reklama
reklama

Problem z reklamacją? Idź do rzecznika

Wiadomości, 05.04.2012 16:00, ks
Ponad 130 tys. zł odzyskał dla konsumentów w 2011 roku powiatowy rzecznik konsumentów z Wadowic. Jakimi sprawami się zajmował i z czym w ogóle można iść do rzecznika?
Problem z reklamacją? Idź do rzecznika

Powiatowi rzecznicy konsumentów działają w każdym starostwie powiatowym. W Wadowicach jest nim Marek Wieroński. Do rzecznika mieszkańcy zwracają się w najróżniejszych sprawach konsumenckich. Ktoś ma problem z reklamacją butów za kilkadziesiąt zł, a ktoś inny toczy spór o towar wart kilkadziesiąt tys. zł.


W 2011 r. rzecznik z Wadowic udzielił konsumentom 801 bezpłatnych porad i informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów.

 

Łączne wymierne korzyści z pracy PRK dla konsumentów za ub.r. można w przybliżeniu szacować na ponad 130 tys. zł – czytamy w sprawozdaniu, jakie przedstawił niedawno rzecznik staroście wadowickiemu Jackowi Jończykowi.


Jak  informuje w sprawozdaniu, przedmiotem jego wystąpień była ochrona praw i interesów konsumentów powstała na tle sporów konsumentów z przedsiębiorcami.



Sprawy dotyczyły m.in.:

  • odmowy uznania reklamacji obuwia o wartości 129,90 zł z obarczeniem winą Konsumenta za powstałe mankamenty; po interwencji PRK sprzedawca zgodził się na pokrycie kosztów naprawy lub wymianę butów;

 

  • braku odpowiedzi na reklamację obuwia (59,99 zł); w wyniku wystąpienia PRK sprzedawca uznał roszczenia konsumenta (i zwrócił pieniądze),

 

  • niewyplacenia odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej za uszkodzenie budynku mieszkalnego; w wynikupostępowania PRK ustalił, że konsument nie wpłacił w terminie składki ubezpieczeniowej;

 

  • braku odpowiedzi w terminie na reklamację obuwia (99,99 zł); w wyniku interwencji PRK sprzedawca wymienił buty na nowe;

 

  • żądania zapłaty 1012 zł z tytułu II składki ubezpieczenia OC, mimo zawiadomienie przez konsumenta w terminie o sprzedaży samochodu; podjęcie wobec konsumenta działań windykacyjnych przez ubezpieczyciela; w wyniku postępowania PRK odstąpiono od dochodzenia składki;

 

  • niezwrócenia 2890 zł po odstąpieniu przez konsumenta od umowy zakupu garnków, zawartej w trybie poza lokalem; w wyniku interwencji PRK przedsiębiorca zwrócił konsumentowi ww. kwotę;

 

  • niewykonania zawartej rok wcześniej umowy na sprzedaż i ułożenie kostki brukowej za cenę 14 000 zł; braku zwrotu pieniędzy konsumentowi, nieodpowiadania na wezwania; po interwencji PRK przedsiębiorca oddał konsumentowi 14 tysięcy zł;

 

  • niewłaściwego wykonania umowy naprawy laptopa; w wyniku działań podjętych przez PRK usługodawca naprawił szkodę konsumentowi poprzez zwrot uzgodnionej przez strony kwoty 1250 zł;

 

  • niezałatwiania reklamacji odkurzacza piorącego (1299 zł) przez sprzedawcę, wyboru przez sprzedawcę trybu gwarancyjnego; w wyniku interwencji PRK sprzedawca niezwłocznie naprawił i wydał konsumentowi odkurzacz;

 

  • windykacji 176 zł z tytułu zadłużenia z umowy o abonament TV, z zagrożeniem wytoczenia powództwa i wpisu do big; po wystąpieniu PRK windykator odstąpił do windykacji;

 

  • odmowy zwrotu przez pożyczkobiorcę opłaty przygotowawczej w wys. 2500 zł (pożyczkodawca wprawdzie uzyskał zgodę na to od konsumenta, ale ponieważ nie wykonał umowy-nie udzielił pożyczki, wprowadzając nowe warunki po zawarciu umowy przedwstępnej, świadczenie wydaje się nienależne; sprawa trafiła z powództwa PRK do Sądu Rejonowego w Bielsku-Białej;

 

  • odłączenia sygnału- zaprzestanie świadczenia usług TV, mimo uregulowania zawarcia nowej umowy i uregulowania zobowiązań z poprzedniej, obciążenia karą konsumenta za wypowiedzenie „starej” umowy po zawarciu ”nowej”; w wyniku interwencji PRK karę anulowano, sygnał przywrócono;

 

  • odmowy wypłaty odszkodowania z polisy ubezpieczeniowej budynku mieszkalnego z tytułu zdarzenia losowego z uzasadnieniem niekwalifikowania się zgłoszonego zdarzenia jako upoważniającego na mocy OWU do wypłaty takiego odszkodowania; konsument nie wyraził zgody na proces sądowy PRK zaangażował w sprawę także Rzecznika Ubezpieczonych. Sprawa w toku;

 

  • odmowy uwzględnienia reklamacji obuwia z uzasadnieniem, że było użytkowane 14 miesięcy; sprzedawca podtrzymał swe stanowisko; PRK zaproponował konsumentowi rozstrzygniecie sądowe, konsument się nie zgodził

 

  • niezwrócenia kaucji 100 zł przy wymianie „starego” dekodera na nowy przy przedłużeniu umowy o abonament TV; po interwencji PRK kaucja została zwrócona

 

  • obciążenia konsumentki kara 1160 zł z tytułu nieuznania rezygnacji w terminie z umowy o pakiety telewizyjnej na okres próbnym z zarzutem doręczenia oświadczenia po upływie terminu, mimo nadania go przed jego upływem; sprawa w toku;
reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

chudy206, 17.09.2012 17:46

mam nadzieje ze i mnie pomoże! ale czuje w kościach ze bez pomocy Pana Marka sie nie obędzie

bral, 07.04.2012 19:54

Nie lubią gościa w Andrychowie ? Prawnika ? Bo depcze niektórym po piętach !

tomekx, 05.04.2012 19:50

Nie wiem dlaczego ale tego gościa bardzo nie lubią w Andrychowie