reklama
reklama

Sprawa andrychowskiego żłobka. Rodzice coraz bardziej wkurzeni

Polityka, Wiadomości, 20.01.2018 09:50, PG
Napisali list otwarty.
Sprawa andrychowskiego żłobka. Rodzice coraz bardziej wkurzeni

Niedawno poruszaliśmy sprawę andrychowskich dzieci, które uczęszczają do żłobka w Bulowicach (gmina Kęty). Od stycznia tego roku zostały one pozbawione dotacji urzędowej, w wyniku czego opłata za ich pobyt w tym żłobku znacznie wzrosła.

Właścicielka żłobka „Tęczowa Kraina” wraz z rodzicami złożyła petycję do kęckich i andrychowskich włodarzy z prośbą o przywrócenie dotacji. Więcej na ten temat tutaj: Andrychowskie dzieci bez dotacji żłobkowej

Nie da się ukryć, że sprawa jest bardzo bulwersująca. Rodzice są wręcz oburzeni tym, że nie dość że w Andrychowie nie ma miejskiego żłobka, to jeszcze w wyniku nieporozumień międzygminnych żłobek w sąsiedniej gminie nie otrzymał dofinansowania.

Rodzice, a zwłaszcza mamy, chcą być aktywne zawodowo, a gmina nie chce im w tym pomóc.

Adam Wnęczak w imieniu większości andrychowskich rodziców wystosował pismo do burmistrza Andrychowa Tomasza Żaka oskarżając go o to, że od początku objęcia przez niego stanowiska burmistrza nie zrobił nic by taki żłobek w Andrychowie powstał. Przypomniał także, że mieszkańcy zgłaszali potrzebę stworzenia takiego żłobka w propozycjach do budżetu na 2018 rok.

- Jest Pan głuchy na nasze apele i ślepy gdy obok Pana przechodzą rodzice z wózkami i małymi dziećmi (a raczej nie trudno ich dostrzec w naszej gminie w ostatnich kilku latach). Oprócz tego jest Pan ignorancki i lekceważy wyborców. – czytamy w liście.

Wniosek o utworzenie w Andrychowie żłobka znalazł się także wśród propozycji do budżetu na 2018 rok, złożonych przez stowarzyszenie "Teraz Andrychów". Nie został jednak uwzględniony.

Na prośbę rodziców publikujemy list otwarty do Tomasza Żaka. List został także przesłany do magistratu.


reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

8866640spinderman, 08.02.2018 12:38

moim zdaniem mieszkańcy a zwłaszcza rodzice małych dzieci słusznie podnoszą problem związany z brakiem żłobka w Andrychowie, pamiętam czasy kiedy były dwa: jeden tygodniowy a drugi dzienny, który mieścił się na przeciwko przedszkola Nr 2. Żłobek jest niezbędny ale należy pamiętać kto z imienia i nazwiska odpowiada za taki anie inny stan rzeczy. To odnowiciele z solidarniści zlikwidowali tego typu placówki, bo podobno miało być tak,że ojciec rodziny zarobi na utrzymanie rodziny,zas matki miały zajmować się dziećmi. Tych ludzi już niema,podobnie jak niema drugiej japoni a problem pozostał. Nie należę do dworu ale wydaje mi się niesłuszne obwinianie za brak żłobka obecnego burmistrza. Jest dobra zmiana a zniej wynika,że w Andrychowie ubywa mieszkańców to są fakty a faktami trudno polemizować. Nie znosiłem komuny ale ona wbrem moim oczekiwaniom na dobre wkroczyła do kraju , być może musi już tak być,że polacy zawsze są "przed i po szkodzie głupi" Piłsudski mawiał,że cytuję: " polacy to naród idiotów" - coś w tym jednak jest - historia zatoczyła koło, mamy to co mamy a narazie nie wszystko jeszcze jest zepsute. Dodam,że trzeba także wiedzieć iż złobki należą pod słuzbę zdrowia , zaś przedszkola pod wydz. oświaty. Nic mnie nie łączy z ekipąsprawującą władzę - poza zdrowym rozsądkiem.

