reklama
reklama

Dofinansują usunięcie eternitu

Wiadomości, 16.06.2010 09:00, (NAT)
W powiecie suskim trwa wielkie usuwanie płyt eternitowych zawierających azbest. Są pieniądze na ten cel z kasy gmin i powiatu.
Dofinansują usunięcie eternitu

Eternit zawiera szkodliwy dla zdrowia azbest. Stanowi on zagrożenie szczególnie wtedy, gdy wydziela pyły. Dlatego ważne jest, by przy usuwaniu wyrobów z eternitu, np. dachów, były zachowane określone w przepisach zasady mające na celu ochronę zdrowia.


W 2002 r. został przyjęty Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski. Ustalono w nim, że wszystkie wyroby zawierające azbest muszą być wyłączone z użytku i unieszkodliwione do końca 2032 r.


Wiele samorządów przygotowało dla swoich mieszkańców programy partycypowania w kosztach utylizacji eternitu. Tak jest też w powiecie suskim, gdzie każdy właściciel nieruchomości może liczyć na wsparcie finansowe w tym zakresie.


W realizowanym właśnie programie partycypacja powiatu wynosi 40% (nie więcej jednak niż 1000 zł), gminy 30% (nie więcej jednak niż 750 zł). Właściciel posesji ponosi koszty tylko w wysokości 30%. Osoby zainteresowane uzyskaniem dofinansowania w kosztach utylizacji eternitu mogą zgłaszać się do Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego celem podpisania stosownej umowy. Jak zaznaczają urzędnicy, wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli nieruchomości oraz nr ewidencyjny działki.


źródło: www.powiatsuski.pl

 

[email protected]

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Brak komentarzy