reklama
reklama

Wraca zastępcza komunikacja autobusowa dla linii kolejowej łączącej Kraków z Bielskiem

Gospodarka, Wiadomości, 12.08.2022 14:25, eł

Ale potem pociągi mają jeździć o kwadrans szybciej.

Wraca zastępcza komunikacja autobusowa dla linii kolejowej łączącej Kraków z Bielskiem

Od czerwca tego roku trwa budowa łącznicy kolejowej w Kalwarii Zebrzydowskiej, której powstanie ma na celu skrócić czas przejazdu pociągiem z Krakowa do Bielska-Białej. Jej istnienie pozwoli wyeliminować długą przerwę w podróży, która irytuje wielu pasażerów. Niepotrzebna już bowiem będzie zmiana kierunku jazdy na stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. Lada dzień ruszą zasadnicze prace budowlane.

Nowa łącznica kolejowa sprawi, że możliwy będzie bezpośredni przejazd pociągów między Krakowem a Bielskiem-Białą. Powstanie odcinek toru o długości blisko 500 metrów, który połączy dwie istniejące zelektryfikowane linie kolejowe o numerach: 97 (Skawina – Żywiec) i 117 (Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała).

- Wybudowany zostanie prawie półkilometrowy nasyp kolejowy, na którym zaplanowano tor, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ponadto, w ramach tej inwestycji powstaną dwa nowe przepusty kolejowe, sieć trakcyjna, infrastruktura energetyczna i teletechniczna. W miejscu połączenia łącznicy z linią Skawina – Żywiec wykonana zostanie również rozbudowa mostu kolejowego – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace za blisko 23 mln zł netto ruszyły w czerwcu tego roku, a oddanie łącznicy kolejowej do użytku planowane jest w rozkładzie jazdy 2023/2024. Teraz rozpoczną się zasadnicze roboty budowlane, wymagające zmian w organizacji ruchu pociągów na liniach kolejowych nr 97 i 117.

Jak już wcześniej pisaliśmy, na drugiej z nich 15 sierpnia pojawi się zastępcza komunikacja autobusowa. Autokary będą przewoziły pasażerów na odcinku od Wadowic do stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. Ma to potrwać do 3 września.



Foto: Edyta Łepkowska


reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

wilku, 13.08.2022 11:12

Wierutne bzdury. Zwłaszcza to zdanie o długiej przerwie: " Jej istnienie pozwoli wyeliminować długą przerwę w podróży, która irytuje wielu pasażerów. Niepotrzebna już bowiem będzie zmiana kierunku jazdy na stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona." Zmiana kierunku jazdy mogła by trwać trwać maksymalnie 2-2,5 minuty (stare pociągi) lub 1,5 nowe szynobusy. Biorąc pod uwagę czas podróży do Krakowa nie jest to długo. Problemem pozostaje nadal czas przejazdu Bielsko-Kalwaria. Proszę zwrócić uwagę na to, że nie będzie również możliwości przesiadki z "bieskich" pociągów na stacji Kalwaria-Lanckorona do pociągów relacji do Zakopanego. Albo pasażerowie będą musieli przejść cała Kalwarię ze stacji K. Zebrzydowska do K.Lanckorona albo pojechać (sic!) w stronę Krakowa. Reasumując, przy obecnym stanie linii PKP Bielsko-Kalwaria, budowa wspomnianej łącznicy niewiele zmieni na plus. Z pewnością spowoduje problemy z ewentualną przesiadką do Zakopanego.

andryman321, 12.08.2022 20:55

Ta inwestycja trwa już nie wiem ile lat a pociągi do Krakowa dalej jadą 2-3 godziny. Powinniście napisać że wraca komunikacja autobusowa oraz informować o tymczasowej komunikacji pociagowej. Inwestycja po polsku w pigułce