Region, Wadowice, Andrychów, Kalwaria Zebrzydowska Gospodarka, Wiadomości,
11.12.2023 20:00, red
Przedstawiony kilka lat temu harmonogram budowy BDI jest już nieaktualny.
W sierpniu marszałek Małopolski zatwierdził projekt robót geologicznych pod budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, czyli nowej ekspresowej drogi Bielsko-Kraków przez Kęty, Andrychów, Wadowice. W drugiej połowie ogłoszony miał być przetarg na wykonanie tych prac. Nic z tego. Dopiero trwa poszukiwanie pieniędzy na ten cel!
- Nie mamy jeszcze terminu ogłoszenia przetargu na prace geologiczne. Jesteśmy na etapie zabezpieczania środków finansowych niezbędnych do sfinansowania tych prac -poinformowała nas Monika Skrzydlewska z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pieniędzy nie ma pomimo zapewnień polityków PiS, że BDI to ważna inwestycja.
Na całej trasie od Głogoczowa do Bielska-Białej planowane jest wykonanie ok. 6,5 tys. odwiertów o średniej głębokości 11 metrów, ale jeśli będzie taka potrzeba - nawet do 30 metrów. Dzięki temu podłoże pod planowaną do budowy drogę zostanie dokładnie zbadane.
Odcinek S52 od węzła Suchy Potok do Głogoczowa, o długości ok. 61 km, będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Na tym odcinku powstanie 13 węzłów drogowych: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice, Skawina i Głogoczów.
Przedstawiany w 2020 roku przez Ministerstwo Infrastruktury harmonogram budowy BDI wygląda tak:
Data ogłoszenia przetargu (na budowę): I kwartał 2024 r.
Data podpisania umowy: III kwartał 2024 r.
Data rozpoczęcia realizacji: II kwartał 2026 r.
Data zakończenia realizacji: II kwartał 2030 r.
To już nieaktualne, skoro nie zlecono nawet jeszcze prac geologicznych o projektowaniu BDI nie wspominając.
Brak komentarzy