reklama
reklama

Prezydent dostał donos na inwestora z gminy Andrychów? Radni oburzeni

Polityka, Wiadomości, 28.11.2019 19:10, PG
Końcówka listopadowej sesji Rady Miejskiej w Andrychowie była równie emocjonująca co początek.
Prezydent dostał donos na inwestora z gminy Andrychów? Radni oburzeni

Głos na czwartkowych (28.11.) obradach Rady Miejskiej w Andrychowie zabrał właściciel ośrodka Czarny Groń w Rzykach Sławomir Rusinek, przedstawiając sytuację jaka - jak twierdzi - miała mieć miejsce podczas październikowego spotkania z prezydentem Andrzejem Dudą na terenie parafii św. Macieja w Andrychowie, w którym uczestniczyli andrychowscy działacze PiS.

Zobacz: Prezydent Andrzej Duda z wizytą w Andrychowie

Z informacji przedstawionych przez S. Rusinka wynika, że radna Alicja Studniarz (nieobecna podczas czwartkowych obrad) w odpowiedzi na zapytanie prezydenta: "co tam słychać w Andrychowie?", miała odpowiedzieć: "mamy tu problem z jednym inwestorem" (miało chodzić właśnie o właściciela Czarnego Gronia). Następnie radna miała przekazać na ręce prezydenta teczkę z dokumentami [chodzi o sprawę ks. Muszali, który jest przeciwko inwestycjom na Czarnym Groniu].

W tej sytuacji prezes postanowił przyjść na sesję Rady Miejskiej i zapytać radną A. Studniarz dlaczego wspiera jednego z księży, który od lat blokuje odbiory wyciągów narciarskich w Rzykach. S. Rusinek zapytał też radnych, co ma zrobić w tej sprawie bo, jak stwierdził, jeśli jest tutaj uważany za szkodnika, to wcale tu nie musi inwestować.

Wsparcia S. Rusinkowi udzielił Jan Sordyl, przedsiębiorca i były radny andrychowskiej Rady Miejskiej.

Sporo radnych, z przewodniczącym Romanem Babskim na czele, było oburzonych informacjami przekazanymi przez Sławomira Rusinka, jednak stwierdzili że z osądami poczekają na wypowiedź w tej kwestii samej zainteresowanej, czyli A. Studniarz.

Z kolei radni PiS nie chcieli się wypowiadać w tej sprawie.

Wszystko to działo się podczas transmitowanych "na "żywo" obrad Rady Miejskiej.

Skontaktowaliśmy się telefonicznie z radną Alicją Studniarz, która z powodów zdrowotnych nie mogła być obecna na czwartkowej sesji, jednak nie chciała skomentować zaistniałej sytuacji. Stwierdziła tylko, że oburzające jest poruszanie tej kwestii bez jej obecności.

Przewodniczący Rady Roman Babski stwierdził, że Rada Miejska napisze list do prezydenta wspierający inwestycję na Czarnym Groniu.

Ośrodek narciarski Czarny Groń w Rzykach (gmina Andrychów) zatrudnia obecnie około 200 pracowników. Stacja narciarska posiada dwie trasy zjazdowe, knajpę ski, Tiger snow park i oślą łaczkę. Narciarze do dyspozycji mają wyciąg zaczepowy i kolej linową 4-osobową. Problem dotyczy nowoczesnej kolei linowej 6-osobowej i nowej trasy zjazdowej, która mimo że od lat jest gotowa, nie jest jeszcze odebrana (kilka lat temu była nawet uruchomiona). Inwestycję tę oraz dalszy rozwój ośrodka Czarny Groń od wielu lat blokuje ks. Andrzej Muszala, który obawia się przyrodniczej dewastacji tego terenu. Duchowni prowadzą bowiem w okolicy (na Potrójnej) Pustelnię Archidiecezji Krakowskiej.

Poniżej jedno z pism, które wysłał ks. do Urzędu Marszałkowskiego:


Grupa Pingwina, do której należy Czarny Groń, posiada jeszcze cztery ośrodki narciarskie: Kurza Góra w Kurzętniku, Skolnity w Wiśle, Słotwiny Arena w Krynicy Zdroju i Kasina Ski w Kasinie Wielkiej.


Zobacz także: Radni zdecydowali. Opłata za śmieci w Andrychowie podniesiona do 20 zł

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

xpekk, 12.12.2019 00:01

ludzie sprawa jest prosta. te tekst i komentarze nie są o właścicielu czarnego gronia tylko o naszych radnych jacy andrychowianom fundują podwyżki a tak dbaja o biznes człowieka jaki jest na liście najbogatszych Polaków. Niech sobie pan Rusinek będzie nawet najbogatszy. Ale radni niech zadbają raczej o nas i to nie przez podwyżki. A inwestycja niech sobie będzie ale z uwzględnieniem protestu jaki podpisało kilkuset mieszkańców !!!! I oczywiście w zgodzie z prawem i bez szkody dla przyrody bo to jest nasze bogactwo.

tomasz2, 10.12.2019 23:58

nie chcę wnikać w waszą polemikę ale sądy nie tylko skazują ale wydają nakazy np. wstrzymania inwestycji itd. sądy administracyjne działają tak

Ot_tak, 10.12.2019 23:14

kaczor, 09.12.2019 17:34 jeśli dobrze rozumiem spór dotyczy prawa. dlatego część wyciągu tam nie działała w ostatnim czasie. są też oczywiście prawa inwestora, są prawa mieszkańców którzy protestują przeciwko dalszej rozbudowie. Jest przede wszystkim prawo jakiego wszyscy powinniśmy przestrzegać bez względu na to ile pieniędzy mamy, czy radni i burmistrz to nasi koledzy czy nie, jaką funkcję pełnimy itd. .... Czy zapadł jakiś wyrok w Sądzie?..Czy jest jakiś oskarżony i skazany?........ Póki co inwestycja jest wstrzymana z powodu nieścisłości, odnoszących się do przepisów budowlanych : ].

kaczor, 09.12.2019 18:34

jeśli dobrze rozumiem spór dotyczy prawa. dlatego część wyciągu tam nie działała w ostatnim czasie. są też oczywiście prawa inwestora, są prawa mieszkańców którzy protestują przeciwko dalszej rozbudowie. Jest przede wszystkim prawo jakiego wszyscy powinniśmy przestrzegać bez względu na to ile pieniędzy mamy, czy radni i burmistrz to nasi koledzy czy nie, jaką funkcję pełnimy itd.

kaczor, 09.12.2019 18:31

znany andrychowski ekolog już kilka lat temu pisał "Szanowni Państwo, w Czarnym Groniu złamano prawo, tego nikt nie kwestionuje, podobnie jak to, czy inwestor poniesie konsekwencje.........."

Ot_tak, 09.12.2019 14:27

Za kilkanaście lat, Gmina Andrychów a bardziej sam Andrychów, będzie zapomnianym na mapie punkcikiem, bez miejsc do pracy, bez atrakcyjnie turystycznej infrastruktury. Już teraz jest miasteczkiem "emerytów"... Z małym budżetem, który odczuwamy np. podwyżka cen za śmieci... Małe miasteczko, bez żadnych większych "atrakcji". Omijane szerokim łukiem, przez "turystów" . A gdyby tak włodarze miasta, przestudiowali , jak funkcjonują inne, równie małe jak nie mniejsze miejscowości czy sioła z pewnością dostrzegli by, że dochody z branży turystycznej to spory zastrzyk finansowy... I zatrudnienie. Co do przyrodniczych atrakcji Beskidy Andrychowskiego...Jakoś nie jest zadeptywany, przez "stada" spragnionych , pieszych wędrówek ludzi. Na podstawie obserwacji, mogę śmiało powiedzieć, że więcej ludzi przewija sie wokół Czarnego Gronia i łamanej Skały ( Madachory) w okresie funkcjonowania wyciągu... Niż latem ! A Ksiądz A. Muszala niech nie pisze o dewastacji środowiska, bo sam "swoją pustelnie" postawił w takim miejscu!..Dewastując ! : )))). Odłogiem leżą hektary ziemi wokół Potrójnej, kiedyś uprawiano tam każdy jej skrawek, lecz teraz samoczynnie zarasta i to nie koniecznie tym czym powinna : ]. Wpływ nowej inwestycji na środowisko w tych obszarach, przyczyni się jej bardziej, niż bzdurne protesty "pseudo ekologów" Andrychowskich : ). Nie mieszam w to polityki... Bo i po co?. Wiem, ze pcha się ona do każdej dziedziny życia... Nawet do kościoła!. Nie w tym rzecz, by napsioczyć na radnych PiS, cz Innych- partyjnych. Rzecz w tym, żeby pomyśleli o przyszłości Gminy Andrychów.

Ot_tak, 09.12.2019 14:22

Za kilkanaście lat, Gmina Andrychów a bardziej sam Andrychów, będzie zapomnianym na mapie punkcikiem, bez miejsc do pracy, bez atrakcyjnie turystycznej infrastruktury. Już teraz jest miasteczkiem "emerytów"... Z małym budżetem, który odczuwamy np. podwyżka cen za śmieci... Małe miasteczko, bez żadnych większych "atrakcji". Omijane szerokim łukiem, przez "turystów" . A gdyby tak włodarze miasta, przestudiowali , jak funkcjonują inne, równie małe jak nie mniejsze miejscowości czy sioła z pewnością dostrzegli by, że dochody z branży turystycznej to spory zastrzyk finansowy... I zatrudnienie. Co do przyrodniczych atrakcji Beskidy Andrychowskiego...Jakoś nie jest zadeptywany, przez "stada" spragnionych , pieszych wędrówek ludzi. Na podstawie obserwacji, mogę śmiało powiedzieć, że więcej ludzi przewija sie wokół Czarnego Gronia i łamanej Skały ( Madachory) w okresie funkcjonowania wyciągu... Niż latem ! A Ksiądz A. Muszala niech nie pisze o dewastacji środowiska, bo sam "swoją pustelnie" postawił w takim miejscu!..Dewastując ! : )))). Odłogiem leżą hektary ziemi wokół Potrójnej, kiedyś uprawiano tam każdy jej skrawek, lecz teraz samoczynnie zarasta i to nie koniecznie tym czym powinna : ]. Wpływ nowej inwestycji na środowisko w tych obszarach, przyczyni się jej bardziej, niż bzdurne protesty "pseudo ekologów" Andrychowskich : ). Nie mieszam w to polityki... Bo i po co?. Wiem, ze pcha się ona do każdej dziedziny życia... Nawet do kościoła!. Nie w tym rzecz, by napsioczyć na radnych PiS, cz Innych- partyjnych. Rzecz w tym, żeby pomyśleli o przyszłości Gminy Andrychów.

martinez, 05.12.2019 23:07

zgadza się referendum. niech pan Sordyl posłucha się raz jeszcze z sesji i jak odnosi się do decyzji SĄDU (chyba jeszcze za czasów PO) o zamknieciu górnego wyciągu bo postawiony niezgodnie z przepisami. Miałby odwagę stanąć przed sądem i mówić o utopionych pieniądzach bo komuś coś się nie podoba. A tym kimś wychodzi że jest SĄD.PS. Jeśli tak mówił do prezydenta na jak na sesji to jak prezydent dowie się całej prawdy nie przysłuży się panu Rusinkowi nic a nic.

referendum, 03.12.2019 21:05

po drugie jeśli radni są uczciwi to napiszą i że przeciwko rozbudowie ośrodka było setki mieszkańców i to że już to co stoi w części jest nieczynne bo zdaniem sądu nielegalnie postawione. Jeśli radni tego nie napiszą wątpliwości będzie przybywać i szumu wokół tematu.

referendum, 03.12.2019 21:03

niech klakierzy zakolandii i inni "wielcy" powściągną emocje. Sami piszą że Pan Rusinek wspierał Żaka w kampanii. Teraz mamy akcję w obronie jego interesów. Ani ja ani inni nie piszą że taki lobbing jest nielegalny. Ale rodzi wątpliwości i dobrze gdyby takim zachowaniom przyjrzały się odpowiednie instytucje zewnętrzne. To chyba dobre rozwiązanie także dla Pana Rusinka i samorządu. Niech on, radni i my wszyscy wiemy dokładnie co wolno.

wolfgang, 02.12.2019 19:41

Ten cały Muszla to niech sobie tą swoją pustelnię najlepiej przeniesie na swoją ojcowiznę do Targanic , tak jak to zrobił ks. Nowak który na swojej ojcowiźnie w Zagórniku zorganizował „ Górę Miłosierdzia „. Zaś niepokoje księży Dziwisza i Nycza ,wiernych andrychowszczyzny i jej okolic mało interesują !!!.

atnaloj, 30.11.2019 00:33

Z naukowych badań wynika, że brak słońca bardzo źle wpływa na zdrowie człowieka zarówno to fizyczne jak i psychiczne. Myślę, że niektórzy powinni omijać łukiem andrychowskie krypty i podziemia bo ich mroczna atmosfera w znacznym stopniu wpływa na sposób myślenia , a w rezultacie i działania... Witamina D3 wyzwalająca się pod wpływem promieni słonecznych pozwala na bardziej optymistyczne i przyjazne ludziom spojrzenie na świat...

madzia, 29.11.2019 21:02

Po drugie. Niech inwestorom interesy kwitną, zarabiają i 10 mln w roku. Ale oni tak samo jak każdy powinni przestrzegać prawa. Radni powinni pilnować żeby każdy miał takie same prawa. I inwestorzy i ja i np. mieszkańcy Rzyk czy Krakowa. Nie może być tak że radni w jakiejkolwiek gminie robią coś pod jednego człowieka który jest kolega kogoś, nie licząc się z mieszkańcami. To ogólna uwaga.

