reklama
reklama

Po naradzie w magistracie: ma być bezpieczniej. Więcej patroli i kamer

Wiadomości, 11.06.2014 11:30, (red)
W ostatnich dniach w Andrychowie zaostrza się konflikt romsko-polski. Mamy nowe informacje.
Po naradzie w magistracie: ma być bezpieczniej. Więcej patroli i kamer

Zaczęło się kilka dni temu. W nocy grupa Romów pobiła dwóch mieszkańców Andrychowa. Jedna osoba trafiła do szpitala. Z dostępnych informacji wynika, że pobite zostały zupełnie przypadkowe osoby spotkane w Parku Miejskim. Miał to być „odwet” Romów za zdarzenie sprzed kilku godzin, kiedy z kolei uderzona miała zostać kobieta narodowości Romskiej. Dokładny przebieg piątkowych zdarzeń nie jest znany. Ustala je policja, która zapewnia że sprawcy zostaną ukarani.


Nie ulega wątpliwości, że sytuacja jest napięta, a wydaje się, że po obu stronach nie brakuje osób, którym zależy na siłowym rozwiązywaniu sporów.  Zdarzenia z piątku zapoczątkowały całą serię. W sobotę zamaskowani sprawcy obrzucili kamieniami samochód jednego z Romów, Gerarda Lindera. We wtorek groźnie było w centrum Andrychowa. Policja miała zapobiec „konfrontacji” pomiędzy Polakami a Romami. Do miasta ściągnięto policjantów z innych jednostek.



Szef Romów: Romowie czują się zagrożeni

Po ostatnich pobiciach, oświadczenie wydał szef Stowarzyszenia Romów Polskich Roman Kwiatkowski, który przesłał do wojewody pismo apelując w nim o zapewnienie bezpieczeństwa Romom mieszkającym w Andrychowie. Powiedział m.in., że "w Andrychowie tak źle jeszcze nie było"


Zdaniem Kwiatkowskiego, w Andrychowie dochodzi do notorycznej przemocy na tle rasowym.


"Zwracamy się o szybkie i skuteczne podjęcie interwencji w celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony mienia obywateli Polski narodowości romskiej mieszkających w Andrychowie" – pisze w liście do wojewody prezes Stowarzyszenia Romów Polskich.

 

Opinii Kwatkowskiego dziwi się burmistrz Andrychowa Tomasz Żak, który mówi, że "pan przewodniczący Kwiatkowski nie był ostatnio w Andrychowie". - Rozmawiał ze mną jedynie telefonicznie. Nie wiem skąd wyciągnął takie wnioski - mówi Tomasz Żak.

 


Teraz Andrychów chce program "Zero Tolerancji”, a kibice zapowiadają marsz
Stanowisko wydało także stowarzyszenie „Teraz Andrychów”, które ostatnio bardzo się uaktywniło, co ma zapewne związek ze zbliżającymi się wyborami.


„Jako Stowarzyszenie ,,Teraz Andrychów'' działające na terenie Gminy Andrychów jesteśmy poruszeni tym, co ostatnio dzieje się na ulicach naszego miasta. Skala problemu, jaki istnieje dawno już przerosła możliwości władz miejskich, dlatego w tym przypadku pomoc ekspertów z zewnątrz lub mediatorów jest absolutnie wskazana. Ze strony Stowarzyszenia dołożymy wszelakich starań, aby podjąć działania na rzecz poprawienia bezpieczeństwa w mieście. Nasze możliwości są ograniczone, ale mimo to będziemy, jako Stowarzyszenie ,,Teraz Andrychów''; egzekwować od Burmistrza danego słowa mieszkańcom w sprawie modernizacji monitoringu a także zwiększenia patroli służ mundurowych na terenie Andrychowa i okolic. Naszym celem będzie wprowadzenie na terenie Gminy Andrychów, tzw. programu, Zero Tolerancji '' jego funkcjonowanie sprawdziło się już w innych państwach” - napisało stowarzyszenie.


Głos zabrali także kibice Beskidu Andrychów, tzw. Ultrasi. Zapowiedzieli, że w czasie Dni Andrychowa chcą zorganizować pokojową manifestację w Andrychowie. Mogą dostać wsparcie z zewnątrz. „Wiele grup narodowo-kibicowskich i prawicowych z całej Polski wyraziło chęć wzięcia udziału w takiej manifestacji.” - informują kibice.


Na razie jednak nie wiadomo czy manifestacja w ogóle dojdzie do skutku.


Magistrat: więcej kamer i patroli policji
Tymczasem w środę rano w magistracie odbyła się narada z udziałem władz miasta, policji, straży miejskiej, przedstawicieli środowisk romskich. Urząd informuje, że podczas spotkania rozmawiano o tym, jakie podjąć kroki, aby zapewnić bezpieczeństwo i spokój w mieście, aby zapobiec kolejnym incydentom. Podobno wszystko jest pod kontrolą.


„Rozważano jak zwiększyć monitoring, głównie w centrum, a policja zadeklarowała wprowadzenie dodatkowych patroli. Obecnie miasto jest monitorowane przez piętnaście kamer, ale do końca roku magistrat chce zakupić kolejnych dziesięć, a już teraz – w związku z sytuacją – burmistrz chce wynająć kamery i zamontować je jak najszybciej. Na spotkaniu podkreślano, że prawo będzie egzekwowane bez względu na to, czy ktoś jest Romem czy nie-Romem. – Zero tolerancji dla zakłócających porządek i łamiący prawo, zero tolerancji dla przemocy i nawoływania do niej – powiedział nam burmistrz. – Zrobimy wszystko, aby w Andrychowie było bezpiecznie.  – czytamy na stronie UM.

