reklama
reklama

Jest plan na remont linii kolejowej Kalwaria - Bielsko

Wiadomości, 20.08.2015 08:30, (red)
Linia kolejowa nr 117 przez Kalwarię, Wadowice, Andrychów, Kęty przejdzie generalny remont. Zobaczcie kiedy.
Jest plan na remont linii kolejowej Kalwaria - Bielsko

Jedni linię kolejową nr 117 Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko-Biała spisali już na straty. Są i tacy, którzy wierzą, że linię uda się jeszcze uratować, porządnie wyremontować i stanie się ona alternatywą dla transportu drogowego.

 

Ostatnio o terminy modernizacji linii nr 117 dopytywał radny wojewódzki Rafał Stuglik. Złożył w tej sprawie interpelację podczas obrad Sejmiku Małopolskiego.

 

W odpowiedzi dowiedział się, że rewitalizacja linii kolejowej 117 ujęta jest w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Małopolskiego, jako przedsięwzięcie podstawowe.

 

Rafałowi Stuglikowi przedstawiono nawet dokładny harmonogram realizacji tej inwestycji. Plan przedstawia się tak:

   1. Studium wykonalności - podpisanie umowy - IV kwartał 2015, 

   2. Uzyskanie decyzji środowiskowej - II kwartał 2017, 

   3. Przetarg na roboty budowlane - III kwartał 2017, 

   4. Pozwolenie na budowę przy założeniu, że roboty będą wykonywane na zgłoszenie - II kwartał 2019, 

   5. Planowany termin zakończenia robót budowlanych - II kwartał 2021. 

 

Remont może kosztować co najmniej kilkadziesiąt milionów zł. Po remoncie powinny skrócić się czasy przejazdu pociągów.

 

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

infocar, 30.03.2016 15:45

Dobrze, że @barte wkleja swoje teksty gdzie tylko się da. Dzięki temu widać, że plan remontu był już zrobiony za rządów PO (art. z sierpnia) ;-) Ale do sedna: z BDI dojedzie się do Krakowa w 40 minut (zamiast 1h drogą 52). Tyle, że potem w korkach i tak kolejna godzina nie twoja - niezależnie czy dojedziesz tam BDI, czy inną drogą. Ktoś to nawet nazwał i opisał (paradoksy: Downsa-Thomsona oraz Braessa) Szybki pociąg to jednak coś bardziej przyszłościowego.

remek, 20.08.2015 22:12

No jak jej nie wyremontują to będzie jeździło jeszcze mniej, nie sądzisz? Poza tym potencjał jest, spójrz tylko ile busów/autobusów jeździ codziennie na trasie Bielsko-Kraków, Andrychów-Kraków, Bielsko-Andrychów. To są pełne pociągi ludzi.

walet, 20.08.2015 16:30

Po co komu ta linia wożąca więcej ludzi z obsługi pociągu niż pasażerów. Gdyby dano tym pasażerom na taksówkę taniej by wyszło

remek, 20.08.2015 12:57

Kluczową sprawą jest wybudowanie łącznicy w Lanckoronie, co skróbiłoby znacznie czas przejazdu do Krakowa. Ciekawe czy zostanie wykonana.