reklama
reklama

11 listopada. Co będzie się działo w regionie?

MAGAZYN, Wiadomości, 10.11.2019 07:30, PG
W poniedziałek (11.11.) czeka nas 101. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Zobaczcie co się będzie działo w Andrychowie, Wadowicach, Kętach, Kalwarii Zebrzydowskiej i Zatorze.
11 listopada. Co będzie się działo w regionie?

W tym roku przypada 101. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. 11 listopada 1918 roku po 123 latach niewoli, powstaniach i I wojnie światowej, Polska odzyskała niepodległość.

Dzięki zawarciu rozejmu w Compiègne 11 listopada 1918, kończącego ostatecznie I wojnę światową, przypieczętowano ostateczną klęskę Niemiec. Dzień wcześniej przybył do Warszawy Józef Piłsudski.

11 listopada jest w Polsce dniem wolnym od pracy.

Władze i społeczności lokalne przygotowały ciekawe obchody 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Zobaczcie, co się będzie działo.

ANDRYCHÓW

W niedzielę (10.11.) w Zagórniku odbędzie się Koncert Pieśni Patriotycznych. Wystąpią: Chór Misericordias Domini, Ludowy Zespół Pieśni i Tańca ANDRYCHÓW, Orkiestra Dęta przy Ochotniczej Straży Pożarnej w Roczynach.

Wstęp wolny.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.


W poniedziałek (11.11.) władze Andrychowa zapraszają mieszkańców, Przedstawicieli Zakładów Pracy, Instytucji, Stowarzyszeń oraz Delegacje wraz z Pocztami Sztandarowymi do wzięcia udziału w obchodach 101. ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI.

11 LISTOPADA 2019 (poniedziałek)

– godz. 11.00 – uroczyste złożenie wiązanek kwiatów pod tablicą poświęconą pamięci żołnierzy Legionów Polskich (ul. Rynek 15)

– ok. godz. 11.30 – uroczyste wręczenie odznaczeń państwowych oraz medalu „Zasłużony dla Gminy Andrychów”, które odbędzie się przed budynkiem Urzędu Miejskiego w Andrychowie (ul. Rynek 15)

– godz. 17.00 – Wieczornica Patriotyczna przy ognisku w wykonaniu zuchów i harcerzy Hufca im. Szarych Szeregów z Andrychowa (Pl. Mickiewicza).

Zbiórka pocztów sztandarowych i innych uczestników uroczystości:

– ok. godz. 10.45 – przed Urzędem Miejskim w Andrychowie, ul. Rynek 15

– ok. godz. 11.45 – rozwiązanie pochodu.


WADOWICE

W sobotę (09.11.) o godz. 19:00 w wadowickim centrum kultury zagra zespół Mikromusic.

Mikromusic to polski zespół grający muzykę określaną jako avant pop lub art pop.W ich twórczości słychać inspiracje słowiańskim folkiem, jazzem, rockiem i elektroniką. Na koncie mają sześć płyt studyjnych i trzy albumy koncertowe. Grali na najważniejszych polskich festiwalach i koncertowali za granicą.

Oglądalność teledysków Mikromusic na YouTube sięga kilkudziesięciu milionów. Ostatnia płyta „Tak mi się nie chce” oraz wyprzedane sale koncertowe plasują zespół w gronie najbardziej popularnych zespołów w Polsce roku 2019 r.

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, tekst i na zewnątrz


W poniedziałek (11.11.) uroczystości rozpoczną się o godzinie 10:00 Mszą Świętą za Ojczyznę, która zostanie odprawiona w Kościele pw. Św. Piotra w Wadowicach. Po Mszy poczty sztandarowe uformują pochód i wspólnie przemaszerują pod pomnik Żołnierzy 12 Pułku Piechoty, by przy akompaniamencie orkiestr dętych złożyć kwiaty i oddać hołd walczącym za Ojczyznę. O godz. 13:00 na wadowickim rynku odbędzie się koncert orkiestry dętej OSP Chocznia, po nim zapraszamy na bezpłatny spacer z przewodnikiem "Śladami Niepodległości" po Wadowicach.

Wstęp wolny.



KĘTY

W poniedziałek (11.11.) uroczytość rozpocznie się o godzinie 8.00 na kęckim Rynku przy akompaniamencie Orkiestry Dętej z Nowej Wsi. Po oficjalnym rozpoczęciu, przywitaniu przybyłych gości i wspólnym odśpiewaniu hymnu nastąpi złożenie wiązanek w miejscach pamięci – przy Grobie Nieznanego Żołnierza oraz pod tablicą upamiętniającą pobyt Józefa Piłsudskiego wraz z Legionami w Kętach. Następnie odbędzie się przemarsz do parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kętach, gdzie zostaną złożone wiązanki pod pomnikiem Ofiar Nazizmu i Komunizmu a także zostanie odprawiona Msza Święta w intencji Ojczyzny o godzinie 9.00, która zakończy oficjalną część tegorocznych obchodów.

Gmina zaprasza również do udziału w wydarzeniach towarzyszących – bezpłatnym zwiedzaniu wystaw stałych kęckiego muzeum, spotkaniu z historią w zabytkowej strzelnicy przy ul. Krakowskiej w Kętach, popołudniowych uroczystości w Bielanach.

Z kolei w południe o godzinie 12.00 z inicjatywy kęckich harcerzy zostanie odśpiewany Mazurek Dąbrowskiego w ramach akcji Niepodległa do Hymnu 2019.


ZATOR



KALWARIA ZEBRZYDOWSKA





reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

andrychowianka2, 11.11.2019 13:54

pięknego świątecznego ppołudnia :)

andrychowianka2, 11.11.2019 13:53

Mam propozycję. Spuśćmy dziś zasłonę milczenia nad tym co zrobili pan Żak i Babski usuwając mszę z oficjalnego programu 11 listopada. Dziś już tylko świętujmy, nie zajmujmy tak słabymi zachowaniami które tylko tym panom wystawiają świadectwo a żadnej radości nie wnoszą w ten ważny dzień.

andrychowianka2, 11.11.2019 13:53

Mam propozycję. Spuśćmy dziś zasłonę milczenia nad tym co zrobili pan Żak i Babski usuwając mszę z oficjalnego programu 11 listopada. Dziś już tylko świętujmy, za zajmujmy tak słabymi zachowaniami które tylko tym panom wystawiają świadectwo a żadnej radości nie wnoszą w ten ważny dzień.

nietakszybko, 11.11.2019 13:46

"Ble, ble ble a będzie tak jak zdecydowali Burmistrz Żak i Przewodniczący Babski w zgodzie ze swoimi Radnymi. Nie zmienicie tego. Sami sobie zamówcie msze alb jeździe do Wadowic, Kęt czy Zatora. I tak odtąd już tak zawsze bo nikt nie będzie się wygłupiał i cofał raz podjętej słusznej decyzji!!!!! " - Bardzo "mądre" nick1. Tylko że szyciutko jak Żakowi i Babskiemu notowania polecą za takie akcje msza wróci do oficjalnego programu - tak obstawiam. Pozostanie wspomnienie jak niepoważnie zachowali się i przekonanie że msza to dla nich element pijaru - jak czują że nie muszą to usuwają ją a jak zbliżają się wybory to nawet na osiem jednego dnia zapraszają :) Słabe to co robią ale powtarzam - ich sprawa

nietakszybko, 11.11.2019 13:42

Jak Zak i Babki nie wpisując mszy do oficjalnego programu chcieli zrobić komuś na złość to zrobili chyba tylko sobie. Szczególnie Babski jaki deklaruje się jako katolik. Ale ich sprawa.

kalafior, 11.11.2019 10:05

Czym jest niepodległość bez wiary i modlitwy? Na szczęście 101 lat Polska jest już niepodległa ,mimo taki ludzi jak burmistrz i proboszcz i reszta tego typu zadufanych ludzi.

budyn77, 10.11.2019 20:58

"Andrychów liderem..." buhaha, chyba w wielkości długu i braku obwodnic, braku żłobków gminnych, braku dyżuru lekarskiego itd! Brawo wójt Zak i bezradni!

nick1, 10.11.2019 19:37

koniec tematu!