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

igor5, 13.06.2014 21:22

biedny burmistrz...obudził się z ręką w nocniku... gdzie on mieszkał do tej pory ????????

mojemiasto, 13.06.2014 20:50

Nagle więcej patroli, więcej kamer, ochrona.... o jeju jak miło. A jak radni apelowali, ludzie prosili, skargi leciały to co? ktoś reagował? NIE! Dopiero jak tvn przyjechal to burmistrz niby \"do roboty\" się zabiera. Problem jest taki, że on wie jak ten konflikt i naprawdę poważną sytuację rozwiązać, do tego trzeba mieć jakiekolwiek doświadczenie, inteligencję, WIEDZĘ, a nie nr tel do mediów i kilka kontaktów tam gdzie trzeba... taka, smutna rzeczywistość!

mojemiasto, 13.06.2014 20:48

Nagle więcej patroli, więcej kamer, ochrona.... o jeju jak miło. A jak radni apelowali, ludzie prosili, skargi leciały to co? ktoś reagował? NIE! Dopiero jak tvn przyjechal to burmistrz niby \"do roboty\" się zabiera. Problem jest taki, że on wie jak ten konflikt i naprawdę poważną sytuację rozwiązać, do tego trzeba mieć jakiekolwiek doświadczenie, inteligencję, WIEDZĘ, a nie nr tel do mediów i kilka kontaktów tam gdzie trzeba... taka, smutna rzeczywistość!

gienek, 12.06.2014 13:00

Jak to nic nie da nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej pierwszy punkt : rozwiązanie straży miejskiej w trybie natychmiastowym !!! za nieudolność i generowanie kosztów dla gminy !!!

kaczor, 12.06.2014 12:51

a co to da? każdy powie swoje. trzeba działań władzy a nie gadania władzy. żak powiedział zero tolerancji i niech za słowami w końcu pójdą czyny. jak mu się uda to obiecuję puścić w niepamięć jak zachowywał się z innymi rok temu - te lekcje tolerancji dla andrychowskich dzieci, pokaz filmu o Romce, gadanie o ściganiu wpisów internetowych.

westwi78, 12.06.2014 12:44

Czas na nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej. Sytuacja już do tego chyba dojrzała , szanowni radni???

gienek, 12.06.2014 12:37

wpolityce.pl fragment artykułu: Mieszkańcy są oburzeni niewystarczającą reakcją policji na incydenty z udziałem Romów. Mówią, że funkcjonariusze puszczają im płazem drobne wykroczenia, takie jak kradzieże w sklepach czy lokalach rozrywkowych. Mało tego, podobno w dniu, w którym doszło do pobicia w parku, policja zatrzymała samochody z Romami, mającymi przy sobie noże i pałki. Nic nie mogliśmy zrobić, bo prawo nie zabrania przewożenia takich rzeczy w samochodach — tłumaczy podinspektor Jerzy Paś z komisariatu w Andrychowie. Policja w Andrychowie żal komentować!!

kotfilemon, 12.06.2014 12:12

Masz rację infocar, nie wiem jak jest teraz, ale w przeszłości metoda na \"rodzinę zastępczą\" była nagminna, może trzeba, żeby opieka społeczna się temu przyjrzała i nie było sytuacji, że siostra siostrze dzieci wychowuje (rzekomo) i dostaje za to pieniądze (i to wcale nie małe). Często było to możliwe, bo mieszkało kilka rodzin romskich pod tym samym adresem. abcabcabc 5) w Polsce jest obowiązek szkolny , ile w Andrychowie romskich dzieci uczęszcza do szkoły?Rodzinę Polaków za nie posłanie dziecka do szkoły ciąga się po sądach. Nie tylko; za to, że dziecko nie chodzi do szkoły rodzice na początku otrzymują karę finansową nawet do 5 tys. zł. (mandat taki wystawia gmina), następnie sprawa kierowana jest do sądu, i przeważnie dziecko umieszczane jest w ośrodku szkolno - wychowawczym, lub rodzice zostają zmuszeni do umieszczenia dziecka takim miejscu.

licealistka18, 12.06.2014 11:48

Cytat z Onetu \"Respondenci oceniali cytaty z internetu wybrane jako najbardziej typowe w projekcie \"Raport mniejszości\" fundacji Wiedza Lokalna. A także wypowiedzi znanych osób cytowane przez media. Okazało się, że aż 67 proc. respondentów akceptuje mowę nienawiści w stosunku do ludności romskiej. Najczęściej jest to motywowane przekonaniem, że Romowie \"są złodziejami\".\" przekonaniem, że Romowie \"są złodziejami\".? Zapraszam do Andrychowa! Mój mąż przez kilka lat pracował jako dostawca Naprzeciwko komisariatu policji, w centrum miasta, jest sklep monopolowy. Mąż musiał rozładować samochód i nie mógł go spuścić z oka, bo zaraz obok kręciła się grupka. Zresztą wystarczy zapytać ekspedientkę w jakimkolwiek sklepie w centrum, co potrafią wynieść cyganki ze sklepu. Sama byłam świadkiem jak dzieci romskie wynosiły towar ze sklepu \" wszytko po 4 zł\" .Jak ekspedientka zauważyła sytuacje, zabrała im te rzeczy i wywaliła ze sklepu to wróciły z matką robić awanturę!

infocar, 12.06.2014 11:45

@abcabc \"7) w TV pokazują jak Polakom zabierają do domów dziecka dzieci , kiedy rodzice tracą prace , proszę mi pokazać ilu Romów Andrychowskich ma pracę i z czego utrzymują swoje rodziny?\" Nie słyszałeś o metodzie \"na rodzinę zastępczą\"?

zbyszek50, 12.06.2014 11:20

Romowie i tak z tego sobie nic nie robią,ale jest coś czego się panicznie boją,dużych psów

gienek, 12.06.2014 10:28

@ ranyjulek 100/100 , za tą wypowiedź lindera dotacja powinna być wstrzymana , znalazł się „wieliki sportowiec” który chce urządzać sparingi z mieszkańcami , niech wspierają go jego pobratymcy których tak broni a sam nie jest od nich dużo lepszy , a uśmiechnięty pan rozdaje czyjąś kasę na prawo i lewo (oczywiście z uśmiechem na twarzy ).

ranyjulek, 12.06.2014 10:05

Ten tomekx jaki nazwał brutalne pobicie andrychowian „bijatyką” co umniejsza znaczenie brutalnej napaści przechodzi sam siebie. Jak ktoś uwiarygodnił „kiboli” to sam żaka jak dogadał się z nimi w 2010 roku a oni robili mu kampanię. Ci ludzie nic się nie zmienili. Zmieniło się tylko to że zobaczyli jaki jest żak, zdystansowali się to teraz są atakowani przez zakowców. Jak każdy włącznie z internautami który śmie powiedzieć że rozczarował się władzą żaka.

ranyjulek, 12.06.2014 10:04

gieniek. Cyganie mieli ok za pietrasa , mają według mnie jeszcze lepiej za żaka. Przykład gerard linder za pietrasa był jakism asystentem dzieci romskich w szkołach za kasę. Za to żak rzucił grubą kasą podatników na walkę Lindera transmitowaną przez tv (oczywista oczywistość słał uśmiechy przy tej okazji). problem jest w tym że z zachowaniem niektórych Cyganów coraz gorzej, coraz więcej napaści, nagabywania a propaganda udaje że problemem jest opozycja, internauci, kibice.

abcabcabc, 12.06.2014 10:00

Nie popieram rasizmu czy też rozwiązań siłowych.Ale to co się dzieje w Andrychowie przechodzi ludzkie pojęcie.Nikt z Romami nie robi porządku od tylu lat.Robią co chcą i są bezkarni. 1) nagminne kradzieże przez Romki w sklepach (chodzą grupami i się zasłaniają skradziony towar chowają pod spódnice gdzie mają uszyte specjalne worki ) Jednym słowem Romki w sklepie , obsługa na baczność. 2) kradzieże mienia z domów ( taki młody Rom swojego czasu nagminnie wskakiwał do mieszkań przez okna) 3) dewastacja mieszkań (dlaczego nikt nie pokazuje w jakim stanie są mieszkania które opuścili np. na Brzegach, Pl.Mickiewicza, jednym słowem miejsca zamieszkania doprowadzają do ruiny, kolejnym przykładem jest jeszcze zamieszkały dom na Floriańskiej. 4) żebranie o pieniądze , odmowa w wielu przypadkach kończy się opluciem i wyzywaniem. 5) w Polsce jest obowiązek szkolny , ile w Andrychowie romskich dzieci uczęszcza do szkoły?Rodzinę Polaków za nie posłanie dziecka do szkoły ciąga się po sądach. 6) ogólny strach o swoje rodziny , brak możliwości spędzenia czasu w parku czy przy fontannach , bez obawy , że nie zostanie się zaczepionym. 7) w TV pokazują jak Polakom zabierają do domów dziecka dzieci , kiedy rodzice tracą prace , proszę mi pokazać ilu Romów Andrychowskich ma pracę i z czego utrzymują swoje rodziny? 8) Czy prawdą są pogłoski , że prowadzą samochody bez prawa jazdy? Swoją drogą skoro nie pracują z czego kupili samochód i opłacają OC? Oczywiście są rodziny (które można zliczyć na palcach jednej dłoni) które żyją normalnie , nikomu nic nie robią , wręcz wtopili się w obraz Andrychowa i są poważani przez mieszkańców.Ale z pozostałymi brak słów. Prawo równe dla wszystkich , dlatego wobec Romów również powinno być egzekwowane. Ps. Proponuje jeszcze odwołać dni Andrychowa , wielu ludzi z powody napiętej sytuacji nie zamierza brać udziału w festynie ze względu na bezpieczeństwo swoje i swoich rodzin.

gienek, 12.06.2014 09:52

Realizacja zadań publicznych w Gminie Andrychów w 2014 roku Uczniowski Klub Sportowy Black Dragon w Andrychowie Burmistrz Andrychowa przyznaje dotację w wysokości 11 000,00 zł. wypowiedż lindera na facebocu : Zapraszam wszystkich „kozaków” którzy byli w kominiarkach i brali udział w napadzie na moją rodzinę (na olszynach) w najbliższą sobotę na sparing ze mną o godzinie 12:00 ul. Pachla 16 zobaczymy jacy z was kozacy!!!

mareczek, 12.06.2014 09:49

mieszkańcy Andrychowa to chca sie czuć bezpiecznie. Mieszkańcy Andrychowa nie chcą za to żeby grupa 30 czy 40 ludzi mogła pobić 3 andrychowian w tym kobiety a potem miłośnik żaka będzie nazywał to "bijatyką" na marginesie. do do tego że nikt w mieście nie popiera "kiboli i narodowców". W 2010 roku bardzo dobrze się z nimi dogadywał sztucznie uśmiechnięty wódz. On popierał ich zdanie, oni w zamian robili mu kampanię. coś pękło jak zaczęli dostrzegać że za uśmiechem niewiele się kryje. W zamian żakowcy zaczęli źle o nich wypowiadac się. Spotkał ich ten sam los co radnego Mrawczyńskiego jaki robił żakowi kampanię, startował z listy żaka a jak powiedział basta, nie tak miało być to propaganda przypuściła na niego totalny atak.

tomekx, 12.06.2014 09:47

Radni którzy stali ostatnio z kibolami pod pomnikami,udawali wielkich patriotów i przez to ich uwiarygadniali powinni się teraz zastanowić jaki błąd popełnili Nie życzę sobie żeby kibole robili jakieś patrole rzekomo w imieniu mieszkańców,czyli także moim

ramirez, 12.06.2014 09:46

umknęło ci chyba xpek, że \"ich\" kandydat został ostatnio burmistrzem

xpek, 12.06.2014 09:35

to jest jakiś koszmar. Mieszkańcy Andrychowa nie chcą żadnych \'antyromskich patroli\'.Policja zajmuje się sprawą Kibole i narodowcy próbują wykorzystać całą sytuację do zyskania rozgłosu.Nikt ich w mieście nie popiera. w ostatnich wyborach w całej gminie dostali 140 głosów.

