reklama
reklama

Zimowe utrzymanie dróg w gminie Andrychów. Gdzie dzwonić z uwagami?

Gospodarka, Wiadomości, 10.12.2021 08:00,
Wraz z rozpoczęciem zimy, wielu kierowców zgłasza uwagi do zimowego utrzymania dróg.
Zimowe utrzymanie dróg w gminie Andrychów. Gdzie dzwonić z uwagami?

Kto się zajmuje odśnieżaniem dróg w gminie Andrychów i gdzie dzwonić i przekazywać uwagi?

Do końca grudnia zimowym utrzymaniem dróg, parkingów i chodników na terenie gminy Andrychów zajmuje się Zakład Gospodarki Komunalnej w Andrychowie jako lider konsorcjum wraz z partnerami: Kółko Rolnicze w Inwałdzie, Paweł Nowak z Zagórnika, Jan Socha z Rzyk i Łukasz Lachendro z Sułkowic.

Drogami powiatowymi (m.in. ul. Lenartowicza, Włókniarzy, Biała Droga, Bielska, Racławicka) w gminie Andrychów również zajmuje się Zakład Gospodarki Komunalnej z Andrychowa.

W sprawie zimowego utrzymania dróg można kontaktować się z ZGK pod numerami: 33 875 37 20, 33 875 36 61 wewn. 2, kom. 537 752 191 , [email protected]

To aktualne pozostaje do końca roku. 13 grudnia w magistracie nastąpi otwarcie ofert na zimowe utrzymanie dróg w roku 2022.

reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

FeelFree, 13.12.2021 10:10

@harjer - dziękuję, że Pan napisał, daje to do myślenia. Mam nadzieję, że nie tylko mi. Piszący nie są już niestety młodego wieku, pamiętają przywołane czasy. Wiemy jak to drzewiej bywało. Nie uważam, za jedyną przyczynę naszych nieszczęść li tylko władzy. Poza tym akurat tą sami sobie wybraliśmy, więc jest ona lepszym lub gorszym odzwierciedleniem naszego społeczeństwa. I możemy wyciągnąć wnioski z wybrania Żaka na wójta i Dudy na prezydenta (na przykład). Mamy oczywiście swój "charakter" narodowy, zalety, wady - jak każdy naród. To jest to coś co Le Bon nazywa "duszą tłumu". I oczywiście godna podziwu i naśladowania jest postawa "powinienem pracować nad sobą całe życie". Ale to tylko jedna kwestia. Ale nie jedyna, absolutnie. Proponowane zasiadanie na miejscu władzy nie jest wyjściem, bo dla kogoś w życiu są o wiele ważniejsze wartości niż WŁADZA, władza przyciąga często specyficzne jednostki. Swoją drogą jeśli ktoś długo sprawuje władzę to m.in. oznacza, że potrafił i potrafi wyczuć tą "duszę tłumu" i wchodzi z nią w interakcje pozwalające na utrzymanie nadal władzy. A każdy kto podejmuje się sprawowania władzy byłby bardzo nierozsądny, gdyby oczekiwał, że nikt nie będzie wyrażał swojego niezadowolenia. To jest komunikat zwrotny od wyborców, co myślą o działaniach swojego przedstawiciela. Więc MY NARÓD nie mamy wyjścia jak patrzeć na ręce władzy i wyrażać swoje opinie i niezadowolenie, na tym polega demokracja i wolność. A jak trzeba to działać. Jeśli złodziej kradnie, to możemy i powinniśmy się bronić, raz, że dla siebie, dwa, że dla innych. Nie tłumaczyć, że nas okrada, bo to my jesteśmy partaczami i nieudacznikami. "Kto oszczędza niegodziwego, krzywdzi dobrych." Oczywiście nie mam na myśli zasady oko za oko, bo to szybko uczyniłoby cały świat ślepym... Ale zwracanie uwagi, informowania, próby wyjaśniania, przestrogi, pomoc w zobaczeniu komuś jakie są konsekwencje jego czynów, decyzji, słów; czyli to co Pan nazywa chyba gadaniem. I z tym się nie zgadzam zupełnie. Potrzebne nam są czyny... wiele czynów. Ale najpierw potrzebna nam myśl i słowo właśnie. Słowo jest wielką siłą. Z gadania jest wiele. Wymieniamy myśli, poglądy, dyskutujemy, nieraz zmieniamy zdanie po wysłuchaniu kogoś, zrozumieniu, wczuciu się w jego punkt widzenia. To w dialogu spotykamy się z rodziną, kolegą w pracy, sprzedawcą, kierowcą, wójtem, księdzem, nauczycielem, psychologiem, przechodniem, radnym? A jeśli się nie spotykamy, lub ten dialog jest niewłaściwy bo nie potrafimy wyjść poza koniec własnego nosa, to to jest jednym z ważnych źródeł naszych nieszczęść, które potem lubimy przypisywać innym, tylko nie sobie. A tak poza tym to czy potrzebna nam władza, która nie słucha ludu, który ją wybrał? Taką władzę Pan akurat pamięta dobrze... Naprawdę wtedy było tak samo? Nie zgadzam się. Jesteśmy w innej sytuacji niż wtedy. O niebo lepszej i obyśmy tych szans, które mamy nie zmarnowali, dla siebie i przyszłych pokoleń. Niech się więc każdy stara jak może najlepiej. Nikt z nas nie jest idealny, obyśmy byli wystarczająco dobrzy w tym co robimy. Życzę Panu dużo nadziei i zdrowia. I dużo dobrego gadania.