madzia, 29.11.2019 20:55

Kalafior - jeśli jest tutaj słowem podstawowym. Równie dobrze każdy o każdym może coś wymyślić i puścić w obieg pod hasłem _jeśli" najlepiej pod nieobecność zainteresowanego

kalafior, 29.11.2019 19:59

Jeśli p.Studniarz naprawdę to zrobiła to nie mam słów...Cała nasza gmina powinna popierać p.Rusinka a nie kłasć mu kłody pod nogi.Robi dużo dobrego na Czarnym Groniu ;dla dzieci ,mieszkańców i całej gminy. Nie dośc ze musi użerać się z pseudo ekologami to jeszcze coś takiego??

rzykimuszazostac, 29.11.2019 13:46

żadnych donosów, czysta gra. Ekipa i radni od Żaka wchodzą w to?

rzykimuszazostac, 29.11.2019 13:46

raz jeszcze proponuję. "zróbmy tak. niech radni piszą do prezydenta. Ale niech dołaczą takie info 1. od sympatyka pana Rusinka i Żaka: "największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia." Niech urzędnicy prezydenta rozstrzygną czy to problem czy nie i czy ma związek ze sprawą 2. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Wadowicach wydał nakaz rozbiórki nielegalnego wyciągu krzesełkowego w ośrodku narciarskim Czarny Groń w Rzykach - dokumentację w sprawie już zaistniałej. 3. Protesty kilkuset mieszkańców. Jeśli są radni od Żaka uczciwi nie będą bać się. "

rzykimuszazostac, 29.11.2019 13:45

o jak zakolandia to żaden donos tylko sprawdzanie :) warto zapamietać:) na serio - który to już donos zakolandii w tym roku?????

bracki7, 29.11.2019 13:43

@obserwator2012 to extra ciekawy temat chociaż raczej już znam odpowiedź. Absolutnie nie wierzę, by klechy zajmowały się takimi duperelami jak jakieś tam.. pozwoleniami albo nie wiem, certyfikatami.. Niemniej jednak faktycznie, temat do sprawdzenia.

abcabca, 29.11.2019 13:35

nie rozmiem też po co sięgać po pomoc andrychowskich polityków spod znaku Tomka Żaka. Tylko ludziom się te wyborcze podmiany banerów poprzypominały (piątek wisi czarny groń, sobota wisi baner Tomka:)) Sławek Rusinek ma taką smykałkę do biznesu że moim zdaniem takiej pomocy nie potrzebuje. Zwłaszcza że wiadomo że gdzie styk polityki i biznesu tam może zacząć się przyglądanie.

abcabca, 29.11.2019 13:31

do rzeczy. Zupełnie nie wiem po co Sławkowi Rusinkowi i Jankowi Sordylowi to publiczne wystąpienie po jakim będą oceniani skoro zdecydowali się przed kamerą wystąpić. Mnie uczono że dla biznesu najlepszym dźwiękiem jest cisza......... "Show" bieznesowi nie służy. Ale każdy ma własne doświadczenia i własnych doradców od pijaru.

obserwator2012, 29.11.2019 13:31

A propo pododno na przepisywaniu treści z otrzymanych sms-ów (z Centrum Sygnalistów) można nieźle zarobić -no niby nikt o tym nie wie, ale to tylko niby-nie jesteście anonimowi ,wsród Was też są mendy i krety.

abcabca, 29.11.2019 13:30

do rzeczy. Zupełnie nie wiem po co Sławkowi Rusinkowi i Jankowi Sordylowito publiczne wystąpienie po jakim będą oceniani skoro zdecydowali się prze kamerą wystąpić. Mnie uczono że dla biznesu najlepszym dźwiękiem jest cisza.........

abcabca, 29.11.2019 13:28

nie chcę się wtrącać w ceny za śmieci ale sama skarbnik przyznała że wzięli od mieszkańców więcej kasy niż wynikało z przetargu żeby była nadwyżka i kasa na tych co nie płacą (odtwarzam z pamięci z mówiła). Szczerze - kogo to obchodzi że gmina nie potrafi ścigać tych co nie płacą? Tego ściągania więcej na zapas na rząd nie da się zrzucić

obserwator2012, 29.11.2019 13:24

Mając na uwadze biblijne zapisy "oko za oko ,ząb za ząb "warto sprawdzić , czy pan doktor Muszala posiada wszelkie zgody do egzystowania w centrum Parku Krajobrazowego, czyli prawnie (nie bosko) chronionego Amen.

bracki7, 29.11.2019 13:09

maniek, naprawdę winisz żaka i jego ekipę za podwyżki opłat za śmieci? Co on ma do tego? Podobnie jak z opłatami za poronioną reformę edukacji, której koszty musza ponieść samorządy, podobnie jest tutaj. To nie Żak podnosi ceny za wywóz śmieci tylko usiłuje zrobić tak, by gmina nie ponosiła dodatkowych kosztów. Ktoś za nie będzie musiał zapłacić czy to mieszkańcy czy to gmina a więc później i tak mieszkańcy. Ale winnym jest aktualny rząd, dzięki któremu do góry idą stawki za prąd dla przedsiębiorstw, dzięki któremu idą do góry koszty związane z pracownikiem. No i wreszcie koszty składowania i utylizacji śmieci, te ustala firma, która wygra przetarg. W którym miejscu jest to wina Żaka lub jego ekipy? Rozwiązaniem byłoby wzięcie kredytu na wyrównanie różnicy w budżecie ale i tak za to docelowo zapłaciliby mieszkańcy. Strasznie mnie irytuje sytuacja, w której zazwyczaj pisowcy zwalają winę na ten czy inny samorząd, który musi tak robić, by przetrwać przy chorych rządach właśnie pisu..

maniek, 29.11.2019 12:51

po pierwsze nie sądzę żeby pan Rusinek i Sodryl chcieli robić "show" (po jakim będą oceniani skoro już zdecydowali się na taką jak widać na transmisji formę publicznego wystąpienia) przykrywać temat podwyżek jakie ludziom serwuje ekipa Żaka. Po drugie ludzie mówią dziś o podwyżkach cen dla meszkańców ze strony ekipy Żaka więc nikt niczyjej uwagi nie odwrócił.

