W poniedziałek pisaliśmy, że w ten czwartek (7 listopada) odbędzie się nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Andrychowie, poświęcona wyłącznie jednemu tematowi – emisji w przyszłym roku obligacji komunalnych. Radni ponownie dostaną do przegłosowania projekt uchwały, nad którą głosowali już w ubiegłym tygodniu. Jak się bowiem okazało, za pierwszym razem ona nie przeszła.
W czasie poprzednich obrad samorządu nikt się nie zorientował, że tak się stało. Więcej radnych zagłosowało „za” niż przeciwko, więc uchwała uznana została za podjętą. Jak jednak pisaliśmy tutaj, gdy głosowanie dotyczy zobowiązań finansowych gminy, to nie wystarczy. W takiej sytuacji, aby uchwała przeszła, musi zostać podjęta bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady.
Oznacza to, że ilość osób głosujących „za” musi przekraczać łączną liczbę tych, którzy są przeciwko oraz wstrzymali się od głosu. W ubiegłym tygodniu, podczas głosowania w tej sprawie, na sali obecnych było 20 radnych. Uchwałę poparło 10 z nich, 4 było przeciwko, a 6 wstrzymało się od głosu, więc tej bezwzględnej większości zabrakło.
Wspomniana uchwała dotyczy wyemitowania w 2025 roku przez gminę Andrychów obligacji komunalnych na łączną kwotę 22 mln zł. Pozyskane w ten sposób środki mają zostać przeznaczone na pokrycie deficytu w przyszłorocznym budżecie, związanego z realizacją inwestycji i spłatą wcześniejszych zobowiązań. 7 mln zł z tej kwoty potrzebne jest na zagospodarowanie terenu stadionu Beskid w Andrychowie.
W informacji wprowadzającej przygotowanej na jutrzejszą sesję, burmistrz Andrychowa Beata Smolec napisała, że konieczne jest przeprowadzenie ponownego głosowania, co umożliwi wyeliminowanie z obrotu prawnego wadliwej uchwały i podjęcie nowej z zachowaniem prawidłowej większości głosów. Niektórzy radni uznali to za próbę manipulacji faktami i wywarcia na nich nacisku.
- Podjęta w ubiegłą środę uchwała nie jest wadliwa. Większość radnych nie była przekonana, że emisja obligacji komunalnych to konieczność i dała temu wyraz, głosując przeciwko lub wstrzymując się od głosu. Wmawianie nam, iż uchwała jest wadliwa i zachodzi konieczność ponownego głosowania nad nią, jawi mi się jako próba przekonania niektórych z nas, by zagłosowali inaczej niż za pierwszym razem. I rzeczywiście na kogoś może to podziałać, choć z pewnością nie na mnie. Ale tę informację wprowadzającą do projektu uchwały trudno uznać za zgodną z prawem. I nie jest to tylko moje zdanie – powiedziała nam jedna z radnych.
Feel Free, 08.11.2024 11:10
@Zakolog - mają do tego prawo, ale to jest prawo, z którego mogą, ale nie muszą skorzystać. A nie takie nadane bez wysiłku i oczywiste jak światło Słońca, czy tlen w powietrzu. To dziecięca postawa, że mamy dostać to co chcemy, bez własnego udziału i wysiłku...
Zakolog, 08.11.2024 10:06
Pan Gustaw pisał również, że w każdym tłumie, nawet w tłumie wybitnych prawników średnia inteligencja tego zbioru zawsze redukuje się do najgłupszego elementu wchodzącego w skład tego zbioru. Ta zasada bardzo dobrze została zobrazowana na podstawie wczorajszych wypowiedzi radnych Kobielusa i Guzdka. Niemniej jednak ludzie zrzeszeni w społeczeństwo mają niezbywalne prawo do uczciwego i mądrego przywództwa i jako społeczeństwo muszą w tym względzie korygować własne pomyłki. I to najlepiej jak najszybciej.
Feel Free, 08.11.2024 08:34
@Konkret - oczywiście, że masz rację, tylko na tym nie da się zbudować zdrowego, sprawiedliwego, moralnego, uczciwego społeczeństwa. Tacy wygrywają, ponieważ takich wybieramy. A to jakich wybieramy stanowi obraz nas wszystkich. To my, każdy z nas możemy się zmienić. Im będziemy jako społeczeństwo dojrzalsi, odporni na kłamstwa, manipulacje, nielogiczności, czcze obietnice tym, być może większa szansa na to, że będziemy powoli mieć innych polityków. To proces na lata, pokolenia. Ale porównując do średniowiecznych społeczeństw powolny postęp jednak jest. Niestety politycy celowo "mieszają" także w systemie edukacji powszechnej co ogromnie spowalnia ten proces. Większa nadzieja na zmiany leży chyba w mniej kontrolowanych źródłach informacji, takich jak Internet. Dlatego Internet będzie prawdopodobnie podlegał coraz większej ingerencji władz, w niebezpieczną dla władz wolność i prawdę. Nie ma dla władzy groźniejszej broni niż prawda. P.S. Przy czym te kłamstwa, to kłamstwa, które społeczeństwo chce słyszeć, wygrywa ten który, wygłosi kłamstwa pożądane przez większość wyborców, ten który najlepiej wyczuje -jak to pisał Gustaw Le Bon- "duszę tłumu".
Konkret, 07.11.2024 19:46
Ja uważam, że politycy każdego szczebla i każdej barwy politycznej zazwyczaj kłamią w kampanii wyborczej. Ci co nie kłamią nie wygrywają, a wybory wygrywają ci którzy kłamali najbardziej przekonująco. Przegrani mówiący prawdę przegrali bo mówili prawdę, a przegrani kłamcy okazują się słabi, bo nawet nie potrafili kłamać przekonująco.
Feel Free, 07.11.2024 16:55
@Zakolog, Konkret - kampania wyborcza to taki okres, w którym chętni do sięgnięcia po władzę politycy mówią do wyborców co to będą dla wyborców robić jak już zostaną wybrani. Niektórzy mówią prawdę, niektórzy koloryzowaną prawdę, niektórzy łgają bez mrugnięcia okiem mówiąc to co w ich mniemaniu chcieliby usłyszeć wyborcy i zgadują to z różnym efektem, od czego zależy wynik wyborów... A teraz jest ten czas, który w źródłach zbliżonych do Tablic Mojżeszowych określany jest celnym zwrotem: "PO CZYNACH ICH POZNACIE".
Konkret, 07.11.2024 16:42
Ujadanie na panią Szypułę to wręcz grzech. Wszak ona była przez wiele lat dyrektorką biura poselskiego posła Polaka, a poseł Polak był jednym z pierwszych na kolejnych miesięcznicach. Teraz nie jeździ, bo musiałby jechać za swoje, a wiadomo - za swoje to już mniej się kocha Jarosława. I ktoś śmie oskarżać panią Szypułę o niekompetencje, o dwulicowość, o inne bezeceństwa ???
Zakolog, 07.11.2024 14:35
Pytanie do Wszystkich – z której strony Tablic Mojżesza jest napisane: Pamiętaj, bierz tyle kredytów ile się tylko da, bo nie ty będziesz je spłacał, a zawsze coś tobie z nich skapnie? Według mnie tam na wieki zostało w kamieniu wyryte: Nie pożądaj kredytu od bliźniego swego, ani żadnej pożyczki, która jego jest. Pamiętaj, aby dzień spłaty odsetek święcić, ponieważ przez resztę dni będziesz musiał na odsetki zarabiać. Nie będziesz miał innych kredytów przed tymi, które inni za ciebie będą spłacać.
zzandrychowa, 07.11.2024 13:28
To poniżej napisał pod imieniem i nazwiskiem człowiek który zna panią Szypułę
zzandrychowa, 07.11.2024 13:27
Powiem jasno Ewelina Szypuła, gdy zaczęła kadencję, to w "cudownych okolicznościach" szybciutko znalazła pracę w gminnej instytucji. Później "cudownie zmieniła zdanie" i doprowadziła do przewrotu wbrew swoim publicznyn deklaracjom. Później w nie mniej cudownych okolicznościach przytuliła się politycznie do swojego kampanijnego wroga. Zaczęła swoje "rządy" od fałszywej i pozorowanej pozycji na ratowniczkę stadionu. Publicznie oglądaliśmy jej optymistyczne hasełka na Komisji wspólnej. Wiecie co się wydarzyło kilka dni później: Ewelina Szypuła nie tylko popełniła rażący błąd, ale również w głosowaniu była przeciwko zapewnieniu finansowania dla szeregu inwestycji z których publicznie najistotniejszy był stadion. "
zzandrychowa, 07.11.2024 13:26
PiS czasami głosuje tak jak Po. To samo jest u nas. Czasami radni od Smolec i ci od Żaka będą tak samo głosować. Za to udzie widzą jak Szypuła jaka ostro krytykowała Żaka gdy nie wygrała, przeszła do niego. Mówią o oszustwie i zdradzie. Gorzej że wygląda że także mamy totalną niekompetencję.
Wolny Człowiek, 07.11.2024 13:15
Żauważam jak to nazwali nieformalną koalicją sojusz Żaka z Szypułą. Zauważam w mojej opinii działanie na szkodę tej gminy wprowadzając nieustanny zamęt kombinacjami. Rozumiem gierki starych radnych, których ktoś trafnie nazwał andrychowskim folklorem, mają swoją rozrywkę z tej polityki. Nigdy nie zaufam Szypule z wielu powodów. Obowiązkiem jest przestrzegać wszystkich przed złem. Nie mówiąc o tym jak postawiła się jako obrońca stadionu po czym zagłosowała przeciwko czy się wstrzymała od głosu.
Pytam i Sprawdzam, 07.11.2024 12:48
Czyżbyś nie zauważył że koalicja zaka-smolcowa pomogła uzupełnić braki w śmieciach i komunikacji!!!
Pytam i Sprawdzam, 07.11.2024 12:47
Czyżbyś nie zauważył że to koalicja zak-smolec jest za obligacjami i dalszym zadłużaniem gminy.
Wolny Człowiek, 07.11.2024 12:29
Jakoś nie mam zaufania do osób pokroju Eweliny Szypuły, która przychodząc do mnie do domu w kampanii atakuje burmistrza Żaka, a po kilku miesiącach jak gdyby nigdy nic przechodzi do jego obozu. Dlatego obywatelskim obowiązkiem jest informowanie społeczeństwa o tym co się stało.
Nareszcie_zmiana, 07.11.2024 11:39
Tu nie ma żadnych wątpliwości. Według mojej opinii i ludzi na mieście Szypuła zdradziła wyborców. Tylko nie jest świadoma tego że ludzie do których poszła ją wyplują. Chyba że jest świadoma i nie wie co teraz zrobić. Ta dziewczynka chyba nie znosi i nie może się pogodzić z prawdą że sobie z niczym nie radzi.
agnieszkag, 07.11.2024 11:24
Pisanie że Pani Ewelina obrażała Żaka to zwykła próba skłócenia Żaka z Szypułą. Pokażcie chociaż jeden komentarz z kampanii w którym to Szypuła tak strasznie obraża Żaka. Nie ma takiego. Nie obrażała po żadnych domach ani Smolcowej ani Żaka. Byli jej konkurentami w kampanii to nie dziwne że opiniowała ich działania. Oni robili to samo. Z tym że kampania się dawno skończyła i wszyscy to zrozumieli oprócz Adamkowej i Smolcowej. Już macie władze i pikniki spokojnie. Aż takie macie kompleksy i strach, że dalej niszczycie innych
Feel Free, 07.11.2024 11:23
https://besty.pl/3984570
Perła, 07.11.2024 10:35
Przestańcie w końcu sobie gęby wycierać panią Agnieszką szypułowcy i zakowcy. Nie macie żadnych argumentów to atakujecie i plujecie dookoła, wariaty. Trzeba pogodzić się ze stratą władzy i polityczną porażką, a nie w kółko hejtować i bruździć
edi, 07.11.2024 10:34
Jeśli ktoś mówi że pani Szypuła nikogo nie oszukała to niech zapytać wyborców którzy na nią głosowali bo mieli dość rządów Żaka z którym pani Szypuła poszła w sojusz.... Powiedzą co sądzą o osobie która chodziła do ich domów, mówiła czemu trzeba Żaka odsunąć od władzy a potem zawarła z nim sojusz. Padają także ostrzejsze słowa niż te że czują się przez panią Szypułe zdradzeni i oszukani
edi, 07.11.2024 10:31
Agnieszkag czy raczej Ewelino - litości....
Nareszcie_zmiana, 07.11.2024 10:06
A kto to jest klamkonos?
agnieszkag, 07.11.2024 09:31
A kogo Szypuła zdradziła NIKOGO to Adamkowa robi cały czas hejt na Szypułe tak jak robiła na Pietrasa że doprowadziła go do depresji cały czas wpuszczając informacje że pije i bije żonę. UWAGA KASPEREK NA OSTATNIEJ SESJI PRZYSZEDŁ DO ZAKA I SZYPUŁY I POWIEDZIAŁ POMÓŻCIE MI MUSIMY ZADZIAŁAĆ RAZEM I CO USŁYSZAŁ OD ŻAKA I SZYPUŁY : " OK DZIAŁAMY" I GDZIE TU JEST ZDRADA. ADAMKOWA NIEDŁUGO ODPOWIE ZA TEN HEJT BO GRANICA ZOSTAŁA JUZ DAWNO PRZEKROCZONA. Wszystkie uchwały na którym zależy Smolcowej i Kacperkowi przechodzą. Współpraca się układa. Adamkowa straszna sekretarz zamiast zająć się urzędem bo ludzie na nią już narzekają nic nie robi tylko hejtuje. Wróciła po 14 latach się zemścić a nie dobrze działać dla miasta
krisu78, 07.11.2024 09:08
Sorki że się wtrace. Ale może jest tak że jedni jej nie trawia a drudzy wykorzystują przeciwko burmistrz Smolec?? Jak pisalo mamnewsa - figura w grze szachowej kogoś innego przeciwko burmistrz? Nic więcej. Moim zdaniem trzeba dorosnąć nie tylko do brania diety przewodniczącej ale także do sytuacji w jaką dobrowolnie weszła nawet za cenę opinii wyborców którzy mówią że czują się oszukani i zdradzeni przez panią Szypułe
naga_prawda, 07.11.2024 09:03
@Pytam i sprawdzam ma rację. Urzędnicy zamiast pracą zajmują się kolorowankami, wokalankami i wycinankami, a przede wszystkim naparzaniem mieszkańców w komentarzach. Plotki, intrygi, kłamstwa, donosicielstwo jest na porządku dziennym. SStandardy klamkonosa. Na to pracowaliście Panowie całą kampanię, żeby wam taką jazdę urządziła?
Pytam i Sprawdzam, 07.11.2024 08:39
Kaczor, oczywiście że jest odpowiedzialna za pracę rady. Ale sztab ludzi którzy biorą pieniądze za prawna obsługę siedziało jak MUMIE. Smolcowa nie odezwała by się przez całą sesję gdyby nie bada, adamkowa nie potrafi przeczytać co jej napisali a to one sprawują władzę. I tylko o to chodzi.
kaczor, 07.11.2024 08:09
Zgadzam się z mankiem. Jeśli Pan Radosław myśli że spośród inwestycji publicznych najważniejszy jest w tej gminie stadion to albo "odleciał" albo nie mieszka w tej gminie. Gorzej jeśli tak samo myśli pani Smolec i jej otoczenie. Wtedy nie tylko o pani Szypule mogą źle mówić i pisać wyborcy. Pani Smolec wygrała wioskami. Zgadnijcie co na wioskach mówią o wydaniu 22 milionów na nowu budynek dla Beskidu. Także piłkarze tylko z wiejskich klubów....
kaczor, 07.11.2024 08:05
Pytam i sprawdzam... czyli że co? Pani Szypuła za nic nie odpowiada? Bez jaj. Wszystkie wymienione przez Ciebie osoby mogłoby jej pomóc tak samo pan Babski i inni wiele wiedzący. Ale nie pomogli. Uznali ze sobie poradzi.
home, 07.11.2024 07:37
Przestań szczuć, jątrzyć, oszukiwać i niszczyć ludzi z tego miasta. Nigdy nie byłaś i nigdy nie będziesz stąd. Kotylion sobie dzisiaj na nosie przyczep, bo masz już dłuższy niż Pinokio od tych kłamstw i niegodziwości.
home, 07.11.2024 07:31
Zła kobieto miasta zza andrychowa czas na zmianę!
maniek, 07.11.2024 07:29
Pan Radosław ma prawo do nawet najdziwniejszych opinii tyle że jest w "bańce" władzy. Jeśli myśli że spośród inwestycji publicznych najważniejszy jest stadion to jest lata świetle od prawdy i nawet nie rozumie dlaczego pani Smolec wygrała wybory. Wygrała bo mówiła że nie stadion ale drogi na wsiach, to żeby ludzie mieli kanalizację, wodę i zabezpieczone inne elementarne potrzeby. Nie stadion czy raczej tylko wypasiony budynek dla zespołu czwartoligowego. Współczuję i zle wróżę jeśli mentalnie jest tam gdzie p. Radosław
Pytam i Sprawdzam, 07.11.2024 07:28
Każdy kto odrobinę się zna wie że za i to bez złośliwości za prawidłowy prawny przebieg wcześniej przygotowanie uchwał odpowiada sekretarz gminy. Na sesji jest również skarbniczka i prawnik. Jest biuro rady i wszyscy ci państwo odpowiadają za właściwy przebieg sesji. Oni biorą za to pieniądze !!!!!
Pytam i Sprawdzam, 07.11.2024 07:26
Mamy jakiś nowy pseudonim , czyżby agula się obudziła w przerwie wycinanek ??
Tadek, 07.11.2024 00:07
Daje popalić Szypuła z radnymi Żaka. Na szczęście na żadnego z nich nie głosowałem. Cała rodzina i znajomi którzy popierali Szypułe w walce przeciwko Żakowi teraz brzydzi się że oddała na nią głos
zzandrychowa, 06.11.2024 23:22
Autor Radosław jakiego p. Szypuła zna i jaki ją zna.
zzandrychowa, 06.11.2024 23:21
" Powiem jasno Ewelina Szypuła, gdy zaczęła kadencję, to w "cudownych okolicznościach" szybciutko znalazła pracę w gminnej instytucji. Później "cudownie zmieniła zdanie" i doprowadziła do przewrotu wbrew swoim publicznyn deklaracjom. Później w nie mniej cudownych okolicznościach przytuliła się politycznie do swojego kampanijnego wroga. Zaczęła swoje "rządy" od fałszywej i pozorowanej pozycji na ratowniczkę stadionu. Publicznie oglądaliśmy jej optymistyczne hasełka na Komisji wspólnej. Wiecie co się wydarzyło kilka dni później: Ewelina Szypuła nie tylko popełniła rażący błąd, ale również w głosowaniu była przeciwko zapewnieniu finansowania dla szeregu inwestycji z których publicznie najistotniejszy był stadion. "
zzandrychowa, 06.11.2024 23:20
Nie moja opinia dłużej Z FB publicznego "Mnie jako młodego człowieka boli, że intrygi skumulowały się wśród młodych ludzi. Weźmy sobie nową Przew Szypułę. Miesiąc temu zmieniła swój front i przytuliła się do swojego konkurenta wyborczego, którego bezpardonowo atakowała. Gdy zaczynała swoje przewodniczenie to oczywiście owijała to w piękne hasełka. Po około miesiącu balon tych dyrdymałów pękł. Podczas obrad za rękę wręcz prowadził ją zastępca Babski, ale to nie ustrzegło jej od katastrofalnego błędu. Uznała ona, że uchwała dotycząca finansowania obligacji została podjęta, pomimo że faktycznie prawo stanowi inaczej. Sytuacja ta wywołała chaos, który jest niebezpieczny dla stabilności Gminy. "
zzandrychowa, 06.11.2024 23:19
Moja opinia krótko - ja nawet rozumiem że pod rządami rady gminy na czele której stoi Ewelina Szypuła przez swoich wyborców nazywana „zdrajcą ” to mamy „cyrk” a nie radę. Ale nie rozumiem dlaczego mamy za niego płacić
Kobieta miasta , 06.11.2024 21:40
Jak długo jeszcze Andrychowska uśmiechnięta opozycja będzie się kompromitować ?
Drugi , 06.11.2024 21:31
Radny Roman Babski udaje eksperta, a nie wiedział że uchwała nie została podjęta? Wstyd, tyle lat bycia radnym... Ha ha ha ha
agnieszkag, 06.11.2024 19:06
drugi czyli Ania czemu taka mądra jesteś z ukrytego konta. Jak oczerniałaś Żaka w nowinach w 2010 roku nie ukrywałaś się. Już niedługo ciekawy artykuł na ten temat się ukaże. Będziesz jeszcze przepraszać zobaczysz
pożądny obywatel, 06.11.2024 19:03
TO SĄ JAJA JAKIEŚ PEROŃCZYKOWA ZAMIAST ZAJĄC SIĘ SPRAWAMI URZEDU JAKO SEKRETARZ GMINY I UCHWAŁAMI KTÓRE TO ONA ZAWALIŁA W CIĄGU DNIA ROBI KOLOROWANKI Z DZIECMI TYLKO PO TO ŻEBY NA FACEBOOK ZDJĘCIA ZE SMOLCOWĄ WYSTAWIAC. ŻENADA !!! A Z SZYPUŁY ROBIA KARIEROWICZKE. TO SMOLCOWA NON STOP ŁAZI PO IMPREZACH I FOTKI CYKA A NA SESJACH ŚPI. LUDZIE OGARNIJCIE SIĘ.
Drugi , 06.11.2024 18:52
https://radioandrychow.pl/przewodniczaca-szypula-popelnila-blad-a-konsekwencje-poniesie-beskid-i-gmina/
Koniczynka, 06.11.2024 17:24
Żadnych obligacji, żadnego dalszego zadłużania gminy!!!! Wstrzymać wszystkie inwestycje na najbliższe dwa lata. I podstawa zero inwestycji w stadion, gminy na to nie stać!!!!!! Bo zaraz gmina będzie bankrutem. Beata kompletnie nie nadaje się na stanowisko burmistrza miasta i gminy Andrychów. To co mają w głowie Beatka i Kubuś Puchatek że nie wiedzą jak ma odbywać się głosowanie by było zgodne z prawem??? Czy Kubuś Puchatek zrezygnował już z pracy w elektrociepłowni??? Czy radny Kobielus chwycił się już roboty??? Piątka wyborcza dla osiedla czeka na realizację... Trzeba dodrukować z dziesięć milionów złotych w obligacjach.... Natychmiast odwołać Beatę ze stanowiska burmistrza Andrychowa. Kompletnie sobie nie radzi. Wpakuje gminę w jeszcze większe długi. A czy Agusia zrobiła już coś z tymi włosami???
ѕzαℓσиу ∂ιαвєłєк.! , 06.11.2024 16:50
To już jest standard jak z PIS tak za PO jak coś nie pasuje po głosowaniu to ponawia się jeszcze raz
Konkret, 06.11.2024 16:17
Można mieć różne zdanie na temat kredytów, obligacji... ale przyznasz panie Kaczyński, że aktualna władza nie ma innego pomysłu, a tylko powiela pomysły, praktyki Żaka i jego ekipy. A potępiali, zapewniali że oni to inaczej, lepiej umieją...
