Już kilka razy w Internecie pojawiały się rozkłady jazdy, uwzględniające połączenia kolejowe na całej linii kolejowej nr 94 z Krakowa do Oświęcimia (między innymi przez Brzeźnicę i Spytkowice). Na tej trasie, która w większości służy tylko ruchowi towarowemu, miały pojawić się pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Najpierw w grudniu, potem w marcu, wreszcie w czerwcu. Teraz żadnych rozkładów już nie ma, a linia kolejowa ma być modernizowana.
O sprawie planowanego uruchomienia połączeń pasażerskich na tej trasie pisaliśmy ostatnio w artykule „Domagają się pociągów na linii kolejowej przez Brzeźnicę, Spytkowice i Zator”, a wcześniej tutaj. Obecnie w Internecie nie są już dostępne rozkłady jazdy, wedle których Szybka Kolej Aglomeracyjna miała kursować na całej tej trasie od 12 czerwca. 28 lutego, a następnie 8 marca wysłaliśmy do spółki Koleje Małopolskie e-maile z pytaniem, kiedy faktycznie zostaną uruchomione połączenia pasażerskie na tej linii. Do tej pory nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi. Poprzednio, jeszcze w pierwszej połowie lutego przewoźnik zapewniał nas, iż pociągi ruszą 13 marca. Od tamtej pory milczy jak zaklęty.
Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na trasie Podbory Skawińskie – Oświęcim. Prace mają być realizowane na dwóch odcinkach linii kolejowej nr 94. Firmy, które chcą przystąpić do przetargu, mają na to czas do 4 kwietnia. Wedle zapowiedzi, roboty budowlane powinny być prowadzone w taki sposób, aby ruch kolejowy został utrzymany przynajmniej na jednym z torów (linia w większości jest dwutorowa). Z drugiej jednak strony w planach jest między innymi rozbiórka i budowa mostu kolejowego, co może poważnie utrudnić sprawę. Wydaje się także, że nie ma co liczyć na uruchomienie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na całej trasie (obecnie kursuje ona między Krakowem a stacją Podbory Skawińskie) przed zakończeniem modernizacji...
Foto: InfoSkawina.pl
Brak komentarzy