reklama
reklama

Przedszkole nr 3 w Andrychowie

MAGAZYN, Wiadomości, 04.03.2022 09:00, INFORMACJA PRASOWA
Na pytania odpowiada dyrektor przedszkola nr 3 w Andrychowie Agnieszka Gwiżdż.
Przedszkole nr 3 w Andrychowie
  1. Jaka jest główna misja przedszkola?

Przedszkole jest placówką otwartą i przyjazną dla dzieci oraz ich rodziców.

Poszukujemy dla każdego dziecka dróg do jego optymalnego rozwoju. Stawiamy na uwrażliwienie każdego dziecka na potrzeby innych, ich ograniczenia ale również talenty.

Pragniemy wychować człowieka twórczego, nastawionego na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości, promować wychowanie przedszkolne w środowisku lokalnym, kultywować tradycję i wychowanie regionalne, a także doskonalić rozwój zawodowy i osobowość każdego dziecka i nauczyciela.

Misja przedszkola ukierunkowana jest na zapewnienie wszechstronnego rozwoju każdego dziecka.

  • Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka z uwzględnieniem jego psychofizycznych potrzeb i możliwości

  • Zapewnienie dzieciom sprzyjających warunków opieki i edukacji

  • Przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole

  • Promowanie wśród dzieci postaw prospołecznych, prozdrowotnych i proekologicznych oraz wszelkich zachowań kształtujących sferę pozytywnych emocji oraz świata wartości

  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej wychowanków przez doświadczanie, obserwacje i obcowanie z różnorodną rzeczywistością oraz twórczą aktywność dziecka

  • Stymulowanie rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

  • Współdziałanie z rodzicami w zakresie wychowania i sprawowania opieki nad dzieckiem


dyrektor przedszkola nr 3 w Andrychowie Agnieszka Gwiżdż


  1. Czym przede wszystkim wyróżnia się Przedszkole nr 3 w Andrychowie?

Jesteśmy przedszkolem integracyjnym, prowadzimy oddziały integracyjne oraz oddziały specjalne dla dzieci z autyzmem. Oprócz nauczycieli wychowania przedszkolnego, posiadamy wysoko wyspecjalizowaną kadrę pedagogiczną oligofrenopedagogów (dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną), surdopedagogów (dla dzieci niesłyszących i niedosłyszących), tyflopedagoga (dla dzieci niewidomych i niedowidzących), nauczycieli z uprawnieniami do pracy z dziećmi z autyzmem, logopedów, neurologopedię rehabilitantów, terapeutów integracji sensorycznej, psychologa.

Wszyscy nauczycieli są bardzo zaangażowani w maksymalne stymulowanie rozwoju każdego dziecka. Z prowadzonych badań wynika że, dzieci są bardzo dobrze przygotowane do podjęcia nauki w szkole.

W naszym przedszkolu nauczyciele wnikliwie obserwują rozwój dziecka i w razie zauważonych trudności wdrażana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna przez wieku specjalistów zatrudnionych w placówce (logopedów, rehabilitantów, psychologa, terapeutów integracji sensorycznej). Z pomocy psychologiczni pedagogicznej korzystają dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, jak również dzieci pełnosprawne.

Organizujemy również zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnością. Zajęcia te prowadzą specjaliści, których wykształcenie jest ukierunkowane na niepełnosprawność dziecka.

Ponadto jako jedyne przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Andrychów prowadzimy wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.

Wszystkie w/w zajęcia są realizowanie w czasie pobytu dziecka w przedszkolu.

Rodzice dzieci 5-6 letnich niepełnosprawnych mieszkających z dala od placówki mogą ubiegać się o zwrot kosztów dowożenia dziecka do przedszkola.


3. Ile oddziałów posiada przedszkole i ilu nauczycieli pracuje na danym oddziale?

Posiadamy 6 oddziałów integracyjnych. W każdym uczy się i bawi 20 dzieci w tym do 5 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Na tych oddziałach pracuje równocześnie dwóch nauczycieli (nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne), oraz pomoc nauczyciela, czyli trzech dorosłych pracuje w jednym czasie.

Oprócz tego prowadzimy 2 oddziały specjalne dla dzieci z autyzmem. Do nich uczęszcza od 2-4 dzieci w orzeczeniem z uwagi na autyzm. Pracuje na nim jeden nauczyciel i pomoc nauczyciela tj. dwoje dorosłych równocześnie.


4. Jakie państwo posiadają zaplecze?

-8 sal dydaktycznych

-3 gabinety logopedy

-1 gabinet psychologa

-dużą salę rehabilitacyjną

-dużą salę integracji sensorycznej

- sale wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

- obszerny ogród

- duży parking (co ułatwia transport)

- własną kuchnię

Wszystkie sale i gabinety da bardzo dobrze wyposażone w zabawki i specjalistyczne pomoce dydaktyczne.


5. Czy inwestują Państwo w nowoczesny sprzęt do pracy dydaktycznej i terapeutycznej ?

Tak.

-Ostano zakupiono 3 monitory interaktywne, nauczyciele wykorzystują je w pracy z dziećmi na oddziale korzystając z ogromnych zasoby Internetu, przygotowanych przez siebie prezentacji, programów do nauki np. języka angielskiego;

-skrzynkę światła z kuwetą sensoryczną

- Rada Rodziców sfinansowała zakup podłogi interaktywnej„Smart-Floor” wykorzystywanej zarówno do pracy w grupie jak i indywidualnie podczas terapii. Poprzez gry i zabawy ruchowe – rozwija u dzieci motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji, a jednocześnie ćwiczy pamięć i wspomaga proces uczenia się;

- Stowarzyszenie działające przy naszym przedszkolu zakupiło i przekazało:

* „C-Eye” tzw. Cyber- oko wraz z ekranem sterowanym wzrokiem. - Jest to nowoczesny system komunikacji wzrokowej stymulujący wszystkie funkcje mózgu, m.in. mowę, myślenie, pamięć.

*ścianę wodną- symulowanie koncentracji uwagi. Pełni również funkcję relaksacyjną

* szereg sprzętów do integracji sensorycznej



Materiał prasowy przedszkola nr 3

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Brak komentarzy