Turboplazmotron, 29.11.2019 12:40

Udało się."Przyjaciele" skutecznie odwrócili uwagę od spraw naprawdę ważnych dla mieszkańców gminy.Show must go on.

tomasznasz, 29.11.2019 12:01

myślę że ta propozycja kończy dyskusję na temat rozbudowy czarnego gronia. jeśli radni o czymś zapomną, mieszkańcy doślą do Warszawy i będzie git. Współpraca samorządu, biznesu i mieszkańców.

tomasznasz, 29.11.2019 11:59

"zróbmy tak. niech radni piszą do prezydenta. Ale niech dołaczą takie info 1. od sympatyka pana Rusinka i Żaka: "największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia." Niech urzędnicy prezydenta rozstrzygną czy to problem czy nie i czy ma związek ze sprawą 2. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Wadowicach wydał nakaz rozbiórki nielegalnego wyciągu krzesełkowego w ośrodku narciarskim Czarny Groń w Rzykach - dokumentację w sprawie już zaistniałej. 3. Protesty kilkuset mieszkańców. Jeśli są radni od Żaka uczciwi nie będą bać się. "

tomasznasz, 29.11.2019 11:59

jeśli dobrze rozumiem z arykułu panowie Rusinek i Sordyl wystąpili publicznie na sesji jaka była transmitowana. To ich postawa będzie oceniana przecież to jasne. Akurat nikt nie ma żalów do pana Rusinka że walczy o swoje jak najwyższe dochody. Wszystko co niżej dotyczy zachowania radnych ich arcymocnego przywiązania do jednego biznesu w sytuacji kiedy nic złego nie dzieje się.Czarny Groń działa, za chwilę na mamnewsa pewno będzie zapowiedź kolejnych wydarzeń w nim.

glowa, 29.11.2019 11:56

Szanowna redakcjo i "oburzeni" radni od Żaka: Dlaczego petycja PODPISANA przez kilkuset mieszkańców Rzyk jest według was donosem? Hipokryzja i podwójne standardy żakolandii zwalają z nóg.

kaczor, 29.11.2019 11:48

zandrychowa - żaden z wpisów krytycznych nie czepia się pana Rusinka. Jak czytam ludzie są peni podziwu dla tego jak walczy o swój biznes. Pytania rodzi postawa radnych. Co do pana Sordyla to ludzie dziwią się. To już dziwić się nie wolno? Bez jaj. Ta wolność słowa kiedy "zakolandia" może ludzi obrażać, księży nazywać "klechami" a mieszkańcom to wolno co najwyżej przyklaskiwać władzy i biznesmenom jest śmieszna.

referendum, 29.11.2019 11:12

rzykimuszazostac ma rację. tak by było najuczciwiej jeśli o uczciwość radnym od Żaka chodzi Kto w to wierzy i nie sprawdz czy radni o czymś w swoim piśmie nie zapomnieli i trzeba dosłać urzędnikom prezydenta? Ale radnym to chyba nie przeszkadzałoby bo przecież są uczciwi

referendum, 29.11.2019 11:07

"zróbmy tak. niech radni piszą do prezydenta. Ale niech dołaczą takie info 1. od sympatyka pana Rusinka i Żaka: "największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia." Niech urzędnicy prezydenta rozstrzygną czy to problem czy nie i czy ma związek ze sprawą 2. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Wadowicach wydał nakaz rozbiórki nielegalnego wyciągu krzesełkowego w ośrodku narciarskim Czarny Groń w Rzykach - dokumentację w sprawie już zaistniałej. 3. Protesty kilkuset mieszkańców. Jeśli są radni od Żaka uczciwi nie będą bać się. "

referendum, 29.11.2019 11:07

po pierwsze nikt nie wierzy że pan rusinek zamknie czarny groń. Jakby mu się nie opłacało już by to zrobił a przeciwnie dokłada rzeczy w nim. Straszenie klakierów zakolandii to strachy na lachy. tylko wzmagają opinie że coś tu nie gra i że warto żeby ktoś to zbadał.

bracki7, 29.11.2019 10:53

Jestem ciekaw, ilu z tych 600 osób pracuje w Czarnym Groniu, sezonowo lub na stałe..

rzykimuszazostac, 29.11.2019 10:51

zróbmy tak. niech radni piszą do prezydenta. Ale niech dołaczą takie info 1. od sympatyka pana Rusinka i Żaka: "największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia." Niech urzędnicy prezydenta rozstrzygną czy to problem czy nie i czy ma związek ze sprawą 2. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Wadowicach wydał nakaz rozbiórki nielegalnego wyciągu krzesełkowego w ośrodku narciarskim Czarny Groń w Rzykach - dokumentację w sprawie już zaistniałej. 3. Protesty kilkuset mieszkańców. Jeśli są radni od Żaka uczciwi nie będą bać się.

rzykimuszazostac, 29.11.2019 10:51

zróbmy tak. niech radni piszą do prezydenta. Ale niech dołaczą takie info 1. od sympatyka pana Rusinka i Żaka: "największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia." Niech urzędnicy prezydenta rozstrzygną czy to problem czy nie i czy ma związek ze sprawą 2. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Wadowicach wydał nakaz rozbiórki nielegalnego wyciągu krzesełkowego w ośrodku narciarskim Czarny Groń w Rzykach - dokumentację w sprawie już zaistniałej. 3. Protesty kilkuset mieszkańców. Jeśli są uczciwi nie będą bać się.

rzykimuszazostac, 29.11.2019 10:46

pod protestami w sprawie rozbudowy ośrodka podpisało się 600 osób - to info z gazety wyborczej a nie radia Maryja. w całej sprawie nie chodzi o pustelnię tylko los ludzi którzy mają tam domy i oczywiście o wielkie zainteresowanie radnych od pana Żaka akurat biznesem pana Rusinka.

bracki7, 29.11.2019 10:39

I jak zwykle cisza, jeśli mowa o argumentach.. jestem bardzo ciekaw porównania liczebności gości ośrodka narciarskiego a owej pustelni. Ale wiadomo dlaczego - zawsze będzie źle: jeśli więcej jest gości ośrodka narciarskiego to źle, bo ludzie powinni w kościołach przecież siedzieć a nie jakieś tam narty.. A jak by się okazało, że jednak więcej jest gości w pustelni.. no.. to ni jak się to ma do listu owego klechy o degradacji środowiska wokół pustelni..

rzykimuszazostac, 29.11.2019 10:26

Mam nadzieję że ta sytuacja sprawi że powołane do tego instytucja przyjrzą się jak bardzo radnym od pana Żaka zależy na jednym konkretnym biznesie (który ma się dobrze i chce się rozbudowywać) i prześwietlą powody takiego postępowania w sytuacji kiedy radni milczeli jak inni padali. Przy okazji będzie okazja żeby przyjrzeć się raz jeszcze samym planom rozbudowy ośrodka i zapoznać z protestami ludzi. Czyli trzeba podziękować radnym od pana Żaka.

rzykimuszazostac, 29.11.2019 10:24

"największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia.." nie. najwiekszy problem to jeśli ludziom zacznie brakować wody w domach. Gazeta Wyborcza pisała że pod protestami jest 600 podpisów. Ale gazeta wyborcza to pewno pisiorki :)

rzykimuszazostac, 29.11.2019 10:24

tyle lat ludzie słyszą z różnych stron że ma być jak chce jeden człowiek albo nie będzie wcale i nic złego się dzieje się że raczej już nikt nie uwierzy

mami, 29.11.2019 10:21

@krisu78 nie stawiaj własnego domu bo może się okazać że go stracisz. W biznesie liczy się ekonomia. Działa stok, są goście jest zysk i jest praca dla ludzi. Nie ma gości nie ma biznesu. Nikt nie lubi tracić pieniędzy i wiecznie dokładać.

krisu78, 29.11.2019 10:19

Pan Rusinek to biznesmen. Stawiam dom że nie zamknie Czarnego Gronia bo to przecież poważny gość a nie Romuś w piaskowinicy który uważa że jak jest bogaty to może wszystko i albo będzie jak on chce albo rozwali piaskownicę. Straszenie to dziecinada. zgadzam się też że intensywność wsparcia jakiego radni chcą udzielić jednemu biznesowi przy sytuacji gdy milczeli jak padały inne może sprowadzić do Andrychowa i Rzyk pewne instytucje. Jeśli to taki tajny plan radnych od Żaka to idzie im świetnie......

krisu78, 29.11.2019 10:19

"największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia.." nie wynika z komentarzy że to jest problem dla ludzi tylko to jak mocno radni wspierają właściciela Czarnego Gronia. szczegónie że biznesy pana Rusinka mają się dobrze. Jak upadały interesy innych andrychowskich przedsiębiorców jakoś nie przejmowali się ani ich losem ani losem pracowników.

unsa123, 29.11.2019 10:15

PiSiorki podobno wam zależy na rozwoju gminy, więc dlaczego robicie wszystko aby inwestycje prywatnego inwestora nie były realizowane. Inwestor nie robi tego dla siebie, ma wystarczająco na koncie aby mu na tym zależało, chce aby gmina się rozwijała, ludzie mieli prace, oraz aby więcej turystów zostało przyciągniętych do naszej gminy. Wasza mentalność jest taka ktoś chce inwestować tworzyć nowej miejsca pracy to źle, gdy Czarny Groń przestanie inwestować w naszej gminie to będzie gadane dlaczego u nas nie inwestują a w innych gminach tak. Zastanówcie się nad sensem tzw. "waszej misji".

unsa123, 29.11.2019 10:14

PiSiorki podobno wam zależy na rozwoju gminy, więc dlaczego robicie wszystko aby inwestycje prywatnego inwestora nie były realizowane. Inwestor nie robi tego dla siebie, ma wystarczająco na koncie aby mu na tym zależało, chce aby gmina się rozwijała, ludzie mieli prace, oraz aby więcej turystów zostało przyciągniętych do naszej gminy. Wasza mentalność jest taka ktoś chce inwestować tworzyć nowej miejsca pracy to źle, gdy Czarny Groń przestanie inwestować w naszej gminie to będzie gadane dlaczego u nas nie inwestują a w innych gminach tak. Zastanówcie się nad sensem tzw. "waszej misji".

rzykimuszazostac, 29.11.2019 10:13

Mam nadzieję że ta sytuacja sprawi że powołane do tego instytucja przyjrzą się jak bardzo radnym od pana Żaka zależy na jednym konkretnym biznesie i prześwietlą powody takiego postępowania. Przy okazji będzie okazja żeby przyjrzeć się raz jeszcze samym planom rozbudowy ośrodka i zapoznać z protestami ludzi. Czyli w sumie trzeba podziękować radnym od pana Żaka za ich wielkie serce do jednego bardzo konkretnego biznesmena i za szum jaki wywołali swoim oburzeniem:)

rzykimuszazostac, 29.11.2019 10:09

"największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia.." nie najwiekszy problem to jeśli ludziom zacznie brakować wody w domach. Takie są największe niebezpieczeństwa jak powstają ośrodki narciarskie z urzędzeniami do ich obsługi. Gazeta Wyborcza pisała że pod protestami jest 600 podpisów.

krisu78, 29.11.2019 10:00

Pan Rusinek to biznesmen. Stawiam dom że nie zamknie Czarnego Gronia bo to przecież poważny gość a nie Romuś w piaskowinicy który uważa że jak jest bogaty to może wszystko i albo będzie jak on chce albo rozwali piaskownicę. Straszenie to dziecinada. zgadzam się też że intensywność wsparcia jakiego radni chcą udzielić jednemu biznesowi przy sytuacji gdy milczeli jak padały inne może sprowadzić do Andrychowa i Rzyk pewne instytucje. Jeśli to taki tajny plan radnych od Żaka to idzie im świetnie......

krisu78, 29.11.2019 09:51

"największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia.." nie wynika z komentarzy że to jest problem dla ludzi tylko to jak mocno radni wspierają właściciela Czarnego Gronia. szczegónie że biznesy pana Rusinka mają się dobrze. Jak upadały interesy innych andrychowskich przedsiębiorców jakoś nie przejmowali się ani ich losem ani losem pracowników.

bracki7, 29.11.2019 09:30

państwo pisowcy i kościółkowi... jesteście żałośni.. czytam te Wasze komentarze, pełne jadu i nienawiści, a niby wywodzicie się z religii miłującej bliźniego.. największy Wasz problem to to, że banery Żaka wisiały na miejscu banerów Czarnego Gronia.. i co, pewnie dlatego wygrał wybory a nie dlatego, że po prostu większość była za nim? Może jeszcze wybory były sfałszowane? Czemu nie, to się świetnie wpisuje w zwolenników pisu.. Przekęty i Spiski.. wszędzie winni, tylko nie u Was.. Gospodarka jest tu najistotniejsza. Bez takich ludzi jak Rusinek ciekawe jakby było.. przyroda by kwitła ale w dziurach w jezdni i chodnikach.. Swoją drogą ciekawe, skoro to takie popularne sanktuarium, ciekawe ile ludzi tam chodzi? A co jeśli więcej, niż narciarzy? Co by się wtedy stało? Panowie z kościółka by zamknęli sanktuarium? Może ekolodzy by się zainteresowali? Ha! Jakoś wątpię. Masakra. Ogarnijcie się, ludzie.

Prawdziwy, 29.11.2019 09:11

czymze dla gminy zasluzyl sie _pan_ kubien albo Pani alicja? Ludzie ktorzy z majatku nie dorobili sie niczego beda teraz instruowac czlowieka ktory od 30 lat prowdzic biznes z sukcesem i zarobil miliony? Mam nadzieje ze jesli Cz.G sie z winie i prace straci 200 osob to ludzie z gminy zapamietaja komu to zawdzieczaja. Donosom jak z PRLu - widac ktos zapomnial ze tamta epoka juz dwano sie skonczyla. Runsiek moze i wspieral zaka, ale niczego nigdy nie zalatwil na lewo a lobbing nie jest zakazany. Generalnie na jego obiekcie zyskali wszyscy. Praca, rozwoj, turystyka. A te wszystkie komentare ponizej pisze jedna osob - poznaje po stylu - pozdrawiam - bo Panie K - pan tego juz nie przykryje. Cale miasto jest wkurwione.

