reklama
reklama

„Twoje oszczędności są zagrożone”. Kolejne osoby oszukane

Na sygnale, Wiadomości, 11.04.2023 11:05,
Tak działają oszuści. Kolejne osoby straciły pieniądze z kont bankowych.
„Twoje oszczędności są zagrożone”. Kolejne osoby oszukane
Dwoje mieszkańców powiatu oświęcimskiego w słuchawkach telefonów usłyszało, że hakerzy używając ich danych próbują zaciągnąć kredyt, a oszczędności zgromadzone na kontach są zagrożone. Z taką informacją zadzwonili do nich oszuści. Mieszkanka gminy Brzeszcze straciła 1400zł, natomiast z konta mieszkańca gminy Zator zniknęło aż 9 tysięcy złotych.

We wtorek (4.04) do 41 – latki z gminy Brzeszcze zadzwonił mężczyzna, który oświadczył, że jest pracownikiem banku. Przekazał on informację, że ktoś za pośrednictwem jej danych osobowych próbuje zaciągnąć kredyt w kwocie kilkudziesięciu tysięcy złotych, a może także dokonać kradzieży oszczędności z jej konta.


Przekazał również, że on zdalnie pomoże jej zablokować operację bankowe dokonywane przez oszustów. W tym celu powinna na swój telefon pobrać aplikację Any Desk. Poszkodowana zainstalowała wskazaną aplikację wyrażając zgodę na zdalny dostęp do telefonu oraz danych do bankowości elektroniczej. Po kilku godzinach okazało się, że z jej konta bankowego zniknęło 1400 złotych.

W piątek (7.04) podobną wiadomość w słuchawce telefonu usłyszał 40 – letni mieszkaniec gminy Zator. Oszust podający się za pracownika banku poinformował pokrzywdzonego, że hakerzy próbują przejąć jego konto, aby ukraść oszczędności. Przekazał również, że jedyną możliwością ocalenia pieniędzy jest przelanie ich na inne bezpieczne konto. Następnie oszust poinstruował pokrzywdzonego, aby na swój telefon komórkowy pobrał wskazaną aplikację. Poszkodowany zainstalował aplikację Any Desk, nie wiedząc, że tym samym wyraża zgodę na zdalny dostęp do jego telefonu oraz danych do bankowości elektroniczej. Po kilku godzinach okazało się, że z konta pokrzywdzonego zniknęło 9 tysięcy złotych.

Policjanci apelują o ostrożność w chwili, gdy na telefon dzwoni osoba podająca się za pracownika banku informując, że konto zostało przejęte przez hakerów, którzy próbują skraść pieniądze lub zaciągnąć na nas kredyt. Niezależnie od tego z jakiego numeru ta osoba dzwoni, a także niezależnie od tego za kogo się podaje, każdą taką telefoniczną wiadomość należy traktować jako próbę oszustwa. W takiej sytuacji najlepiej rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, w celu powiadomienia o otrzymanej informacji, a także upewnienia się, że konto nie jest zagrożone.

źródło: KPP Oświęcim
reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy