Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski wracają na asfalt i do Małopolski, gdzie w dniach 6-8 lipca odbędą się najbliższe zawody – Valvoline Rajd Małopolski.
Debiutująca w kalendarzu RSMP impreza to pierwsza od 15 lat runda krajowego czempionatu w tym regionie. Jej uczestników czeka blisko 120 km ścigania na 11 odcinkach specjalnych.
Po raz ostatni polska czołówka ścigała się na odcinkach specjalnych w Małopolsce w 2008 roku.
W tym roku uczestnicy RSMP przyjadą już do Makowa Podhalańskiego, by walczyć o punkty, ponieważ Valvoline Rajd Małopolski po raz pierwszy w historii będzie rundą najważniejszego cyklu rajdowego w Polsce.

Razem z regulaminem uzupełniającym opublikowana została trasa tegorocznej edycji. Na piątek (7.07.2023) zaplanowano pięć odcinków specjalnych: trzy przejazdy najdłuższej w rajdzie próby Zawoja (OS 1, 2 i 4, długość 14,10 km; godziny startów: 15:20, 17:30 oraz 20:20) i dwa przejazdy próby LURKA Maków Podhalański (OS 3 i 5, długość 4,76 km; godz. 18:40 oraz 20:53).
Pierwsza z prób to odświeżona konfiguracja znanego z poprzednich edycji oesu, z dodanymi zupełnie nowymi partiami. Druga również uległa modyfikacjom, zmiany dotyczą pierwszej partii, rozgrywanej w centrum Makowa Podhalańskiego. Co ciekawe, próby ponownie będą rozgrywane w późnych godzinach wieczornych – a to oznacza, że załogi pojawią się na trasie już po zmroku. Piątkowe oesy poprzedzi odcinek testowy w Stryszawie, w godzinach od 8:00 do 12:00. Łączna długość oesów zaplanowanych na piątek to 51,82 km.
Sobota to dwa odcinki specjalne w trzech pętlach. OS 6/8/10 to zupełnie nowa próba Mucharz, rozpoczynająca się techniczną i wąską partią, która po około 4 kilometrach przechodzi w nieco szerszą i szybką, widokową drogę wokół Jeziora Mucharskiego. Końcówka to powrót do typowej dla rajdu charakterystyki wąskiej, niewidocznej trasy. Jej długość to 12 kilometrów, a starty przejazdów zaplanowano na godziny 8:50, 11:50 oraz 14:50. OS 7/9/11 to próba Stryszów, której ostatni przejazd zostanie rozegrany jako dodatkowo punktowany RMF FM Power Stage Stryszów. Odcinek znany z poprzedniej edycji, jednak wydłużony do ponad 10 kilometrów.

Cała trasa rajdu jest bardzo kompaktowa. Wraz z sekcjami drogowymi (tzw. dojazdówkami) liczy 320,74 km, z czego 118,18 to łączny dystans 11 odcinków specjalnych. Ceremonia mety i rozdania pucharów rozpocznie się w sobotę o 16:30.
W ramach Valvoline Rajdu Małopolski rozegrana zostanie także runda MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, która pojedzie po tej samej trasie, co RSMP. Nietypową formułę przyjmie rajd okręgowy (Rajdowe Mistrzostwa Południa oraz Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska). Zawody podzielone zostaną na dwa dni: w piątek, 7. lipca, rozegrane zostaną dwa odcinki specjalne (OS 1 Zawoja o długości 14,10 km oraz OS 2 LURKA Maków Podhalański o długości 4,76 km). Na sobotę zaplanowano dwa przejazdy prób Mucharz (12,00 km) oraz Stryszów (10,12 km). Łączna długość rajdu to 63,10 km.
Nowością w harmonogramie będzie ceremonia otwarcia rajdu w Wadowicach. W czwartkowe popołudnie na rynku zorganizowana zostanie konferencja, postój zaproszonych samochodów rajdowych, a także miasteczko kibica. Ceremonia startu Valvoline Rajdu Małopolski zaplanowana jest na popołudnie w piątek, odbędzie się w Makowie Podhalańskim przy estradzie Makowianka, podobnie jak meta zawodów.
Na terenach przy estradzie zorganizowane zostanie miasteczko rajdowe, w którym czekać będzie wiele atrakcji: symulatory rajdowe, animacje i dmuchańce dla dzieci (kącik małego rajdowca RMF FM), koncert uczestników programu Mam Talent – zespołu PotOCK, a zakończenie rajdu uświetni profesjonalny pokaz laserów.
Podczas obu dni rajdu kursować będą darmowe busy dla kibiców, które z Makowa Podhalańskiego dowiozą fanów na punkty kibica rozlokowane przy atrakcyjnych miejscach odcinków specjalnych.

|
---|
źródło: materiały prasowe
Brak komentarzy