ChojnaZmiana , 29.11.2019 08:42

Faktycznie widać ! ale że masz nierówno pod pokrywką :-)

zandrychowa, 29.11.2019 07:35

Ile wam płaci pis za te komentarze oczerniające przyzwoitych ludzi pana Rusinka czy pana Sordyla. Przecież widać że większość komentarzu poniżej wychodzi pewnie z jednego komputera Ministerstwo hejtu jak widać w akcji ma nawet swoje przedstawicielstwo nawet w Andrychowie

mami, 29.11.2019 07:23

Was serio tak boli Pan Rusinek? A może warto pomyśleć o pracujących tam ludziach, którzy przy obecnej sytuacji będą zwalniani. Pokażcie który zakład pracy w Andrychowie zatrutna 200 osób? Gdzie ci zwolnie znajdą pracę?

martinez, 29.11.2019 01:50

niestety ta sytaucja pokazuje gdzie radni od Żaka mają mieszkańców Rzyk i ich potrzeby Przykre jeśli radni zachowują się bardziej jak pracownicy czarnego gronia niż radni. Bo dobre pytanie niżej:Jaką rolę pełni pan Rusinek w gminie? Czemu akurat o niego tak dbają radni zwłaszcza że w biznesie idzie mu dobrze ? Czemu nie byli tak aktywni jak ludzie plajtowali w naszej gminie? Gdzie byli jak elektrociepłownia w jakiej gmina ma udziały dochodziła do ok. 90 mln długu? Czemu nie byli tak aktywni jak strefa za grubą kasę zaczęła się sypać?

martinez, 29.11.2019 01:48

po pierwsze nie sądzę żeby prezydent bardzo przejmował się tym o ludzie mówią podczas prywatnych spotkań z nim. Wiadomo że dwóch Polaków to trzy opinie :) z drugiej strony gość który wynosi treści rozmów podczas prywatnych spotkań dla w polskiej kulturze jest skończony towarzysko i w biznesie. Nie rozumiem jak w ogóle można zajmować się publicznie takimi rzeczami jak kto co komu prywatnie powiedział. to ośmiesza radę miejską.

tomasznasz, 29.11.2019 01:13

Na serio podtrzymuje pytanie. Jaką rolę pełni pan Rusinek w gminie? Czemu akurat o niego tak dbają radni zwłaszcza że w biznesie idzie mu dobrze ? Czemu nie byli tak aktywni jak ludzie plajtowali w naszej gminie? Gdzie byli jak elektrociepłownia w jakiej gmina ma udziały dochodziła do ok. 90 mln długu? Czemu nie byli tak aktywni jak strefa za grubą kasę zaczęła się sypać? Czemu tak nie dbają o mieszkańców jacy boją się że przez rozbudowę Czarnego Gronia zabraknie im wody w domach? Itd. itd.

tomasznasz, 29.11.2019 01:12

Czyli głuchy telefon? I serio radni zajmują się takimi rzeczami jak np. jeden kolega powiedział drugiemu co pewna pani powiedziała na prywatnym spotkaniu ? :) Jaja jakieś. Niech radni zaczną list np. od słów: jak doniósł jeden pan inna pani na spotkaniu z panem podobno itd. itd. :))) strach się bać i tego co wyczyniają radni i - jeśli to prawda co pisze Leon - z całym szacunkiem strach zapraszać pana Sordyla czy jemu podobnych na prywatne spotkania :) Wiadomo co i jak z nich przekażą? :) Gdzie te czasy kiedy człowiek wiedział że co prywatne to prywatne i spokojnie mógł zapraszać do domu itd. bez obawy że rada miejska rezolucje czy jakieś stanowiska będzie pisać po tym :)

leon, 29.11.2019 01:05

Nie było go na tym śmiesznym prywatnym spotkaniu z Dudą. Po co miał się tam pchać? Ma gust i wie z kim przestawać a z kim nie :) Np. Pan Sordyl za to był i opowiedział o nim innym.

tomasznasz, 29.11.2019 00:56

Przepraszam ale jeśli pan Rusinek był gościem tego samego prywatnego spotkania (chyba był skoro o nim wypowiada się?) mógł Dudzie opowiedzieć swoją wersję. nawet wersję na temat zamknięcia górnego wyciągu w Rzykach. Czy teraz radni będą sporą część sesji poświęcać na to co działo na prywatnych spotkaniach?????? Serio ekipa Żaka nie widzi innych problemów? Czy pan Rusinek to jakiś guru dla nich? Nadburmistrz? Żak to jego podwładny? O co tu chodzi?

robol, 29.11.2019 00:43

podtrzymuję za to opinię że to źle że radni tak są nastawieni na pomoc jednym a inni mali biznesmeni z gminy jacy nie mają jakiś relacji z ludźmi burmstrza (ani dorbych ani złych, po prostu żadnych) mogą plajtować i ich losem radni nie zainteresują się. Interesami pana Rusinka za to tak a przecież nie dzieje się nic złego, gość świetnie sobie radzi. Chce tylko pewno jeszcze więcej zarobić jak to w biznesie.

robol, 29.11.2019 00:40

ja dla poprawy. pytałem jak to jest że radni są wielce zainteresowani biznesem pana którego firma udzielała miejsca komitetowi Żaka na banery? chodziło mi nie o stronę formalną (kto komu udzielał wiedzą tylko właściciele bilboardów) ale o to że jednego dnia wisiały w danym miejscu banery z reklamą czarnego gronia a drugiego już wyborczy wizerunek pana Żaka w tym samym miejscu.

marcin1970, 29.11.2019 00:06

pan Sordyl - dla mnie poniżej krytyki. Pytanie jak to co zrobił odbije się na jego interesach? Pan Rusinek - zakładam że walczy jak lew o wielkie pieniądze. I ok byle legalnie i z szacunkiem dla innych. Ale radni - są od dbania o wszystkich a nie wybranych. Poza tym zgadzam się że jeszcze przykują uwagę co dzieje się w Andrychowie że tak silnie jedni są wspierani a o innych nie chcą tak bardzo dbać radni. To jeszcze może czczkawką odbić się panu Rusinkowi.

marcin1970, 29.11.2019 00:02

na jednej sesji podnoszą nam ceny za śmieci i to bardziej niż to absolutnie konieczne (tak wynika z relacji na mamnewsa) a tyle empatii mają dla jednego konkretnego przedisębiorcy???? Zebyście radni od Żaka tak o mieszkańców dbali w tym o małych andrychowskich przedsiębiorców to bylibyśmy w innym miejscu!!!!!

tomasz2, 28.11.2019 23:46

faktem jest także że przeciwko tej rozudowie protestowali zwykli mieszkańcy. Ich radni od pana Żaka nie wsparli a gazeta wyborcza pisała o 600 osobach jakie zaprotestowały!!!!!

tomasz2, 28.11.2019 23:43

pewno że p. Rusinka można spokojnie zrozumieć. Ale radni? Wiadomo że przez banery Żaka jakie wisiały w tych samych miejscach co banery czarnego gronia ludziom kojarzy się. Czarne chmury nad p. Rusinka moga radni od p. Żaka swoim zaangażowaniem sprowadzić i wściekłość przedsiębiorców których losem nie interesowali się tak bardzo sprowadzić. zobaczymy co będzie

kaczor, 28.11.2019 23:37

trzeba jednak wspomnieć że przeciwko tej rozbudowie były protesty i to mieszkańców którzy jeśli dobrze rozumiem boją się że im wody zabraknie. Można domyślić się choć trudno zrozumieć dlaczego o nich tak nie walczą radni (bo pana Rusinka to chyba każdy rozumie że dba o swoje interes jak potrafi). O tych protestach mieszkańców było i na mamnewsa na przykład tutaj https://www.wadowice24.pl/nowe/pieniadze/9254-bardzo-duzy-protest-w-rzykach-i-dramatyczny-apel-mieszkancow-zostawcie-nasze-lasy-w-spokoju.html

kaczor, 28.11.2019 23:34

również uważam że ta akcja na sesji więcej szkód może przynieść panu Rusinkowi niż pożytku

maniek, 28.11.2019 23:24

zgadzam się z przedmówcami. To całkiem niepotrzebna akcja radnych która może przynieść straty wizerunkowe firmie pana Rusinka. Jeszcze gorzej jeśli pewne organy zaczną przyglądać się czemu akurat tej firmie jak bardzo radni chcą pomóc a innym nie chcieli. Panu Rusinkowi to raczej nie przysłuży się. Szczerze - on chyba za bardzo kojarzy się cześci andrychowian z ekipą Pana Żaka a czy jest mu to tak bardzo potrzebne?????? Radzi sobie raczej i bez tego. Nieprzemyślana postawa radnych moim zdaniem. zamiast pomóc panu Rusinkowi mogą mu zaszkodzić.

ranyjulek, 28.11.2019 23:12

No przecież to jasne i proste. TAK dla legalnych i robionych z głową interesów i niech Pan Sławek, Marek, Irek czy ktokolwiek inny nawet i 30 milionów na nich zarabia. Życzę wszystkim powodzenia. Ale NIE dla dziwnych postaw radnych jeśli jednych wspierają na maksa a o innych nie pamiętają w ogóle. To serio może nienajlepiej się skończyć dla nich i biznesmenów

aga33, 28.11.2019 23:01

pełna zgoda. niech panu Rusinkowi wiedzie się. że legalnie, z szacunkiem dla prawa, mieszkańców, Beskidu Małego to oczywiste. Ale radni to inna "bajka" Żeby tyle czasu poświęcali innym biznesmenom. Żeby za wczasu tak interesowali się losem elektrociepłowni, budowie sfery gospoarczej to mam wrażenie że bylibyśmy dużo bardziej zamożną gminą.

robol, 28.11.2019 22:52

100 na 100 procent. Tak dla legalnego prowadzonego z poszanowaniem ludzi i przyrody biznesu pana Rusinka (czy nnych). I niech nawet 20 milionów w 2 lata na tym zarobi. z serca życzę. Nie dla postawy radnych jeśli wspierają tylko wybranych a losem innych przedsiębiorców mimo że mają bardziej elementarne problemy (jak utrzymać się) nie chcą się interesować to znaczy nie chcą pisac listów, zajmować godzinę na sesji itd.

referendum, 28.11.2019 22:45

ale postawy radnych, tego ich parcia dla wsparcia akurat biznesu pana jaki kojarzy się z tym że w czasie kampanii zamiast banerów czarnego gronia widzimy banery z Panem Żakiem to ........ bardzo kiepsko to dla radnych od pana Żaka wygląda. A na Pana Rusinka może kłopoty oznaczać.

referendum, 28.11.2019 22:43

absolutnie tak. Pan Rusinek jest dużm przedsięborcą. Chce zarabiać pieniądze. I ok. Oczekuję jak chyba każdy że zgodnie z prawem, z szacunkiem dla mieszkańców Rzyk i dla przyrody.

rokos, 28.11.2019 22:39

zgadzam się. Nie ma się co dziwić że pan Rusinek chce robić duży biznes i zarabiać pieniądze. Ale radni powinni być oskrożniejsi także dla jego dobra. Wizerunkowo to koszmarnie wygląda jak walczą jak lwy akurat o niego a los innych mają..... no dużo mniej o innych walczą - tak to ujmę.

zzandrychowa, 28.11.2019 22:33

tylko takie ma oczekiwanie wobec radnych. Bo w to że tak będą wspierać innych przedsiębiorców w gminie nie wierzę. ps. nie dziwię panu Rusinkowi bo zakładam że duże pieniadze chce zarobić, dziwię się za to radnym bo mogą kłopoty na pana Rusinka sprowadzić i bardzo dziwię się panu Sordylowi jak człowiek posłucha co mówił publicznie o innych (styl)

zzandrychowa, 28.11.2019 22:30

naprawdę piszcie radni listy nawet do szefa ONZ tylko bądźcie tak łaskawi dołaczyć listy z protestami mieszkańców Rzyk, decyzję o zamknięciu części wyciągu i powodach takiego postawienia sprawy plus zdjęcia jak to na banerach czarnego Gronia (w ich miejsce) w kampanii wisiały "podobizny" pana Żaka. Zeby było całościowe ujęcie.

rokos, 28.11.2019 22:25

podtrzymuję - luzik - piszcie radni do prezydenta w sprawie jednej firmy jaka chce rozbudowywać się mimo protestów ludzi z Rzyk w sytuacji gdy inne w Andrychowie padają a jakoś nie mówicie o nich słowa i nie chcecie pisać listów. Tylko nie zdziwcie się jeśli przy okazji zainteresujecie tematem organy jakie badają zależności biznesu i polityki i czasami kończy się to źle dla jednych i drugich

rokos, 28.11.2019 22:24

przecież burmistrz stosując ten sam język też "donosił" Oczywiście nie na pana Rusinka w sprawie górnego wyciągu, czy innych rzeczy. Co to to nie :)))))

aga33, 28.11.2019 22:17

a jak burmistrz używając Pana języka burmistrz "donosił" na innych to było ok?

xpek, 28.11.2019 22:07

donosicieleeeeeeeee czekam aż pani radna złoży teraz donos na banasia kaczora ziobrę albo innych partyjniaków

Anett, 28.11.2019 22:00

ja myślę że list radnych nie bardzo pomoże panu Rusinkowi tylko może zaszkodzić mu. I może zaszkodzić radnym jacy w przypadku innych przedsiębiorców z Andychoowa nie rwą się tak do pomocy. żeby jeszcze na nieszczęście jakiś służb nie sprowadził ten list do pana Rusinka i do urzędu :( Ale niech robią co chcą. Dla mojej rodziny ważne jest żeby już nic nie ubezpieczać u pana Sordyla za język i styl w jakim wyrażał się o innych na tej sesji co jest nagrane na wieczność.

