Wnioski o wydanie nowego dowodu osobistego z warstwą elektroniczną będzie można składać od 4 marca 2019 r. Będzie to dotyczyło przede wszystkim osób, których dowody straciły ważność lub w przypadku zniszczenia czy utraty dokumentu. Proces wymiany dowodów będzie rozłożony na 10 lat i potrwa do 2029 r.
Na razie urzędu przygotowują się do do zmian. W związku z tym wystąpią pewne utrudnienia dla petentów.
Poniżej komunikat Urzędu Miejskiego w Andrychowie w tej sprawie.
Szanowni Państwo,
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu miejskiego w Andrychowie uprzejmie informuje iż w związku z wdrożeniem przez Ministerstwo Cyfryzacji dowodów osobistych z warstwą elektroniczną planuje się czasowe przerwy techniczne w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych. W celu zminimalizowania ewentualnych, związanych z tym niedogodności – zarówno po stronie urzędów, jak i obywateli – informujemy:
W środę 27 lutego 2019 r. czasowo wyłączona zostanie możliwość wnioskowania przez Internet o dowód osobisty. Usługa ponownie zostanie włączona 4 marca.
W piątek 1 marca od godz. 12.00 nastąpi przerwa techniczna w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych. Oznacza to, że od tego momentu do końca godzin otwarcia urzędu, nie będzie możliwości załatwienia spraw dotyczących dowodów osobistych, w tym złożenia wniosków o dowód osobisty oraz wydania już spersonalizowanego dowodu. Zatem wnioski o dowód można będzie składać maksymalnie do godz. 11.30.z uwagi na fakt iż Wnioski te muszą zostać wysłane do personalizacji w piątek 1 marca do godz. 12.00.
W razie wystąpienia sytuacji, w której nie będzie możliwe wysłanie wniosku do personalizacji przed godz. 12.00 w piątek, obywatel będzie zmuszony złożyć ponowny wniosek po 4 marca o czym zostanie poinformowany.
Wnioski o e-dowody będzie można składać od poniedziałku 4 marca b.r. - czytamy w komunikacie z Urzędu Miejskiego w Andrychowie.
Z uwagi na prace serwisowe po stronie Ośrodka Informatyki oraz Ministerstwa Cyfryzacji, informujemy o czasowym zawieszeniu możliwości składania wniosków o wydanie dowodów osobistych drogą elektroniczną od środy 27 lutego 2019 r. Usługa zostanie ponownie włączona 4 marca 2019 r.
Ponadto Ministerstw Cyfryzacji informuje, iż 1 marca od godz. 12.00 nastąpi przerwa techniczna w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych. Oznacza to, że w tym dniu w godzinach pracy urzędu, nie będzie możliwości załatwienia spraw dotyczących dowodów osobistych, w tym złożenia wniosków o dowód osobisty oraz wydania już spersonalizowanego dowodu.
Z uwagi na prace serwisowe po stronie Ośrodka Informatyki oraz Ministerstwa Cyfryzacji, informujemy o czasowym zawieszeniu możliwości składania wniosków o wydanie dowodów osobistych drogą elektroniczną od środy 27 lutego 2019 r. Usługa zostanie ponownie włączona 4 marca 2019 r.Ponadto Ministerstw Cyfryzacji informuje, iż 1 marca od godz. 12.00 nastąpi przerwa techniczna w działaniu Rejestru Dowodów Osobistych. Oznacza to, że w tym dniu w godzinach pracy urzędu, nie będzie możliwości załatwienia spraw dotyczących dowodów osobistych, w tym złożenia wniosków o dowód osobisty oraz wydania już spersonalizowanego dowodu - informuje magistrat w Wadowicach.
Brak komentarzy