martin, 12.06.2014 09:33

z komentarza pana dextera. "@tomekx Przed chwilą wróciłem z miasta, i nigdzie nie widziałem tych bojących się ludzi , a mamy już wieczór.........." wniosek- przestań spacerować koło ronda na os.Lenartowicza, tylko przenieśc swoje stopy na ul 1 maja i jej okolice,, to może twoje oczy dostrzegą to co wszyscy mieszkańcy,,, i nie [ciach!] tak jakby ktoś ( czego nie życze) z twoich bliskich był ofiarą ,, bezbronnych,, mniejszości cała prawda panie dexter. nie idzie znieść jak zamykają oczy tylko dlatego żeby robić propagandę panu żakowi. Problem był zawsze. Ale to co dzieje się teraz przechodzi ludzkie pojęcie.

martin, 12.06.2014 09:32

to prawda. jak ktoś podscyca atmosferę do zwolennicy pana żaka swoimi bezczelnymi komentarzami, kłamstwami i durnymi teoriami spiskowymi. chyba że zdanie że zaczęła \"jakaś siła wynajęta przez pewną opcję\" to przyznanie się do winy? czy teoria spiskowa czy przyznanie się do winy doradzam leczenie psychiatryczne.

ramirez, 12.06.2014 09:29

już jest na głównej onetu

kaczor, 12.06.2014 09:16

no widze że żakowcy zamiast szukania rozwiązania problemów idą w teorie spiskowe. dziś tomekx : kto się będzie cieszył wczoraj mega fon jeszcze większą chorą teorią pojechał ""jakaś siła wynajęta przez pewną opcję". Cykliści przez marsjan? jak tomekx kto podsyca atmosferę to odpowiadam: on sam nazywając pobicie 3 osób w tym dziewczyny "bijatyką". on i jego koledzy przyrównując od soboty kibiców do Romów. Inny żakowiec opowiadając że w Andrychowie jest tak samo z bezpieczeństwem jak w innych miastach i cała propaganda wykorzystując sytuację żeby robić żakowi pijar z jednej strony i "zapodawać" obsesje na temat opozycj z drugiej. Ludzie widzą jak zachowują się osoby związane z władzą i mają dość.

mifalek, 12.06.2014 08:45

zaczynają się rozpisywać http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Konflikt-polsko-romski-w-Andrychowie-tak-zle-jeszcze-nie-bylo,wid,16674643,wiadomosc.html http://wiadomosci.onet.pl/krakow/konflikt-miedzy-polakami-a-romami-w-andrychowie-beda-patrole-obywatelskie/f93sm

kamil, 12.06.2014 06:44

narodowcy i skiny z całego kraju chcą przyjechać do Andrychowa na 'marsz" napisali zmanipulowany artykulik nawet ze zdjęciem nie z Andrychowa http://www.narodowcy.net/polska/9833-cyganski-terror-w-andrychowi tego się można było spodziewać,dla nich to może być pretekst do kolejnej awantury.Ciekawe kto się będzie cieszył z powodu najazdu gimnazjalistów w kominiarkach i ile policji trzeba będzie sprowadzić żeby nad nimi zapanować

tomekx, 12.06.2014 06:25

Tak jak przypuszczałem nastąpiła błyskawiczna negacja prawdy przez wiadome osoby .To jest wszystko zbyt czytelne żeby się ludzie w tym nie połapali.wszystko na \'nie\' co związane z Żakiem.Kto w Andrychowie uprawia taką filozofię? zatem przypomnę jeszcze raz MÓJ APEL -nie podsycajcie atmosfery i nie budujcie na siłę afery\'. No chyba że w waszym interesie jest budowanie ATMOSFERY STRACHU o co można was podejrzewać

specnarz, 12.06.2014 06:15

\"w Andrychowie dochodzi do notorycznej przemocy na tle rasowym\" zgadzam się z Panem Kwiatkowskim - jesteśmy ciągle nagabywani przez Romów, najgorzej jest wśród młodzieży którzy nie maja zahamowań, trenują sporty walki i zaczepiają przechodniów. My Polacy czujemy się dyskryminowani przez mniejszość Romską oraz Polskie prawo. Czy ktokolwiek odpowiedział za zniszczenie budynku w rynku? A nas UM ściga za 50 gr niedopłaty podatku od nieruchomości. Może gdyby poszli do pracy było by lepiej, ale poco kiedy można żerować na innych. \"po obu stronach nie brakuje osób, którym zależy na siłowym rozwiązywaniu sporów\" - znowu trafnie, niestety.

gregory, 11.06.2014 23:50

Kiedy żak na koniec rządów mówi „zero tolerancji”, kiedy propaganda żakolandii nie ustaje w obsesjach na punkcie opozycji szczególnie kk, kiedy żakowiec pobicie trzech ludzi w tym kobiety „bijatyką”, kiedy inny amator Żaka pisze że Andrychów tak samo bezpieczny/niebezpieczny jak Wadowice itd. komunikat z Andrychów po godzinie 22 (dziś wieczorem) Romowie patrolują dalej miasto jezdza Czarnym golfem lll, granatowym pasatem b5 na dwóch innych rejestracjach, czarną alfą Romeo z kierownica po prawej stronie i tez są w nim dwie różne tablice, granatowym oplem astra. Swoja droga nie dziwi was to ze policja nie zatrzymuje takich samochodów?

igor5, 11.06.2014 21:37

mam nadzieję że cyganie wiedzą jak wygląda burmistrz Andrychowa...żeby go czasem nie uszkodzić gdy będą lać zwykłych ludzi, mieszkańców gminy.... raz mu płaszcz z Adrii zajechali i niech to wystarczy...po wyborach już go tu nie będzie...

dexter, 11.06.2014 21:17

@tomekx ,, Przed chwilą wróciłem z miasta, i nigdzie nie widziałem tych bojących się ludzi , a mamy już wieczór. Wczoraj też po 21 byłem i spotkałem mnóstwo ludzi na mieście.Mówili mi : \"o znowu sensacja bo telewizje przyjechały\" wniosek- przestań spacerować koło ronda na os.Lenartowicza, tylko przenieśc swoje stopy na ul 1 maja i jej okolice,, to może twoje oczy dostrzegą to co wszyscy mieszkańcy,,, i nie [ciach!] tak jakby ktoś ( czego nie życze) z twoich bliskich był ofiarą ,, bezbronnych,, mniejszości

tomasznasz, 11.06.2014 21:17

co do słów Tomasza Żaka. chciałbym trzymać tego gościa za słowo w sprawie zero toleracji dla łamiacych prawo ale zwyczajnie nic a nic mu nie wierzę. poza tym to jakieś jaja. kończy się jego władza i dopiero teraz przypomniał sobie o zero toleracji dla przemocy?

tomasznasz, 11.06.2014 21:14

Odkąd zaglądam regularnie na mamnewsa zauważyłem że obsesje na temat opozycji zwłaszcza Kubienia to znak szczególny tzw. żakowców. Tak jak wykręcanie kota ogonem i manipulowanie. Im większy syf w mieście tym więcej obsesji i kłamstw piszą żakowcy. "TomekX" po tym jak nazwał brutalne pobicie ludzi, w tym kobiety bijatyką jest dla mnie skończony. On i asquit to dla mnie szczyt manipulacji. Będą nam pluć w twarz i mówić że to deszcz pada byle osłonić żaka i zachować stołki.

rzeczywisty, 11.06.2014 20:48

z oświadczenia SRP \"..... OBYWATELI POLSKICH, narodowości romskiej...\" obywatel polski to obywatel polski , narodowość tu nie powinna mieć znaczenia tylko kto ma lepiej??? my obywatele czy oni obywatele ???

tomekx, 11.06.2014 20:39

Ludzie boją się wyjść wieczorem z domów - cytat z martineza co to za przeproszeniem [ciach!] ma być? Czy ty jesteś normalny, czy to oby na pewno w Andrychowie mieszkasz?w Andrychowie w powiecie wadowickim i w Małopolsce?Tym Andrychowie? Przed chwilą wróciłem z miasta, i nigdzie nie widziałem tych bojących się ludzi , a mamy już wieczór. Wczoraj też po 21 byłem i spotkałem mnóstwo ludzi na mieście.Mówili mi : "o znowu sensacja bo telewizje przyjechały" MÓJ APEL do - jak sądzę - propagandy 'kubieniowskiej' (skoro waszym zdaniem cała reszta to jest propaganda 'żakowska')- nie podsycajcie atmosfery i nie budujcie na siłę afery'. No chyba że w waszym interesie jest budowanie ATMOSFERY STRACHU o co można was podejrzewać Szacunek na burmistrza który podejmuje OK działania w tej sprawie, Racja - tak wychwalany przez niektórych radny Kubień zajmuje się rowerami a burmistrz rozwiązuje problemy mieszkańców przypuszczam że za 2-3 dni,kiedy emocje już opadną,KK wysmaruje jakiś prześmiewczy felietonik.Tylko na tyle go stać i taki z niego pożytek że można się z niego później pośmiać

aleocochodzi, 11.06.2014 20:39

Rom jest nietykalny bo jest mniejszością narodową, tak jak nasi rodacy na Litwie, Ukrainie czy Białorusi. Niestety Donaldinho i jego ekipa nie są w stanie zapewnić bezpieczeństwa Polakom ani w kraju ani poza jego granicami. Bez zmiany na samej górze nie będzie lepiej. Polska to dziwny kraj. Rozkradana, sprzedawana za bezcen, obywatele wyganiani za granicę, zamykani i szykanowani za byle bzdurę a także za wiarę - a ona wciąż trwa. Nijak jej zniszczyć nie można! A PO szlag chce trafić!

politolog, 11.06.2014 20:37

Obsesje żakowców na punkcie opozycji pominę milczeniem. To dramat. Ludzie boją się wyjść z domów z rodziną na spacer a oni potrafią tylko ‘sprzedawać” swoje obsesje o kk. Pewno jak wszyscy przyłączam się do trzymania żaka za słowo – \"Zero tolerancji dla zakłócających porządek i łamiący prawo\" Chociaż jak dla mnie dużo za późno. Gdzie żak był przez 3, 5 roku???? A czas pokaże czy chociaż tych obiecanek coś wyjdzie. Jak czytam obietnice o nowych kamerach z jednej strony a drugiej o tym że wbrew obietnicy żaka nie naprawili nawet tej kamery co jest to jakoś wątpię w „gadki szmatki” żaka. Ale ok. Zobaczymy czy ludzie łamiący prawo chociaż na koniec rządów przestraszą się żaka.

martinez, 11.06.2014 20:26

Z tym burmistrz żak rozwiązuje problemy to albo głupi żart albo kpina. Z tego co czytam nawet nie naprawili kamery jak obiecał kiedyś żak. Trzeba było pobicia żeby sprawa wyszła na jaw. Obsesje zakolandii na punkcie Kubienia to na stówę dramat. Ludzie boją się wyjść wieczorem z domów a propaganda pociska nam głodne kawałki o wspaniałym żaku i złym opozycjoniście. od władzy z taką propagandą nie można się spodziewać niczego dobrego. dla nich rozwiązywanie problemów polega na pisaniu głupot o opozycji i próbie mainipilowaniu ludżmi. Ale komentarze pokazują że ludzie mają gdzieś manipulacje propagandy żakolandii.

igor5, 11.06.2014 20:19

jeśli chodzi o rozwiązane problemy....widzę tylko jeden - postawienie TOITOI na 1 Maja...

abcabc, 11.06.2014 20:05

Burmistrz rozwiązuje problemy a radny Kubień,ten który zawsze ma najwięcej do powiedzenia,często kpi i krytykuje,pisze o rowerach. to jego zdaniem jest obecnie temat nr 1 w Andrychowie buhahahahahaha Ot, cały radny. chociaż.....w sumie to lepiej niech się nie odzywa bo istnieje ryzyko że znowu się skompromituje

maniek, 11.06.2014 19:43

"Najgorsze jest to, że w Andrychowie nigdy nie było tak niebezpiecznie jak teraz, ciągle jakieś akcje, pobicia, kilka razy byłam świadkiem jak Romowie między sobą się rozprawiają... A szanowny pan burmistrz do kamer wszystko powie, obieca, a później nic... masakra. " - napisał/a mojemiasto. A ja mimo wszystko uważam że trzeba dac żakowi szansę. dołaczam się do trzymania żaka za słowo. "Zero tolerancji dla zakłócających porządek i łamiący prawo, zero tolerancji dla przemocy i nawoływania do niej – powiedział nam burmistrz." Żałuję tylko że te słowa czytam na pół roku przed zakończeniem rządów Żaka. o jakieś 3,5 roku za późno.