Jarosław Kaczyński, 06.11.2024 16:08
Dziwi że część radnych opozycji wstrzymała się od głosu, przecież wódz Tomek zagłosował za , sami przez 14 lat rączki podnosili do góry za obligacjami i kredytami. Te obligacje to prezent po poprzedniej władzy
Zakolog, 06.11.2024 15:49
Do Radnych! Szanowni Państwo, czy wiecie dlaczego Donald Trump został 47 Prezydentem Stanów Zjednoczonych? Ponieważ w swojej kampanii wyborczej zaproponował amerykańskiemu społeczeństwu reformę administracji federalnej. A wiecie dlaczego Amerykanie uwierzyli w jego zapewnienia. Ponieważ na jej przeprowadzenie uzyskał zgodę Elona Muska w roli ministra stanu. A pan Elon Musk jest, nawet nie światowym, a galaktycznym arcymistrzem w dziedzinie cięcia kosztów przy jednoczesnym wzroście produktywności w zarządzanym przez siebie kapitale. Jeśli On zgodził się usprawnić amerykańską administrację, to wyborcy już są pewni pozytywnych efektów tego działania. Drogi Radny/Radna może i Ty spróbujesz być jak Elon Musk i na jutrzejszej sesji spytasz – a na co potrzebne są te miliony, na jakie inwestycje i czy przypadkiem nasz andrychowski budżet nie cieknie jak stare sito i nie ma najmniejszego sensu do niego cały czas wlewać.
kobieta rakieta, 06.11.2024 15:19
myślę że nie warto zakładać że ona wie, co gdzie i w jaki sposób jest napisane, zapisane, uchwalone, są sprawy ważniejsze, np. dzisiaj nasza gwiazdą z tą drugą kolorowanki i wyklejanki robi. Za to im płacimy, a nie za budżety, uchwały, pracę
Pytam i Sprawdzam, 06.11.2024 15:16
22 miliony oraz 15 milionów razem 37 milionow w 6 miesięcy. Gratulacje Beato. Wiesz jak to zrobić .
Pytam i Sprawdzam, 06.11.2024 15:15
Typowe przepychanie kolanem. Jakie naruszanie prawa. Po prostu uchwała nie przeszła i tyle. To jest żart smolcowej z andrychowian.
Feel Free, 06.11.2024 15:14
@Beata Smolec: proponuję pójść o krok dalej w kolejnym piśmie do radnych: "Konieczne jest przeprowadzenie ponownych wyborów w Gminie Andrychów, w tym w sprawie ustalenia sposobu potwierdzania znajomości przepisów prawa przez kandydatów na radnych i wójtów, co umożliwi wyeliminowanie z obiegu społecznego władz gminy nie radzących sobie ze sprawowaniem władzy, rozumieniem prawa samorządowego i otrzymaniem wyników wyborów za zachowaniem prawidłowego rozkładu głosów." Vox populi
Feel Free, 06.11.2024 15:08
@Beata Smolec - najlepszy tekst zostawiła pani w informacji wprowadzającej na koniec: "Konieczne jest więc przeprowadzenie ponownego głosowania nad uchwałą w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz określenie zasad ich zbywania, nabywania i wykupu, co umożliwi wyeliminowanie z obrotu prawnego wadliwej uchwały i podjęcie nowej uchwały z zachowaniem prawidłowej większości głosów".
Zakolog, 06.11.2024 14:50
Becia jak ci napiszą wyrok śmierci, to też go podpiszesz? Przecież to jest głupota do kwadratu – jeśli konsekwencją przyjęcia uchwały bez zachowania bezwzględnej większości głosów będzie stwierdzenie nieważności uchwały, to jak dobrze radzą najstarsi prawnicy górale, najlepiej nie przyjmować nieważnej uchwały i nie będzie potrzeby stwierdzania jej nieważności.
Feel Free, 06.11.2024 14:27
@Beata Smolec: "Absolwentka prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz podyplomowych studiów MBA. Wieloletni samorządowiec. Wicestarosta powiatu wadowickiego, dyrektor DPS w Izdebniku, wicedyrektor OPS w Andrychowie." Prawo prawem, ale racja ma być po pani stronie ? Przecież pani dobrze wie co ma zrobić i zrobi Wojewoda, musi to zrobić bo inaczej działałby sprzecznie z prawem i z tym co mu rekomenduje biuro prawne ? Prosta konsekwencja będąca naturalnym następstwem przeprowadzonego głosowania i jego błędnej interpretacji. Nic nadzwyczajnego. Przeżył to Roman Babski, przeżyje Ewelina Szypuła, uczymy się na błędach, proszę nie próbować manipulować radnymi i ich głosami !