nick1, 10.11.2019 19:37

Ble, ble ble a będzie tak jak zdecydowali Burmistrz Żak i Przewodniczący Babski w zgodzie ze swoimi Radnymi. Nie zmienicie tego. Sami sobie zamówcie msze alb jeździe do Wadowic, Kęt czy Zatora. I tak odtąd już tak zawsze bo nikt nie będzie się wygłupiał i cofał raz podjętej słusznej decyzji!!!!! Zresztą w przyszłości inne samorządy pójdą w naszej ślady i tak jak jesteśmy dzięki Burmistrzowi liderem w rozwoju gospodarczym tak będziemy liderem w zmianach obyczajowych!!!!!!!!!

tomasz2, 10.11.2019 18:58

Spoko, szczególnie że teraz tylko czekać czy niektórzy nie przeliczyli wypłat, diet i delegacji i w panicznej obawie że ludzie na nich już nie zagłosują nie będą próbować odkręcać całej akcji pod nazwą „żadnej mszy na 11 listopada” . oczywiście nie z powodu nagłego nawrócenia się tylko że mogą na takiej akcji zbyt wiele stracić.

tomasz2, 10.11.2019 18:57

Leon, ludwik, beskidmaly i wszyscy inni tzw. klakierzy zakolandii ze swoimi sugestiami, a z drugiej strony andrychowianie ze swoim zdziwieniem – każdy ma prawo do swojej opinii w obliczu tak dziwnej sytuacji. Ale ludzie spokojnie. Dzięki tej sytuacji możemy przekonać się jaka jest prawdziwa twarz Żaka, Babskiego i ich radnych – ludzi którzy przed wyborami w 2018 roku potrafili/chcieli oficjalnie na plakatach zapraszać na msze do prawie wszystkich miejscowości w gminie a po wyborach nie potrafią/nie chcą na żadną do żadnej miejscowości.

politolog, 10.11.2019 17:29

Co jest bardziej prawdopodobne 1. że biskup rzewnie zapłacze i wykona telefony do Żaka i Babskiego z przeprosinami, poprosi o listę ich oczekiwań żeby czym prędzej je spełnić? 2. Każe swoim ludziom obdzwonić parafie w gminie Andrychów żeby wobec usunięcia mszy z oficjalnego programu obchodów 11 listopada tym bardziej upewnić się że każdy proboszcz w naszej gminie odprawi mszę za Ojczyznę także tę małą, bo jest u nas wyraźny powód od troski?

politolog, 10.11.2019 17:28

Mi także najbardziej podoba się: „A to się biskup zdziwi jak się dowie :)))) Zadnej mszy w żadnym kościele w gminie w oficjanym programie. Trzeba było iść na współpracę a tak......”

leon, 10.11.2019 17:08

Początkowo mimo synałów nie wierzyłem że Pan Burmistrz i Pan Babski zdecydują się na usunięcie mszy z oficjalnego programu. Jednak tak..... Pokazali że "mają jaja". To będzię przełom tylko wytrzymacjie presję, nie wygłupiajcie się i nie ulegajcie w przyszłości presji żeby znów ją wprowadzać. Poza tym dajecie znak innym samorządom do odważnych kroków!!!! Tak trzymać!

leon, 10.11.2019 17:07

niepotrzebnie beskidmaly wcisnąć tego Dudę do tej dyskusji. Ale mniejsza z tym.

aga33, 10.11.2019 16:50

może to racja, może pan Żak zrzucił po prostu "maskę" jaka go uwierała. Tylko wtedy szkoda że ją zakładał. Co do Pana Babskiego - pamiętam jako uczennica jak śpiewał Rotę z nami w kościele i wierzyć się nie chce co wyprawia. Ale fakty są jakie są. Tyle lat była msza i nikomu nie szkodziła, przed wyborami nawet do wiosek na nią zapraszał z burmistrzem i swoimi radnymi, a po wyborach - zrobił co zrobił.

maniek, 10.11.2019 16:39

Kto zna Żaka ten spokojnie może sądzić że „chłopina” uznał, że może przestać udawać, może zrzucić maskę bo i tak jego radni i współpracownicy na czele z wicebumistrzami będą robić i mówić co on chce. Ale Babski z jego deklarowanym katolicyzmem. Radne i radni od Żaka (nie liczę panów Żydka i Rajdy), wiceburmistrz Wojciech Polak – dramat i kompromitacja….. Aż taką tragedią było pozostawienie mszy w oficjalnym programie? Przecież nie musieliście na nią iść, nikt by nie płakał z tego powodu. Szczęście w nieszczęściu że ani biskup, ani żaden ksiądz nie musi pytać Żaka i Babskiego o zgodę dlatego msze pewne będą w różnych kościołach.

szppp, 10.11.2019 16:26

100 procent racji. To czego zrobił beskidmaly p. Żakowi i p. Babskiemu przyjaciel przyjacielowi nie robi. chyba że beskidmaly ma o nich tak złe mniemanie. raz jeszcze - pojawienie się w wypowiedzi beskidmaly wątku tego że Panowie Babski i Żak nie spotkali się z prezydentem RP podczas prywatnej wizyty prezydenta w Andrychowie, w momencie dyskusji o usunięciu przez panów Żaka i Babskiego mszy z oficjalnego programu obchodów 11 listopada to koszmar, dramat, sugestia że należy łączyć te rzeczy.

marcinmad, 10.11.2019 16:16

połączenie przez beskidmaly wątku tego że prezydent RP nie uznał za konieczne spotkania się z Zakiem i Babkim podczas prywatnej wizyty w parafii z wątkiem jaki jest omawiany poniżej tak samo jak szppp uważam za niechcący zrobienie Żakowi i Babskiemu jeszcze większej krzywdy. To musi być dramat jeśl nawet ich ludzie sugerują że są małostkowi do bólu.

marcinmad, 10.11.2019 16:13

Co do meritum. Obstawiam, że nawrócą się co poniektórzy i to szybko. I nie przy chorobie czy zbliżające się śmierci ale jeśli okaże się że im się to politycznie czy wizerunkowo nie opłaca że mogą stracić diety, wysokie pensje, delegacje zagraniczne na koszt podatników. Wtedy msza w trymiga wróci do oficjalnego programu:) I to będzie druga kompromitacja, może jeszcze większa niż usunięcie mszy z oficjalnego programu bo tak postanowili Żak i Babski (zakładam z poparciem swoich radnych którzy jak zapierają się że nie są zwykłymi maszynkami do głosowania jakie nic nie mogą ino słuchać burmistrza:))

szppp, 10.11.2019 15:49

Nie wyraził prezydent konieczności spotkania się z Babskim i Żakiem to będzie kara? Nikt im nie powiedział żeby zebrali się (być może przemogli?) i stawili w kościele jak prezydent składał życzenia jubilatom z Andrychowa to będzie kara? Tak odbieram pojawienie się wątku tego że Panowie Babski i Żak nie spotkali się na prywatnej wizycie prezydenta Duda w Andrychowie z wątkiem usunięcia przez nich mszy z oficjalnego programu obchodów 11 listopada. Tylko tzw. zakolandia wie kogoż to ukaraliby tym usunięciem mszy z oficjalnego programu obchodów. Bo Boga nie, biskupa nie, księży nie, wiernych nie, Duda też raczej płakać nie będzie, co najwyżej upewniłby się że to ludzie z którymi nie warto prywatnie spotykać się.

szppp, 10.11.2019 15:43

Nie wyraził prezydent konieczności spotkania się z Babskim i Żakiem to będzie kara? Nikt im nie powiedział żeby zebrali się (być może przemogli?) i stawili w kościele jak prezydent składał życzenia jubilatom z Andrychowa to będzie kara? Tak odbieram pojawienie się wątku tego że Panowie Babski i Żak nie spotkali się na prywatnej wizycie prezydenta Duda w Andrychowie z wątkiem usunięcia przez nich mszy z oficjalnego programu obchodów 11 listopada. Tylko tzw. zakolandia wie kogoż to ukaraliby tym usunięciem mszy z oficjalnego programu obchodów. Bo Boga nie, biskupa nie, księży nie, wiernych nie, Duda też raczej płakać nie będzie, co najwyżej upewnił się że to ludzie z którymi nie warto prywatnie spotykać się.

kaczor, 10.11.2019 15:28

po pierwsze nie na mszy tylko jak wszystkie media pisały przed mszą. po drugie gdyby burmistrz był wtedy w kościele to spotkałby się. Jak inni jacy tam byli. Ale chyba nie chciałbyś zmuszać burmistrza czy przewodniczącego rady miasta, którzy usuwają msze z oficjalnych obchodów 11 listopada do chodzenia do kościoła tak co tydzień? :)

beskidmaly, 10.11.2019 15:16

Prywatnie to mogl sie spotkac na plebanii a nie na mszy w kościele - chyba ze kosciol prywatny.

