reklama
reklama

Wybrano firmę, która wybuduje basen

Wiadomości, 01.02.2018 17:20, PG
Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego zajmie się budową krytego basenu w Andrychowie.
Wybrano firmę, która wybuduje basen

Jaki jest koszt budowy basenu?

Basen kryty ma powstać przy ulicy Włókniarzy w Andrychowie. Budowa miała ruszyć już w tamtym roku ale póki co wszystko idzie bardzo opornie. Rosną również koszty, bo pierwotnie burmistrz podawał, że na nowy basen potrzeba kilkunastu mln zł. Na pewno będzie znacznie drożej – około 27 mln zł. W budżecie na ten rok władze zarezerwowały 10,5 mln zł na ten cel. Liczą, że ministerstwo sportu przyzna co najmniej 3,5 mln dotacji. To powinno wystarczyć na połowę inwestycji. W 2019 roku potrzeba będzie drugie tyle.

Kto wybuduje basen?

Do ogłoszonego w październiku 2017 roku przetargu zgłosiły się dwie firmy. Jedna oferta opiewała na 28,4 mln zł (firma INTRAVI sp. z o.o.), a druga na 26,7 mln (Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego). Po pewnych perturbacjach (firma początkowo nie spełniała wszystkich warunków przetargowych) wybrano Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego.

Niecka basenu ma mieć 25 metrów długości, z sześcioma torami na całą długość oraz dwoma krótszymi 15-metrowymi. Do tego powstanie brodzik ze zjeżdżalnią. Dodatkowo pływalnia zostanie wyposażona w jacuzzi i saunę. Będzie też siłownia i sala fitness.

Kiedy basen zostanie wybudowany?

Prace mają rozpocząć się w tym roku a zakończyć w lipcu 2019.







foto: materiały UM Andrychów

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

tomas, 02.02.2018 14:15

Bardzo dobrze niech budują i dbaja o jakośc obsługi klienta bo na Keckim basenie trzeba w gumiakach chodzić i woda ziiimna że...;/

Izik, 02.02.2018 07:56

@ Tomaszu...może niewierny. Podaj to me publiczne kłamstwo z którego czynisz swój oręż. Zacytuj ma wypowiedź, lub najpierw przeczytaj ją ze zrozumieniem :)

gregory, 02.02.2018 06:51

Szanowny opłacani klakierzy: czy wy albo Tomasz kupiliście autobusy za 22 milionów wydanych ze swoich prywatnych? Czy wybudowaliście basen przy swoich domach w Krakowie (czy gdzie tam mieszkacie) za 27 milionów bez dotacji, tak ze swojej prywatnej kasy? Co to za gadka że liczy się pomysł a nie kasa. Obiecujecie wielkie dotacje, kończy się niczym, trzeba brać wielkie kredyty i jeszcze wmawiacie że brak obiecanych przez was dotacji to mały problem bo pomysł był fajny. Swoje pieniądze szanujecie, naszych w ogóle, im większe zadłużenie tym dla was lepiej, taki jeden Jan to przy was dzieciak. Zresztą tamten przynajmniej nie uciekł z gminy.

tomasz2, 02.02.2018 06:27

W sprawie autobusów innych rzeczy z projektu obiecywano nam dotację. Niektórzy trąbili wielki sukces. NIE ma dotacji, autobusy są za kredyt. Tak samo z basenem, dużo obietnic a potem jednak gadka o kredytach. Dobrze ludzie pisze – z nieba te brakujące pieniądze na basen i autobusy NIE spadną a mówimy w sumie o ok. 50 milionach!!!!! Cały projekt związany z autobusami to 22 miliony a basen koło 27 milionów. Ale klakierzy mają to gdzieś. Co z tego że zamiast wielki dotacji będą wielkie kredyty? A co ich to obchodzi niech się andrychowianie martwią.

tomasz2, 02.02.2018 06:27

Chłopie. Naprawdę, odrobinę przyzwoitości. Opowiadasz jedno, po jakimś czasie zupełnie coś innego i nawet nie przeprosisz. Ludzie pisali jak złapali cię na totalnym kłamstwie.

Izik, 01.02.2018 23:56

@ Szanowna Agnieszko. Mieszacie z terminami...rozumiem one najważniejsze...choćby potop. Odkąd pamiętam mówiono 2018-2019. Uwierz nawet parę miesięcy poslizgu w rozpoczęciu przy takiej inwestycji to nie dużo. Komunikacja ruszyła zgodnie z obietnicami i nie słyszałem żadnych achów. Proszę podaj źródło tych 12 mln zł. Kolejna bzdurka wyssana z palca. Naprawdę łatwo sprawdzić w necie koszt takich obiektów z ostatnich 2 lat. Zbędne gadanie. O tym w dużej mierze decyduje rynek wykonawców. I na to żaden burmistrz nie ma wpływu. Nie podejmuje się polemiki w temacie takich czy siakich obietnic burmistrza. Łatwo można porównać co zapowiadał i co udało mu się zrobić. Zapewne nie wszystko. Nie widzę nic złego w planowaniu a potem staraniu się o środki zewnętrzne. To wręcz konieczność i obowiązek. Ale dopóty ich nie ma to zawsze plany. Masz rację że z pefronu i wfos można starać się o środki...ale one w porównaniu z cała inwestycja nie będą znaczące. Ale każdy grosz ważny. Dalej podtrzymuje co wiem z ministerstwa może będzie szansa na 50 procent. Ale to na dziś tylko szansa. Trzeba złożyć wniosek, dobry merytorycznie i pochodzić koło tego. A to nie jest takie proste. Odnośnie autobusów. Myślę że celem było stworzenie miejskiej, sprawnej komunikacji a narzędziem, bardzo pomocnym środki zewnętrzne. Nie odwrotnie. To nie pieniądze wyznaczają cele. Pieniądze są potrzebne realizacji celów. Ale możesz mieć odmienne zdanie.

aga33, 01.02.2018 23:19

Szanowny idziku. myślę że problem ekipy do której należysz jest taki, że niewielu wam wierzy. Mieszacie z terminami, z ceną (z 12 mln na 15 mln potem koło 20 a teraz do 27 milionów złotych), z kredytami itd. itd. Jeden przykład. Piszesz "Brakujące środki można zdobyć tylko z ministerstwa sportu" TYLKO? Zgadnij kto mówił że z będzie się starał z wielu źródeł nawet z PFRONu? a) Tomasz Żak - burmistrz b) Mirosław Wasztyl - wiceburmistrz c) Jan Kowalski z Sułkowic d) wróżka Tak jak z autobusami - wielkie plany, a skończyło sie tak zże dotacji nie ma, są za to autobusy za kredyt. Basen - mówiono i o 50 procentowej dotacji a teraz już tylko że "szansa" a jak nie to kredyty. W listopadzie wybory, kto by się przejmował co po nich? Nie tędy droga.

krisu78, 01.02.2018 22:56

po drugie. porównajcie sobie jak niektórzy klakierzy zmieniają zdanie jak popatrzeć co gadali kilka tygodni czy miesięcy temu. Kiedyś zapierali sie że Żak tak świetny że żadnych kredytów na basen mu nie trzeba. Teraz już jest o kredytach. A przecież za Żaka wzięto już tyle że szok!!!! dobrze piszecie - ludzie dobrze poinformowali boją się że będziemy je spłacać dłużej i w większych sumach niż te za pietrasa.

krisu78, 01.02.2018 22:50

idzik po pierwsze niedawno skompromitowałeś się totalnie kłamstwem i to przy temacie basenu. kłamałeś o 30 procentowej dotacji a złapany na kłamstwie wycofałeś się jakby nic sie nie stało. I znów kłamiesz. Żak mógł sobie zaplanować budżet i na miliard ale i wiadomo że będzie on zmieniamy. Tak jak wiadomo np. że dotacja na autobusy miała być a na na razie nie ma i urzędnicy gadają że nie będzie. To koło 15 - 18 milionów do tyłu. Itd. itd.

Izik, 01.02.2018 22:48

@formica. Zakładam że władze Andrychowa są racjonalne. Wybór wykonawcy to jedno, podpisanie z nim umowy drugie. Dopiero gdy będzie kasa można to zrobić. Ale jest gwarancja stałości cen w terminie związania ofertą. Brakujące środki można zdobyć tylko z ministerstwa sportu. O tym już pisaliście wielokrotnie. Temat do dyskusji czy brakujące 10 mln nawet z kredytu to dużo czy nie przy corocznie wzrastającym budżecie gminy.obecnie ponad 200 mln. Czy na taki cel ogólnospołeczny warto go brać. Każdy może mieć przecież własne zdanie. Ale to decyzja radnych. Trudna i ważna zarazem.