politolog, 21.01.2018 15:25

Co na to radny z listy Żaka który stracił cierpliwość do sposobu sprawowania rządów przez Żaka i takiego traktowania andrychowian. "Andrychów nie jest miastem nastawionym przyjaźnie dla rodzin z dziećmi. Taki wniosek można wysnuć, po kilkuletniej obserwacji poczynań burmistrza Żaka i jego świty. Przez 8 lat, nie udało się zorganizować żłobka, mimo że odpowiednie programy dawały na ten cel dofinansowanie w kwocie sięgającej nawet 80% wartości inwestycji. …….Zachowanie włodarza naszego miasta w tej sprawie jest delikatnie rzecz ujmując aroganckie i pełne ignorancji. Dość przypomnieć stwierdzenie, jakoby nie wiedział ze w gminie potrzebny jest żłobek………. Nie widzi rodziców z wózkami chodzących po mieście? Poniżej dowód, że sprawa żłobka była podnoszona i burmistrz wiedział o potrzebie jego powstania. …………. Nawet winą za podniesienie cen śmieci burmistrz obarczył rodziców i dzieci, bo jak pamiętamy to 500+ przyczynia się do wzrostu ilości produkowanych odpadów. Chyba pora powiedzieć dość tej nijakiej polityce, w której priorytet mają drogie imprezy plenerowe i teledyski w parku a na to co trzeba nie ma pieniędzy... Jako mieszkaniec gminy, jako radny i jako rodzic popieram w pełni inicjatywę rodziców i ich list otwarty do burmistrza"

politolog, 21.01.2018 15:24

Klakierzy zakolandii jak zwykle dają z siebie wszystko żeby przywalić andrychowianom i udowadniać że Żak za nic w Andrychowie nie odpowiada. Ani za podwyżki cen śmieci chociaż na propozycjach dla radnych jest jego podpis, ani za kredyty chociaż jest jego podpis ani za brak żłobka itd. Itd. W sumie dla klakierów Tomasz Żak jest od brania pensji burmistrza i zagranicznych delegacji, ewentualnie od pokazywania na imprezach i składania obietnic. I do tego klakierzy udają że nie są związani z Żakiem tak jak udają że nic z próby robienia idiotów z andrychowian nie mają.

8866640spinderman, 21.01.2018 14:22

moim zdaniem mieszkańcy a zwłaszcza rodzice małych dzieci słusznie podnoszą problem związany z brakiem żłobka w Andrychowie, pamiętam czasy kiedy były dwa: jeden tygodniowy a drugi dzienny, który mieścił się na przeciwko przedszkola Nr 2. Żłobek jest niezbędny ale należy pamiętać kto z imienia i nazwiska odpowiada za taki anie inny stan rzeczy. To odnowiciele z solidarniści zlikwidowali tego typu placówki, bo podobno miało być tak,że ojciec rodziny zarobi na utrzymanie rodziny,zas matki miały zajmować się dziećmi. Tych ludzi już niema,podobnie jak niema drugiej japoni a problem pozostał. Nie należę do dworu ale wydaje mi się niesłuszne obwinianie za brak żłobka obecnego burmistrza. Jest dobra zmiana a zniej wynika,że w Andrychowie ubywa mieszkańców to są fakty a faktami trudno polemizować. Nie znosiłem komuny ale ona wbrem moim oczekiwaniom na dobre wkroczyła do kraju , być może musi już tak być,że polacy zawsze są "przed i po szkodzie głupi" Piłsudski mawiał,że cytuję: " polacy to naród idiotów" - coś w tym jednak jest - historia zatoczyła koło, mamy to co mamy a narazie nie wszystko jeszcze jest zepsute.

krisu78, 21.01.2018 11:56

Andrychowianie poradzą sobie. Tak jak np. pomogli ułozyć rozkłady jazdy bo Żak i jego ludzie nie zrobili tego dobrze chociaż za to biorą kasę, tak jak trzeba będzie wybudują za własne pieniądze niepubliczny żłobek. Tylko po co kumu taki burmistrz i taka ekipa? Żeby mogli podwyższać znowu ceny za śmieci i brać kolejne kredyty po 15 milionów jakie będą spłacać podatnicy a klakierzy mogli brać kasę za propagandę i obrażanie andrychowian?

Starybrat, 21.01.2018 10:38

Może dobrym rozwiązaniem byłby niepubliczny żłobek, jak to ma miejsce w wielu miastach w Polsce.

kropka_m, 21.01.2018 10:22

abcabc "w ostatnich latach ilość miejsc w przedszkolach zwiększyła się o 100%" hahaha....masz na myśli lata....hmm a raczej rok....2017 gdzie otworzyły się dwa nowe przedszkola. Poza tym tu nie chodzi o dzieci przedszkolne tylko te mniejsze od 1 roku do 3 lat.

Keson, 21.01.2018 08:47

@smile00 : rafi nie "rucha" ubaw po pachy hahahahahahahahahahahahhaa

abcabc, 21.01.2018 08:11

kolejna pseudo afera./ w ostatnich latach ilość miejsc w przedszkolach zwiększyła się o 100 % nie wspominając że o 100 % poprawiła się jakość obsługi i warunki w jakich przebywają dzieci

krisu78, 20.01.2018 23:11

Tomasz Żak jest burmistrzem 8 rok. To dość czasu żeby załatwic problem. Nie potrafi czy nie chce? Temu panu już dziekujemy i żadne obietnice nic nie dadzą. Tak jak zwalania winy na innych.

krisu78, 20.01.2018 23:09

to głos radnego który starował z Żakiem ale i on zawiódł się: "Andrychów nie jest miastem nastawionym przyjaźnie dla rodzin z dziećmi. Taki wniosek można wysnuć, po kilkuletniej obserwacji poczynań burmistrza Żaka i jego świty. Przez 8 lat, nie udało się zorganizować żłobka, mimo że odpowiednie programy dawały na ten cel dofinansowanie w kwocie sięgającej nawet 80% wartości inwestycji. Zachowanie włodarza naszego miasta w tej sprawie jest delikatnie rzecz ujmując aroganckie i pełne ignorancji. Dość przypomnieć stwierdzenie, jakoby nie wiedział ze w gminie potrzebny jest żłobek"

Alicja, 20.01.2018 21:37

Przeciez w Przedszkolu nr 2 na Metalowcow mogliby zrobić ze 2 oddziały zlobkowe ,fajne miejsce w centrum osiedla,super dojazd .Przedszkoli dużo a żłobka żadnego.Kiedyś w poblizu był to zlikwidowali, bo koszty,a najłatwiej zlikwidować jak Pan Tadeusz W.Nie szkalujcie Pana Żaka ,bo za likwidację żłobkow odpowiada Tadeusz W.i jego zastępca Jan B.Teraz mam potrzebę zapisania dziecka 2 latka i nie ma gdzie,fajnie jakby na Metalowcow było bo nie musiałabym wozić do Bulowic,co jest dużym utrudnieniem.Jest na Starowiejskiej ale bez ogrodu w biurowcu,ale kadrę maja fajną.

igor102, 20.01.2018 19:42

magistrackie trolle troszkę zapętliły się w kłamstwach ...wypominają Małeckiemu że mieszka w Barwałdzie...gdy niedawno zapytałem gdzie mieszka burmistrz Andrychowa trolle zareagowały delikatnie mówiąc nerwowo ;-))) może Mam Newsa zrobi jakiś wywiad z tym panem by wszyscy mieszkańcy gminy w końcu się uspokoili że gminą nie rządzi jakieś UFO .....

igor102, 20.01.2018 19:15

mamciu kochana,wy tu żyły wypruwacie a Zdzisek gdzieś tam pewnie pije grzańca pomiędzy kolejnymi szusami....nawet magistrackie trolle się nie odzywają - pojechali pewnie wszyscy razem...zostawili tylko rafiego by monitorował burdel ;-)))

jerzymarchewka, 20.01.2018 19:05

Ogromne brawa dla Pana Adama. I nie chodzi tutaj o sam żłobek. W dzisiejszych czasach to rzecz niezbędna. Pan Adam w tym liście pokazał jakim człowiekiem jest TW zdzisław. Pełen hipokryzji icelebryckiego sznytu , zadufania w sobie i niewyobrażalnej buty. A ta jak wiadomo ta kroczy przed upadkiem. Zdzisek ty naprawdę taki jesteś tylko wszyscy się ciebie boją i nikt ci tego nie mówi. Przyjemnego szusowania zdzichu.

kropka_m, 20.01.2018 17:04

Kania ma rację ważne że MY jesteśmy z Andrychowa a Pan Żak jest burmistrzem naszego miasta powinien inwestwac w swoich mieszkańców i tutaj napędzac rynek. Ale matki nie mogą wrócić do pracy bo nie mają z kim zostawić dzieci. No chyba że Rafi tylko faceci powinni pracować?

