Tym razem poszkodowany jest 47-letni mieszkaniec powiatu suskiego, który stracił 9 tys. złotych.
Jak do tego doszło? Policja, która zajmjuje się już tą sprawą, informuje, że na jednym ze znanych portali mężczyzna wystawił do sprzedaży buty. Poprzez komunikator skontaktowała się z nim osoba zainteresowana zakupem obuwia. Oszust wypytał czy oferta jest aktualna, a następnie wysłał komunikatorem formularz, w którym wymagało podanie adresu e-mail.
Po wypełnieniu adresu email wszedł na swoją pocztę elektroniczną, by sprawdzić, czy dotarła wiadomość. Na poczcie posiadał już wiadomość o treści wzywającej do odbioru płatności ze sprzedaży. 47-latek kliknął link, który przeniósł go do bankowości elektronicznej.
Nic niepodejrzewający 47-latek wypełnił swój login i hasło, po czym zablokowało mu możliwość wejścia zarówno na stronę banku jak i z możliwości korzystania do komunikatora. Pokrzywdzony po kilku godzinach, już tradycyjnie spróbował zalogować się do swojego banku, gdzie zauważył wypłatę „blikiem” ze swojego konta w kwocie 9 tys. złotych.
- Apelujemy o ostrożność podczas sprzedaży czy zakupów za pośrednictwem Internetu. Stosowane przez oszustów triki, cały czas się zmieniają i prowadzą pokrzywdzonych do określonego zachowania tj. klikania na przesłany przez nich link. W efekcie, zamiast zarobić, pokrzywdzony traci pieniądze z konta - apelują policjanci.
źródlo: KPP Sucha Beskidzka
Brak komentarzy