kaczor, 10.11.2019 15:10

swoją drogą mam nadzieję, że wpis beskidmaly to nie sugestia że brak mszy w oficjalnym programie to zemsta za to że nie było Zaka i Babskiego na prywatnym spotkaniu z prezydentem. to totalnie by ich ośmieszało. Ale dziwne że beskidmaly przy tym temacie wraca do tego z kim się prywatnie Duda spotkał w Andrychowie a z kim nie.

kaczor, 10.11.2019 15:06

beskidmaly jaja sobie robisz? Z kim się prezydent prywatnie spotyka w Andrychowie a to była prywatna wizyta co podkreślały służby prezydenta, to sprawa prezydenta. Jeśli to żale, to do Dudy jeździcie z nimi :) A tak ogólnie wiadomo też że na prywatne spotkania to zapraszamy rodzinę, przyjaciół, znajomych a nie kogoś kto delikatnie rzecz ujmując jest nam daleki. Jeżeli np. Pani Senyszyn, Pani Jachira, Pan Schetyna etc będą chcieli się prywatnie spotkać z panem Żakiem to nie wyobrażam sobie że Duda czy np. jakikolwiek proboszcz wylewał żale

beskidmaly, 10.11.2019 14:49

Ja mam tylko jedno pytanie, czy Burmistrz Zak był zaproszony przez Proboszcza i pozostałych jak był w Andrychowie Prezydent RP.

budyn77, 10.11.2019 13:16

,,Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem Polska jest Polską, a Polak Polakiem” Karol Baliński

krisu78, 10.11.2019 13:14

co do faktu usunięcia mszy z oficjalnego programu chociaż w poprzednich latach tam była hmm. Pierwsi w zadłużaniu gminy , pierwsi w usuwaniu mszy z programu obchodów 11 listopada" Takie zapamiętamy zasługi ekipy burmistrza Żaka?

krisu78, 10.11.2019 13:06

leon pisze: "A to się biskup zdziwi jak się dowie :)))) Zadnej mszy w żadnym kościele w gminie w oficjanym programie. Trzeba było iść na współpracę a tak...... " Drogi leonku - a tak to jakz nam życie księża i tak odprawią jutro msze za Ojczyznę. W każdym razie jak zechcą to nie potrzebują do tego zgody Żaka i Babskiego :) Uwierz choć w to :)))

ludwik, 10.11.2019 12:59

już zupełnie nie wyobrażam sobie żeby pod presją dzisiaj na jutro zamawiać po gminie jednak msze. To byłaby zdrada decyzji pana Burmistrza i Przewodnizącego i dowód na to że boimy się być sobą, dalej musimy coś udawać!

ludwik, 10.11.2019 12:55

to prawda że wcześniej była msza w oficjalnym programie ale Pan Burmistrz Żak i Pan Przewodniczący Babski mieli prawo zmienić zdanie szczególnie po konsultacjach ze swoimi radnymi. Zgadzam się z leonem. Wytrzymać presję, utrzymać decyzję teraz i na przyszłość i dać przykład innym samorządom że mogą usuwać msze i wygrywać wybory!!!! Dość udawania bo kogoś się boimy, bo tak każe jakaś tradycja

politolog, 10.11.2019 12:49

zgadzam się że jeszcze większą kompromitacją byłoby gdyby dzisiaj na szybciutko radni od Żaka latami po kościołach cichaczem zamawiać jednak msze tylko po to żeby ratować cztery litery swoje i swoich "szefów" po tym jak okazało się że usunięcie mszy to zły ruch marketinowy. Oby to był żart bo to byłby dramat do kwadratu kto nami rządzi.

politolog, 10.11.2019 12:45

Kompromitacja Żaka i Babskiemu i ich radnych Kowalczyka, Prusa, Magierowej i innych bo twierdzą że nie są tylko maszynkami do głosowania Żaka czyli mają coś do powiedzenia. Co m zależało wpisać mszę w ten oficjalny program? Przez tyle lat była i ich świat się nie zawalił Nie mają większych problemów: ogromne zadłużenie gminy, basen kryty z taką sobą frekwencją (nie licząc uczniów na lekcjach), miliony jakie trzeba wydać na nową spółkę bo przegapiło się (samo rzecz jasna) że elektrociepłownia doszła do 90 mln długu, sypiąca się strefa gospodarcza?