azquit, 11.06.2014 19:40

Komentarz usunięty przez autora.

maniek, 11.06.2014 19:40

I znowu zaczyna się o przeszłości. Szkoda że „rozpusta” trwa w najlepsze. W tej kadencji żaka mamy i pikniki romskie robione na Placu Mickiewicza i kupowanie mieszkań . Ba „rozpusta” została twórczo "rozwinięta" o lekcje tolerancji dla andrychowskich szkół i pokaz filmu o cygańskiej poetce z udziałem żaka. A Cyganie zachowuja się jak się zachowują. Wszystko opisywał mamnewsa. Przypomnę że ludzie wybrali żaka żeby było lepiej a nie jeszcze gorzej niż za pietrasa.

mojemiasto, 11.06.2014 16:02

W 100% zgadzam się z rysiek792, Romowie mają złą taktykę, w większości przypadków myślą, że załatwią wszystko siłą, przemocą, kradzieżą - nie mówię, że wszyscy tacy są, ale niestety spora większość, która w Andrychowie od lat pokazuje swoje gorsze oblicze.

mojemiasto, 11.06.2014 15:59

Najgorsze jest to, że w Andrychowie nigdy nie było tak niebezpiecznie jak teraz, ciągle jakieś akcje, pobicia, kilka razy byłam świadkiem jak Romowie między sobą się rozprawiają... A szanowny pan burmistrz do kamer wszystko powie, obieca, a później nic... masakra. Ale w koncu kampania się zbliża, więc lada dzień problem zostanie \"rozwiązany\", kilka dróg połatają, może jakiś chodnik strzelą, czy tam plac zabaw i hejaaaaa... No dno polityczne.

rysiek792-nter, 11.06.2014 14:33

romowie od wielu lat zachowują się nieodpowiednio Istnieje w andrychowie dom kultury i inne mozliwośći pokazania swojej społeczności. jak nieumieją to niech jadą do Rumuni

JasiuWedkarz, 11.06.2014 14:11

Najbardziej zenujacy jest fakt ze policja w weekendowa noc wylegitymowala 40 osob w tym zadnego roma !!!!!!! gdy zatrzymali samochod z uzbrojonymi romami czemu nie zrewidowali im samochodu do golej blachy i zatrzymali do wyjasnienia co oni szukaja uzbrojeni po zeby w andrychowie?? maja takie prawo ( zatrzymanie na 24 godz do wyjasnienia) a wrecz obowiazek zwlaszcza w sytuacji gdzie grupa prawdopodobnie tych romow mogla byc zamieszana w pobicie w parku?? kolejne dowody na niedopelnienie obowiazkow przez miejscowa policje. Jeszcze gdy czytam ze niejaki Kwiatkowski nie byl w naszym miescie a na lamach prasy opowiada glupoty ze byl na miejscu i rozmawial z tutejszymi romami to tym bardziej zaczyna mnie cala sytuacja smieszyc. Martwi mnie to ze burmistrzowi romowie robia kolo nosa co chca ( niejaki Kwiatkowski) i coraz bardziej ma z nimi pod gorke a on sobie nadal z tego nic nie robi!!!

maniek, 11.06.2014 13:44

to dołaczam się do trzymania żaka za słowo. Zero tolerancji dla zakłócających porządek i łamiący prawo, zero tolerancji dla przemocy i nawoływania do niej – powiedział nam burmistrz. Żałuję tylko że te słowa czytam na pół roku przed zakończeniem rządów Żaka. o jakieś 3,5 roku za późno. Ale ok. Liczy się teraz i przyszłość. co do obsesji propagandy żakolandi przypomnę tylko że za żaka miało być lepiej niż za pietrasa. Oczywiście lekcje tolerancji i i pokaz filmu Papusza serwowany przez ekipę żaka jego zwolennicy i tzw. "dwór" mogą uznać za postęp, mogą też mówić że teraz jest bezpieczniej niż było, moga pobicie nazywać bijatyką chyba żeby umniejszyć znaczenie tragicznego wydarzenia. Ale ja nie zgadzam się z takim "postępem"

rysia, 11.06.2014 13:43

,,,, ja nie mogę!!! ludzie co z Wami!!! ja boję się romów ,i moja rodzina i moi przyjaciele CHCEMY OCHRONY! ,, co za bzdury ! czy nie możecie ich wysiedlić? wszyscy się ich boją? włącznie z władzą ???.... masakra ,, na wszystko \"są mniejszością narodową\" do pracy - nie bo jest mniejszością , ukarany - nie bo mniejszość ,, co to k**** jest? w jakim ja kraju żyję .....

kaczor, 11.06.2014 13:32

no to mega fon pojechał teorią spiskowa \"jakaś siła wynajęta przez pewną opcję\". gdyby temat nie był poważny to byłoby to może śmieszne. np. grupa cyklistów wynajęta przez marsjan. coraz bardziej miłośnicy żaka pogrążają się. a już myślałem że niczego głupszego niż atak na kibiców (porównanie do Romów) i nazwanie pobicia ludzi, w tym dziewczyny \"bijatyką\" nie wymyślą. ale tonący brzytwy się chwyta.

