reklama
reklama

Tony śmieci zebrane nad Wieprzówką [FOTO]

Gospodarka, Wiadomości, 08.05.2021 16:30,
Oby, po sobotnim sprzątaniu, jak najdłużej był porządek.
Tony śmieci zebrane nad Wieprzówką [FOTO]
W sobotę (8.05) miała miejsce wielka, społeczna akcja sprzątania brzegów Wieprzówki w Andrychowie i okolicach. Zabrało się kilkadziesiąt osób i posprzątało dokładnie ten teren. Efekty widać na zdjęciach.

Pytanie tylko, kto i dlaczego te śmieci tam wyrzucił i jak długo pozostanie czysto?

sprzątanie wieprzówki

śmieci wieprzówka andrychów

sprzątanie wieprzówki

sprzątanie wieprzówki

sprzątanie wieprzówki


reklama

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Archanioł Michał, 10.05.2021 20:21

@wndigo11 postawa godna :) Zawsze można dołożyć doświadczenie i zadbać o inne aspekty SPRAWY. To jak masz ten dokument?

Zakolog, 10.05.2021 10:57

@wendigo11 - Metodycznie ignorujesz podane przez komentatorów tezy próbujące rozwiązać problem śmieci w Andrychowie, redukując je do co sobotnich akcji sprzątania. I wiesz co, muszę się z Tobą zgodzić, choć czynię to z wielkim bólem, to Ty masz rację. Bo tak między nami komentatorami możemy sobie powiedzieć nagą prawdę. Gołym okiem widać, że państwo Żak, Wątroba, Rajda, Prus prochu już nie wymyślą, intelektualnie nie zabłysną, więc jest to jedyna aktywność, z której mieszkańcy mogą mieć choć odrobinę pożytku.

FeelFree, 10.05.2021 09:22

@wendigo11 - akcja sama w sobie super! jest czysto (na chwilę), społeczność się zjednoczyła, ruch na świeżym powietrzu - to "zyski". Kłopot w tym, że osoby, które naśmieciły nie poniosły konsekwencji, więc raczej niczego się nie nauczyły, być może nawet nie wiedzą, że odbyło się sprzątanie, a jak wrócą w te miejsca imprezować to tylko się ucieszą, że posprzątane - niestety śmieci wrócą, bo taka chlubna akcja nie usuwa przyczyny, lecz skutek. Dlatego być może przez różne osoby jest traktowana jako kontrowersyjna. Przy okazji uczynni społecznicy nauczyli instytucje publiczne, czy spółki, że mogą je wyręczyć. A władze nauczone zostały, że czyn społeczny zapewniający władzy darmowe poparcie nadal da się zorganizować i jeszcze splendor przypisać twarzom tej władzy. Tak, oby cykliczne akcje coś zmieniły w świadomości śmiecących, bo jeden poryw to ...

FeelFree, 10.05.2021 09:14

@beskidmaly - wpis o panu Kobuszewskim to chwyt erystyczny, a nie argument merytoryczny, ile ma udziału miasto w tych spółkach wiadomo, każdy z czytających i myślących Mieszkańców zrozumie przekaz jak uważa. Dla przypomnienia utworzenie spółki daje jeszcze jeden "zysk" dla władzy, dług zaciągany przez spółki nie jest wliczany do zadłużenia gminy, i między innymi po samorządy robią ten "myk"; te które lubią pakować swoją gminę w kredyty...

beskidmaly, 10.05.2021 09:02

No powiem ci FeelFree że pięknie pokazałes oszczedności w utrzymaniu zakładu budżetowego w porównaniu ze spłlką z oo. ale zapamietaj jedno "od bajek to był Kobuszewski".Powiem ci jeszcze jedno miasto ma 100% udzialu w spółkach ZGK i ZWiK.

wendigo11, 10.05.2021 08:13

Pierwsza akcja, będzie cyklicznie i coraz więcej...kropla drąży skałę... Najważniejsze jest,że śmieci zostały pozbierane choć na tym odcinku i że ludzie pokazali ducha, a reszta to dla mnie proch i piach) serdecznie pozdrawiam)

FeelFree, 09.05.2021 21:48

1. Wodociągi, zakład budżetowy, gdzieś daleko w Polsce, czasy obecne, gabinet wójta, miasto X: Dzień dobry panie dyrektorze. Dzień dobry panie wójcie, w czym mogę pomóc. Jak tam z kosztem wody i ścieków w nowym roku? Dobrze panie wójcie, wszystko po staremu, ceny zostają. Prosimy tylko o 20 tysięcy na nową pompę, bo stara nie nadaje się już do kolejnej naprawy, nie chcemy awarii. Znalazłem już dostawcę. Nie chcemy przecież podnosić ceny wody dla mieszkańców, rozumiem więc mam, że wydatek zostanie pokryty z budżetu miasta. Dobrze panie dyrektorze, przestawię wydatek radnym, myślę, że jak zwykle nie będzie problemu; jakieś pytania? Tak panie wójcie, mógłbym liczyć na premię? Oczywiście, bilans na zero, tak trzymać. Proszę mnie informować gdyby się coś miało zmienić. Dobrze panie wójcie, dziękuję; ale ma takie pytanie, nie moglibyśmy zatrudnić mojego zastępcy, dużo tej pracy mam? Oczywiście panie dyrektorze, że możemy, ale to podniesie koszty wynagrodzeń, trudno będzie liczyć na premię, nie zgodzę się na zwiększenie puli na wynagrodzenia; poza tym zwykle pan pracuje, a księgowa w razie czego dobrze pana zastępuje. Mamy też w urzędzie kilka pytań o wolne miejsca pracy na stanowiskach kierowniczych, sami młodzi, wykształceni ludzie, myślę czasem nad oszczędnościami w kierowanym przez pana zakładzie budżetowym… Aha, to ja sobie już pójdę panie wójcie. Miłego dnia! 2. Wodociągi S.A, spółka, gdzieś daleko w Polsce, miejscowość Y: Dzień dobry panie prezesie. Dzień dobry, kto mówi. No burmistrz. Aha, a czemu pan dzwoni, wody nie ma czy co? Dzwonię, ponieważ nie przyszedł pan do mnie mimo zaproszenia, a otrzymaliśmy pismo o planowanym wzroście cen wody od nowego roku. No, tak panie burmistrzu, koszty nam wzrosły, a zapracowany jestem, taką nową technologię wdrażamy, maszyny kupić musimy i powołać jeszcze dwóch członków do rady nadzorczej. Aha, ale potrzebne te inwestycje? przecież pewnie przez to cena wody wzrośnie. I po co ci członkowie kolejni, to trzech już nie wystarcza. Panie burmistrzu. Jak tak grzecznościowo rozmawiam, o firmę muszę dbać. My zarobić na tym musimy, podwyżkę radzi nadzorczej muszę dać, no takie potrzeby są. Ja muszę dbać o firmę, dobrze mi tu płacą, nie mam zamiaru stracić stanowiska. No to co ja mam zrobić panie prezesie, ludzie wody potrzebują. No panie burmistrzu coś tam powiecie radnym, ludziom wytłumaczcie, że ceny rosną, spółka ma takie koszty, nic się nie da zrobić. Przecież nie musicie, kupować wody od nas. My sprzedajemy do kilku miast, zadowoleni są chyba. Panie prezesie, no musimy od was kupić. Studnie te miejskie nam nie wystarczą. Może ograniczcie koszty zarządu, rad nadzorczych, nie kupujcie tej pierwszej w Polsce nowej technologii. W mieście X taniej mają przecież. Panie burmistrzu, za trzy lata jak wybory będą, to jakby co to zapraszamy do zarządu, tylko dogadajmy się co do nowych cen. Poza tym, wie Pan: wolnoć Tomku w swoim domku – taki, żart panie burmistrzu Mirosławie. Poza tym jak będziemy bankrutować to będziecie pierwsi do zakupu ;-) Co do miasta X, przecież to Wy powołaliście spółkę. Nie wiedzieliście po co? Pozdrawiam i smacznej wody życzę. *A teraz zapraszam do refleksji, dyskusji, czy też obelg, co tam kto woli. Oczywiście quasi-dialog jest celowo przerysowany, przepraszam za formę niezgodną z zasadami języka polskiego, myślę, że jest chociaż czytelna, a skrypt mamNewsa w ten sposób nic nie wywali. Może łatwiej będzie załapać o co mi chodzi. I dlaczego wielu burmistrzów, tych którzy na pierwszym miejscu mają dobro swoich wszystkich mieszkańców, a nie tylko prezesów, zarządu, rady nadzorczej i swoje itd. robi wszystko, aby zachować kontrolę nad wodociągami, gospodarką odpadami itd. Pozdrawiam. Wszelkie podobieństwo z faktycznie istniejącymi miastami, osobami i wydarzeniami jest niezamierzone, tekst jest quasi-fantazją literacką niskiego sortu piszącego tutaj szeregowego obywatela, chociaż opartą na obserwowaniu rzeczywistości w Polsce oraz częściowo na faktach autentycznych.

Archanioł Michał, 09.05.2021 20:48

@wndigo11 zapytałem spróbuje odpowiedzieć. 1 Przekaz medialny tak właśnie wygląda. Jeśli tego nie widzisz: znaczy ZOSTALIŚCIE MEDIALNIE OGRANI JAK DZIECI ( dopuścili was do głosu po akcji, w jej trwaniu? - w Nowinkach Żak, Wątroba, Rajda, Prus.) To , że w dwóch miejscach jest napisane o "społecznej akcji", wymienione nazwiska ( nieznane poza kręgiem znajomych) to NIC wobec wszechobecnej radnej i zdjęć burmistrza . Tak , że to nie jest wg mnie sugestia tylko odbiór medialny. 2. No tak tutaj można sie poczuć urażonym. Zauważ , że @Zakolog pisze z pozycji rozwiązań systemowych. Tzn ilość śmieci zebranych jest dla zbierających SPORA, dla kogoś widzącego zalegające śmieci w gminie ( choćby nad rzeką, bo im niżej tym więcej, a leżą na całej długości brzegów) to przysłowiowe "kilka" a "dwie godzinki" tylko ten przekaz uzupełniają. Tak to widzę. owszem wykonaliście ROBOTĘ. ale to zostało "spieniężone" przez kogo innego i stało się HEVEL, HEVEL, HEVEL . Pozdrawiam. Masz ten dokument? ( przekazanie terenu z uwagami nadzoru przyrodniczego).

FeelFree, 09.05.2021 17:43

@beskidmaly - dużo gdybania w tym poście i pamiętajmy czyj sposób myślenia przedstawiamy pisząc... Więc postaram się -w wolnej chwili- podać dwa krótkie przykłady, takie ilustracje... co różni zakład budżetowy od spółki z o.o. w praktyce, nie w teorii i jakie konsekwencje rodzi to dla mieszkańców oraz innych zainteresowanych. Bo, różnice prawne są oczywiste i każdy może je sobie doczytać w sieci, a konsekwencje -o tym jest Twój post- oczywiste, przynajmniej dla mnie. Ja pisałem o czym innym. Nadmieniam, że mój ograniczony Twoim zdaniem do jednokierunkowego myślenia umysł nie sięga historii Andrychowa sprzed 2001 roku, bo tu nie mieszkałem. Z tego powodu, mam natomiast możliwość porównać funkcjonowanie dwóch miast i rozbieżne sposoby zarządzania nimi. I tym się dzielę z czytelnikami, z czym trudno się jak widać niektórym pogodzić. Pozdrawiam.

beskidmaly, 09.05.2021 17:07

FeelFree ! Albo nie chcesz przeczytac ze zrozumieniem albo tak juz masz ukierunkowany umysl ze nie potrafisz byc bezstronny. Napisalem ze MPGK w latach 2000 zostalo przeksztalcone w ZGK spolke z oo aby ta mogla uczestniczyc w przetargach i wykonywac zadania u innych podmiotow a nie tylko wykonywac zadania zlecine przez urzad . Przekształcenie nastapiło za poprzedniego burmistrza. Społka z oo różni sie od zakładu budżetowego tym ze moze brac udział przetargach na zewnatrz , wygrywac je , zarabiac pieniadze dla swojej firmy i nie jest utrzymywana w całości z budzetu gminy tak jak zaklad budzetowy i co ci nie pasuje naukowcu.

