reklama
reklama

Kierowcy parkują na drodze. Można tak? [FOTO]

Wiadomości, 27.03.2017 15:45, PG
Osiedle wyremontowane na nowo a kierowcy nadal parkują po staremu.
Kierowcy parkują na drodze. Można tak? [FOTO]

 

W ostatnich latach osiedle Metalowców zostało gruntownie przebudowane. Powstały nowe chodniki, wylano asfalt, zmodernizowano place i wybudowano nowe miejsca parkingowe.

 

Część ulicy Metalowców w strefie zamieszkania jest teraz dwukierunkowa (wcześniej była jednokierunkowa) a kierowcy, chyba z przyzwyczajania, nadal na niej parkują.

 

Strefa zamieszkania oczywiście rządzi się swoimi prawami, m.in. pierwszeństwem pieszych przed pojazdami, ograniczeniem prędkości do 20km/h czy parkowaniem w miejscach oznaczonych znakiem D-18.

 

Jak dowiadujemy się od komendanta Straży Miejskiej w Andrychowie Krzysztofa Tokarza, w tym miejscu nie można parkować, jednak - musimy mieć tą świadomość, że liczba miejsc parkingowych na osiedlach nie jest wystarczająca co powoduje takie a nie inne zachowania kierowców - dodaje komendant.

 

Przez takie parkowanie dwa samochody nie mogą się minąć, co widać na zdjęciach.

 

 

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

jasiekm, 28.03.2017 10:00

@rafi... a po co ten znak zatrzymywania? To jest strefa zamieszkania, w której można tylko parkować w wyznaczonych miejscach parkingowych. Założę się, że część z tych kierowców nawet nie zna tego przepisu jak i pozostałych 2-ch, prócz 20km/h odnośnie strefy zamieszkania, który i tak jest łamany notorycznie. Pamiętam jak wyremontowano ul. Legionów gdzie też jest strefa zamieszkania. Kierowcy notorycznie stawiali samochody wzdłuż drogi poza wyznaczonym parkingiem. W końcu postawiono znaki zakazu zatrzymywania ale chyba tylko dla niedouczonych bo są zbędne.

duftpunk, 28.03.2017 07:07

Byłem świadkiem jak straż pożarna miała problem przejechać. Nie patrzylbym tylko wszystkie źle zaparkowane auta bym skosil.Szybko by się nauczyli

normalny, 27.03.2017 21:15

hola hola jak nie było parkingów to miejsca były a teraz dziecko mi wyleciało za auta obok bloku metalowców 16 ale jak sie coś stanie to wtedy bedzie wielkie larum dopiero .Miejsc tyle wystarczy straży przejść pare razy i bedzie ok

Ca-ro, 27.03.2017 21:14

Komentarz usunięty przez autora.

qupa, 27.03.2017 17:49

a przy garażach jest codziennie przynajmniej 20 wolnych miejsc na dużym parkingu no ale Polak szlachcic nie po to kupił Audika, żeby teraz "chować" go przed sąsiadami no i te 200 metrów dalej na piechotę to ujma na honorze....

rafi, 27.03.2017 17:22

Komentarz usunięty przez autora.

martin79, 27.03.2017 17:00

Wprowadzić jednokierunkową i można parkować. A parking obok klubu AA często jest wolny.

stefanbatory, 27.03.2017 16:20

Ciekawe kto te wszystkie remonty klepnął.

stefanbatory, 27.03.2017 16:18

A ciekawe co z drogą pożarową Obowiązek doprowadzenia drogi pożarowej do konkretnych obiektów W § 12 ust. 1 r.p.z.w. wymienione zostały obiekty budowlane, do których obligatoryjnie powinna zostać doprowadzona droga pożarowa. Należą do nich: – budynki zawierające pomieszczenia przeznaczone do jednoczesnego przebywania ponad 50 osób niebędących ich stałymi użytkownikami, a nieprzeznaczone przede wszystkim do użytku ludzi o ograniczonej zdolności poruszania się (ZL I) oraz budynki przeznaczone przede wszystkim do użytku ludzi o ograniczonej zdolności poruszania się, takie jak szpitale, żłobki, przedszkola, domy dla osób starszych (ZL II), – średniowysokie, wysokie i wysokościowe budynki użyteczności publicznej (ZL III – nie należące jednocześnie do kategorii ZL I i ZL II), mieszkalne (ZL IV) i zamieszkania zbiorowego (ZL V - nie należące jednocześnie do kategorii ZL I i ZL II), – budynki zawierające strefę pożarową magazynową lub produkcyjną (czyli położoną odpowiednio w części magazynowej lub produkcyjnej budynku), przy uwzględnieniu przesłanki gęstości obciążenia ogniowego na poziomie minimalnym 500 MJ/m2 i powierzchni strefy pożarowej pow. 1.000 m2 albo (wystarczy wystąpienie jednej z 2 przesłanek) występowania strefy zagrożenia wybuchem. W przypadku obiektów posiadających strefę o gęstości obciążenia ogniowego mniejszej niż 500 MJ/m2, droga pożarowa powinna zostać urządzona jeśli powierzchnia strefy pożarowej przekracza 20.000 m2, – niskie budynki użyteczności publicznej inne niz ZLI i ZLII (zgodnie z r.w.t.) w sytuacji, gdy powierzchnia strefy pożarowej przekracza 1.000 m2 i obejmuje kondygnację nadziemną inną niż pierwsza, – niskie budynki zamieszkania zbiorowego posiadające ponad 50 miejsc noclegowych. W tym przypadku ustawodawca nie określił jakiegokolwiek kryterium obliczania miejsc noclegowych w budynkach, tak więc w niektórych przypadkach realizacja tej normy może rodzić trudności, – obiekty budowlane inne niż budynek (należy przez to rozumieć wszystkie budowle, oraz obiekty małej architektury – zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm. – dalej pr. bud.), w którym przewiduje się możliwość jednoczesnego przebywania w strefie pożarowej ponad 50 osób. Jako przykłady można tutaj wskazać duże wiaty rekreacyjne, obiekty sportowe (stadiony, lodowiska, baseny, amfiteatry) itp., – stanowisko czerpania wody dla celów przeciwpożarowych (należy przez to rozumieć wszelkie hydranty zewnętrzne i wewnętrzne, zewnętrzne zbiorniki przeciwpożarowe itp.).