reklama
reklama

Burmistrz wyciąga asa: ruszą z lokalną obwodnicą

Wiadomości, 04.07.2010 08:30, (red)
Na kilka miesięcy przed wyborami samorządowymi burmistrz Andrychowa Jan Pietras wyciągnie asa z rękawa, a takim będzie rozpoczęcie budowy II etapu lokalnej obwodnicy miasta.
Burmistrz wyciąga asa: ruszą z lokalną obwodnicą

Jak się dowiadujemy, 24 czerwca zarząd województwa małopolskiego podjął decyzję o podziale funduszy unijnych na strefy aktywności gospodarczej. To właśnie z tej puli - jak się okazuje - Andrychów dostanie część pieniądzy na budowę nowej drogi łączącej ulice Batorego z Białą Drogą, stanowiącej drugi etap tzw. lokalnej obwodnicy miasta. Nowa droga ma przebiegać obok andrychowskiej strefy gospodarczej i formalnie ma stanowić "układ komunikacyjny" strefy.


Dotacja unijna do budowy tej drogi wyniesie 4.473.383,22 zł
, zaś cała inwestycja jest szacowana na 11.259.662,25 zł. Brakująca kwota dołożona zostanie z budżetu miasta, zapewne z kredytu. Nie powinno być z tym żadnego problemu. Wszak władzom Andrychowa, które od wielu lat obiecują lokalną obwodnicę (do tej pory wybudowano 1,5 km drogi) zależy, aby przed wyborami sprawa ruszyła z miejsca.

 

Będzie to można odpowiednio "sprzedać" wyborcom, którzy od lat narzekają na to, że władze Andrychowa nie budują obwodnicy. Do tej pory tylko obiecywano. Już raz bezskutecznie robiono podejście po unijną dotację na ten cel.

Między ulicami Batorego a Białą Drogą jest już dziurawy łącznik. Wybudowana zostanie nowa porządna droga

 

Wobec pozyskania źródła finansowania budowa 1 km drogi pomiędzy ulicami Batorego a Białą Drogą może rozpocząć się jeszcze w tym roku. Przy Batorego wybudowane zostanie także rondo.

 

Lokalna obwodnica to oczywiście nie jest obwodnica Andrychowa z prawdziwego zdarzenia. Nie ulega jednak wątpliwości fakt, że nawet ten fragment drogi nieco poprawi sytuację w zakorkowanym Andrychowie.


W ramach II etapu Lokalnej Obwodnicy ma być budowany jeszcze jeden odcinek, łączący ulicę Starowiejską z Włókniarzy. W tym przypadku termin realizacji nie jest znany.

 

[email protected]

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

JanMokry, 06.07.2010 21:50

Zapraszam na moją stronę internetową www.janmokry.pl

maresco, 06.07.2010 17:17

Zdaje sie że Pietras obiecywał obwodnicę jeszcze przed wyborami 2002 roku w których został 1 raz burmistrzem. To sporo czasu minęło i co mamy? Most na Wieprzówce . Jeszcze jedno pytanie- w Ketach dało się zrobić małą obwodnicę ? Dało sie. W Wadowicach dało się ? Dało . A Andrychów? Można sobie stać w korku i niedługo obejrzeć nowe fontanny potrzebne miastu jak nie powiem co.... Nagle grunt pali się pod nogami ( wybory na jesieni ) - i okazało się że można coś zacząć robić......Pietras przypomniał sobie ze to wyborcy go zatrudniają na 4 lata ...

woj1, 06.07.2010 16:14

dzięki za informację

westwi78, 05.07.2010 19:24

woj1, niekoniecznie taniej. Tam jest za duże nachylenie, i dlatego tej drogi nie da się przerobić. Nieraz lepiej coś zrobić od podstaw. W tym miejscy gdzie jest przewidziana ta nowa droga, można to zrobić łatwiej i taniej.

woj1, 05.07.2010 17:52

Dobry i ten kawałek drogi. Nie trzeba się będzie trząść na istniejącym łączniku który wygląda jak tarka. A nie można go było porządnie wyremontować?. Byłoby taniej a droga taka sama.

sama, 05.07.2010 15:09

117dni, 8godzin i 52 minuty to jednak jest sporo czasu. Na pewno Pan zdąży Panie Burmistrzu !

infocar, 05.07.2010 13:07

Ja jeszcze chciałbym wyrazić opinię nt. tego zdania: \"Będzie to można odpowiednio \"sprzedać\" wyborcom, którzy od lat narzekają na to, że władze Andrychowa nie budują obwodnicy\" Akurat takiej decyzji nie należy traktować jako kiełbasy wyborczej. Może nie wszyscy wiedzą ale ta obwodnica będzie (w pełnej wersji) przechodziła pomiędzy wieloma blokami i yuż pod płotem przedszkola (to taka nietypowa obwodnica ;-) ). Z tego co pamiętam, ci mieszkańcy nie byli zadowoleni - więc pewnie ich do siebie JP zrazi. Zadowoleni będą mieszkańcy Wieprza ale Ci nie będą w stanie odwdzięczyć się głosami, bo to inna gmina. Na ul. Krakowskiej nie mieszka zbyt wielu ludzi więc wg mnie j. Piertas więcej na tej decyzji straci (głosów) niż zyska. I za to, że nie uzależnia swoich decyzji od sondaży należą mu się brawa. To bardzo rzadka cecha polityków.

westwi78, 05.07.2010 12:09

http://janpietras.com.pl/

asquit, 05.07.2010 10:32

nie chodziło mi o baseny termalne, tylko o funkcjonalność jak w Bukowinie w mini skali, czyli basen kryty i odkryty obok. Cały rok można korzystać: gdy ciepło z odkrytego, a chłodniej - z krytego. Taką funkcjonalność jak na Kocierzu ma basen

infocar, 05.07.2010 09:55

@ asquit http://www.termabukowina.pl/baseny-termalne.html Czy myslisz, że to byłoby tanie?

and1, 05.07.2010 09:36

hmm, a skąd wiesz ile zostało do końca kadencji jak nie ma jeszcze terminu wyborów ustalonego ?

Tomek44, 05.07.2010 09:30

Polecam odwiedzić http://janpietras.com.pl/ .

krl13, 04.07.2010 21:04

tylko jak na tą \"obwodnice\" wjechać i ją opuścić? zdecydowanie lepszym pomysłem byłoby zrobienie trzeciego pasa do skrętu na Żwirki z Krakowskiej - tam to się potrafi czasem zator zrobić... byłoby z pewnością bardziej efektywnie, a tymczasem mamy efektowną pokazówkę ze strony jp...

boldo, 04.07.2010 19:19

Tak :) tutaj o obwodnicy

asquit, 04.07.2010 19:16

a ja powiem tak: wystarczyło wybudować mały kryty i mniejszy odkryty (coś al'a mini Bukowina Tatrz.) za te same pewnie pieniądze. Wtedy wszyscy siedzieliby cicho PS. to chyba nie jest wątek o basenie o;)

darek0608, 04.07.2010 18:53

hahahah brawo dla boldo:) czysty i nieskazitelny umysł. Widać woda to jego pasja, każda wolna chwila na basenie. Godne podziwu. Serdecznie Pozdrawiam ale pozostanę przy swojej racji.

westwi78, 04.07.2010 18:53

boldo, a kto mówi że nie jest potrzebny? Pewnie że jest, ale na samym końcu , po drogach, szkołach, przedszkolach itd. A tak to po prostu absurdalnie wydana kupa kasy i nic więcej. I z nim będzie tak jak w końcówce Greka Zorby: \"jaka piękna katastrofa\".

boldo, 04.07.2010 18:48

Jest piękna pogoda?TAK ! I po co dyskutować że nie jest potrzebny. Opera, filharmonia- to jest fanaberia.

darek0608, 04.07.2010 18:38

Tak przy słoneczej i bez wietrznej pogodzie super sprawa. Ale ile mamy takiej pogody w roku???? W tamtym roku basen został oddany dla tzw. pokazówki na tydzień potem już była pogoda nie nadająca się na jego użytkowanie(chyba że ktoś lubi trząść się jak galaretka) w tym roku od maja został otwarty i co maj przepadł, czerwiec więcej niepogody niż pogody, teraz owszem jest ciepło ( np, tak jak w tym tygodniu) ale ile to potrwa??? Pogoda jest zmienna a we wrześniu czy październiku kto tam będzie chodził??? Ty jeśli tak to gratuluje.

westwi78, 04.07.2010 18:32

boldo...a ten Twój post to do kogo?:)

boldo, 04.07.2010 18:20

Widziałeś ile ludzi jest dzisiaj na basenie? Jaki budżet, jakie pieniądze? Umiesz pływać? chyba nie !

westwi78, 04.07.2010 18:19

Zbyszek50, idąc tym tropem to w mieście powinna zostać wybudowana opera, teatr, filharmonia etc.. bo gdzie ludzie mają te wszystkie potrzeby zaspokajać? Taki basen to jest fanaberia i rzecz fajna, ale w mieście który ma zaspokojone potrzeby, choćby drogi czy przedszkola. Przypuszczam że za te 20 mln spokojnie by co najmniej jedno jak nie dwa powstały.

darek0608, 04.07.2010 18:11

Jasne że basen to inwestycja deficytowa, ale nie w takim stopniu. Kilka miesięcy działania nie jest wstanie dobrze wesprzeć budżetu i tak juz dotowanego z pieniędzy gminy. Jasne że można tylko biadolić i narzekać jak to jest źle i niedobrze ale jakoś w Wadowicach i Kętach nie krzyczą że powinni mieć basen odkryty. A poza tym dzieciaki ze szkół podstawowych i gimnazjalnych muszą dojeżdzać do Kęt na basen bo jaki nauczyciel weźmie za siebie odpowiedzialność wpuszczając dzieciaki na basen przy 18 stopniach C??? Gdzie tu logika???

tomekx, 04.07.2010 16:55

zbyszek50@ ależ ja o basenie nie wspomniałem. Chciałem tylko napisać że Jan Pietras i urzędnicy z Nowin Andrychowskich będą teraz wmawiać mieszkańcom jakiż to sukces jest ten 1 km drogi. Dla mnie to żaden sukces 1 km "lokalnej obwodnicy" w 8 lat rządzenia miastem. Jak wczesniej ktoś zauważył ze lokalna obwodnica to nazwa trochę na wyrost wymyślana pod UE. W Andrychowie nadal nie będzie OBWODNICY Oczywiście zgadzam się jednocześnie że każdy km drogi jest potrzebny, ale chyba co innego nam obiecywano

zbyszek50, 04.07.2010 14:27

To twoim zdaniem gdzie ludziska mają się kąpać?Basen jest potrzebny,a najlepiej dwa.Wątpię żeby ktoś chodził na basen kryty przy 30sto stopniowych upałach.Takie obiekty jak baseny z reguły są deficytowe,obojętne czy to kryty ,czy odkryty.Jeszcze jedno ...dodam że nie jestem zwolennikiem naszego Burmistrza,ale uważam że basen jest potrzebny,i bardzo dobrze że jest,zamiast się cieszyć z tego co się ma ,to jak zwykle biadolenie najlepiej wychodzi

tomekx, 04.07.2010 14:14

Dokładnie. Ludzie! nie dajcie się manipulować przez Pietrasa. Ten kilometr drogi będzie przedstawiał jaki swój wielki sukces, a to nie będzie żadna obwodnica!! Korki z Krakowskiej nie znikną tak z dnia na dzeiń. Co Pietras robił przez ostatnie lat? Czy to nie przypadek że przed wyborami mamy taką 'kumulację' inwestycji?

westwi78, 04.07.2010 12:56

No i super, bo każdy kawałek nowej srogi jest na wagę złota, ale niech nikt tego nie nazywa \"obwodnicą\" bo to kpiny. :) ps. wiem, że to się w papierach tak nazywa, bo tylko wtedy można na to kase dostać;)

nuska27, 04.07.2010 10:51

Jeszcze lepiej przez ul.Brzegi

nuska27, 04.07.2010 10:50

Nie doczytałam wyremontują całą Białą Drogę. Ale gdzie te samochody wyjadą. Już widzę TIR-a skręcającego na Krakowską z ul.Starowiejskiej lub Włókniarzy...

nuska27, 04.07.2010 10:48

Czy dobrze rozumiem..? Ten 1 km do tylko dojazd do Białej Drogi, a potem jazda przez dziury pod górkę?? Dobry i kilometr ale w obecnej sytuacji u nas potrzeba kilometrów. Teraz przejazd przez Andrychów zajmuje nawet 15 min.

zenQ, 04.07.2010 10:46

Niby w jaki sposób ta obwodnica rozładuje korki?Przecież muszą później wjechać na Krakowską.Już widzę jak z obwodnicy wjeżdżają na Krakowską z ul.Batorego,Starowiejskiej czy Włókniarzy.

yeti1, 04.07.2010 10:24

a ja się pytam: co z obwodnicą (a nie jakąś pseudo)?

darek0608, 04.07.2010 10:05

Kolejne próby zamydlenia oczu wyborcą!!!! Taka inwestycja powinna być przeprowadzona w 1 roku kadencji obecnego burmistrza a nie na kilka miesięcy przed wyborami. Lepiej budować \'\' Innowacyjny Basen\" który jest inwestycją nie przemyślaną i nie rentowną [myślę tylko o własnym utrzymaniu]. Estetyka miasta jest ważna ale jeśli przez pięć lat nie wykorzystuje się potencjału który inne gminy wykorzystują to nie dajmy się nabrać że ktoś dostaje olśnienia na parę miesięcy przed wyborami. Pozdrawiam Darek