Cubano, 11.06.2014 13:32

@rokos popieram to co napisałeś, też długo się nie odzywałem ale problem jest poważny i trzeba rozmawiać poważnie. Nie wszystko jest winą Żaka tak jakby chcieli jedni i nie jest winą poprzednich władz miasta jakby chcieli inni. Problemy z Romami mają od lat też inne miasta np. Limanowa ale tam nikt nie mówi, że to wina burmistrza. W Andrychowie parę lat wcześniej był projekt \"ucywilizowania mniejszości romskiej\" poprzez rozmieszczenie rodzin romskich w lokalach sąsiadujących z mieszkańcami Andrychowa. Wtedy ten program dostawał pochwały z każdej strony, niestety jak widzimy dzisiaj eksperyment się nie udał i mamy wszyscy problem. Potrzeba odpowiedzialnej debaty co z tym dalej zrobić, bo \"społeczne komitety\" i wszystkie temu podobne inicjatywy nic nie dają - prawa polskiego nie zmienią a to jest wg. mnie największy problem. Może nasz poseł z Andrychowa spróbowałby wystąpić z jakąś inicjatywą ustawodawczą? Przecież mieszka w tym mieście i zna problem \"od podszewki\". Też trzymam Żaka za słowa ale prywatnie nie chciałbym być na jego miejscu. Koniec i .

robak, 11.06.2014 13:28

niestety andrychowska policja jest daremna. nie wiem co musiałoby mi się dziać bym udał się do nich po pomoc. To co wyprawiają i jak podchodzą do ludzi i problemów to jakiś żart. patrole zamiast po mieście robić, to siedzą na ploteczkach na stacjach benzynowych. Do miasta ogólnie nic dobrego ta instytucja nie wnosi... jedynie koszty...

mega-fon, 11.06.2014 13:26

Dajecie się wmanerować jak dzieci. Wystarczy że jakaś siła(wynajęta przez pewną obcję) pobije jednego Roma, obojętnie jakiej płci a rusza machina już bez udziału tych zleceniodawców. Jakby Żak nie dał sobie rady z tematem to ilu miał by wrogów? Zachowajcie spokój bo glową muru nie przebijecie.

starymoher, 11.06.2014 13:26

kopia z portalu wadowice24 +20 Pora na stanowisko kibiców Beskidu Andrychów w sprawie dramatycznych zajść z ostatnich dni - każdy dobrze wie, o co chodzi. My, którzy zawsze wyrażamy głośno swoje poglądy, bez względu na \"polityczną poprawność\", czy też inne przykre konsekwencje, które nas za to spotykają - nie będziemy siedzieć cicho i udawać, że wszystko jest w porządku. Krzyczmy głośno i stanowczo: DOSYĆ CYGAŃSKIEJ BEZKARNOŚCI! Tak jak przypuszczaliśmy - wydarzenia z zeszłego roku kompletnie nikomu nie dały do myślenia, nic się nie zmieniło. Był fanpage \"NIE dla Romów w Andrychowie\" - Facebook po niespełna dwóch dobach go usunął, a kilkanaście osób wyrażających swoje zdanie na temat cyganów w komentarzach było przesłuchiwanych. Były też media. Media \"polskie i niezależne\" - dobry żart. Poszwędali się chwilę i summa summarum co nastąpiło? Cudowne przeinaczenie faktów - andrychowianie to rasisto-faszyści, a cyganie są biedni, mają ciężko, są poniżani i bici. Kpina! My, jako środowisko kibicowskie jesteśmy przyzwyczajeni do tego typu medialnych manipulacji i kłamstw, ale wy, jako zwykli ludzie pragnący żyć w spokoju w swoim ukochanym mieście, musicie nam pomóc! Musicie przejrzeć na oczy, przestać się w końcu łudzić, że media ukażą kiedykolwiek czystą prawdę. Kiedy w telewizorni ucichło, a pewna czerwona gazeta z Michnikiem na czele znalazła inny \"arcyważny temat\", władze miasta zorganizowały projekcję filmu o jakiejś cygance. Jakoś trzeba było naprawić wizerunek miasta, no nie? A co najważniejsze - poprawić wizerunek cyganów, przedstawić ich w świetle prawych obywateli Polski. Śmiech na sali. Niedawno opustoszała kamienica cygańska - tylko czy coś to dało w ogóle? W nocy z 6/7 czerwca spora grupa cyganów atakuje przypadkowych młodych ludzi, którzy siedzą sobie w parku. Używają pałek, rozbitych butelek i paralizatora. 2 chłopaków i 1 dziewczyna lądują w szpitalu. Nagrań z kamer nie ma, policja ma problemy z ustaleniem sprawców. Powstaje fanpage \"Andrychów po godzinie 22\", który mamy nadzieję tak prędko nie zniknie. Ludzie wyrażają tam swoje oburzenie, ale znajdują się też ci, którzy za wszelką cenę bronią bezkarnej mniejszości. Wypowiada się tam także sławny Gerard Linder, który wyzywa ludzi na \"solówki\" - postawa godna przedstawiciela cyganów i \"reprezentanta Polski\", naprawdę… Co chwila dowiadujemy się, że cyganie organizują się w grupy, uzbrajają się w różnego rodzaju sprzęt, zwołują swoich pobratymców z innych miast. Urządzają \"samochodowe patrole\". Policja sprawia wrażenie, że nie chce za bardzo się w to mieszać - szkoda tylko, że w przypadku ewentualnych starć, które sprowokowaliby cyganie, to ta druga strona miałaby nieprzyjemności prawne. Zawsze uśmiechnięty pan burmistrz skrócił swój urlop i zawitał do Andrychowa - trzeba przecież ratować dobrą reputację...cyganów! Chronić ich przed rozwścieczonymi mieszkańcami Andrychowa. Rano była tutaj TVP, Linder udzielał wywiadu, w którym na pewno żalił się, że cyganie nie czują się bezpiecznie, są bici i szykanowani. Wieczorem pewnie będziecie mogli sami to zweryfikować w wiadomościach. Wypowiadała się też pobita dziewczyna, mamy nadzieję, że to puszczą i niczego nie powycinają. Ewelina Sadko z gazety krakowskiej naskrobała bardzo obszerny i niebywale \"rzetelny\" opis zajść, które miały mieć miejsce wczoraj w nocy - \"Około północy w Andrychowie doszło do \"ustawki\". Prawdopodobnie byli to mieszkańcy miasta pochodzenia romskiego i około 100-osobowa grupa skinów z różnych miejscowości. Policja miała problemy, by zaprowadzić porządek.\" Nie do końca wiemy, o czym pisze pani redaktor, ale w Andrychowie skinów nie widzieliśmy już od kilku lat - a szkoda. Mamy informacje, że artykuł ten powstał na bazie informacji uzyskanych od cyganów, więc w sumie nic dziwnego. Kłamstwo goni kłamstwo. Przejdźmy do konkretów. Skoro władze miasta nie potrafią spełnić warunków Konstytucji, które mówią o zapewnieniu wszystkim mieszkańcom bezpieczeństwa (nie tylko cyganom, którzy są narażeni na \"ataki na tle rasowym\"), a policja zwyczajnie boi się cyganerii, musimy sami o bezpieczeństwo swoje i swoich rodzin zadbać. Będziemy organizować \"patrole obywatelskie\" codziennie w godzinach wieczornych. Najzwyklejsze spacery w kilkunastoosobowych grupkach w okolicach parku, hali sportowej itp. Na pewno wielu z was chce się dołączyć - nie ma sprawy - im więcej ludzi, tym lepiej. Więcej informacji wkrótce. Druga sprawa - planujemy zorganizować ogromną POKOJOWĄ manifestację pod tytułem \"STOP CYGAŃSKIEJ BEZKARNOŚCI\", która prawdopodobnie odbędzie się w bardzo sprzyjającym terminie, mianowicie w Dni Andrychowa. Wiele grup narodowo-kibicowskich i prawicowych z całej Polski wyraziło chęć wzięcia udziału w takiej manifestacji. Każdy, kto ma dość bezczynnego patrzenia na patologię rozgrywającą się w centrum Andrychowa, ma obowiązek przybyć w danym dniu w dane miejsce. Przypuszczamy, że setki (a może nawet tysiące) ludzi z transparentami da owocny skutek. Żądamy (nie prosimy!) poważnego podejścia do problemu, jakim są ekscesy andrychowskich (i nie tylko) cyganów, a co za tym idzie - odcięcia ich od przysługujących socjałów, wszelakich dotacji, darmowych mieszkań i udogodnień - taki będzie nasz główny postulat. Więcej konkretnych informacji niebawem. Na sam koniec jeszcze rada do ludzi, którzy poprzez komentarze w internecie nawołują nas, kibiców do radykalnych form działania – zastanówcie się co piszecie i nie wycierajcie sobie nami gęby. Naszym celem jest komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Andrychowa, naszych rodzin i dzieci, a nie jakieś sadystyczne działania. Jesteśmy ludźmi cywilizowanymi i patriotami! nie bedzie ich tu

