9 czerwca w Komendzie Głównej Policji odbyła się konferencja prasowa inaugurująca V edycję kampanii Pozory mylą, dowód nie. Kampania prowadzona jest od 2009roku przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji, a jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.
Działania dotychczas prowadzone w jej ramach, wpłynęły na wyraźną zmianę podejścia społeczeństwa do zjawiska sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Zmniejszyło się przyzwolenie na sprzedaż alkoholu dzieciom, a jednocześnie wzrosła świadomość skutków wynikających z dostępu niepełnoletniej młodzieży do alkoholu.
W ramach tegorocznej edycji działania będą się opierały na edukacji sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. W tym celu została uruchomiona specjalna platforma e-learningowa, na której sprzedawcy bezpłatnie będą mogli przejść szkolenie z asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom nieuprawnionym.
Platforma e-learningowa, dostępna jest pod adresem www.odpowiedzialnysprzedawca.pl, adresowana jest do wszystkich zainteresowanych – zarówno sprzedawców zatrudnionych w małych, prywatnych sklepach, jak i dużych sieciach handlowych. Każdy użytkownik, który dokona rejestracji i zaloguje się na platformie, przejdzie interaktywne szkolenie z zakresu obowiązujących przepisów dotyczących zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim oraz konsekwencji płynących z łamania prawa. W kolejnych etapach dowie się, jaki wpływ ma alkohol na rozwój psychofizyczny i funkcjonowanie społeczne młodych ludzi oraz pozna techniki asertywnej odmowy.
O możliwości udziału w tego rodzaju bezpłatnym szkoleniu sprzedawców będą informować policjanci m.in. podczas kontroli placówek handlowych.
Materiał prasowy policji
Brak komentarzy