Czym jest logo?
Logo jest unikalną oraz charakterystyczną formą graficzną, którą stanowi: grafika, napis, symbol lub inna forma. Przede wszystkim, służy ono do identyfikacji danej marki, przedsiębiorstwa bądź organizacji. Pozwala ono na odróżnienie firmy od konkurencji, a także na zachęcenie klienta do określonego działania. Może też nakierowywać tok myślowy odbiorcy na główne priorytety i cele przedsiębiorstwa.
Logo może być umieszczone niemal wszędzie: na materiałach drukowanych i cyfrowych, na przedmiotach codziennego użytku, odzieży czy pojazdach. Logo firmy może przybierać różne kształty i składać się z różnorodnych elementów. Na rynku istnieją firmy, które mają za logo monogram, znaki abstrakcyjne, a nawet postacie. Pełne logo składa się z: sygnetu, logotypu oraz w niektórych przypadkach z dodatkiem tagline. Sygnet to element graficzny logo, logotyp to tekstowa część logo, a tagline to krótkie hasło, np. informujące o tym, czym zajmuje się dana firma. Warto jednak wiedzieć, że pojedyncze elementy (sygnet, logotyp) mogą również samodzielnie stanowić logo.
Jaki powinien być projekt logo firmy?
Logo jest ważną częścią firmy i jej identyfikacji wizualnej. Nie tylko musi wyróżniać przedsiębiorstwo wśród konkurencji, ale też zaciekawiać konsumentów i przy pomocy designu przekazywać im określony przekaz. Aby to było możliwe, projekt logo firmy musi być odpowiednio przemyślany i zaprojektowany. Jakie cechy posiada idealny projekt logo firmy?
Liczy się przede wszystkim:
Dopasowanie do branży
Projekt logo firmy musi uwzględniać charakter przedsiębiorstwa. Chodzi zarówno o wzór, jak i o kolorystykę czy typografie. Inne elementy będą bowiem pasować do logo warsztatu mechanicznego, a inne do salonu piękności. Klient, patrząc na logo powinien domyślać się czym zajmuje się dana marka lub chociaż w jakiej branży działa. Warto przy tym pamiętać, że to konsumenci są odbiorcami logo i to dla nich ma być ono zrozumiale. Wielu właścicieli firm zlecając projekt logo firmy grafikowi chce otrzymać grafikę, która jest jasna i zrozumiała tylko dla nich. To błąd. Przekaz musi trafiać do klienta, który po raz pierwszy ma do czynienia z dana marką.
Kolorystyka
Kolorystyka ma ogromne znaczenie ponieważ wpływa na odbiór logo przez klienta. Każda barwa potrafi wywołać konkretne emocje i odczucia. Warto to wykorzystać podczas projektowania logo. Dodatkowo, często zdarza się, że kolor wykorzystany w logo staje się automatycznie kolorem firmowym. W najpopularniejszych logo występują maksymalnie dwie, trzy barwy.
Prostota
W przypadku logo zasada „less is more” jest jak najbardziej aktualna. W przypadku logo, minimalizm jest najlepszym rozwiązaniem. Logo powinno przekazywać maksimum treści w minimalnej formie. Dzięki temu łatwiej będzie go zapamiętać i od razu rozpoznać przy ponownym kontakcie.
Unikatowość
Logo musi być oryginalne i unikatowe. Oczywiście przy szukaniu inspiracji na własne logo można przeanalizować logo innych marek, ale należy uważać, aby za bardzo się nimi nie sugerować. Dlaczego? Przede wszystkim logo ma za zadanie wyróżniać daną firmę wśród konkurencji. Poza tym, za zbyt duże podobieństwo może grozić oskarżenie o plagiat.
Ponadczasowość
Dobry projekt logo firmy to projekt, który jest ponadczasowy. Nie może być ono projektowane według najnowszych trendów, gdyż te bardzo szybko się zmieniają. Logo powinno sprawdzać się dla danej firmy nie tylko teraz, ale również za 10, 20 czy 30 lat.
Kto stworzy projekt logo firmy?
Prosty projekt logo firmy można stworzyć samodzielnie przy pomocy kreatora logo online. Mimo to, każdy kto poważnie myśli o swoim biznesie, nie powinien korzystać z tego opcji, ale podejść do tematu profesjonalnie. Co to oznacza? To, że do stworzenia logo powinien zatrudnić grafika lub agencję reklamową. Jest to droższa opcja, ale dużo bardziej skuteczna i efektywna.
Polecaną agencją zajmującą się tworzeniem logo dla przedsiębiorstw jest gdańska firma Grafton. Jej przykładowe realizacje można obejrzeć na stronie grafton.com.pl To profesjonalne studio graficzne od wielu lat z powodzeniem zajmuje się projektowaniem m.in. logo, materiałów reklamowych czy stron internetowych dla biznesów z różnych branż.
Ze studiem graficznym Grafton można skontaktować się:
telefonicznie, pod numerem: +48 570 171 707
pisząc wiadomość na adres e-mail: [email protected]
korzystając z formularza kontaktowego na stronie: https://grafton.com.pl/kontakt
wysyłając wiadomość przez wizytówkę w Google: https://studio-graficzne-grafton.business.site/
- ARTYKUŁ SPONSOROWANY -
Brak komentarzy