do Ciebie dzwoni i to niezależnie z jakiego numeru, ani niezależnie za kogo się podaje.

źródło: KPP Oświęcim

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy