reklama
reklama

Samochody z najlepszymi silnikami w 2018 roku, to…?

Artykuły sponsorowane, Wiadomości, 16.08.2018 14:00, ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Do niełatwych zadań należy wskazanie określonej grupy samochodów z najlepszymi jednostkami napędowymi dostępnymi obecnie na światowym rynku motoryzacyjnym zwłaszcza, że gama ofert silnikowych jest naprawdę imponująca. Jednak z tym zadaniem postanowił się zmierzyć 65-osobowy zespół ekspertów w ramach plebiscytu International Engine of the Year 2018. Do jakich wniosków doszli?
Samochody z najlepszymi silnikami w 2018 roku, to…?

Konkurs z polskim akcentem

International Engine of the Year to coroczny konkurs, w którym oceniane są przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata silniki spalinowe montowane w samochodach osobowych. Konkurs jest organizowany przez UKIP Media & Events Automotive Magazines, a swoją pierwszą edycję miał w 1999 roku. Nagroda jest przyznawana w oparciu o szereg parametrów, w tym m.in. za ekonomiczność, równość pracy, generowany hałas czy też osiągi. W tegorocznej edycji konkursu jednym z jurorów był polski dziennikarz motoryzacyjny, Szczepan Mroczek.

Bezkonkurencyjny w swej klasie

W kategorii silników o pojemności do jednego litra bezkonkurencyjna okazała się 3-cylindrowa jednostka benzynowa 1.0 TSI o mocy 115 KM, będąca dziełem inżynierów Volkswagena. Silnik VW zdetronizował dotychczasowego lidera w tej kategorii pojemnościowej, motor zbudowany przez Forda. Zapytaliśmy eksperta od części do VW w iParts.pl, dlaczego silnik 1.0 TSI jest tak wyjątkowy – Jednostka 1.0 TSI od Volkswagena to niewielki, lekki i zaawansowany technologicznie silnik, wyposażony w czterofunkcyjny katalizator, filtr cząsteczek stałych oraz turbosprężarkę ze sterowanym elektrycznie zaworem regulującym ciśnienie doładowania. Dwa wałki rozrządu pozwalają osiągnąć maksymalny moment obrotowy na poziomie do 3500 obr./min. Szerokie zastosowanie tego silnika w innych markach samochodów, oprócz VW, jak np. w Seatach czy Skodach, a także ogromny dostępnych do części zamiennych sprawia, że jest to jednostka, która zasłużenie wygrała swoją kategorię w tym roku.

Zwycięzcy w kategorii od 1.0 do 1.8 l

W kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 l wygrał francuski, 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech o dostępnych mocach 110 i 130 KM. Jednostka jest montowana w modelach marki Citroen, Peugeot oraz Opel. Silnik doskonale sprawdza się w blisko 100 modelach aut produkowanych przez francuski koncern PSA. Kolejna kategoria silników o pojemności od 1.4 do 1.8 l padła łupem niemieckiego BMW i8. Jest to jednostka benzynowa 1.5 o mocy 231 KM dodatkowo wspomagana silnikiem elektrycznym generującym 131 KM.

Najlepsze silniki od 1.8 do 3.0 l

W klasie silników o pojemności 1.8 – 2.0 l bezkonkurencyjnym okazał się 4-cylindrowy motor benzynowy motor Porsche, który napędza modele 718 Boxster oraz 718 Cayman. Porsche pozostawiło w tyle takie giganty motoryzacyjne, jak: Mercedes, Honda, BMW czy też Volvo. Wśród silników o pojemności od 2.0 do 2.5 l zwyciężyła 5-cylindrowa, turbodoładowana jednostka 2.5 TFSI ze stajni Audi. To już dziewiąte zwycięstwo niemieckiej marki w tej klasie silnikowej. Można ją znaleźć m.in. w modelach Audi RS 3 oraz TT RS. W kategorii jednostek 2.5-3.0 l najlepszym okazał się 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik Porsche, który jest montowany w praktycznie wszystkich wersjach Porsche Carrera.

Gwóźdź programu

Za najlepszy silnik 2018 roku uznano już trzeci rok z rzędu turbodoładowaną jednostkę V8 o pojemności 3.9 l od Ferrari. Silnik montowany w takich motoryzacyjnych dziełach sztuki, jak Ferrari 488 GTB, 488 Spider oraz 488 Pista. Włoski silnik Ferrari okazał się lepszy od turbodoładowanej V8 Mercedesa-AMG oraz 4-litrowego boksera Porsche 911 GT3.

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy