Jak informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajkowych i Autostrad, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycji zatwierdzając tym samym środki finansowe, które pozwolą na m.in. podniesienie nośności drogi, przebudowę skrzyżowań i budowę ciągów pieszych.
Odcinek DK28 od Zatora do Wadowic jest drogą jednojezdniową klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Przebiega przeważnie przez płaski teren, obszary niezurbanizowane o luźnej zabudowie mieszkalnej lub tereny zurbanizowane o gęstej zabudowie. Na długości 11,7 km jest 20 skrzyżowań i 215 zjazdów i wszystkie wymagają przebudowy.
Na tym odcinku konieczne jest poprawienie przepustowości drogi i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Aby to osiągnąć należy:
- podnieść nośność nawierzchni do 115 kN/oś,
- poprawić parametry techniczne i stan techniczny urządzeń drogi,
- poprawić spływ wód opadowych z nawierzchni jezdni,
- wybudować ciągi pieszych i zatoki autobusowe
- przebudować skrzyżowania i zjazdy do posesji
W ramach przebudowy DK28 oprócz wzmocnienia nawierzchni planowana jest przebudowa dwudziestu przepustów drogowych o średnicy poniżej 1,5 m i siedmiu większych. W miejscu istniejącego mostu na potoku Wieprzówka z 1961 r. powstanie nowy obiekt. Stary most ma za niską nośność i zbyt wąskie chodniki.
Droga krajowa nr 28 na odcinku Zator - Wadowice przechodzi przez osuwiska, które obecnie są stabilne. Na etapie przygotowania dokumentacji planowane są jednak badania geologiczne, by potwierdzić czy dotychczasowe zabezpieczenia tych osuwisk są wystarczające.
źródło: GDDKiA
Brak komentarzy