reklama
reklama

Paliwo drogie, to może nowym pociągiem?

Gospodarka, Wiadomości, 29.06.2022 12:45, DK
Przybywa pasażerów na lokalnej linii kolejowej.
Paliwo drogie, to może nowym pociągiem?
Niedawno zmodernizowana linia kolejowa nr 117 odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Wadowice - granica województwa, przeżywa swoją drugą młodość. Nie dość, że całość wygląda okazale, to jeszcze coraz częściej pojawiają się na trasie nowe składy. Tak jest m.in. w ostatnich dniach [na zdjęciach].


Wysokie ceny paliw, a także rosnący komfort składów pasażerskich wpływa pozytywnie na ilość pasażerów. W minionych latach trzeba było się naczekać, żeby po dłuższym czasie dostrzec pojedynczego pasażera w pociągu na linii kolejowej 117.

Teraz jednym składem potrafi podróżować nawet ponad 200 osób.

Ceny biletów - też na korzyść kolei. Z Wadowic do Andrychowa bilet jednorazowy PKP kosztuje 4,70 zł. Natomiast większość przewoźników, za tą samą trasę bierze już ponad 5 złotych.
Bilet jednorazowy na trasie Wadowice - Bielsko to jedyne 7,40 zł (bus 10 zł). Tak niskie ceny przejazdu muszą przekonywać pasażerów. Dodatkowe atuty to oczywiście bezpieczeństwo i komfort jazdy.





reklama
News will be here

Zobacz także

Napisz komentarz

Redakcja mamNewsa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy Internautów. Prosimy o kulturalną dyskusję i przestrzeganie regulaminu portalu. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu. Wszelkie problemy z funkcjonowaniem portalu, usterki, uwagi, zgłoszenia błędów prosimy kierować na: [email protected]

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze.

Kola, 29.06.2022 15:15

Właśnie minęło osiem lat od ujawnienia wykazu linii kolejowych przeznaczonych do faktycznej likwidacji, przygotowanego w czasach rządów Platformy Obywatelskiej i PSL, kiedy likwidowano komisariaty Policji, placówki pocztowe, szkoły i wiele innych obiektów użyteczności publicznej. Wtedy również chciano „zaorać” kolej poprzez likwidacje linii kolejowych, zaplecz naprawczych i terenowych jednostek organizacyjnych. Jak to jest, że na linii z Kalwarii do Andrychowa, którą chciano zamknąć, kolej inwestuje obecnie dziesiątki milionów złotych, tworząc perspektywę rentownych połączeń regionalnych, będących najlepszą alternatywą na rozwój komunikacji zbiorowej? Takich linii, których w przeszłości chciano zlikwidować, a obecnie są odbudowane albo modernizowane, jest wiele.