Izik, 01.02.2018 22:39

Odnoszę wrażenie że niektórzy starają się demonizować każde działanie Burmistrza. Wizja niezrealizowanych inwestycji, słowa klucze - obietnice, kredyty, marazm, zastój, upadającą wioska. I wszystko na nic. Co do kredytów. Zauważcie drobna różnice. Burmistrz Pietras wziął kredyt 27 mln przy budżecie gminy około 100 mln zł. Burmistrz Żak podobny przy budżecie ponad 200 mln zł. Ale to taki nieistotny przecież szczegół. I spłacił poprzedni prawie w całości.

tomasz2, 01.02.2018 22:31

Klakierzy zakolandii przechodzą sami siebie w kłamstwach. Troll – dokładnie – do tego nie krasnoludki ale urzędnicy „szepczą” że kredyty zaciągnięte przez Żak będziemy spłacać dłużej i w większych kwotach niż te za Pietrasa. Ale co tam. Przecież nawet klakierzy piszą że Żak wyprowadził się z naszej gminy. Basen – jak najbardziej ale nie 1 niecka za 27 milionów!! Andrychowianie to nie sardynki żeby gnieść się. I Andrychowianie to nie idioci żeby uwierzyć że miliony spadną Żakowi z nieba i nie potrzeba będzie kolejnych i kolejnych kredytów.

troll, 01.02.2018 22:14

Basen -rozpoczęcie w tym roku, na każdym z rozpoczętych zebrań wiejskich i strażackich obiecane rozpoczęcie budów dróg, remiz, przejść bezpiecznych, chodników. Święty Mikołaj objął ,,finansowy patronat" nad naszą Gminą??!! A w wydziale inwestycji przestraszeni Pracownicy z otwartymi buziami szepcą: ,, Ja p.... co on jeszcze obieca?". Oj do połowy roku jeszcze wiele. Może lotnisko by się przydało?... Nie dajcie się ludzie oszukać.

abcabc, 01.02.2018 21:55

jeżeli chodzi o kredyty to warto pamiętać że zaciągnięty za burmistrza PISu jana Pietrasa kredyt na basen ok kryty (wykorzystywany de facto przez 2-3 tygodnie w roku) gmina spłaca do 2019! roku Burmistrz Żak wybuduje basen czynny całorocznie

abcabc, 01.02.2018 21:51

świetnie teraz już tylko budowa basenu krytego na który czekają mieszkańcy

formica, 01.02.2018 21:35

@Izik - czegoś nie rozumiem - piszesz "Chwila, chwila nie ma jeszcze spiętego montażu finansowego. Ale ważne że były oferty i wyłoniono wykonawcę. Termin wybudowania 13 miesięcy od podpisania umowy. Może się uda." wybrana oferta to ok. 27 mln zł. a Ty zastanawiasz się "Może się uda"? Nie ma dopiętego finansowania tego projektu. Czym się tu chwalić ? Jaki projekt rozpoczyna się w momencie gdy zaplanowana jest jego część budżetu? Kompletnie nie rozumiem takiego podejścia i to przy całym zrozumieniu skomplikowania przedsięwzięcia. Widocznie władze Gminy są przekonane, że w roku wyborów należy nakarmić społeczeństwo igrzyskami tylko dlaczego tak marnie wyglądają finanse tych "zawodów"? Co do środków zewnętrznych to zapewne wkrótce dowiemy się o tym jak to "wracamy do gry" jak to było w przypadku transportu zbiorowego ... Chciałbym aby Gmina się rozwijała i aby to był rozwój zrównoważony (czy nasza obecna władza rozumie to pojęcie? nie jestem pewien?). I aby populizm wyborczy był daleko na horyzoncie.

rokos, 01.02.2018 20:36

napawdę. jak ktoś nie umie czegos zrobić tak żeby chociaż samemu nie narazić się na kłopoty to lepiej poczekać na dobry czas. Jeszcze rok, dwa wytrzymamy bez basenu a potem może chociaż sytuacja na rynku budowlanym ustabilizuje się i cena spadnie.

