reklama
reklama

Historyczny moment. Mieszkańcy latami czekali na tę obwodnicę

Polityka, Gospodarka, Wiadomości, 14.03.2018 20:30, PG/MG

Kilka dni temu otwarto ponad pięciokilometrowy odcinek północnej obwodnicy Oświęcimia wraz obiektem mostowym na Wiśle. A co z innymi miastami?

Historyczny moment. Mieszkańcy latami czekali na tę obwodnicę
Koszt budowy północnej obwodnicy Oświęcimia to około 104 mln zł. W ramach tej inwestycji powstało 5 rond. Wybudowano także chodniki i ścieżkę rowerową. W większości obwodnica jest jednojezdniowa – wyjątkiem jest tylko odcinek na ul. Chemików w Oświęcimiu, gdzie wytyczono dwie jezdnie.

Nowa trasa ma długość blisko 5 km i została wytyczona od ronda na skrzyżowaniu ul. Chemików i ul. Fabrycznej w Oświęcimiu do drogi wojewódzkiej nr 933 w miejscowości Bobrek. Koszt budowy północnego obejścia miasta wyniósł ponad 104 mln zł, z czego 95 proc. stanowi dofinansowanie unijne.

Budowa północnej obwodnicy trwała od listopada 2015.

Na otwarciu pojawiło się sporo ważnych gości m.in. marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa a także poseł i były marszałek Marek Sowa, który chwali się że to z jego inicjatywy rozpoczęto proces budowy obwodnicy.

Obwodnica ta ma za zadanie wyprowadzić ruch z miasta a także ułatwić dojazd do strefy gospodarczej i zapewnić bardziej komfortową podróż mieszkańcom i przyjezdnym.

Warto dodać, że tym roku ma rozpocząć się budowa ostatniego 2,3-kilometrowego odcinka obwodnicy Skawiny od drogi krajowej nr 44 do drogi wojewódzkiej nr 953. Koszt budowy tego odcinka to około 33 mln zł. Całą obwodnicą będzie można przejechać w 2020 roku.

Pod koniec 2018 roku gotowa ma być także trzykilometrowa obwodnica Podolsza k. Zatora. Koszt inwestycji wyniesie 19,5 mln złotych.

Kęty i Wadowice mają już swoje obwodnice, ale i plany na budowę kolejnych już obwodnic.

W naszym regionie bez obwodnicy pozostaną jeszcze tylko zatłoczony Andrychów i Maków Podhalański. W Andrychowie szanse na odkorkowanie miasta wiążą z budową Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, czyli drogi ekspresowej z Bielska-Białej do podkrakowskiego Głogoczowa.

Tyle, że termin budowy tej drogi ciągle nie jest znany. Pocieszające jest to, że BDI znajduje się na rządowej liście dróg krajowych do budowy, a więc – wydaje się – że wcześniej czy później powstanie.

Jeszcze gorzej wyglądają perspektywy budowy obwodnicy Makowa Podhalańskiego, której nie ma w żadnych planach i dokumentach, a znajduje się ona jedynie w sferze marzeń kierowców i mieszkańców Makowa.

foto: UMWM

reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

igor102, 15.03.2018 15:55

my w Andrychowie od lat czytamy dziesiątki artykułów o inwestycjach w okolicznych miastach liżąc te zdjęcia niczym cukierek przez szybę ...smutne