aga33, 28.11.2019 21:49

przecież w tej sprawie były protesty z kilkuset podpisami. poza tym organy już interesowały się inwestycjami czarnego gronia i trochę kiepsko się to dla czarnego gronia skończyło Co będzie jak będzie dalej interesować się?????

rokos, 28.11.2019 21:41

swoją drogą bardzo kulturalnie rozmawiać o kimś bez jego obecności. "brawo" burmistrz, radni, pan Sordyl i właściciel czarnego gronia.

rokos, 28.11.2019 21:35

luzik - piszcie radni do prezydenta w sprawie jednej firmy jaka chce rozbudowywać się mimo protestów ludzi z Rzyk w sytuacji gdy inne w Andrychowie padają a jakoś nie mówicie o nich słowa i nie chcecie pisać listów. Tylko nie zdziwcie się jeśli przy okazji zainteresujecie tematem organy jakie badają zależności biznesu i polityki i czasami kończy się to źle dla jednych i drugich

maniek, 28.11.2019 21:27

Szkoda drodzy radni od Żaka że takiego zainteresowania nie było w sprawie elektrociepłowni a przecież w tej firmie gmina ma udziały. Może nie musielibyście dopłacać z budżetu milionów do nowej spółki gminnej. No ale co tam firma z udziałami gminy z ok. 90mln długiem i całe zamieszanie. Ważne żeby czarnego gronowi skutecznie pomóc.

ranyjulek, 28.11.2019 21:19

Jeżeli radni są tacy uczciwi nie powinni mieć z tym problemu. jeśli nie mam nadzieję że ich „lobbingiem” skutecznie zajmą odpowiednie organy państwowe. p. mam nadzieję że ta radna jak wyzdrowieje pośle do biura prezydenta ten artykuł i komentarze jakie na pewno dadzą im w Warszawie do myślenia.

ranyjulek, 28.11.2019 21:18

Jak już będą pisać radni pismo wspierające czarny Groń to również proponuję dołączyć zdjęcia z banerami Żaka jakie wiszą przy okazji kampanii wyborczych w miejsce banerów Czarnego Gronia oraz : listy z protestami mieszkańców, pisma nakazujące zamknięcie górnego wyciągu i powody decyzji a drugiej strony liczbę małych przedsiębiorstw jakie od czasów objęcia władzy przez Żaka padły w Andrychowie a radni jakoś w ich sprawie nie pisali listów (czarnemu gronowi resztą nie grozi upadek, przeciwnie chodzi o znaczną rozbudowę)

referendum, 28.11.2019 20:52

Teraz zupełnie na serio. Pan Sordyl może powiedzieć czy i ile zarabia rocznie na ubezpieczeniu Czarnego Gronia czy to tajemnica handlowa? W każdym razie ja u niego ubezpieczać już nie będą. Po pierwsze dlatego że chyba łatwo domyślić się czemu on i radni chcą wesprzeć akurat pana Rusinka a nie dziesiątki innych andrychowskich przedsiębiorców a po drugie to zwyczajnie nieeleganckie takie akcje pod adresem kobiety gdy ta jest chora.

referendum, 28.11.2019 20:51

Zgadzam się też. Przy okazji pisma niech radni od Żaka poślą zdjęcia jak na miejscach czarnego Gronia wisiały banery z Żakiem i od razu poślą kopię do ….. trzy literowy skrót zaczynający się od C…. :) Następne zebranie w sprawie tego nazwijmy to "lobbingu" na rzecz czarnego Gronia proponuję zorganizować w jednej z siedzib odpowiednich służb państwowych :)

referendum, 28.11.2019 20:50

Zgadzam się też. Przy okazji pisma niech radni od Żaka zdjęcia jak na miejscach czarnego Gronia wisiały banery z żakiem i od razu poślą kopię do ….. trzy literowy skrót zaczynający się od C…. :) Następne zebranie w sprawie tego nazwijmy to lobbingu na rzecz czarnego Gronia proponuję zorganizować w jednej z siedzib odpowiednich służb państwowych :)

robol, 28.11.2019 20:41

i prawda. Czemu takich pism do rządów i prezydentów nie pisali jak problemy mieli inni przedsiębiorcy z gminy???? Więcej - chwalą się nową galerią na górnicy jaka -jak ludzie boją się - rozłoży mał firmy w Andrychowie. Ale co tam. Ci mali nie dawali miejsca na banery??????

robol, 28.11.2019 20:38

to już jaja. Nie zauważyli (czy w porę zainterweniowali) kiedy elektrociepłownia dorobiła się koło 90 mln długu. Teraz będziemy miliony dopłacać z budżetu do nowej spółki gminy ale wielce zaintersowani biznesem pana którego firma udzielała miejsca komitetowi Żaka na banery? To faktycznie nadaje się ale nie do prezydenta ale odpowiednich służb państwowych!!!!!

robol, 28.11.2019 20:34

po drugie - banery pana Zaka wisiały w kampanii na miejscach zajmowanych przez banery czarneo gronia. Ale to przypadek że radni od Żaka akurat właściciela czarnego gronia chcą wspierać? To też napiszecie w piśmie? Pan Sordyl zdaje się ubezpieczał mienie pana Rusinka - to raczej nie jest obiektywny moim zdaniem.

robol, 28.11.2019 20:32

po pierwsze przeciwko tej rozbudowie ludzie z Rzyk protestowali. Dołaczycie te listy do pisma - panie Babski? Kilkaset podpisów.

zzandrychowa, 28.11.2019 20:29

swoją drogą mówimy o miejscu jakie musiało w części zamknąć działalność (wyciąg) bo były postawione z naruszniem przepisów - prawda???? .A małe firmy w Andrychowie mają w.....

zzandrychowa, 28.11.2019 20:27

Może to prezydentowi da do myślenia. I odpowiednie instytucje może zainteresują się wsparciem radnym dla prywatnego przedsiębiorcy ? wybranego bo jakoś o pisaniu pism w sprawie małych przedsiębiorców nie słychać :(

zzandrychowa, 28.11.2019 20:27

Przy okazji pisma do prezydenta niech radni od Żaka dołączą zdjęcia jak to na banerach czarnego Gronia w kampanii wisiały podobizny Żaka :) Chyba nie wstydzą się tego?

tomasz2, 28.11.2019 20:19

z tego co wiem to przeciwko tej inwestycji byli mieszkańcy, były jakieś listy - kilkaset osób podpisanych - tak mamnewsa pisał. Ale oczywiście radni mogą wspierać prywatny biznes. Fajnie gdyby nie tylko pana Rusinka ale i innych dużo mniejszych!!!! Swoją drogą mam nadzieję że to wsparcie radnych nie ma nic wspólnego z tym że w miejscach gdzie reklamuje się czarny groń na czas kampanii wisiały banery Tomasza Żaka.

tomasz2, 28.11.2019 20:16

pogadali sobie o tym co powiedziała kobieta pod nieobecność kobiety? Bardzo odważne :)