rokos, 01.02.2018 20:32

" Jeśli nie z kredytów to z czego niby wezmą dużą cześć kasy? Z nieba spadnie? Albo zastosują myk: basen z dochodów gminy ale za to budowa dróg i inne rzeczy z kredytów? Co za różnica. Kredyt jaki będą spłacać następcy to kredyt." dokładnie Marcin. Bez znaczenia czy wezmą kredyt na basen a inne rzeczy będą z dochodów czy odwrotnie. Ludzie nie dadzą się nabrać! Zresztą po coś zapisali w budżecie na ten rok kredyty . Na mamnewsa ludzie pisali że w sumie może to być nawet 25 baniek w ciągu roku. A gdzie tam inne kredyty za Żaka :(

marcin1970, 01.02.2018 19:29

Koło 27 baniek koszt. Jeśli nie z kredytów to z czego niby wezmą dużą cześć kasy? Z nieba spadnie? Albo zastosują myk: basen z dochodów gminy ale za to budowa dróg i inne rzeczy z kredytów? Co za różnica. Kredyt jaki będą spłacać następcy to kredyt. I maniek ma rację. Łatwo stwierdzić że kwota jaką trzeba spłacać za basen otwarty jest dużo mniejsza niż zaciągane za Żaka kredyty.

marcin1970, 01.02.2018 19:29

Basen tak ale z głową. A to tak nie wygląda jeśli cena z 15 baniek rośnie do 27 a zamiast wielkiej dotacji z ministerstwa być może będzie 3,5 miliona w tym i 3,5 miliona w przyszłym roku. Pytanie: Żak oddawał Pietrasa do prokuratury za to co działo się z finansami przy budowie otwartego basenu. Co będzie z Żakiem przy krytym? Analogicznie? Nawet Żak nie mógłby się obrazić po tym co sam zrobił.

maniek, 01.02.2018 19:17

taką samą fantazją wykazują się propagandowe media Piszą że ekipa Żaka stara się o 50 procent dofinansowania a wiceburmistrz mówił że z ministerstwa maks 7 mln na całą budowę. Pytanie czy propagandziści kłamią czy popuszczają wodze fantazji? Tak czyk siak Żak (tak jak Pietras) nie wyplącze się z odpowiedzialności. Za dużo było powiedziane i i jest to nagrane.

maniek, 01.02.2018 19:12

klakierzy zakolandii myślą że oszukają ludzi. Nic z tego. Wiadomo ile wynosi rata za basen otwarty a jak dużo więcej brano kredytów za Żaka.

rafi, 01.02.2018 19:02

Politolog@ o jakim kredycie piszesz???nie znasz finansow UM to sie nie wypowiadaj i nie siej propagandy.w artykule nie ma ani slowa o kredycie,kredyt to jest ale splacany za basen odkryty ktory jest otwarty 5tygodni w roku,a Pietras doprowadzil budzet miasta do ruiny,na szczescie juz za dwa lata kretyt Pietrasowski zostanie splacony.

politolog, 01.02.2018 18:53

ja pierd... mówili o 15 mln jest 27 mln a klakierzy zadowoleni i dumni. Co im zalezy nie oni będą spłacać kredytów. Po listopadzie wrócą na dobre do swoich gmin a my...

politolog, 01.02.2018 18:44

ja pierd... mówili o 15 mln jest 27 mln a klakierzy zadowoleni i dumni. Co im zalezy nie oni będą spłacać kredytów. Po listopadzie wrócą na dobre do swoich gmin a my...

politolog, 01.02.2018 18:34

ja pierd... mówili o 15 mln jest 27 mln a klakierzy zadowoleni i dumni. Co im zalezy nie oni będą spłacać kredytów. Po listopadzie wrócą na dobre do swoich gmin a my...

rafi, 01.02.2018 18:05

Izik@masz racje igora@ poprostu szlak trafia ze kolejna inwestycja jest juz zaklepana,niesamowite.a igorek@ biadoli nad swoim losem,tyle mu tylko pozostalo a w listopadzie strzeli sobie w łeb jak Zak wygra nastepne wybory.

Izik, 01.02.2018 17:55

Igor...ty wiesz i robisz wszystko najlepiej. Czy tobie się podoba...zapewne nikogo to nie interesuje. Śpiewaj dalej swą pieśń.

igor102, 01.02.2018 17:47

ktoś jeszcze łyka magistracką propagandę ??? po 8 latach mieszkańcy uodpornili się na wszystkie bajki i obiecanki-cacanki....jeśli ten basen ma wyglądać tak jak np. oświetlenie ledowe to może lepiej by nie powstał wcale....

Izik, 01.02.2018 17:38

Chwila, chwila nie ma jeszcze spiętego montażu finansowego. Ale ważne że były oferty i wyłoniono wykonawcę. Termin wybudowania 13 miesięcy od podpisania umowy. Może się uda.

aleocochodzi, 01.02.2018 17:34

Bo im ten miś jest droższy, tym ...