Sytuacja została uratowana dopiero kilka tygodni temu przez nowy rząd, który w tegorocznym budżecie państwa zarezerował 42,3 mln zł na dalsze prace związane z przygotowaniem do budowy BDI.
Podczas dyskusji na portalu X (dawny twitter) jeden z naszych Czytelników zapytał GDDKiA co dalej? W odpowiedzi GDDKiA potwierdziła, że posiada już finansowanie na etap przygotowawczy, w tym na badania geologiczne. Przetarg na te prace będzie ogłoszony jeszcze w lutym.
Wcześniej informowano, że na całej trasie od Głogoczowa do Bielska-Białej planowane jest wykonanie ok. 6,5 tys. odwiertów o średniej głębokości 11 metrów, ale jeśli będzie taka potrzeba - nawet do 30 metrów. Dzięki temu podłoże pod planowaną do budowy drogę zostanie dokładnie zbadane.
Odcinek S52 od węzła Suchy Potok do Głogoczowa, o długości ok. 61 km, będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Na tym odcinku powstanie 13 węzłów drogowych: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice, Skawina i Głogoczów.
Przedstawiany w 2020 roku przez Ministerstwo Infrastruktury harmonogram budowy BDI wygląda tak. Plan wydaje się już nieaktualny.
Data ogłoszenia przetargu (na budowę): I kwartał 2024 r.
Data podpisania umowy: III kwartał 2024 r.
Data rozpoczęcia realizacji: II kwartał 2026 r.
Data zakończenia realizacji: II kwartał 2030 r.
Brak komentarzy