Zakolog, 10.12.2021 18:15

@harjer - Na polskich lotniskach międzynarodowych śnieg nawet nie zdąży dobrze spaść, a już jest usunięty. To nie jest kwestia cech narodowych, tylko priorytetów przyjętych przez rządzących i zaakceptowanych przez ich wyborców. Dobrą ilustracją dla ich pokazania jest na przykład przyjęte w Andrychowie rozwiązanie w komunikacji miejskiej. Kiedyś ta usługa była w gestii prywatnych przewoźników, którzy płacili nawet podatki od środków transportu i lepiej lub gorzej realizowali tę potrzebę społeczną. Ale mieszkańcy i ich przedstawiciele wstydzili się starych busów i postanowili to zmienić. Miasto za dziesiątki milionów zakupiło estetycznie odpowiadające im busy i stosując co rok dopłatę w wysokości 2,5 miliona (obecnie prawie 3) samo prowadzi miejską komunikację. I teraz pytanie, co jest lepsze: ładne busy, które zastąpiły brzydkie, ale brak pieniędzy na zakup śmieciarek, pługów, ogólnego oprzyrządowania technicznego służącego do utrzymania czystości oraz na etaty dla pracowników, czy usługa, która była już realizowana ? Możemy wymieniać dalej co jest lepsze, zakup i wyremontowanie pałacu, czy może budowa i remonty dróg, szkół, przedszkoli, itp. To jest tylko kwestia wyboru i charakterów osób go dokonujących.

ababa, 10.12.2021 16:04

Pierwszy śnieg i znowu problem w Andrychowie. W tym roku fatalnie odśnieżone drogi, a właściwie wcale. Jadąc rano do pracy ani jednego pługu nie widać. Drogi boczne to katastrofa. Teraz o tej godzinie zaczyna się na nowo, lodowisko i maź. Inne gminy dają radę, a tu dramat...

harjer, 10.12.2021 13:31

Zgadzam się z tym co zostało tu napisane n/t odśnieżania. Pragnę jednak zaznaczyć (być może piszący są młodego wieku), że zawsze od kiedy pamiętam (prawie 66 lat) sytuacja była i jest taka sama, bez względu na rządzących (czerwonych, zielonych i żółtych). To się dzieje w całym kraju, ponieważ jesteśmy partaczami, nieudacznikami i byle jacy. Ktoś opisujący w komentarzach, wini za to obecnie rządzących. Proponuje aby tam zasiadł a zmieni zdanie...będzie czynił to samo i tak samo, a komentujący będą na niego wylewać pomyje. Jeśli nie zmienimy swojego podejścia do życia w społeczeństwie, w samorządzie, nic się nie zmieni. Z gadania nie ma nic.

harjer, 10.12.2021 13:30

Zgadzam się z tym co zostało tu napisane n/t odśnieżania. Pragnę jednak zaznaczyć (być może piszący są młodego wieku), że zawsze od kiedy pamiętam (prawie 66 lat) sytuacja była i jest taka sama, bez względu na rządzących (czerwonych, zielonych i żółtych). To się dzieje w całym kraju, ponieważ jesteśmy partaczami, nieudacznikami i byle jacy. Ktoś opisujący w komentarzach, wini za to obecnie rządzących. Proponuje aby tam zasiadł a zmieni zdanie...będzie czynił to samo i tak samo, a komentujący będą na niego wylewać pomyje. Jeśli nie zmienimy swojego podejścia do życia w społeczeństwie, w samorządzie, nic się nie zmieni. Z gadania nie ma nic.