FeelFree, 09.05.2021 16:22

@Andrychowianie - beskidmaly, zagorzały stronnik burmistrza (oględnie pisząc) przy okazji potyczki słownej z Zakologiem, właśnie nam pięknie zilustrował (a właściwe nawet zdemaskował) to co już kilka razy zrobił burmistrz Żak przy akceptacji radnych i bierności Mieszkańców oraz pokazał nam gdzie prowadzi taka polityka... celowa polityka. Skutki oglądamy i odczuwany przecież na co dzień (płacąc za wodę, ścieki, śmieci, ciepło, komunikację miejską, basen ! itd.) a nawet przy okazji tej chlubnej akcji, nie pamiętając czyja to decyzja i kto doprowadził nas do tego punktu. Miasto najpierw "pozbywa" się podając różną argumentację zakładu budżetowego zaopatrującego jakąś ważną strefę życia społeczeństwa za który odpowiada w całości póki w takiej formie prawnej ten zakład trwa.... Przyrządza następnie spółkę, obsadza ją „zaufanymi” osobami, a potem po jakimś czasie czytamy że ta firma, zaopatrująca nas na przykład w wodę: "jest taką samą firmą jak dziesiątki innych działających na terenie gminy, jest po prostu spółką z oo. Rada Miasta nie może ingerować w zakres działania tej firmy." A potem ta firma, w zależności od tego co jest wygodne dla swojego wizerunku: jest zależna od miasta; np. jak potrzebuje kredytu, zastawu, dofinansowania, obsady stanowisk lub gdy można się czymś pochwalić. Albo nie jest to akurat wygodne dla władzy, jeśli jej działanie się komuś nie podoba, jest nieudolne, istnieje potrzeba zdjęcia z niej za coś odpowiedzialności itp. ... wtedy władza mówi: to nie my to taka firma, jak każda inna. Taki manewr/manipulacja/styl rządzenia gminą na który Andrychowianie się raz po raz nabierają. Z radnymi, którzy powinni działać w interesie nas wszystkich włącznie. Tak przy okazji, taka spółka -jak uczy doświadczenie i historia- prawie zawsze jest droższa w utrzymaniu niż jednostka budżetowa i faktycznie jest, przynajmniej częściowo poza bezpośrednią kontrolą tego, kto się tej kontroli przecież pozbył... Spółka może mieć dowolnie duży zarząd (nawet z burmistrzem w jego składzie) wypłacać mu dowolnie wysokie pensje, itd. itp. być może o to chodzi? Bo pensje na analogicznych stanowiskach w jednostce budżetowej są zwykle niższe niż tam gdzie regulują to inne zapisy prawne. P.S. Teraz nastąpi pewnie seria "sprostowań", zwanych przeze mnie pseudoracjonalizacjami w obronie władzy lokalnej. Osoby piszące do mnie w ramach wymiany myśli proszę o pamiętanie, że to co piszemy bardziej świadczy o piszącym, niż o tym do kogo piszemy. Pozdrawiam Wszystkich. Korzystajmy z pięknej pogody kto jak może, póki nie mamy dymu ze spalarni całą dobę... i dużo zdrowia. P.S.2. Sprowadzając temat w celu przestrogi do absurdu… Obyśmy nie doczekali czynów społecznych o nazwie: „Przynieśmy sobie wodę z rzeki do domu wspólnie śpiewając.” „Pomalujmy autobusy miejskie”, „Pomóżmy ochronie zdrowia - zaszczepmy się wzajemnie sami.” „Przyblokowa oczyszczalnia ścieków – kup i zrób to sam.” „Nitka ciepła – zakopmy smutki wspólnie.” „Czwórkami studnię kop, jeśliś tylko chłop!” „Spotkajmy się przy kładzeniu nawierzchni bitumicznej, a nie asfaltu”.” Dni otwarte urzędu miasta – cyklinujmy parkiety tańcząc.” „Kraina atrakcji - rozpalmy kominek w naszym pałacu.” Dobrze, że mamy tylko kilka drobnych cieków wodnych, a taki Kraków, aż szkoda myśleć…

beskidmaly, 09.05.2021 14:44

Zakolog do przetargu na zbiorke i zagospodarowanie odpadow wpisywana jest taka kwota jakie sa oplaty od osoby x ilosc osob wg deklaracji a takie pisanie glupot to w domu dla dzieci.

wendigo11, 09.05.2021 14:27

Jestem zwykłym mieszkańcem, wprawdzie już nie miasta, ale Gminy. Sugerowanie, że akcja jest wymysłem urzędu i sztuczką medialną to nr 1, sugerowanie, że trwała 2 godzinki i zebrano kilka śmieci to nr 2;ujmowanie mieszkańcom którzy poświęcili kilka godzin swojego wolnego czasu jest nie na miejscu po prostu. Bo do masturbacji niektórych nad pisaniem i czytaniem swoich postów można się przyzwyczaić

Archanioł Michał, 09.05.2021 14:04

@beskidmaly masz paskudna manierę urzędniczą - dla porządku :Urząd Miejski Nie posiada NIC, a jedynie w imieniu mieszkańców zarządza własnością GMINY. No i teren, nie pamiętam dokładnie mniej więcej w szerokości od worków do ujęcia wody i w kierunku zachodnim jest przeznaczony (SIC! ) pod rozbudowę cmentarza. Gmina jest w posiadaniu tych działek.

