1 września, po wakacyjnej przerwie - rozpocznie się kolejny etap prac między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem, m.in. na szlakach Osielec – Bystra Podhalańska, Jordanów – Skawa – Chabówka oraz Biały Dunajec – Poronin – Zakopane.
- Inwestycje na trasie Kraków – Zakopane pozwolą skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr oraz zwiększyć dostępność do kolei i poziom obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. Pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony na przystankach Bystra Podhalańska i Skawa Środkowa oraz na stacji Poronin. W zakresie robót będą również przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej. Sprawność kolejowej trasy poprawi przebudowa wiaduktu, mostów i przepustów - informuje Dorota Szalacha, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Kolejowa „zakopianka” ma stanowić alternatywę w podróży pod Tatry. Latem pasażerowie na odcinku między Skawiną a Zakopanem korzystali już z 17 przebudowanych, wygodniejszych stacji i przystanków: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ.
Modernizacja kolejowej „zakopianki”, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Zakończenie przedsięwzięcia planowane jest w 2023 r.
Szeroki zakres robót wymaga nowej organizacji ruchu pociągów i wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej. Nową organizację uwzględniono w rozkładzie jazdy. Od środy 1 września na odcinku Kraków – Zakopane będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio, pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane.
INFORMACJA PRASOWA PKP Polskie Linie Kolejowe
Brak komentarzy