reklama
reklama

Radni nie zgodzili się na podwyżkę opłaty śmieciowej

Gospodarka, Wiadomości, 08.12.2016 11:40, (red)
W czwartek odbyła się nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Andrychowie.
Radni nie zgodzili się na podwyżkę opłaty śmieciowej

Obrady ponownie poświęcone były sprawie proponowanej przez Zakład Gospodarki Komunalej i burmistrza Andrychowa podwyżki opłaty śmieciowej: z 8 na 11 zł (w przypadku segregacji odpadów) i z 16 na 18 zł (jeśli ktoś nie segreguje).

 

 

Podwyżki jednak nie będzie. Radni się na to nie zgodzili. Tylko 2 radnych (Wojciech Polak i Tadeusz Sarlej) było za podwyżką. Pozostali - 17 - głosowali przeciwko podniesieniu cen. W głosowaniu nie uczestniczył radny Maciej Kobielus - był nieobecny.

 

Głosowanie poprzedziła długa dyskusja. 

 

Zdaniem wiceprezesa ZGK Jerzego Wojewodzica podwyżka jest konieczna, ponieważ w systemie zaczyna brakować pieniędzy. A to dlatego, że mieszkańcy oddają coraz więcej śmieci – aż o 32% więcej niż jeszcze kilka lat temu. To generuje dodatkowe koszty – transportu czy opłat na składowisku w Choczni.

 

Obliczono, że przy utrzymaniu obecnych cen w 2017 roku ZGK na obsłudze gospodarki śmieciowej w gminie Andrychów będzie miał niedobór w wysokości 1,2 mln zł.

 

Większość radnych nie dało się przekonać tym liczbom. Dziwili się nawet ci, którzy ostatecznie głosowali za podwyżką. Radny Tadeusz Sarlej zastanawiał się na przykład, skąd w ogóle propozycja tej podwyżki skoro w lutym 2015 roku, kiedy uchwalano obecne stawki, zapewniano ich że stawki powinny się utrzymać przez całą kadencję.

 

W odpowiedzi usłyszał, że nikt nie spodziewał, że aż tak bardzo przybędzie oddawanych przez mieszkańców odpadów.

 

Z kolei radny W. Polak sugerował, że gmina powinna zaproponować nowe rozwiązania w zakresie odpadów komunalnych, skoro przybywa odpadów komunalnych. - Może trzeba opłatę uzależnić od ilości zużytej wody, a nie od ilości osób w gospodarstwie domowym? – mówił radny.

 

Rada Alicja Studniarz sugerowała, że Zakład Gospodarki Komunalnej powinien w pierwszej kolejności szukać oszczędności u siebie, a nie iść na łatwiznę i sięgać po pieniądze mieszkańców. Przypomniała także, że w Kętach mieszkańcy mogą liczyć na ulgi w opłatach za śmieci ramach tzw. Karty Dużej Rodziny.

 

W podobnym tonie wypowiadał się radny Roman Prystacki. Jego zdaniem ZGK powinien wdrożyć plan oszczędnościowy i w pierwszej kolejności szukać oszczędności u siebie.

 

Zdaniem burmistrza Tomasza Żaka przyczyn zwiększającej się ilości odpadów jest kilka. Burmistrz wspomniał m.in. o programie 500+ i wzrastającej konsumpcji. A cokolwiek by nie kupić – przybywa odpadów. - To jest rocznie 20 mln zł, które trafia do gminy Andrychów – mówił burmistrz. 

 

Zdaniem burmistrza cała obowiązująca od kilku lat ustawa śmieciowa jest bublem. Gmina nie ma np. możliwości aby weryfikować prawdziwość oświadczeń mieszkańców co do ilości osób zamieszkujących w gospodarstwie domowym. Zgodnie z ustawą nie ma też możliwości zróżnicowania opłat ze względu np. zamieszkiwanie w bloku albo w budynku prywatnym, co byłoby najbardziej właściwe.

 

- Jedyny pozytywny efekt jest taki, że mniej osób wyrzuca teraz śmieci do lasu. Za to więcej trafia na składowisko. System musi być jednak samofinansujący się, a ponieważ przybywa śmieci – obecnie nie jest. Dlatego wniosek ZGK o podwyżkę – mówił burmistrz.

 

Radni pytali, jak to możliwe, że w sąsiedniej gminie Wieprz mieszkańcy płacą tylko 5 zł na wywóz śmieci od osoby miesięcznie. Wiceprezes ZGK przekonywał, że gminy wiejskie mają zupełnie inną specyfikę. Jest mniej śmieci, a odpady są lepiej segregowane, bo na terenie gminy są tylko prywatne posesje.

 

Ostatecznie jednak większość radnych nie poparła propozycji podwyższenia opłaty śmieciowej.

 

Podczas obrad przyjęto za to inną uchwałę związaną ze śmieciami. Chodzi o tzw. odpady zielone (trawa, liście itp.) - ustalono limit 2 worki (o pojemności 120 l) miesięcznie od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość. Ma to zachęcić mieszkańców do zagospodarowywania odpadów zielonych we własnym zakresie w przydomowych kompostownikach.

 

Dodajmy, że w nowym roku w gminie Andrychów bez zmian pozostaną także opłaty za wodę i ścieki.

 

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

igor12, 10.12.2016 18:02

gdyby nie Okrągły Stół esbecy i układ byłby wypalony gorącym żelazem...tak się nie stało - esbecy mogą być burmistrzami,prezydentami,rządzą w mediach ...nie byłoby Anety czy Zdzisława, o Bolku nie wspomnę... . . dopóki tego ścierw.a Polska się nie pozbędzie dopóty będą problemy i układy a Wy drodzy wyborcy kapusiów będziecie toczyć pianę o złotówkę czy dwie... . . mniej GWna i tvn-u polecam jako terapię

lukas85, 10.12.2016 13:09

Ciepła posadka do emerytury, za poparcie w wyborach :)

xpek, 10.12.2016 10:12

lepiej żebyś ty nie zachorował

lukas85, 10.12.2016 09:42

A gdzie Pan Prezes ZGK Drożdż ? Po co on został zatrudniony? Wiecznie na L4 przebywa .... Tyle w temacie .

mocarz, 10.12.2016 00:09

@infocar zawsze tak merytorycznie a tu ... ustawa mówi wyraźnie, raz na miesiąc - zimowy dwa razy - letni no chyba , że tchórz marek Nieudacznik nie potrafił sam stanąć wobec radnych i wysłał ... ciekawy wątek kontynuując okaże sie REWOLUCJONISTĄ ;) i wystąpi przeciw obowiązującemu prawu umowa pomiędzy Gminą a ZGK mówi wyraźnie ,dostaną rekompensatę zatem wszystko sie bilansuje i jest lux, zgodnie z prawem nie dla Zdziśka , który sie zreflektował .........

............, 09.12.2016 18:39

A Zagórnik to też nie Tatry.Widocznie szeliga przejechał tylko palcem po mapie.

Andrychow2, 09.12.2016 16:33

A i jakie masz tereny górzyste w Inwałdzie, Sułkowicach czy Rzykach. Przecież nawet w Rzykach na os Potrójna mieszkańcy muszą wystawiać śmieci niżej, nikt nie odbiera im śmieci z pod posesji.

Andrychow2, 09.12.2016 16:30

@szeliga Jak chcesz płacić więcej za śmieci co jest nie uzasadnione to sobie płać. Przeczytaj sobie raport NIK w tej sprawie. Opłaty za śmieci w Andrychowie są bardzo wysokie. Piszesz o dojeździe w tereny górskie. Widać że nie wiesz o czym piszesz. W innych tzw górskich gminach w Polsce płacą mniej, można? Można tylko jest jeden warunek trzeba umieć zarządzać, a ZGK tego niestety nie umiem. Tak sądzi większość mieszkańców. Trzeba wziąć prawdę na klate.

infocar, 09.12.2016 15:38

@ssdssd Również obawiam się drugiego Neapolu, ale... w kwestii samych wyliczeń do burmistrza nie można mieć za grosz zaufania. Np. podczas kampanii wyborczej chwalił się na spotkaniach, że za jego kadencji w 4 lata wykonano inwestycji za 100 mln, a tydzień temu, gdy w MDK prezentował swoje osiągnięcia z 6 lat, twierdził, że w 6 lat wykonał inwestycji za 89,3 mln zł. Podobno. Ale jeśli rzeczywiście brakuje pieniędzy, to czuję, że niedługo na wsiach odbiory będą co 2 miesiące. Cena bez zmian, tylko usługa gorsza.