kania, 20.01.2018 16:07

Nie intersuje mnie kto skąd pochodzi. Interesuje mnie to, że ja pochodzę z Andrychowa i tak jak Państwo Wnęczak (i wiele innych młodych rodziców) chce aby Moje miasto i burmistrz mi pomogli. A wszystkie prośby są odrzucane...

rafi, 20.01.2018 15:58

Kania@dzialajcie w swoim imieniu a nie przez stowarzyszenie TERAZ ANDRYCHOW na czele ktorego stoi Malecki z...Barwaldu,zabawne.nie chcemy Zaka bo tu nie mieszka wiec dajcie tez spokoj z Maleckim,bo nawet go z pisu wywalili.

kania, 20.01.2018 15:52

smile00 - otóż to :)

smile00, 20.01.2018 15:48

jestem za wybudowaniem żłobka dla Wneczaka :) skorzysta z niego mnóstwo osób i wszyscy będą zadowoleni ;) na szczęście dla rafi już został wybudowany szpital psychiatryczny

smile00, 20.01.2018 15:48

jestem za wybudowaniem żłobka dla Wneczaka :) skorzysta z niego mnóstwo osób i wszyscy będą zadowoleni ;) na szczęście dla rafi już został wybudowany szpital psychiatryczny

kania, 20.01.2018 15:46

Nie rozumiesz człowieku że byliśmy w Urzędzie? Wniosek o utworzenie w Andrychowie żłobka znalazł się także wśród propozycji do budżetu na 2018 rok, złożonych przez stowarzyszenie "Teraz Andrychów". Nie został jednak uwzględniony.

budyn77, 20.01.2018 15:45

@Rafi masz rację.Takie sprawy załatwia się w Urzędzie Gminy. Przez 8. lat ich nie załatwiono. #taczki już podjechały.

kania, 20.01.2018 15:44

Przystopuj trochę z tymi obelgami... Po drugie: jeżeli zajdzie taka potrzeba i burmistrz miasta w końcu zainteresuje się sprawa na poważnie, podpisy również się pojawia. Ty podpiszesz się pod swoimi wypowiedziami imieniem i nazwiskiem? Wątpię...

rafi, 20.01.2018 15:42

Temat jest zyteczny,takie sprawy zalatwia sie w Urzedzie a nie na portaliku,budyn@ nie odpisales czemu swojego koncertu zyczen nie przedstawisz Radnym???

rafi, 20.01.2018 15:40

Kania@ jesli nie ma problemu to czemu jest podpis tylko jednego sieroty???

budyn77, 20.01.2018 15:38

Żeby dzieci z "miasta" musiały do żłobka "chodzić" na wieś... A wójt Żak prze 8. lat nie wie że trzeba żłobki w Andrychowie uruchomić... Rafi zamilcz...

kania, 20.01.2018 15:34

Hahaha Rafi Ty naprawdę nie potrafisz czytać ze zrozumieniem... Nie ma problemu aby pod tym listem znalazły podpisy jeżeli zajdzie taka konieczność.

budyn77, 20.01.2018 15:32

Spokojnie rafi. Jak wójt wróci z nart to zajmie się sprawą osiedli i zrobi wizualizację. To wójt Żak bierze potężną pensje i te sprawy (żłobki, dyżur, dom seniora) dawno powinny być załatwione. #taczkijuzpodjechaly

kropka_m, 20.01.2018 15:30

Rafi tak się składa że znam wiele matek które chcą wrócić do pracy ale mają dziadków, ciotek itd którzy by się zajęli dziećmi. Inicjatywa z listem jest dobra. Nie chodzi tylko o to żeby żona wneczaka wróciła do pracy ale żeby poruszyć POWAŻNIEJ ten temat. Pan Żak zapewne z tym nic nie zrobi ale jest pole do popisu dla następnych kandydatów.

rafi, 20.01.2018 15:29

Budyn@ a czemu nie napiszesz otwartego pisma z podpisami do Radnych w tych sprawach o ktorych tutaj piszesz?sesje sa organizowane co kilka tygodni wiec w czym masz problem,pisanie koncertu zyczen na malym portaliku lokalnym nic nie da,od tego by cis robic dzialac sa Radni z Burmistrzem na czele.

rafi, 20.01.2018 15:24

Dla ciekawosci droga na Metalowcow i Wlokniarzy wybrukowana miedzy blokami zapada sie i robi sie falowana,gdzie sa Radni z Radnym Babskim i Kobielusem na czele by to wyjasnic.jakas gwarancja jest bo drogi maja po kilka,kilkanascie miesiecy dopiero.

bylebyl, 20.01.2018 15:23

bo to baran jest :P więc żłobek mu nie potrzebny hehe on swoje potomstwo na łąkach wypasa :)

bylebyl, 20.01.2018 15:22

bo to baran jest :P więc żłobek mu nie potrzebny hehe on swoje potomstwo na łąkach wypasa :)

budyn77, 20.01.2018 15:21

W temacie długu Kęt (60 mln) @igor102 ma całkowitą rację. Nikt nie chce mieć długu ale na miłość boską Andrychów ma potężny i ciągle rosnący dług (już 40 mln a będzie większy) a dalej nie ma tego co jest już dawno w sąsiednich miastach...(obwodnice, żłobki, GZOZy, domy seniora itd)

rafi, 20.01.2018 15:20

Kropka@ wszyscy maja dzieci i wszyscy pracuja poza zona Wneczaka z jednej strony dziwne a z drugiej zabawne i ciekawe,budyn@ popieram w Andrychowie trzeba wybudowac zlobek dla Wneczaka,dla Ciebie dom starcow,dla Andrychowian przywrocic a wlasciwie na nowo utwozyc ZOZ publiczny ktory zlikwidowal Pietras,posel Polak moze wreszcie cos zrobi w sprawie drugiej karetki i dyzurow calodobowych,ale kto zmusi do pracy w weekendy Paprockiego i pozostalych lekarzy jak przeciez sa przemeczeni a stawka 200zl za godzine jest smieszna.

smile00, 20.01.2018 15:15

Dla tych co nie wiedza Pan Adam nie napisał tego listu w swoim i swojej żony imieniu ale szerokiej grupy osób które maja dzieci i są w temacie. List został napisany tylko dlatego ze mimo próśb wielu osób Burmistrz nie podjął nawet tematu. Są grupy na fb i innych forach które ten temat poruszają i są na bieżąco.

igor102, 20.01.2018 15:13

rafi rucha tylko kolorowych kolesi ...byli niedawno tacy w tv Mam Newsa...być może przyjechali specjalnie do niego

igor102, 20.01.2018 15:11

prose pani,prose pani !!! a w Kętach to mają więcej długu!!! - to żakolandia woła spod metra mułu;-)))

kropka_m, 20.01.2018 15:08

Rafi gdybyś był bardziej zorientowany w temacie to byś wiedział że to nie tylko o jednego wneczaka chodzi. Ale Rafi nie ma żony i nie rucha więc też nie ma dzieci to się nie interesuje tylko glupio komentuje bo nie ma co robic w swoim nudnym życiu.

igor102, 20.01.2018 15:08

i pomyśleć że pieniądze która taka jedna kobita przepuściła przez palce wystarczyłyby na budowę żłobka ...chcieliście igrzysk to macie !!! w listopadzie będzie okazja pogonić nierobów ....

budyn77, 20.01.2018 15:06

@rafi- ekspercie sołectwa i dzielny obrońco wójta Żaka, wytłumacz mi dlaczego rzeczy takie jak trzy żłobki w gminie Kęty, dom seniora w Kętach, opieka całodobowa są w okolicznych miastach? Dlaczego tego nie ma w Andrychowie? Dlaczego to nie powstało w 8. lat rządów wójta Żaka? Co zrobił dla ludzi? Co andrychowianie są gorsi od kęczan, od wadowiczan? Panie wójcie Żak, taczki już podjechały :)

rafi, 20.01.2018 14:48

Jeden Wneczak ma problem co zrobic z dzieckiem i Urzad ma mu postawic zlobek za 50milionow zatrudnic 30osob do obslugi bo zona Wneczaka chce isc do roboty, ło matko sie porobilo,jakos wszyscy maja dzieci i to kilka i pracuja i problemu nie maja tylko jedna sierota pisze list i wypowiada sie w imieniu innych,wiec sieroto zbierz 200podpisow a potem sie czegos domagaj,bo taki budyn77@chce znow w Andrychowie dom starcow,a ja chce lotnisko jeszcze 4fontanny i 3pomniki kaczynskiego.igor@ chce autobusow na prad i wifi,powtarzam gdzie podpisy tych wkurzonych,bo ja widze podpis jednego sieroty.

marcin1970, 20.01.2018 14:37

brawa za odwagę i determinację. Niestety z tego co mówią urzędnicy po powrocie z nart pan Żak miał pojechać na kolejny urlop za granicę. Czyli nie wiadomo czy zapoznał się z państwa opinią.

kania, 20.01.2018 14:22

Rower - racja :) bardziej pasuje: zbulwersowani...?

Rower , 20.01.2018 14:19

Jakim prawem w tytule występuje słowo „wkurzeni” ? Rozumiem, że poziom portalu spada z każdym wpisem, ale takie rzeczy to podstawa. Mamnewsa zmienia się w typowy brukowiec.

kania, 20.01.2018 14:18

Rafi, po pierwsze: PAN Wnęczak (bo należą się temu Panu duże brawa za odwagę i determinacje) podpisuje się pod listem jako Andrychowska MAMA! Po drugie, jeżeli nie znasz sprawy i nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to nie wypowiadaj się publicznie. Gmina Andrychów nie wspiera mam w powrocie do pracy, brak dofinansowań powoduje przejście matek na BEZPŁATNY urlop wychowawczy.

smile00, 20.01.2018 13:43

W koncu ktos sie zajął tematem brawo dla Pana Adama :).

smile00, 20.01.2018 13:34

Rafi nie "rucha" i jest zazdrosny nie ma pojecia na ten temat dlatego jego wypowiedzi nie powinniśmy czytać :).

budyn77, 20.01.2018 13:26

Żeby w małej wiosce Bulowice był żłobek i chodnik przy DK52 a w takim Andrychowie ani jednego żłobka i nawet chodnika na Górnicy nie ma. Tragedia...Gorzej niz wieś.

michall, 20.01.2018 12:32

rafi weź się rozpędź i pier.d.o.l.n.i.j w ten zakuty ale jednak pusty dekiel

kropka_m, 20.01.2018 12:32

Rafi ty nie rozumiesz chyba tematu. Chodzi o to żeby matki mogły wrócić do pracy a z twojej dennej wypowiedzi wynika że kobiety mają siedzieć w domu bo jest 500 + i koniec. Skoro Ciebie temat nie dotyczy to się nie wypowiadaj. Sam sobie "naruchaj" dzieci i zobaczymy czy nie będziesz chciał się podpisać po tym listem.

zandrychowa, 20.01.2018 12:18

Państwo socjalne pełną parą - wszystko się należy za podatników pieniądze

rafi, 20.01.2018 11:59

Wasaki@ to ze nie masz 500+na dziecko to miej pretensje do pisu ze dyskryminuje jedynakow,a kto opiekowal sie dzieckiem 2lata,aha kasa sie skonczyla to trzeba dorobic,proponuje dorobic drugie dziecko,wtedy beda 2razy 500+plus znowu 1000+przez caly rok ci dawac,czyli 2tysiace za siedzenie,sie porobilo mysl chlopie.

Wasaki3, 20.01.2018 11:51

rafi Ty jesteś chyba nie do końca normalny skoro piszesz takie brednie. Znalazł się ktoś z jajami żeby pojechać tego nieroba, który potrafi tylko wizualizacje robić i super koncerty. Masz małe dzieci? Co ma zrobić ktoś kto ma 2 letnie dziecko 500+ nie dostanie, a kobieta nie ma możliwości dorobić bo musi siedzieć w domu? Bardzo słuszny list i bardzo prawdziwy. Dowodem tego jest opublikowany raport o zmniejszającej się populacji miasta.

rafi, 20.01.2018 11:31

Niech Wnęczak wypowiada sie za siebie, jakim prawem powoluje sie na niby innych rodzicow,jak wszystkie matki po urodzeniu siedza w domu biora 500+ dodatkowo przez rok 1000+ kasy maja tyle ze nie wiedza co z tym robic,a taki Wneczak ma problem,najlatwiej pozbyc sie problemu i wsadzic dziecko do zlobka na pol dnia niech obcy przewijaja a ty Wneczak ruchaj kolejne by miec nastepne 500+ i 1000+.