kaczor, 10.11.2019 12:32

nie ma się o co kłócić. Sprawa jest prosta. w 2019 roku, 30 lat od upadku komunizmu na nowo (np. jak za komunizmu) nie ma mszy w oficjalnym programie obchodów święta niepodległości w Andrychowie. W poprzednich latach Panom Żakowi i Babskiemu nie przeszkadzała jej obecność w tym programie i zapraszali na nią, teraz zmienili zdanie. Usunęli mszę. Bez wątpienia są jak to ktoś napisał "awangardą" w skali kraju. Jedni powiedzą że brawo za to, inni że to żałosne co robią Żak, Babski. Zobaczymy czy Żak, Babski i ich radni wytrzymają to bycie "awangardą" w skali kraju

rokos, 10.11.2019 12:19

i fakt święto niepdległości to święto świeckie bo nie przeszkadzało Żakowi i Babskiemu żeby msza była w programie w poprzednich latach (tak ja jest chyba w całym kraju). z okazji świeckiego święta potrafili nawet zaprosić przed wyborami do chyba 9 kosciołów na msze. Ale jest po wyborach.........

rokos, 10.11.2019 12:15

Mam nadzieję że to plotka że radni od Żaka dostali prikaz żeby teraz szybko zamawiać mszę w kościołach w gminie. Bo niektórzy zorientowali się że usunięcie mszy z oficjalnych obchodów to nie było najlepszy „marketingowy ruch”. Oby to była plotka bo po pierwszej kompromitacji jaką było usunięcie mszy byłaby zaraz druga – latanie z podkulonym ogonem z wielką prośbą bo niektórzy zorientowali się że przegięli i trzeba ratować cztery litery swoje i pomysłodawców.

tomekx, 10.11.2019 12:15

Święto Niepodległości to święto świeckie

Keson, 10.11.2019 12:08

i ja będę robił normalnie

tomasznasz, 10.11.2019 11:58

prawdziwa "awangarda", "odwaga" na skalę kraju "Brawo" Wojtek Polak że do niej przystąpiłeś!!!!! Oczywiście dla idei a nie pensji i nagród jakie dostają wiceburmistrzowie od Żaka.

tomasznasz, 10.11.2019 11:56

przed wyborami samorządowymi w 2018 roku Żak i Babski zapraszali na mszę nawet w mojej wiosce. W innych z tego co pamiętam także plus w mieście na dole i na osiedlu. Głośno było o tym. Teraz nie zapraszają żadną. Moim zdaniem to kompromitacja Żaka, Babskiego, wiceburmistrzów od Żaka i radnych od Żaka. Msza jako elememt kampanii? Przed wyborami zamawiana w mieście i na wioskach a po wyborach jak się wygrało ani w mieście ani na wioskach.

leon, 10.11.2019 11:45

PS A to się biskup zdziwi jak się dowie :)))) Zadnej mszy w żadnym kościele w gminie w oficjanym programie. Trzeba było iść na współpracę a tak......

leon, 10.11.2019 11:45

kiedy kolega powiedział "won" z mszą z programu 11 listopada nie uwierzyłem że Pan Burmistrz i Pan Babski zdecydują się na jej usunięcie. Jednak tak..... To będzię przełom tylko wytrzymacjie presję, nie wygłupiajcie się i nie ulegajcie w przyszłości presji żeby znów ją wprowadzać bo będą kpić z Was do końca życia. Poza tym dajecie znać innym samorządom do odważnych kroków!!!!

abcabca, 10.11.2019 11:35

brawo dla Pana Burmistrza Żaka i przewodniczącego Babskiego że usunęli mszę z programu obchodów!!! Tak trzymać. Jak katolicy chcą nich poproszą o nią księży albo pojadą do Wieprza, Zatora, Kęt Wadowic Kalwarii czy gdzie chcą. U nas w końcu 30 lat po upadku komunizmu Pan Żak i Babski podjęli odważną i uczciwą decyzję i to pewne że inne samorządy pójdą szybko w ich ślady. Brawo za bycie awangardą z jakiej ini będą brać przykład szybciej niż się komuś wydaje