FeelFree, 09.12.2021 11:13

@Zakolog, swoją -nomen omen- drogą dożyliśmy czasów, w których gdy 9 grudnia spadnie śnieg i temperatura do -5 to ogłupiające poziomem dziennikarstwa media wykazują reakcję "szok i niedowierzanie", "auta lądują w rowach", "lodowisko na niektórych drogach", "chwile grozy na zakręcie". Zmierzamy w kierunku poziomu intelektualnego obywateli USA, więc czekają nas jeszcze tabliczki w stylu: "Ostrzegamy: wejście do sklepu może spowodować wydanie pieniędzy", "Burmistrz ostrzega: woda w rzece może być mokra", "Uwaga! wrzątek może być gorący", "Jeśli wszedłeś na teren szkoły, nauczyciel będzie czegoś od Ciebie wymagać", "Informujemy, że trwa zima i może nawet spaść śnieg, to będą takie białe zimne płatki spadające na głowę, proszę zachować spokój, one nie zabijają." ? Resume: SPOŁECZEŃSTWEM UCZONYM PRZEZ LATA BEZRADNOŚĆI DOBRZE SIĘ RZĄDZI BO JEST ZALEŻNE OD WŁADZY, A PRZECIEŻ NA WŁADZY, KONTROLI TEJ WŁADZY JEDYNIE ZALEŻY...

FeelFree, 09.12.2021 10:57

@oshin22 - nie dzwoniłem, bo nie było aż takiej konieczności, inni mieli wtedy znacznie gorzej. Poza tym niedaleko mieszka sąsiadka, która ma "dużą skuteczność interwencji werbalnych" i już nawet nie próbuję ;-) bo wiem, że jak się gdzieś w ogóle da dodzwonić i coś (uwaga słowo rodem z PRL-u, który jest nadal w wielu głowach) "ZAŁATWIĆ" telefonicznie to ktoś mnie skutecznie wyręczy. Miałem przygodę z gminą w kwestii drogi i telefony, ani wizyty osobiste nie działały. Dopiero zawiadomienie o wysyłce skargi i skierowaniu sprawy do sądu administracyjnego z uwagi na przewlekłość działań przyniosło efekt. Nie wiedziałem jeszcze wtedy, że w tej gminie wiele rzeczy tak działa... Dla znajomych królika priorytetowo, a obywatel spoza Zakolandii musi stanąć na głowie. No i jedni mają zalewane regularnie drogi gruntowe, a inni asfalt i chodnik, a płacę te same podatki. Już mi się po 7 latach odechciało asfaltu, czekam na działania bardziej zdeterminowanych sąsiadów. Wracając do tematu. Mam znajomego, który miał nieraz wielkie kłopoty z dojazdem do pracy ponieważ zapomniano lub nie zdążono odśnieżyć drogi i wiem, że był kłopot z kontaktem pod tym numerem i skończyło się na skargach pisemnych. Skargę chyba rozpatrzono negatywnie. Ale to akurat porządny facet, który jak śniegu nie jest wielka masa to wyciąga swój sprzęt ogrodniczy i odśnieża sobie i sąsiadom drogę. Chlubny czyn społeczny i dobry uczynek. TYLKO PO CO MY PŁACIMY PODATKI I 20 TYSIĘCY WÓJTOWI ŻAKOWI ??? P.S. Czy Andrychowianie wiedzą jak rozpatrywane są skargi?? To ciekawe, więc uprzedzę jak to działa. Proszę pisać jeśli skargi są zasadne, ale dobrze wiedzieć czego się spodziewać. Skargę rozpatruje Komisja Skarg, Wniosków i Petycji ... i poddaje ją po rozpatrzeniu głosowaniu. Pisze uzasadnienie rozpatrzenia LUB NIE pisze. I taka np. rozpatrzona np. POZYTYWNIE SKARGA trafia w końcu na SESJĘ RADY MIEJSKIEJ gdzie podawana jest głosowaniu !!! przez wszystkich radnych. Jak Państwo wiecie DYSKUSJA SIĘ NIE ODBYWA, bo zwykle tego pilnuje pan Roman, lub inny radny np. Prus a wynik jest znany, tradycyjnym stosunkiem głosów utwierdzającym RADNYCH, że w gminie wszystko jest w porządku. Przykład, żeby nie przeciągać: skarga na dyrektora GZO była przez komisję rozpatrzona pozytywnie, uzasadnienia nie sporządzono, a Rada Miasta głosowaniem uznała ją za niezasadną, CO KOŃCZY BIEG SPRAWY! WNIOSEK: jeśli wójt, urząd, radni, spółka miejska itd. działają na Waszą szkodę, lub nic z czymś nie robią to piszcie skargi. Piszcie te skargi wszystko jedno do jakiego urzędu i tak trafią tam gdzie powinny. Nawet jeśli nie zostaną uwzględnione to do Was i innych dotrze komu daliśmy władzę i jak te osoby jej używają!!! Zgadzam się, ZMIEŃMY W KOŃCU TEN CHORY ANDRYCHOWSKI UKŁAD W UM

Zakolog, 09.12.2021 10:45

Jak widać z powyższej informacji, zimowe utrzymanie dróg gminnych, jest zadaniem o bardzo dużej złożoności i w celu jego realizacji, należy powołać konsorcjum. Powołanie konsorcjum jest wyrazem myśli strategicznej burmistrza, i zapewne wynika z głębokich analiz i przemyśleń, w których odnajdujemy nawet elementy futurologiczne, takie jak założenie, iż w okresie zimy może spaść na gminne drogi śnieg. To wnioskowanie a priori, jest bez wątpienia przejawem dalekowzroczności i pozahoryzontalnego widzenia spraw. Z utylitarnego punktu widzenia, zwykły mieszkaniec, w przypadku ujawnienia w okresie zimowym zalegania śniegu na drodze gminnej, powinien niezwłocznie o tym fakcie powiadomić burmistrza, ponieważ tylko pan burmistrz posiada odpowiednią wiedzą, jak doszło do tego zjawiska. A pan burmistrz z pomocą vice Kopiujwkleja, wdroży odpowiednie plany ewentualnościowe i rozwiąże wszelkie wątpliwości tego mieszkańca.

oshin22, 09.12.2021 10:04

@FF nie żeby się jakoś specjalnie czepiał - ale próbowałeś kiedyś zadzwonić na ten nr interwencyjny ? Albo nikt nie odbiera albo jakbyś z automatem od Sztucznej (nie)Inteligencji rozmawiał....Ale zgadzam się zmieńmy w końcu ten chory, andrychowski układ w UM...

FeelFree, 09.12.2021 09:35

@Zakolog - mógłbyś uprzejmie napisać Czytelnikom, kto w naszym imieniu decyduje jaka firma odpowiada w danym roku za utrzymanie zimowe dróg ?

FeelFree, 09.12.2021 09:33

Należy PISAĆ za każdym razem SKARGĘ do następujących adresatów: 1. KOMISJA SKARG, WNIOSKÓW I PETYCJI 2. RADNY z rejonu zaniedbanej drogo 3. WÓJT - (jeszcze jakiś czas Tomasz Żak). Wystarczy wysłać jednego maila o identycznej treści. INACZEJ NIC SIĘ NIE ZMIENI, i nadal te same firmy będą mieć co rok umowy na odśnieżanie...taki układ. Mieszkańcy jesteście tak traktowani, jak pozwalacie się traktować. Wasz WOLNY WYBÓR. Tylko to trochę tak jak robienie dorosłemu dziecku wszystkich od 20 lat i dziwienie się czemu nie robi ich sobie samo... po co? przecież nawet głodu nie ma szansy poczuć. Słowo klucz: WYUCZONA BEZRADNOŚĆ P.S. A przecież z tego co widać na przejściach dla pieszych to sporo osób potrafi wysłać maila nawet ze smartfona przechodząc przez drogę krajową nr 52...

oshin22, 09.12.2021 07:22

>>Gdzie dzwonić z uwagami? Nigdzie bo burmistrzowie mają na to wywalone a zarząd ZGK (lidera konsorcjum) czeka aż śnieg stopnieje sam.... (PS Nie głosuję na Żaka ;-) )