Zakolog, 09.12.2016 15:34

@szeliga Zgadzam się ! Złożoność procesu zbierania plastikowych worków i opróżniania kolorowych pojemników, ewentualne pozamiatanie miejsca odbioru i przetransportowanie tej zawartości do punktu odbioru, w znaczącym stopniu przekracza dzisiejsze możliwości gminy Andrychów. Porównywanie zatem Andrychowa do innych gmin jest bezpodstawne i nieuprawnione. Ale jest światełko w tunelu, obecny prezes Marek, człowiek o ostrym i ponadprzeciętnym umyśle, na pewno przyłoży się do problemu i zdobędzie odpowiednie know-how. Potrzebuje jeszcze tylko trochę czasu i niewielkich środków na opłacenie międzynarodowych konferencji naukowych. Wszyscy powinniśmy wspierać naszego Marka w tym trudzie.

szeliga, 09.12.2016 15:00

Szanowni Państwo, Temat śmieci ,to zapewne trudny temat w gminie Andrychów . - I nie adekwatne jest porównywać Andrychów z Wieprzem, a to dlatego, że koszty odbioru śmieci z terenów sołectw Rzyki; Zagórnik; Targanice; Sułkowice; Inwałd są na pewno wyższe z uwagi na dojazd w terenie górzystym . - Ilość opakowań chyba nikomu nie trzeba wyoślać , że jest coraz większa i bardziej kolorowa ( bardziej chemiczna ), w domach prywatnych, co niektórzy się nimi ogrzewają ( samo zdrowie w powietrzu ) - trzeba by się zastanowić, czy w gminie Andrychów odbierać " zielone " , bo każdy winien swojej posesji je kompostować .

ssdssd, 09.12.2016 14:53

Żądza krwi w narodzie jest ogromna.... Czy będzie to prezes, burmistrz,radny, Zdzisek ze sklepu monopolowego. Nie ważne mają się sypać głowy na lewo i prawo....

serioserio, 09.12.2016 14:07

A po co zaraz odwoływać? Burmistrz go odwoła jak coś przeskrobie burmistrzowi a nie szaraczkom gminnym. To chyba logiczne. Burmistrz powołuje prezesa a nie naród.

Maksymilian, 09.12.2016 13:49

Tak samo jak odwołał dyr.CKiW.

guide, 09.12.2016 12:57

jeśli teraz burmistrz odwoła prezesa ZGK, to odzyska sporo głosów poparcia wśród mieszkańców (patrz wyborców) jeśli tego teraz tego nie zrobi lub sam prezes wcześniej złoży rezygnację, to będzie ciężko o poparcie w następnych wyborach

maria, 09.12.2016 12:47

specnarz, wyobraź sobie że śmieci i różnego rodzaju dziadostwo zostawiane są pod zamkniętymi altanami na zewnątrz i nic nikomu nie można udowodnić a wystarczyło by aby zaobserwować jeden teren przez tydzień i s. miejska tak powinna działać to by były efekty również z właścicielami psów którzy nie sprzątają odchodów po swoich pieskach w Andrychowie jest z tym bardzo źle pozdrawiam Cię.

Quattro, 09.12.2016 12:04

Radnym nie ma czego gratulować. Uczestniczenie w posiedzeniach i głosowanie to ich obowiązek i łaski nie robią. Biorą za to diety czyli publiczne, gminne pieniądze z podatków moich i waszych. Nie ma się czym podniecać. Należy jedynie apelować o solidniejszą pracę i zdrowy rozsądek.

specnarz, 09.12.2016 11:33

Zamykać altany i z głowy, a jak komuś udowodnią że zostawi na zewnątrz to karać. Mieszkaniec prywatnej posesji nie ma interesu w tym żeby wywozić swoje śmieci na osiedla jeżeli ma je zabierane spod domu. Tutaj można by próbować znaleźć winnych wśród posiadaczy firm (np budowlanych) czy sklepikarzy - czy oni mają podpisane umowy i wydzielone miejsca na śmieci? Kiedyś w Inwałdzie w lesie znaleziono śmieci z zakładu fryzjerskiego.

maria, 09.12.2016 10:28

Brawa dla radnych a Drożdż do dymisji p. Żak przez takich gospodarzy jak Drożdż może stracić dużo wyborców nie było jeszcze takiego dziadostwa jak za Drożdża i to nie prawda że przy blokowiskach nie ma kontroli śmieci śmieci pod blokowiska są też przywożone nocami przez obce osoby s. miejska dostaje takie sygnały ale nie mają zamiaru reagować bo nie mają żadnego rozeznania w temacie przejażdżka samochodem i myślą ze to wystarczy.

ssdssd, 09.12.2016 07:25

@specnarz I tu się zgadzam w całej rozciągłości. @NIEWIADOMOKTO A dlaczego urzędasy nie powiedzą że z tych 8zł nie cała kwota jest przeznaczona na wywózkę ale częśc pochłania biurokracja??? Ot pytanie :-) Nie wiem dokładnie ile z 8zł odpada ale jest to znacząca suma...

specnarz, 09.12.2016 07:12

Trzeba rozwiązywać problemy tam gdzie są a nie przerzucać je na innych. Zróżnicować opłaty pomiędzy prywatnymi posesjami a wspólnotami i firmami. Przywrócić worki na szmaty. Zagospodarowywać zielone odpady, może kompostownia .

Radio.Ma.Ryja, 09.12.2016 02:24

Kobielus. ...Twoim obowiązkiem jest uczestniczenie w obradach. Po to zostałeś wybrany. Jak nie możesz pogodzić tego z innymi sprawami to złóż mandat.

kaczor, 08.12.2016 23:51

"Obrady ponownie poświęcone były sprawie proponowanej przez Zakład Gospodarki Komunalej i burmistrza Andrychowa podwyżki opłaty śmieciowej: z 8 na 11 zł (w przypadku segregacji odpadów) i z 16 na 18 zł (jeśli ktoś nie segreguje). Podwyżki jednak nie będzie. Radni się na to nie zgodzili. " To tyle faktów. O co tak naprawdę chodzi to niewielu wierzy że się dowiemy.

NIEWIADOMOKTO, 08.12.2016 22:42

nie wiem o co w tym wszystkim chodzi ale może mnie ktoś zorientowany oświeci. w gminie mieszka około 40 000 ludzi. pomnożyć to x 8 zł x 12 miesięcy. to daje około 4 000 000.zł ZGK wygrywając przetarg na pewno dało cenę niższą. więc co cię do cholery dzieje z resztą kasy? i co z tego że podniosą stawki na 11 zł skoro zakład nie dostanie nic więcej. w przeciwnym razie przetarg to czysta farsa

mocarz, 08.12.2016 22:01

@ssdssd nie siej demagogi nie będzie drugiego Neapolu ZGK zgodnie z umowa MUSI odebrać i zbierać jak tam zwał a inna rzeczą jest: brak podwyżki przy aktualnym zarządzaniu marka Nieudacznika pokryje dotacja z budżetu gminy a Zdzisław nadal bedzie "pracował nad swoimi radnymi" . sam zainteresowany bał się wystąpić czy w materiałach na sesje było wymienione w jakich segmentach jest wzrost? bo domyślam sie chodzi o "zielone" budować kompostownie i zachęcać ludzi do oddawania, a nie ograniczać ( ciekawe czy to czasem nie lamią prawa, warto by sprawdzić ) przejąc zielone z Wadowic i ZARABIAC a gminę w tym zakresie uczynić samowystarczalna

igor12, 08.12.2016 20:21

jeśli Andrychów stać na Anetę W. i towarzysza Z. to mieszkańcy powinni płacić 5 zeta od osoby.... .

4321, 08.12.2016 19:54

Pomysł radnego Polaka jest fantastyczny. Do problemu śmieciowego dzięki panu radnemu dołączy wszechobecny smród ludzi nie myjących się i oszczędzających na opłacie śmieciowej. Myję się raz w tygodniu - płacę 7 razy mniej niż osoba myjąca się codziennie.

ssdssd, 08.12.2016 19:15

Po pierwsze nie pracuje w ZGK i nie mam zamiaru bo zbieranie śmieci mnie w zupełności nie kręci i satysfakcji bym raczej z tego nie czerpał. Wole inne zajęcia.... Po drugie kontrola wywózki śmieci w Wieprzu jest banalnie prosta w Andrychowie na blokowiskach już nie. W Wieprzu ilość odzyskanych sortowanych śmieci pewnie procentowo jest dużo większa niż w A-ów dlatego cena jest taka niska. Jestem o tym przekonany że gdyby wprowadzić restrykcyjne kontrole w mieście we wspólnotach to cena za miesiąc sortowanych od mieszkańca byłaby dużo niższa niż obecnie. Porównywanie A-ów do Wieprza to tak jak porównanie Krakowa do Warszawy a to tak nie działa. Inny rynek inne tendencje mieszkańców itp itd. Jeszcze raz jeżeli ktoś nie kuma ekonomii to szkoda dyskusji, bo każdy chce płacić mniej a powinien więcej. Możecie pluć na mnie dalej ale ja tą podwyżkę rozumie obserwując co się dzieje w mieście na wspólnotach. Cena na wsi powinna być mniejsza niż w mieście i to są tendencje w całej Polsce.

kalafior, 08.12.2016 19:00

@ ssdssd Jak gmina Wieprz i inne sobie radzą i to nawet po 5 zł od mieszkańca .Jak wy tego w Zgk nie ogarniacie to się do dymisji podajcie !A co w Wieprzu i innych gminach w Polsce program 500+ nie obowiązuje panie burmistrzu?Te podwyżki nic wspólnego raczej ze śmieciami nie miały bo ani radnych nie przekonaliście ani mieszkańców..

ssdssd, 08.12.2016 18:46

@krisu78 ""Klęska Żaka i zgk. I dobrze. Ale z tymi podziękowaniami dla radnych bym nie przesadzał. To że 1 raz stanęli niemal wszyscy za mieszkańcami nie czyni z nich herosów. Zawsze powinni wybierać nasze dobro. W radzie są dla nas a nie dla Żaka"" To wybrali wasze dobro. Będziecie mieć drugi neapol i zacznie się stękanie że kupa śmieci zalega. Jak ktoś nie pojmuje ekonomii i tego że wywózka w tej gminie kosztuje więcej dzięki oszustwom ludzi w deklaracjach to gratuluje. System jest do gruntownej przebudowy i zmian a najważniejsze to kontrole tego syfu który się produkuje...

jerzymarchewka, 08.12.2016 18:30

Tak , tak Barte. Racja , racja. No to w takim razie zdzisek powinien obniżyć zarobki w mieście a zacząć od siebie czym znacznie przyczyni się do zmniejszenia ilości śmieci. Mam dobry kontakt dla ciebie koleżko. Wpisz w google Andrychów ul. Dąbrowskiego 19.

igor12, 08.12.2016 18:26

aaa i jeszcze jedno - ubekom i zomowcom obetną świadczenia więc ilość śmieci zmaleje ...powszechnie wiadomo że ilość śmieci u tych kanalii - zwłaszcza opakowań szklanych przekracza cywilizowane normy... . . wszystko wróci do normy towarzyszu ...

igor12, 08.12.2016 18:23

w sumie to dobrze że Żak podwyżkę cen wywozu śmieci motywował programem 500+ a nie zwalił od razu na Kaczyńskiego i Macierewicza...

jerzymarchewka, 08.12.2016 17:38

No to Zdzisek poszedł po bandzie. Znalezienie zależności między nieporadnością burmistrza i prezesa zgk a programem 500+ plus zasługuje nie tylko na Nobla. On powinien zostać człowiekiem dekady i guru w dziedzinie ekonomii i śmieciarstwa stosowanego a główną nagrodą powinna być dla niego złota altana śmietnikowa wykonana z surowców wtórnych. To w takim razie idąc tokiem myślenia zdziska teraz kiedy państwo zabierze emerytury SB-ekom to ilość śmieci w gminie zmaleje. Przecież SBecy i TW Graby m.in. przestaną tyle żreć. Wg Zdzisława I " Donosiciela" za wzrost ilości śmieci odpowiadają rodziny wielodzietne , które otrzymują to świadczenie. Zdzisek zmień lepiej dilera albo zdejmij z łba ten worek foliowy , który sobie nałożyłeś. Tam na nim jest napisane , że to nie jest do zabawy.

krisu78, 08.12.2016 17:23

Klęska Żaka i zgk. I dobrze. Ale z tymi podziękowaniami dla radnych bym nie przesadzał. To że 1 raz stanęli niemal wszyscy za mieszkańcami nie czyni z nich herosów. Zawsze powinni wybierać nasze dobro. W radzie są dla nas a nie dla Żaka.

marcin1970, 08.12.2016 17:15

choćby nie wiem ile i jak tzw. klakierzy zakolandii kłamali fakty sa takie że radnI znokautowali Żaka. On i zgk chcą podwyżki radni - 17 z 21 radnych mówi Żakowi i zgk NIE.

martinez, 08.12.2016 17:08

Podziękowania dla radnych - szczególnie że niektórzy pierwszy raz od 6 lat sprzeciwili się Żakowi i stanęli po stronie andrychowian. Dało się? Dało! Wstyd dla Żaka za to co według relacji mamnewsa wygadywał na sesji.Jakiś kabaret może się po niego zgłosi ale nie za to bierze pieniądze.

martinez, 08.12.2016 17:05

"Obrady ponownie poświęcone były sprawie proponowanej przez Zakład Gospodarki Komunalej i burmistrza Andrychowa podwyżki opłaty śmieciowej" pod dokumentami w sprawie podwyżki jest podpis Żaka. Dlatego droga awea albo jesteś dzieciątkiem które jeszcze nie umie czytać albo kpisz z andrychowian. Brawa dla Żaka? Za co? Że chciał Żak podwyżki ale mu nie wyszło bo nawet jego radni powiedzieli mu stanowcze NIE.

igor12, 08.12.2016 16:00

nigdy nie uważałem burmistrza Żaka za zbyt inteligentnego.... dzisiejszą wypowiedzią o 500+ sam potwierdził że miałem rację ;-)))

madzia, 08.12.2016 15:57

Brawa dla radnych że nie zgodzili się na podwyżkę jakiej chciał burmistrz i zgk. Brawa ze pokazali, że potrafią burmistrzowi powiedzieć Nie

sylwia.b, 08.12.2016 15:37

A, czyli że co? że 500+ to tylko w Andrychowie dostają? I przez to ilość śmieci rośnie? Bo w Wieprzu nie dostają, w Wadowicach nie dostają... I tam konsumpcja spada... Ciekawostka przyrodnicza, to tłumaczenie. A poza tym, dlaczego chcieli ukarać tych segregujących? Wzrost dla nich to 3 zeta miesięcznie, a dla tych niesegregujących 2 zeta. To gdzie tu promowanie segregacji, ekologii, natury, czystości, itd...?

Andrychow2, 08.12.2016 15:29

Na sesji rady miejskiej jedynym przedstawicielem zwykłych ludzi, mieszkańców był młody człowiek Jakub Guzdek. Bardzo dobrze że młodzi zajmują się sprawami gminy.

Zakolog, 08.12.2016 15:16

@kalafior Z mojego krótkiego research wynika, że wiceprezes tak naprawdę nie jest wiceprezesem, tylko jakimś tam dyrektorem od czegoś tam, czyli nie posiada uprawnień do reprezentowania spółki na zewnątrz, więc może sobie p..... co mu ślina na język przyniesie i jest to bez znaczenia. Do ustalenia pozostaje kto go zaprosił na sesję RM i w jakim charakterze. Swoją drogą, jeśli nie było prezesa Marka, to chyba mu nie zależało na tej podwyżce.

awea, 08.12.2016 15:00

brawo dla pana burmistrza że nie wprowadzi podwyżki

kalafior, 08.12.2016 14:44

@Zakolog Chyba tak nie jest skoro gmina Wieprz płaci 5 zł za osobe "... Wiceprezes ZGK przekonywał, że gminy wiejskie mają zupełnie inną specyfikę. Jest mniej śmieci, a odpady są lepiej segregowane, bo na terenie gminy są tylko prywatne posesje." Tak jest :segregujemy,kompostujemy trawę ,osobno popiół,za wywóz odpadów remontowych płacimy dodatkowo, większe gabaryty 3 km od domu muszę wywozić.

rafi, 08.12.2016 14:40

Komentarz usunięty przez autora.

