Już od paru lat obserwujemy trend przenoszenia biznesów do internetu, jednak 2020 był wręcz przełomowy — dla wielu firm pojawienie się w sieci oznaczało „być albo nie być”, dla innych dobrze prosperujące strony stały się kluczem do sukcesu. Jedno jest pewne: coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że bez względu na to, czy sprzedajemy produkty, czy reklamujemy swoje usługi, warto być widocznym w internecie. W końcu to od niego potencjalni klienci zaczynają swoje poszukiwania! Jak nie zniknąć wśród ogromnej konkurencji i milionów stron internetowych? Jedną z metod jest skuteczne pozycjonowanie stron WWW.
1. Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to proces, na który składają się różne czynności — od optymalizacji strony internetowej i przyspieszenia jej działania po wykonywanie linkowania i tworzenie wartościowych treści odpowiednio nasyconych słowami kluczowymi. Celem tych zabiegów jest podniesienie widoczności strony w wyszukiwarce Google i sprawienie, by wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego to takie ważne? Badania wykazują, że internauci zwykle klikają kilka pierwszych linków w Google — na drugą stronę zagląda zaledwie ułamek użytkowników. W efekcie osoba, która prowadzi np. sklep z koszulkami, zyska więcej klientów, gdy po wpisaniu odpowiedniej frazy (np. śmieszne koszulki), użytkownik w pierwszej kolejności zobaczy link do jej sklepu.
2. Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
Nawet, jeśli nie przeprowadzamy sami tego typu działań, a pozycjonowanie stron WWW wykonuje dla nas profesjonalna agencja, z pewnością chcemy obserwować efekty. Dobrą praktyką wśród agencji SEO jest wysyłanie raportów z wykonanych prac. Ponadto właściciel strony może zajrzeć na Google Search Console, w internecie znajdziemy także sporo darmowych i płatnych narzędzi m.in. do sprawdzania poszczególnych fraz kluczowych. Warto regularnie sprawdzać ilość ruchu w Google Analytics, a konkretniej — to, ile osób trafia do nas z wyszukiwarki. Każdy właściciel strony internetowej, któremu zależy na dobrych wynikach, powinien choć w podstawowym zakresie umieć korzystać z Google Analytics i Google Search Console.
3. Jak wykonać pozycjonowanie?
Trudno odpowiedzieć na to pytanie w kilku zdaniach! Pozycjonowanie to proces, na dodatek taki, którego zasady wciąż się zmieniają i dopasowują do algorytmów wyszukiwarki. Podczas przygotowań należy skupić się na optymalizacji strony, zapewnieniu jej certyfikatów SSL oraz responsywności, a także na treści dostosowanej do wyszukiwarki — kluczowe są zwłaszcza title i meta description. Teksty powinny być wysokiej jakości, muszą posiadać nagłówki i odpowiednie słowa kluczowe. Dodatkowo ważne jest wykonywanie linkowania na innych stronach (tzw. link building). Warto mieć na uwadze, że źle przeprowadzane działania mogą mieć negatywny wpływ na naszą stronę. Dlatego jeśli nie zamierzamy rozwijać się w tej dziedzinie, lepiej zlecić pozycjonowanie stron WWW specjalistom, którzy znają wszystkie tajniki tego procesu.
4. Kiedy pozycjonowanie zacznie przynosić efekty?
Wiele osób zniechęca się, gdy po pierwszym tygodniu nie widzą efektów. Tymczasem pozycjonowanie przynosi rezultaty dopiero po kilku miesiącach, średnio na efekty trzeba czekać od trzech do sześciu miesięcy. Na ten czas ma wpływ m.in. przewidziany budżet, konkurencja oraz aktualna widoczność strony.
Pozycjonowanie stron WWW to jedna z najskuteczniejszych metod ich promocji w internecie. W przeciwieństwie do promocji w mediach społecznościowych, daje długofalowe efekty. Dodatkowo wpływa pozytywnie na profesjonalny wizerunek firmy lub osoby i pozwala kreować markę osobistą, a nawet czerpać korzyści z posiadania dobrze rozwiniętej strony (np. poprzez umieszczenie reklam lub nawiązanie współpracy). Jednak najważniejszy jest wzrost liczby klientów i większa sprzedaż produktów lub usług. Tak wiele zalet sprawia, że warto zainteresować się pozycjonowaniem i na stałe włączyć je do strategii rozwoju własnej działalności.
Brak komentarzy