Archanioł Michał, 09.05.2021 13:57

o cholercia, ale się porobiło @wendigo11 czy mógłbyś napisać czym @Zakolog Cię ( mam nadzieje, że twoja osobowość nie zamieniła sie w "zwykłych mieszkańców tego miasta") OBRAZIŁ?

Zakolog, 09.05.2021 13:50

@beskidmaly - Sugerujesz, że zastępca Mirek znowu źle napisał przetarg i zaoferowana kwota na oczyszczanie miasta jest niewystarczająca ? Ja wielu rzeczy nie pojmuję np. jak można w przetargu na śmieci zaniżyć jego wartość, a w autobusowym zawyżyć i walnąć się o ponad 3 bańki. Co do Twojego wywodu, rozumiem, iż właściciel ZGK nie ma nad nim żadnej kontroli ?

Zakolog, 09.05.2021 13:37

@wendigo11 - Jeśli już to kilkadziesiąt osób w tym 20 uczniów, a dla pozostałych mieszkańców mam propozycje, aby wytworzyli nacisk na Burmistrza oraz większościową część radnych i zmusili ich do systemowego rozwiązania problemu. Radni może zamiast chodzić z workami zaczęliby wreszcie myśleć i kontrolować na co idą pieniądze z opłaty śmieciowej, szczególnie że to nie są ich pieniądze tylko Andrychowian.

beskidmaly, 09.05.2021 13:21

Zakolog- ZGK jest taką samą firmą jak dziesiątki innych działajacych na terenie gminy, jest po prostu społką z oo. Rada Miasta nie moze ingerować w zakres działania tej firmy. ZGK zostało przekształcone z zakładu budzetowego w spolke z oo na początku lat 2000 , aby mogło startować w przetargach na prace inna niż praca zlecona przez Urzad Miasta. Wiec ZGK wcale nie musi zajmować sie gospodarka odpadami .Startuje w przetargach jak kazda inna firma i za wszystko ma miec zaplacone,ale ty tego nie panimajesz!

wendigo11, 09.05.2021 13:19

Aha jeszcze jedno swoimi postami zaczynasz obrażać zwykłych mieszkańców tego miasta, a to już gruba przesada

wendigo11, 09.05.2021 13:16

Do Zakolog. Akcja nie była zorganizowana przez Urząd. Burmistrz i radni byli uczestnikami akcji, bo chcieli. Było kilkadziesiąt osób w tym ponad 20 uczniów. Kolejny punkt segregowane było wyłącznie szkło. Akcja trwała około 7 godzin. Kilka śmieci? Jeśli około 200 worków plus mnóstwo gabarytów typu lodówki, meble, części samochodowow to kilka śmieci to OK

Zakolog, 09.05.2021 12:45

@beskidmaly - Ależ to nie jest krytyka, ot tylko spostrzeżenie o braku segregacji. Nie chodzę na takie akcje ponieważ są one tylko plasterkiem na śmieciowej ranie naszego miasta, zasłaniającym rzeczywisty problem. Aby wyleczyć Andrychów z tej cholery należy stworzyć terapię systemową, ale do tego jak widać Burmistrz i Radni nie są zdolni. Czy którykolwiek Radny złożył zapytanie do ZGK, dlaczego przez cały rok nie jest wstanie ogarnąć problemu. Czy posiadł wiedzę o możliwościach lub ich braku, co do działania tej firmy. Czy problem był omawiany w komisjach i na sesjach ? Otóż nie, jedynie co potrafią, to pod okiem obiektywów aparatów fotograficznych przez dwie godziny pozbierać kilka śmieci, i to nawet ich nie segregując.

bolsen01, 09.05.2021 12:01

@Zakolog żryj gruz hejterze i sam coś zrób, a nie tylko mamnewsa i pornhub

FeelFree, 09.05.2021 11:53

http://repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/10112

beskidmaly, 09.05.2021 10:53

Zawsze ci nie pasuje gdy jest Burmistrz to ustawka ,nie ma burmistrz to "Gdzie on jest pewnie w Krakowie"- zawsze zle. Przesiedziałeś w domu cala sobote i teraz krytykujesz "ze smieci nie segregowane. Trzeba bylo przyjść i na miejscu to powiedzieć a nie teraz pyskować schowanym za nickiem, ale strach bo mozna co nieco dostać po tej" madrej rozczochranej". Ja wiem ze jestes najmadrzejszą ,znajacą sie na wszystkim osoba piszaca na tym portalu. Daj sobie troche siana!

Zakolog, 09.05.2021 09:42

@beskidmaly - Cześć ! Dawno ciebie tu nie było, a tym samym nie było się z kimś spierać. Nie mogę krytykować tego czynu społecznego, ponieważ młodzi i wykształceni zjedliby mnie bez reszty. W wymiarze praktycznym takie akcje mają jedynie wymiar edukacyjny, sprawiają poczucie wyższości u ich uczestników, z jednoczesnym zawstydzeniem pozostałej reszty. Upozowane zdjęcia Tomka naszego mają stworzyć wrażenie elitarności tej akcji i pokazać we wszystkich wymiarach ciężar pracy na rzecz Gminy. Ale jako to obecnie w Andrychowie bywa, nawet w tak prostym przedsięwzięciu ta medialna ustawka nie uniknęła poważnych błędów. Organizatorzy nie przewidzieli wymaganej prawem segregacji zbieranych śmieci, co sugeruje, iż sami prywatnie nie segregują, czyli pedagogiczny przekaz jest bardzo fatalny, a nawet szkodliwy. PS Tereny rzek i zbiorników wodnych są własnością w tym przypadku Gminy, będące jedynie w administracji Wód Polskich.

beskidmaly, 09.05.2021 05:05

Zakolog - brawo pochwal tych co smieci wyrzucają do lasów, rzek i potoków. Pewnie ty tez tak robisz skoro tak piszesz .Teren ktory dzisiaj był sprzątany nie jest Urzedu Miejskiego tylko Wód Polskich. które zacierają rece ze nie musza płacić za sprzątanie. To co dzisiaj zostalo zebrane swiadczy o naszym wychowaniu i naszej kulturze. pozdrawiam!

Mariusz Małolepszy, 08.05.2021 23:45

Wszystkim sceptykom polecam zamknąć się w Domu i nigdzie nie wychodzić, to wtedy śmieci będzie mniej dookoła.

Zakolog, 08.05.2021 20:34

A może zamiast kupować autobusy, płacąc za jedną sztukę cenę dwóch, zamiast spłacać hipotekę ECA lub robić dobrze państwu Bobrowskim, czy też ładować 5 milionów w błoto strefy, można by zatrudnić kilkanaście osób, które sprzątałyby gminę na bieżąco. Może zamiast robić propagandową akcję raz do roku, radni stworzyliby skuteczny system oczyszczania miasta.

martin79, 08.05.2021 20:08

.......a nie trzeba będzie wywozić nic do lasu albo puszczać kominem.... ;-) Kolego zmień dostawce "leków" ja już zmieniłem i na dobre mi wyszło:) i dzisiaj zbierałem śmieci:)

oshin22, 08.05.2021 18:27

Wiesław -- Bardzo prosto - zastosujmy się do intencji Ustawy o gospodarowaniu odpadami - ZGK zabiera WSZYSTKIE odpady a nie np 4 opony na rok, gabaryty 2x w roku, robiąc zdjęcie co tam mamy w kontenerze bo nie daj Boże znają tam cegłówkę. WSZYSTKO a nie trzeba będzie wywozić nic do lasu albo puszczać kominem.... ;-)

oshin22, 08.05.2021 17:31

Wiesław - trzeba zmienić regulamin zbierania odpadów przez ZGK. Wtedy NAPRAWDĘ problem sam się rozwiąże.

epz1982, 08.05.2021 17:12

Drodzy mieszkańcy Sułkowic ,może warto pomyśleć o naszej "Targaniczance" ,zróbmy coś razem...w końcu..