Zakolog, 08.12.2016 14:31

abcabcabc i kalafiorze nie idźcie tą drogą, bo się okaże, że koszty transportu i odbioru odpadów w spółdzielni są wielokrotnie niższe, od jeżdżenia śmieciarki po odległych zadupiach gminy.

Zakolog, 08.12.2016 14:22

I znowu kolejna ciekawostka, ZGK spółka ze 100% kapitałem gminy Andrychów, ma prezesa i wiceprezesa, nie za dużo tych rentierów na majątku gminy. Tomek zrób małą restrukturyzację i stwórz program 10000,00+ dla gminy, na koszt pierwszego prezesa w rodzinie.

abcabcabc, 08.12.2016 14:05

Jeszcze dodam , że zgadzam się z Kalafiorem , dlaczego właściciele domów prywatnych mają dokładać do spółdzielni i firm? Mamy sołectwa i w nich sołtysów , niech każdy sołtys dowie się ile śmieci wytwarzanych jest przez daną wioskę a następnie negocjuje ceny za wywóz. Dlaczego nie ma też osobnych worów na szmaty ?

abcabcabc, 08.12.2016 13:59

Rozumiem 240 l. mokrych miesięcznie , czyli w sezonie koszenia traw , gdy nie oddaje wcześniej mogę naraz oddać 2880 l? A jak za zielone będą rozliczane spółdzielnie mieszkaniowe? Mają w mieście pod blokami budować kompostowniki?

specnarz, 08.12.2016 13:53

W końcu ktoś jasno przyznał że miasto mało segreguje, niech zatem więcej płaci. Podzielić opłaty na posesje prywatne i spółdzielnie. ZGK do roboty. Szmaty zbierać osobno i przetwarzać. Gmina nie ma możliwości sprawdzenia kto jest zameldowany? Dziwne. Większa konsumpcja to większe podatki, tym samym również dochody dla gminy.

kalafior, 08.12.2016 13:46

" Wiceprezes ZGK przekonywał, że gminy wiejskie mają zupełnie inną specyfikę. Jest mniej śmieci, a odpady są lepiej segregowane, bo na terenie gminy są tylko prywatne posesje."- Wynika z tego że mieszkańcy prywatnych domów powinni płacić tylko 5 zł od osoby a nie 8 zł ,czyli już teraz dopłacamy do mieszkańców bloków i firm.Pan burmistrz z tym zwalaniem na 500+ to mocno przesadził,nie ma po prostu logicznej odpowiedzi ,skąd pomysł na tę podwyżkę.Jak dla mnie to z kosmosu!

specnarz, 08.12.2016 13:44

W końcu ktoś jasno przyznał że miasto mało segreguje, niech zatem więcej płaci. Podzielić opłaty na posesje prywatne i spółdzielnie. ZGK do roboty. Szmaty zbierać osobno i przetwarzać. Gmina nie ma możliwości sprawdzenia kto jest zameldowany? Dziwne. Większa konsumpcja to większe podatki, tym samym również dochody dla gminy.

kalafior, 08.12.2016 13:39

@rafi"...prezes zgk Drozdz powinien podać się do dymisji!!" Zgodzę się z Tobą , sądząc po tych natarczywych podwyżkach zupełnie sobie nie radzi na tym stanowisku.Brawo dla radnych,reprezentujecie mieszkańców a nie burmistrza i prezesa zgk. @tomekx A ty się nie odwracaj kota ogonem.Pogrążasz się.

tomekx, 08.12.2016 13:38

A nie mówiłem że w Andrychowie jest demokracja- to radni decydują a nie burmistrz Jest dyskusja i wymiana zdań a nie to co w rządzie -jak prezes zagra tak posłowie pisu głosują

zsibord, 08.12.2016 13:14

Sarlej i Polak jak chcieli to niech płacą więcej:)

rafi, 08.12.2016 12:53

Komentarz usunięty przez autora.

guide, 08.12.2016 12:47

brawa dla radnych!!!