azquit, 11.06.2014 13:25

Komentarz usunięty przez autora.

ogi33, 11.06.2014 13:17

@rokos trzymanie Lenia nad lenie za słowo to jak trzymanie wiatru ten koleś "nie ma jaj" gdzie zwęszy interes tam się pojawi i tyle jak chorągiewka na wietrze

rokos, 11.06.2014 12:53

Zero tolerancji dla zakłócających porządek i łamiący prawo, zero tolerancji dla przemocy i nawoływania do niej – powiedział nam burmistrz TRZYMAM ŻAKA ZA SŁOWO.

rokos, 11.06.2014 12:51

długo milczałem ale tego co wyprawiają żakowcy nie da się znieść. każdy temat wykorzystają żeby jechać tą swoją obsesją na punkcie opozycji i robić pijar żakowi. nie będzie dobrze bo ich gó... obchodzi bezpieczeństwo tylko to żeby żak został na stołku. Jak trzeba nawet będą pisać o pobiciu (w tym dziewczyny jaką znam) jako o bijatyce i pisać że w Andrychowie jest jak w innym miastach. Wszędzie widzą opozycje i wroga jacy chcą im odebrać władzę. Czepianie się kibiców jak to robią od soboty w co którymś komentarzu to totalna kpina. ja i wielu innych pamięta że jak w 2010 roku pomagali żakowi to żakowcom nie przeszkadzało jacy są.

ogi33, 11.06.2014 12:48

@abcabc ty już Zlujałeś do reszty Leń nad lenie co najwyżej naprawia swoje błędy i zaniechania ! ! co z tego , że kupi 10 kamer jak się zepsują i nie będzie komu ich naprawić trzy czekały na naprawę od co najmniej dwóch miesięcy i musiała się wydarzyć tragedia by twój idol wyszedł z tego marazmu popolokoktpwego i tak za każdym razem

ogi33, 11.06.2014 12:44

@Xena z tym spod zielonej strzałki nie warto dyskutować czasami przywołać do porządku , pokazać kłamstwo czy manipulacje to tak ten głupekportalowy@asquit ma jobla na punkcie wrogów, których zwie \"opozycją\" pod przewodnictwem KK, świr i tyle

Xena, 11.06.2014 12:30

Coś mi sie wydaje ze siedzisz z boku i nie widzisz problemu, który od lad odgrywa się w środku

asquit, 11.06.2014 12:27

działania podejmowane przez burmistrza powinny uspokoić nerwy niektórych populistów. macie ostatnio prawdziwego pecha: Andrychów nie zalała powódź, nie nadszedł żaden armagedon więc szukacie na siłę problemów jak jeden radny

Xena, 11.06.2014 12:25

Kamery patrole bla bla bla... i co to ma zmienić ? Poza wiekszą ilością mandatów na wypicie piany w parku nie zmieni sie nic. Cygana nigdy kamery nie przeszkadzały i zwiększenie ich ilości o 10 nie zmieni nic. Niech policja przestanie się w końcu bać i wykręcać że nic nie moga zrobić tylko niech zaczna brac ich za morde i wymierzać stosowne kary! Stop bezkarności

abcabc, 11.06.2014 11:46

co ja widzę:sępy nad urzędem i lejący się z ich strony jad nienawiści Burmistrz zachowuje spokój i działa.Tak trzymać o to właśnie chodzi

westwi78, 11.06.2014 11:43

A skąd policja weźmie \"więcej patroli\"? Może miasto zapłaciło by dodatkowe służby?

igor5, 11.06.2014 11:38

lenistwo,dyletanctwo,obłuda burmistrza doprowadziło do tego co mamy... co trzeba mieć w głowie aby zamiast kamer i odpowiednich działań policji,o Straszakach Miejskich przez grzeczność nie wspomnę - sprowadzać jakąś Papuszę z moralizatorami z GW-na ??? kto jeszcze wierzy temu gościowi ???...przecież on sam sobie nie wierzy...