reklama
reklama

Kubuś Maspeksu podbije teraz Turcję?

Gospodarka, Wiadomości, 15.01.2014 09:25, (red)
Grupa Maspex Wadowice nawiązała współpracę z jedną z wiodących firm spożywczych w Turcji.
Kubuś Maspeksu podbije teraz Turcję?

Grupa Maspex Wadowice utworzyła spółkę joint venture z jedną z wiodących tureckich firm spożywczych – TAT KONSERVE SANAYİİ, która należy do holdingu Koc.


TAT to spółka giełdowa, o szerokim profilu działalności, oferująca m.in. przetwory warzywne (zwł. pomidorowe) i majonezy (marka Tat), produkty mleczne (marka Sek), makarony (marka Pastavilla) i przetwory mięsne (marka Maret). W 2012 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 miliarda zł. Firma posiada dostęp do jednej z największych w Turcji struktur dystrybucyjnych (Düzey Company).


Jak poinformowano, celem współpracy jest wprowadzenie na rynek turecki soków Kubuś. Strona turecka będzie odpowiadać m.in. za dystrybucję i docelowo za produkcję, a Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne, jak również udzielać będzie wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii.


- Turcja z ponad 75 milionami mieszkańców, młodym społeczeństwem, dynamiczną gospodarką i jeszcze stosunkowo niskim poziomem konsumpcji to bardzo atrakcyjny rynek z punktu widzenia każdej firmy spożywczej. Współpraca z firmą TAT KONSERVE SANAYİİ, która jest w tym kraju wiodącym producentem, posiadającym dostęp do rozległej sieci dystrybucji, stwarza nam szansę  na szybkie zaistnienie na tym atrakcyjnym rynku. W ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy sprzedaż. W ofercie znajdują się smaki na bazie marchwi oraz kompozycji owoców, ulubionych przez tamtejsze dzieci i młodzież. Soki Kubuś polubili już konsumenci w ponad 25 krajach, także mamy nadzieję, że ich walory zostaną również docenione w Turcj
i – komentuje Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex Wadowice:


Arzu Aslan, General Manager TAT KONSERVE SANAYİİ A.Ş: - Jesteśmy dumni z utworzenia joint venture z Grupą Maspex Wadowice, która jest czołowym producentem soków w Europie Środkowo-Wschodniej i posiada rozległą wiedzę na temat tego rynku. Wierzymy, że nasz nowy produkt, skierowany do matek i dzieci, dzięki unikalnym cechom i poprzez  silnego bohatera, jakim jest miś Tedi, stanie się hitem na rynku tureckim. 


Turcja to duży i perspektywiczny rynek. Dużą część społeczeństwa stanowią ludzie młodzi i dzieci (25% w wieku 0-14 lat). Rynek soków, nektarów i napojów w Turcji jest jeszcze rynkiem słabo rozwiniętym i cechuje się niskim spożyciem soków na osobę (ok. 7L). Turcja to także jeden z najczęściej wybieranych przez Polaków kierunków wakacyjnych wyjazdów.  Zarówno rodzice, jak i dzieci będą mogli znaleźć na półkach produkt, który znają.


Kubuś to jedna z najbardziej znanych polskich marek spożywczych za granicą. Produkt jest liderem w kategorii soków przecierowych nie tylko w Polsce, ale także w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz w Czechach i na Słowacji. Kubuś znany jest: w Bułgarii, Rumunii i w Rosji jako Tedi, w Czechach i na Słowacji jako Kubik, a na Węgrzech jako Kubu. Łącznie produkt trafia do ponad 25 krajów. Marka cieszy się zaufaniem rodziców i dzieci już od kilkunastu lat. Badania wykazały, że na 100 konsumentów (matek), aż 94 zna markę Kubuś.

 

MATERIAŁ PRASOWY/GRUPA MAXPEX WADOWICE

News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy